Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

השאלה הזו גם פחות מתאימה לאוכלוסיה פה.

רוב האוכלוסיה בחוץ תגיד לך שהם סובלים מנהיגה. לא אוהבים לנהוג, לא אוהבים לתחזק רכב, לא אוהבים למלא דלק ולשלם עליו, לשלם על ביטוח, לשלם במוסך, לחפש חניה, לשלם עליה, להכנס לרכב רותח, להתעצבן על אנשים שחותכים אותם, ולבזבז שעות בשבוע על הפעולה הזו, במקום לנצל את הזמן הזה בחיים שלהם למשהו יותר טוב.

 

לא בטוח שמסכים איתך, ישראלים אוהבים רכב, אוהבים להתחדש בכזה כל הזמן, לא סתם יש פה מכירות שוברות שיאים של רכבים חדשים, מבטיח לך שרובם זה לא רכבים בני 15 שנה שהיו חייבים כבר החלפה, יש פה אלמנט של שופוני ולהתחדש ורכב ממלא פסיכולוגית תפקיד חזק אצל רבים מהישראלים, זה למה הם רוצים לשדרג כל הזמן. 

 

ברכב יש עדיין אלמנט נוחות שלא קיים באף כלי אחר, בהנחה שהוא עובד באידיאל שלו (בלי פקקים קשים, עם חניה זמינה) וזה באמת לנסוע לכל מקום איך שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה במינימום טרחה. כן יש פה עניין של איכות חיים וזה מתבטא גם במכירות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

השאלה היא לא כמה רכבים נמכרים אלא כמה שעות מנוע יש לכולם יחד.

 

כשאין אופציה לתח"ץ טובה משתמשים ברכב. כשאני צריך להגיע לתל אביב אני נוסע ברכב עד לאיזור צומת חולון (מגיע מדרום), חונה איפה שיש וממשיך משם או ברכבת או במוניות בהתאם ללו"ז וליעד.

 

ככה אני מגיע למחוז חפצי בפחות משעה ויוצא חזרה בקלות יחסית ואם הייתי עושה את הכל בתח"ץ זה סיפור של עוד חצי שעה אם תזמנתי את עצמי טוב עם לוח הזמנים של הרכבת.

 

שיבנו מערכת תח"ץ מתוזמנת ומסונכרנת אז ואז יהיה אפשר לשקול אותה ולהשאיר את הרכב לטיולים, סופי שבוע ומקרים שצריך לקחת דברים איתי.

עוד שאלה זה כמה רכבים גם ירדו מהכביש בזמן הזה.

  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, לירון .ה. כתב:

בסוף הכול מתרכז בתחבורה ציבורית נורמלית שפועלת בסופי שבוע, אין מנוס, אין פתרון קסם אחר. אני פשוט באמת לא מבין את השיקולים של מדינה יהודית, לעומת הרווחה של כמעט כלל האוכלוסיה.

גרתי 5 שנים בנורווגיה. אני לא משווה! לא את גודל המדינה, ופיזור האוכלוסיה, אבל עדיין יש תחבורה ציבורית שפועלת 7 ימים בשבוע וכמעט 24 שעות.

גם אני שהיה לי שם רכב ממקום העבודה ללא עלות בכלל, כל פעם שרציתי לנסוע בסופש לאוסלו, נסעתי מהבית 10 קמ  חניתי במגרש חניה חינם צמוד לתחנת האוטובוס, ונסעתי לעיר. הרבה יותר נוח, וחזרתי בלילה.

אי אפשר להגיד שהאוכלוסיה שם ענייה או חסרת רכב פרטי, אבל עדיין זה מושרש כל כך עמוק בתוחם העניין של ת.ח.צ

 

גם אח שלי חי עם זוגתו בנורבגיה מעל לעשור, ובאוסלו עצמה לא פחות. יכול לחזק את מה שאתה אומר, יש להם רכב פרטי כמו לרוב האנשים (ועכשיו הם רוצים לעבור לחשמלי כי הממשל סוג של כופה את זה) אבל אופן השימוש בו שונה מאשר בארץ, התחבצ לא מבטל אותו אבל כן מפחית את התלות הטוטאלית שבו כמו שיש בארץ. 

 

מצחיק שאיך שהוא מגיע לביקורים בארץ כל המנטליות שלו משתנה והוא מזיז את הרכב לכל חור אפשרי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Doron_Z כתב:

 

לא בטוח שמסכים איתך, ישראלים אוהבים רכב, אוהבים להתחדש בכזה כל הזמן, לא סתם יש פה מכירות שוברות שיאים של רכבים חדשים, מבטיח לך שרובם זה לא רכבים בני 15 שנה שהיו חייבים כבר החלפה, יש פה אלמנט של שופוני ולהתחדש ורכב ממלא פסיכולוגית תפקיד חזק אצל רבים מהישראלים, זה למה הם רוצים לשדרג כל הזמן. 

 

ברכב יש עדיין אלמנט נוחות שלא קיים באף כלי אחר, בהנחה שהוא עובד באידיאל שלו (בלי פקקים קשים, עם חניה זמינה) וזה באמת לנסוע לכל מקום איך שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה במינימום טרחה. כן יש פה עניין של איכות חיים וזה מתבטא גם במכירות. 

אני לא חושב שזה סותר אחד את השני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מה שמבטאים נתוני המכירות זה שאין חלופה ברת השוואה לרכב הפרטי וכל מי שרוצה לעבוד במרחק מהבית שאי אפשר ללכת ברגל או באופניים חייב להחזיק רכב, ולפעמים יותר מאחד כי האישה עובדת במקום אחר וגם הילד הוציא רישיון וכו'.

לעמוד בפקקים זה לא איכות חיים, וגם לתזמן את כל סדר היום שלך כדי לנסות להימנע מפקקים זה לא איכות חיים.

לחזור הביתה מהעבודה ולחפש חניה ברחוב הרבה זמן זה לא איכות חיים.

לנשום אויר מזוהם ולשמוע צופרים של מכוניות זה לא איכות חיים.

ללכת ברחוב ולרדת לכביש בגלל שאנשים חונים על המדרכות כי יש מצוקת חניה קשה זה לא איכות חיים.

על התענוג הזה אנחנו משלמים לא מעט.

אז נכון שבאוטובוס אתה תיסע יותר שעות בחלק מהמקרים, תעמוד בפקקים ותתייבש בשמש בתחנה. יש את הבאבל הזה, שזה די נחמד, אבל לפעמים הוא מוריד אותך ואוסף אותך קצת רחוק וגם הוא עומד בפקקים.

אבל לקרוא לזה איכות חיים זה מצחיק. זה לא איכות חיים, זה פשוט הרע במיעוטו. 

איכות חיים לאדם שמקום העבודה שלו הוא סטטי זה לצאת מהבית, ללכת 5 דקות לתחנה, להמתין 5 דקות, לעלות לאוטובוס ולרדת בעבודה. ככה גם בדרך חזרה.

האוטו הפרטי זז מהחניה רק למטרות פנאי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות הגדולות היא שהממשלה בישראל מתמרצת נסיעה לעבודה ברכב פרטי. רוצים שאנשים לא יסעו לעבודה ברכב פרטי? בטלו תשלומי הוצאות רכב ותעלו את שכר הבסיס כדי לפצות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, יבגניפ כתב:

דוגמא מעניינת. כמה זמן לוקח לך להגיע באוטובוס אם ניסית?

מקרים כמו שלך - אנשים שגרים במרחק מינימלי יחסית לעבודה, יש תחבורה ציבורית ומתעקשים להשתמש ברכב  - זה מקרים מובהקם שמראים למה המדינה חייב להתחיל לפעול בצורה אגרסיבית כדי שזה יהיה לא משתלם לך לנהוג.

 

אני אענה לך על עצמי כי הייתי במצב כמעט זהה.

 

גרתי בגבעתיים ועבדתי בתל אביב. מדלת לדלת 7 ק"מ בדיוק. נסיעה באוטובוס חייבה אותי החלפה של אוטובוסים וזמן הגעה של שעה ו10 דק'. מי השפוי שיסכים לזה?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, RBRB כתב:

 

אני אענה לך על עצמי כי הייתי במצב כמעט זהה.

 

גרתי בגבעתיים ועבדתי בתל אביב. מדלת לדלת 7 ק"מ בדיוק. נסיעה באוטובוס חייבה אותי החלפה של אוטובוסים וזמן הגעה של שעה ו10 דק'. מי השפוי שיסכים לזה?

 

זה לא משנה איפה אתה גר - רק כמה אתה קרוב לתחנת הרכבת/עורק תחבורה ראשי אחר. כשגרתי בנתניה מרחק הליכה מתחנת רכבת, ההגעה לעבודה בתל אביב לקחה לי 50 דקות שרובן היו ישיבה במזגן ברכבת.

 

הבעיה בתחב"צ כאן היא חוסר יעילות, זה לא שחסרים קווי אוטובוס בגוש דן.
זה מתבטא בין היתר בהמון קווי אוטובוס שלא מאפשרים לך לעשות שום מסלול הגיוני, תחנות רכבת במיקומים מוזרים ולא נגישים, וחוסר אמון אצלנו האזרחים שהשתרש במשך שנים וגורם להורדת הביקוש לתחב"צ.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, eladts כתב:

אחת הבעיות הגדולות היא שהממשלה בישראל מתמרצת נסיעה לעבודה ברכב פרטי. רוצים שאנשים לא יסעו לעבודה ברכב פרטי? בטלו תשלומי הוצאות רכב ותעלו את שכר הבסיס כדי לפצות.

החוק קובע תשלום נסיעות לפי תח"צ וכל מי שמשלם מעל לזה (או הוצ' רכב) עושה את זה כדי לתת משכורת ללא הפרשות סוציאליות.

אתה חושב שאכפת לי אם העובד מגיע ברגל, ברכבת או במטוס פרטי?
מה שאכפת לי זה שהוא יכול להגיע לעבודה בזמן וכמה הוא עולה לי בכללי. לא אכפת לי אם יש לו מרצדס צמודה ו 2000 שקל בנטו או שהוא הולך ברגל 3 שעות לכל כיוון ו 20,000 בנטו.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבישים בארץ מעולים.

יש מספיק מחלפים, יש מספיק נתיבים, יש מספיק כניסות לערים, לא חסר כלום.

 

הבעיה אך ורק בתחבורה הציבורית. היינו צריכים להיות עם רכבת קלה/תחתית עוד בשנות ה-70 בתל אביב, 4 מסילות באיילון, שלושה קווי רכבת קלה בירושלים, וצפון מרושת ברכבות. מחושמלות.

 

אני זוכר מצוין את הקמת הרכבת הקלה בירושלים - איטיות בלתי נסבלת בהזזת תשתיות, כל מיני פינות רנדומליות עם טרקטור וצמד פועלים. ככה נראית גם ההקמה של הקו השני, עובדים פה, עובדים שם, עם רחובות שבכלל לא התחילו בהם כלום. בתחילת העבודות בתל אביב היה קצב מרשים, תיחום העבודות היה יעיך ומסודר, ולתקופה מסוימת חשבתי שיישמו לקחים מהאיטיות הירושלמית. איפה...

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר הערות. 

1. נתון המסירות הוא בסך הכל השלמה של הירידה החדה אשתקד. 

2. העומס העודף בכבישים כיום הוא תוצאה ישירה של הקורונה, אף אחד לא טס לחו״ל ומדובר במאות אלפים ומעלה. 

3. יש המון בנייה בכבישים כיום הפוגעת בזרימת התנועה. 

4. כמובן שהתחבורה הציבורית עדיין לא משהו. יש לבטל את נתיב פלוס באיילון צפון או לפחות להגביל שעות, רוב הזמן הוא ריק לחלוטין. 

5. גם הנהג הישראלי תורם את שלו ליצירת עומסי תנועה. 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, SlowRide כתב:

מה שמבטאים נתוני המכירות זה שאין חלופה ברת השוואה לרכב הפרטי וכל מי שרוצה לעבוד במרחק מהבית שאי אפשר ללכת ברגל או באופניים חייב להחזיק רכב, ולפעמים יותר מאחד כי האישה עובדת במקום אחר וגם הילד הוציא רישיון וכו'.

לעמוד בפקקים זה לא איכות חיים, וגם לתזמן את כל סדר היום שלך כדי לנסות להימנע מפקקים זה לא איכות חיים.

לחזור הביתה מהעבודה ולחפש חניה ברחוב הרבה זמן זה לא איכות חיים.

לנשום אויר מזוהם ולשמוע צופרים של מכוניות זה לא איכות חיים.

ללכת ברחוב ולרדת לכביש בגלל שאנשים חונים על המדרכות כי יש מצוקת חניה קשה זה לא איכות חיים.

על התענוג הזה אנחנו משלמים לא מעט.

אז נכון שבאוטובוס אתה תיסע יותר שעות בחלק מהמקרים, תעמוד בפקקים ותתייבש בשמש בתחנה. יש את הבאבל הזה, שזה די נחמד, אבל לפעמים הוא מוריד אותך ואוסף אותך קצת רחוק וגם הוא עומד בפקקים.

אבל לקרוא לזה איכות חיים זה מצחיק. זה לא איכות חיים, זה פשוט הרע במיעוטו. 

איכות חיים לאדם שמקום העבודה שלו הוא סטטי זה לצאת מהבית, ללכת 5 דקות לתחנה, להמתין 5 דקות, לעלות לאוטובוס ולרדת בעבודה. ככה גם בדרך חזרה.

האוטו הפרטי זז מהחניה רק למטרות פנאי.

 

 

 

זה לא איכות חיים מה שתארת, זה כן איכות חיים כשהפקקים לא חמורים והחנייה היא זמינה ופשוטה. אתה טוען שכל נסיעה ברכב זה הסיטואציה שתארת? אני לא מסכים איתך, במיוחד באזורים מחוץ למרכז אבל גם במרכז עצמו בשעות וזמנים מסויימים זה הרבה פעמים לא (לא הכל זה תל אביב במרכז כן? ואפילו שם עד לפני כל החפירות והבנייה ושבילי האופניים היה בסדר גמור בחלקים גדולים של היום) 

 

אגב לנסות למצוא חנייה שעות ליד הבית זה אכן דרעק באזורים עם מצוקת חנייה קשה, אני לא הייתי יכול לחיות ככה ולמרות שאני גר ברמת גן 4 שנים שמתוכן 3 בחנייה ציבורית (וכן באזור יחסית מרכזי) , לא חוויתי סיטואציה כזאת, אם הייתי חווה לא הייתי יכול להמשיך. אני נהנה מהרכב ומהיתרונות שלו ומבחינתי זו איכות חיים משמעותית גם אם היה תחבצ טוב. 

 

לאחרים שאולי תלויים בו להגעה לעבודה באיזורים בעייתיים וכשאין להם חניה סבירה בבית כשהם חוזרים מהעבודה ולכן הם צריכים לבזבז עוד חצי שעה-שעה בלמצוא אחת, זה ללא ספק סיוט. ברור לי אבל שגם להם לא כל נסיעה היא כזאת והם נהנים מהיתרונות שרכב נותן להם מבחינת איכות חיים בחלק מהזמן אבל ספציפית על הנסיעה לעבודה בתנאים זוועתיים, מסכים איתך שהם היו שמחים לוותר על זה אם היה ניתן. 

לפני 9 דקות, ch2856 כתב:

1. נתון המסירות הוא בסך הכל השלמה של הירידה החדה אשתקד. 

 

אתייחס רק להערה הזאת כי לשאר ההודעה שלך אני די מסכים, זה בכל זאת הנתון הגבוה ביותר בכל הזמנים בשוק הרכב אז הוא כן מעיד גם על היסטריה כלפי רכב פרטי שגברה (אולי בגלל הקורונה והרתיעה מתחבצ שגברה בעקבותיה, אולי בגלל כסף שהתפנה מזה שאנשים לא יצאו, מי יודע) ביחס לשנים קודמות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, eladts כתב:

לפי מה שאני רואה בשרשור הזה ושומע מחברים בישראל, בישראל פספסו לגמרי את ההזדמנות להפיק לקחים מהעובדה שגם בתקופת הסגרים חלק לא קטן מהעובדים הצליחו לעבוד כרגיל מהבית. פה בארה"ב בהחלט מדברים על כך שהעבודה מרחוק נכנסת למיינסטרים. בשביל מה מי שיושב כל יום העבודה מול מחשב צריך לשרוף שעתיים מהחיים כל יום בפקקים?

אני יודע שהייטק פה עבר ללפחות יומים מהבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, nadavd4 כתב:

זה לא משנה איפה אתה גר - רק כמה אתה קרוב לתחנת הרכבת/עורק תחבורה ראשי אחר. כשגרתי בנתניה מרחק הליכה מתחנת רכבת, ההגעה לעבודה בתל אביב לקחה לי 50 דקות שרובן היו ישיבה במזגן ברכבת.

 

גרתי על כצנלסון פינת בן גוריון, בהחלט עורק תחבורה ראשי והמצב בכל זאת היה מחורבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

ברכב יש עדיין אלמנט נוחות שלא קיים באף כלי אחר, בהנחה שהוא עובד באידיאל שלו (בלי פקקים קשים, עם חניה זמינה) וזה באמת לנסוע לכל מקום איך שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה במינימום טרחה. כן יש פה עניין של איכות חיים וזה מתבטא גם במכירות. 

מבחינתי תחב"צ זה נוחות.

אם יש תחב"צ יעיל, אני מעדיף את זה בקלות על פני רכב.

 

התכנון של התחב"צ בארץ גרוע ומי שרוצה להשתמש בה, צריך לבחור בקפידה את מקום מגוריו.

כל התחב"צ וביחוד הרכבת מתוכננים כאילו תל אביב היא המקום היחיד בארץ וכולם רוצים לנסוע רק לשם.

 

אני גר ברחובות ועובד בתל אביב. יש לי אוטובוס מהשכונה לרכבת, לא יותר מ10 דקות נסיעה.

העבודה נמצאת במרחק הליכה של 10 דקות מהתחנה.

יוצא לי דלת לדלת בבוקר שעה וחצי ובחזור בערב שעה ו10 דקות.

 

בעבר עבדתי בפתח תקווה, אותו מרחק נסיעה פחות או יותר, ואז זה היה שעה ברכב או שעתיים בתחב"צ. לא משאיר לך הרבה ברירות...

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...