Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 1013 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכיף הייתי מוותר על התענוג של לעמוד בפקקים עם מגוון הערסים שעושים לי מופע אור קולי מאחור. 

 

אבל כן, מדלת לדלת לוקח לי ברכב שעה בערך, ובתחבורה ציבורית זה לוקח שעתיים, עם הליכה מצטברת של 20 דקות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני אחזור על המנטרה הקבועה שלי משרשורים דומים:

 

הבעיה מתחילה הרבה לפני. בתכנון. כל מי שבוחר לגור בשכונת קופי פייסט ב99.99% מהישובים בארץ גוזר על עצמו מראש חיים מבוססים רכב פרטי, כמו בפרבר אמריקאי, בו המרחק המקסימלי שהולכים ברגל הוא מהסלון לחצר. ביום ראשון במקרה עברתי בבאר יעקב וכמה ישובים סמוכים (אין לי מושג איך קוראים להם). מקווה לא לפגוע במישהו שאולי גר שם, אבל מייצג את המצב בצורה נהדרת: בניינים בני 8-9 קומות, לכל דירה יש חניה או שתיים, ועדיין אין אפילו רבע מקום לחנות ברחוב. כי אפילו כדי להגיע לסופר צריך רכב. 

 

לא באמת צריך תחבורה ציבורית בשבת כדי לצמצם את התלות ברכב הפרטי. השאלה לא צריכה להיות רק האם יש איקס רכבים, אלא כמה משתמשים בהם ביום יום ולמה. אני מזיז את שלי פעם בשבוע, למשל. 

 

תחבורה ציבורית מתפקדת אל מול תלות ברכב פרטי גם בערים זו קצת שאלה של ביצה ותרנגולת. האוטובוסים בגוש דן אומנם די מלאים, אבל רוב האנשים שאני מכיר בגילי רואים באוטובוסים פתרון לעניים. לא ישתמשו בזה לא משנה מה. כמובן גם כל הקצאה של נתצ בערים מעוררת זעם אצל התושבים (לחלקם באמת אין ברירה, חלקם בוחרים לנהוג 2.5-3 קמ בעיר - אלוהים יודע למה). מצד שני, רמת השירות של רוב חברות האוטובוסים היא נמוכה, התחנות מזעזעות וכו' וכו'. בוודאי, הקורונה גם תרמה לחזרה לרכב פרטי. ועכשיו זה אומנם פרטני רק לתל אביב והסביבה, אבל כל החפירות כאן באופן די אירוני מעודדות אנשים לחזור לרכב פרטי, לדעתי, כי אם כבר לשבת שעה באוטובוס או ברכב, אז רבים יעדיפו את הרכב.

 

כמובן, גם קצב גידול האוכלוסיה בארץ לא עוזר. אומנם דווקא אצל החרדים אין תלות ברכב פרטי, אבל בסופו של דבר בקצב הנוכחי המדינה לא תהייה מסוגלת לספק שום פתרון של תחבורה ציבורית באזורים האורבניים, לפחות לא ב-scale שמתוכנן כרגע (לא לוקח את זה לכיוון של פוליטיקה, בשביל זה יש שרשור נפרד).

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מעבר מרכב לתחבורה ציבורית לא צריך להיות ON/OFF, 

תחשבו על מנגנון תגמול לעובדים ואזרחים שמשאירים את הרכב יום או שניים בשבוע בבית, 

במקביל אני די מתנגד למנגנון הנגדי, זה שבמסגרתו מי שמעדיף להשתמש ברכב הפרטי כשהוא יכול לעשות שימוש בחלופה "ייקנס". מאמין בתמרוץ חיובי.

לפי מחקר של מחלקת התחבורה ב-OECD (לא עדכני, מ-2018 נראה לי) - בישראל הפחתה של 5 אחוזים בעומס התנועה כבר תשפר משמעותית את המצב בכבישים. 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, קרמבו כתב:

הפעלה של מערך רכבתי שונה מאוד מאוד מהפעלה של אוטובוסים. יש פה אופרציה ענקית בסדרי גודל משמעותיים. 

רכבת ישראל היא כלכלית שצריכה להצדיק את הקיום שלה, כל עוד לא תהייה הצדקה כלכלית לעסק זה לא יעבוד. אם תחליט הממשלה לממן אותה - מצידה גם להפעיל רכבות ריקות. 

יש סיבה שאת חלק ניכר מהפרויקטים של תכנון מסילתי לא עושה בכלל הרכבת אלא גופי ביצוע ממשלתיים כמו נתיבי ישראל - הרכבת לא ראתה בזה כדאיות כלכלית. 

 

אני לא נגד תחבורה בשבת, אבל נניח שהפעלת רכבת, מה קורה מתחנת הרכבת והלאה? נפעיל גם אוטובוסים? אילו אוטובוסים? שיסעו לים או למרכז העיר? לערים סמוכות?

זה חייב לבוא יחד עם מנגנון רחב יותר של שיפור תחבורה ציבורית וספיצפית בשבת הפעלה של מערכי תחבורה ציבורית חכמה מבוססת ביקוש סטייל "באבל"


אתה צודק כמובן. הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת בהחלט צריכה לקחת הרבה פרמטרים בחשבון, ולא בטוח שהפתרון הוא רכבת, אולי אוטובוסים ממוקדים?
בכל מקרה בעידן המודרני יש מספיק דאטה כדי לקבל החלטות מושכלות. זה כבר לא משחקי ניחושים.

דבר שני גם אם אנשים הסתובבו עם רכבים בסופי שבוע זה לא סוף העולם. המכה הגדולה היא בשאר ימי השבוע, כשאתה מבזבז שעתיים-שלוש-ארבע שעות מהיום שלך רק על הגעה לעבודה.
כמות שעות האדם שמבוזבזת פה על פקקים היא פשוט מטורפת! וזה במדינה בגודל של מטר ובמבה.
בכל עזה יש פאקינג מטרו! איך במדינה המזורגגת הזו יש תחבורה ציבורית ברמה של בוליביה? העיקר שבונים עוד נתיבים ועוד מחלפים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, המחליף כתב:

תגיד, אתה היית מוותר על איכות חים של רכב? זה המציאות, אנשים מפונקים ויש להתמודד עם זה..

ראיתי את התגובה שלך אחרי שעניתי. התשובה היא "כן", כלומר אני אישית בוחר לנהל את החיים שלי בצורה כזו שהתלות שלי ברכב תשאף ל-0. אבל זה שינוי פרדיגמה גם בכל מה שכתבתי למעלה. 

לפני 1 דקה, קרמבו כתב:

תחשבו על מנגנון תגמול לעובדים ואזרחים שמשאירים את הרכב יום או שניים בשבוע בבית, 

 

אגרת גודש, מחיר גבוה יותר על חניה, צמצום תקנים של חניות בבניינים חדשים - יש הרבה אופציות.

הפער היחידי בהקשר הזה הוא שאם מסתכלים על עיר כמו לונדון, אז הכסף מהאגרה הולך ישר לtfl. בארץ אתה לא יכול לדעת מראש מה יצא מזה

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, קרמבו כתב:

תחשבו על מנגנון תגמול לעובדים ואזרחים שמשאירים את הרכב יום או שניים בשבוע בבית, 


תחבורה ציבורית טובה תייתר תגמול לדעתי.
יש הרבה אנשים עשירים בלונדון/פריס/ניו יורק/הונג קונג... שנוסעים במטרו יום יום כל היום. מאוד עשירים. עדיין נוסעים במטרו.
הכל שאלה של מה אתה מקבל. 

  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקטע הכי הזוי ולא ברור במספר המסירות של הרכבים הוא שליבואנים אין רכבים.

זמני המתנה לרכבים מגיעים לחצי שנה+. וזה לא אצל יבואן אחד או שניים.....זה אצל כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדינה מתקדמת היא לא זו שבה עניים נוסעים במכוניות, אלא זו שבה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית

אמירה מופלאה שאני לא זוכר את מקורה 

לפני 4 דקות, asix כתב:

הקטע הכי הזוי ולא ברור במספר המסירות של הרכבים הוא שליבואנים אין רכבים.

זמני המתנה לרכבים מגיעים לחצי שנה+. וזה לא אצל יבואן אחד או שניים.....זה אצל כולם.

כי לכל היצרניות חסרים שבבים, מיונדאי ועד פרארי.

למי שאין מלאים - אין מה למכור.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה שהתחב''צ תעבוד טוב 5 ימים, אח''כ נדבר על שישי שבת.

אמירה מופלאה שאני לא זוכר את מקורה

  • רעיון טוב! 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EliC25 כתב:

נסעתי עכשיו באלוף שדה, פאקינג 9 וחצי בערב, פקוק.

כשהוצאתי רישיון אחרי 7 כבר לא היו פקקים. ההתדרדרות הזו נוראית. מה יהיה עוד 20 שנה?

אתה, ואנשים כמוך אשמים. 

מה יש לחפש באלוף שדה בכזו שעה? 

  • מצחיק 5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, discoTD5 כתב:

אתה, ואנשים כמוך אשמים. 

מה יש לחפש באלוף שדה בכזו שעה? 

נוסע לעבודה, דווקא מגיע בסביבות 7 בערב כדי לא להוסיף לעומס של הצהריים.

תן לי עוד דרך להגיע מהוד השרון לבר אילן הלוך וחזור בשעות האלו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, EliC25 כתב:

תן לי עוד דרך להגיע מהוד השרון לבר אילן הלוך וחזור בשעות האלו...

 

דו"ג. כמו שאמרתי בשרשורים דומים בעבר, זה הפיתרון המיידי היחיד. רובנו עושים את הנסיעות לעבודה לבד וזה אחלה פיתרון.

 

כשגרתי בגוש דן ההתנהלות היומיומית הייתה אך ורק על הקטנוע (גם בנסיעות עם האישה), הרכב היה יוצא מהחניה פעם בשבוע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, המחליף כתב:

תגיד, אתה היית מוותר על איכות חים של רכב? זה המציאות, אנשים מפונקים ויש להתמודד עם זה..

רק לסבר את האוזן, הרכב שלי נשאר כל יום בחניה ואני מגיע לעבודה באוטובוס. בעיקר כי ברכב אני צריך לעמוד חצי שעה בפקקים ואז לקוות שתהיה חניה, ובאוטובוס זה לוקח פחות זמן (כי הוא נוסע בנת"צ ועוקף את רוב הפקק, וגם לא צריך לחפש חניה).

 

זאת לא המציאות. המציאות בסוף תהיה שמי שרוצה לעמוד שעות בפקק יוכל לעמוד שעות בפקק, ומי שרוצה להגיע לעבודה בזמן סביר יצטרך להשתמש בתחבורה ציבורית. יש גבול די ברור לכמה כבישים אפשר לסלול, ובוודאי לכמה זה כלכלי. זה לא שאם רק נרצה נוכל להכניס פי כמה יותר מכוניות לתוך ת"א, הקיבולת של הכבישים די מיצתה את עצמה, וההבנה הזו סוף סוף מחלחלת לה לאיטה גם לפוליטיקאים.

  • אהבתי 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלי אומנם יש לי אוטובוס מהבית לעבודה, ואני גר 5 ק"מ מהעבודה בערך.

 

אבל - אני בכל מקרה משלם על אחזקה של הרכב, והדלק הלוך וחזור עולה פחות מכרטיס לאוטובוס לשני הכיוונים. פלוס אני לא תלוי בלו"ז של תחבורה ציבורית, ויכול לקפוץ מהעבודה הביתה במידת הצורך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, RBRB כתב:

 

דו"ג. כמו שאמרתי בשרשורים דומים בעבר, זה הפיתרון המיידי היחיד. רובנו עושים את הנסיעות לעבודה לבד וזה אחלה פיתרון.

 

כשגרתי בגוש דן ההתנהלות היומיומית הייתה אך ורק על הקטנוע (גם בנסיעות עם האישה), הרכב היה יוצא מהחניה פעם בשבוע.

אני בקושי נוסע ברכב 500 קמ בחודש, אז להחזיק בשביל זה עוד כלי?

משתמש ברגליים, בנסיעה שיתופית ובאופניים ככל שרק ניתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1013 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...