Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

ב 86' גרתי בראשון ולמדתי ברמת גן. הייתי יוצא ב 7.20 מהבית ובעשרה ל 8 הייתי בבית הספר אחרי הליכה לתחנה, אוטובוס לתחנה מרכזית תל אביב ועוד אוטובוס לבית הספר. ברכב זה היה לוקח כ 20-25 דקות.  גם הנסיעה שלך שאורכה כ 20 קילומטר פלוס מינוס לא צריכה לקחת שעה וחצי. יש אנשים שרצים את זה בפחות זמן.

גם אני ב86 גרתי בראשון...

 

זה נראה לי זמן סביר יחסית לחלופה ברכב.

ברור לי שזה יכול להיות הרבה יותר, אם ישפרו את מערך התחב"צ. אין סיבה שרכבת מרחובות לתל אביב תיסע דרך לוד וזמן הנסיעה יהיה 45 דקות, יכול להיות הרבה יותר קצר.

  • רעיון טוב! 1

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 6 דקות, Doron_Z כתב:

לא הבנתי, אתה טוען ששום נסיעה ברכב לא מכילה תנאים טובים שמאפשרים להנות ממנו? לא יודע איפה אתה נוהג אבל זה לא נכון ולא קרוב לזה אפילו. 

 

אני טוען שהתנאים שאתה מתאר שיהפכו נסיעה ברכב לנעימה וטובה לא קיימים ולא יכולים להתקיים, חוץ ממקרים מאוד נקדותיים או מוגבלים. בטח לא במדינה צפופה כמו ישראל. 

כו, אני נהנה לנהוג מתל אביב לאילת כשאני לבד על הכביש. זו לא המציאות בנהיגה של אף אחד בארץ בערך שזה משמש אותו ליוממות. וכתבת "תחת תנאים טובים" והם לא קיימים. זה הכל. יותר מזה, הסיכוי שלהם להתקיים עומד ביחס הפוך לחלוטין לזה שעוד ועוד אנשים קונים רכבים, ומשתמשים בהם אקסקלוזיבית לכל התניידות כמעט.

לפני 6 דקות, Doron_Z כתב:

, ברור שאם אין תחב"צ וכולם משתמשים רק בזה לכל נסיעה אז זה לא באמת יכול לעבוד ככלי בלעדי. 

היום יש תחבצ וגם מה שיש תקוע בפקקים בגלל שרבים אחרים מעדיפים רכב, גם אם אין לזה הצדקה. מעגל.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, יבגניפ כתב:

אני טוען שהתנאים שאתה מתאר שיאפשרו את הנסיעה ברכב לנעימה וטובה לא קיימים ולא יכולים להתקיים. בטח לא במדינה צפופה כמו ישראל. 

כו, אני נהנה לנהוג מתל אביב לאילת כשאני לבד על הכביש. זו לא המציאות בנהיגה של אף אחד בארץ בערך שזה משמש אותו ליוממות. אבל כתבת "תחת תנאים טובים" והם לא קיימים. זה הכל. יותר מזה, הסיכוי שלהם להתקיים עומד ביחס הפוך לחלוטין לזה שעוד ועוד אנשים קונים רכבים, ומשתמשים בהם אקסקלוזיבית לכל התניידות כמעט.

 

אולי במרכז וברמה שאתה נוסע לעבודה איתו בשעות השיא למקומות עמוסים בכל יום. בפועל יש הרבה נסיעות שהן לא בזמני השיא (ובטח מחוץ למרכז) שהתנאים האלה מתקיימים בלי בעיה. 

 

מה אתה מגדיר נסיעה נעימה? לא טענתי ללהיות לבד על הכביש כמשהו אפשרי אבל כן יש הרבה זמנים/אזורים עם עומס סביר שבו אתה לא נתקע על כל רמזור 4 מחזורים עד שאתה עובר ושבהם אתה אפילו נוסע במהירות המותרת ולא בקצב של הליכה. לא הבנתי מה הביג דיל פה. 

 

בנוגע להעדפה האוטומטית לרכב עבור כל נסיעה גם אם יש אלטרנטיבה סבירה לאותה נסיעה, בטח בשעות השיא שזה באמת פוגע בכולם, אני מסכים, אנשים פה מאוד תלותיים ברכב גם לדברים שהם לא חייבים להשתמש בו עבורם. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Doron_Z כתב:

אתה צודק שיש הרבה פעמים כאוס בעיר בגלל כל מני ישראלים חוצפנים, אנשים במנטליות של לחנות על הפרצוף שלך רק לא לחפש רגע וללכת 3 דקות. 

זה משהו במנטליות. הקטע של לעמוד על הבית ולא לחנות במפרץ מסודר או ברחבת חניה במרחק 20 מטר מהבית אליו רוצים להגיע. מרתיח כל פעם מחדש. כמו גם לחנות במקביל למדרכה כשרחבת החניה מסומנת לחנייה בניצב. בעיקר שאלו אורחים ולא דיירי הרחוב.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זו מנטליות של פריפריה.

שם תמצא חניה פנויה ליד היעד כמעט תמיד וזה סביר לנסוע לסידורים של יום שישי עם הרכב כשרוב הדברים שאתה צריך נמצאים במרכז מסחרי ענק עם המון חניה במרחק 15 דק' נסיעה מהבית.

אבל בתוך העיר, מי שמתנהל ככה הוא פשוט סתום.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור מי שמגיע במקור מהדרום בפריפריה זו לגמרי המנטליות, ועזוב נסיעה של רבע שעה, גם נסיעה של 4 דקות לקופת חולים לוקחים את הרכב וחונים בפרצוף של איפה שמגיעים כי בתכלס למה לא? אני לא מאשים אותם, זה קל ונגיש ונוח וככה ההורים שלי חיים עד היום. 

 

בהתחלה כשעברתי למרכז הייתי בראש הזה ויכלתי לוותר על חנייה טובה כי היא במרחק 200 מטר מהיעד במקום 5 מטר כמו שאני רגיל, אחרי שחטפתי כמה מכות כאלה שגרמו לי להצטער שלא חניתי עוד כשיכלתי למדתי את הלקח ושיניתי צורת חשיבה. 

 

להיות חוצפן ולחסום נתיבים ולהפריע לכולם רק כי לא בזין שלך לחפש חניה רגע זה אומנם מגיע אולי מהמקום הזה של בנאדם שהתרגל לעצור בדיוק איפה שהוא צריך אבל אין לזה שום הצדקה, גם אני השתדלתי תמיד למרות ההרגלים הקודמים לא להיות חוצפן ולחפש מקום עצירה/חנייה לגיטימי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולפעמים , חניה "פרועה" עולה לא מעט - כמו למשל ליד תחנת רכבת.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Doron_Z כתב:

 

לא הבנתי, אתה טוען ששום נסיעה ברכב לא מכילה תנאים טובים שמאפשרים להנות ממנו? לא יודע איפה אתה נוהג אבל זה לא נכון ולא קרוב לזה אפילו. 

 

כבר הסברתי את הסיטואציה עם הסייגים שלי, הרכב לא שימושי ונוח לכל דבר ובכל תנאי אבל הוא כן שימושי ונוח הרבה פעמים ברמה האינדיבידואלית, ברור שאם אין תחב"צ וכולם משתמשים רק בזה לכל נסיעה אז זה לא באמת יכול לעבוד ככלי בלעדי. 

 

בקיצור, אתה רוצה לסוע לכל מקום ברכב ושכל השאר יסעו בתחבורה ציבורית כדי שלך יהיו פקקים. בהצלחה עם זה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת מעניין אותי איך הגעת לתובנה הזו, חוץ מלזרוק פאנץ׳ מיותר קראת את הדיון ואת מה שאני אומר?

 

עובדתית אנשים משתמשים ברכבים בכל העולם כולל אתה עצמך במקום מושבך בחו״ל וזה במקביל לתחבורה ציבורית מעולה שגם בה משתמשים אז מה הקשר בכלל? 

 

רכב הוא עוד כלי, ככלי הוא לא יכול להחליף בלעדית את התחב״צ, הוא בנוסף ואם יהיה תחבצ מעולה וזה יפחית את מספר הרכבים על הכביש ככה שאלו שכן משתמשים בו תהיה להם חוויה יותר נעימה (כמו שקורה בפועל באותם מקומות) אז איפה הבעיה פה בדיוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Super_T כתב:

הרכבת, מהקריות, עובדת מצויין, כשהיא עובדת, בשעות מסויימות, וגם כאן, אנחנו רחוקים מהאופטימלי,

 

החתה לך אינפלציה של פסיקים במקלדת? 😆

 

  • מצחיק 3
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט רגיש לנושא הפיסוק, ורואה בו דרך מצויינת להעביר מסר במשפטים שאני רושם,

סוג של אינטונציה כתובה.
עובדה - זה עבד 😁

  • רעיון טוב! 2

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, Doron_Z כתב:

באמת מעניין אותי איך הגעת לתובנה הזו, חוץ מלזרוק פאנץ׳ מיותר קראת את הדיון ואת מה שאני אומר?

 

עובדתית אנשים משתמשים ברכבים בכל העולם כולל אתה עצמך במקום מושבך בחו״ל וזה במקביל לתחבורה ציבורית מעולה שגם בה משתמשים אז מה הקשר בכלל? 

 

רכב הוא עוד כלי, ככלי הוא לא יכול להחליף בלעדית את התחב״צ, הוא בנוסף ואם יהיה תחבצ מעולה וזה יפחית את מספר הרכבים על הכביש ככה שאלו שכן משתמשים בו תהיה להם חוויה יותר נעימה (כמו שקורה בפועל באותם מקומות) אז איפה הבעיה פה בדיוק?

 

איפה שאני חי אסור לחנות ברחוב יותר משעתים, כך שכל מי שיש לו רכב חייב חנייה פרטית. במקומות העבודה שלי ושל אשתי אין חניה חינם לעובדים. אז כן, יש לנו רכב, אבל לא נוסעים בו לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, FoxLight כתב:

אני יודע שהייטק פה עבר ללפחות יומים מהבית.

לא גטלם הייטק, אבל המגזזר הציבורי השתתף בעל כורחו בניסוי של עבודה מהבית בתקופת הקורונה וצריך להפיק מנה לקחים. מאות אלפי עובדים במגזר הציבורי יכולים לבצע את עבודתם מהבית - אם הם יגיעו למקד 3 פעמים בשבוע - העומס בכבישים ובתחבורה ייפחת בצורה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות השרשור בדקתי בכמה זמן אשלם אם אעבור מנהיגה לתחב"צ - מדובר, במצב אופטימלי תאורטי, בתוספת של בין 30 ל-90 דקות ביום בדרכים, תלוי איפה אני עובד באותו יום. מעשית זה לפחות חצי שעה יותר.

 

מה שכן, אני מקפיד להקדים ולצאת מהבית ומגיע לעבודה מוקדם, ללא פקקים, ומוצא חניה פנויה. צריך להוסיף שהעבודה שלי פרונטלית, לא יכולה להתבצע מרחוק.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שיציאה בבוקר היא הדרך הטובה ביותר, גם עבורי,
אם אני על הכביש ברבע לשבע / עשרה לשבע בבוקר, אני במשרד בנהיגה רגועה אחרי 6 דקות,
אם אני יוצא לדרך אחרי שבע ורבע, מדובר על רבע שעה נסיעה - תלוי במסלול שאני בוחר.
בחזור, 
יציאה בסיום יום עבודה סטנדרטי (לא קורה הרבה) בסביבות 17:15/17:30 והנסיעה הביתה תיקח רבע שעה עד 20 דקות,
יציאה הביתה בשעה שאני בדרך כלל יוצא, לקראת 19:00, ואחרי עשר דקות גג, אני בחניה.

אם מסיבה מסויימת (ויש כאלה לפעמים) אני נשאר עד 19:30 והלאה, אני בבית תוך שבע דקות לכל היותר, לא משנה באיזה מסלול אבחר.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...