Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל מחקר שנעשה אי פעם בנושא פקקים מצא שבניית יותר נתיבים / מחלפים / כבישים רק מחמיר את הבעיה, לא חסר דוגמאות בעולם אבל בישראל כמו בישראל למקבלי ההחלטות לא בדיוק אכפת מאוכלוסיית המדינה והדור הנוכחי נהנה מהכנסות מטורפות מהן ניתן לחלק תקציבים, הדור הבא שישבור את הראש ויציג באקסל את ההוצאות. 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם אם תהייה תחבורה ציבורית כמו באירופה אני עדין חושב שכל משק בית צריך לפחות רכב פרטי אחד בשביל החירות.

וצריך גם מחלפים כי ישראל מפגרת גם בזה אחרי אירופה ששם יש גם תחב"צ וגם מחלפים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

במקרה שלי אומנם יש לי אוטובוס מהבית לעבודה, ואני גר 5 ק"מ מהעבודה בערך.

 

אבל - אני בכל מקרה משלם על אחזקה של הרכב, והדלק הלוך וחזור עולה פחות מכרטיס לאוטובוס לשני הכיוונים. פלוס אני לא תלוי בלו"ז של תחבורה ציבורית, ויכול לקפוץ מהעבודה הביתה במידת הצורך.

לך ברגל, תרכב באופניים אם זה אפשרי.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטעות שלכם היא אחת,

אני נוסע כל יום על כביש 4 מדרום לצפון,

בין מחלף ראשון בערך 5 ק"מ יש נת"צ +3 

הכביש עמוס להתפקע לא זז,

וה+3 ריקקקקקקקקקקקק

מה שצריך כאן במדינה הזו זה קארפול,

שאנשים יסעו אחד עם השני,

זה יוריד חצי מהרכבים לפחותתתתתתתתתתת,

ואז לא יהיו פקקים,

אני כל יום יוצא עם 3/4 חברה כל יום עם רכב של מישהו אחר מישהו אחר נוהג,

אם המדינה תעודד את הקארפול יהיה לכולנו שקט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, קרמבו כתב:

כי לכל היצרניות חסרים שבבים, מיונדאי ועד פרארי.

למי שאין מלאים - אין מה למכור.

ולמרות המחסור בשבבים ורכבים העלו 180,000 כלי רכב. 

תחשוב מה היה קורה אם ליבואנים לא הייתה מצוקה של אספקות רכבים. בהחלט מצב הזוי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, המחליף כתב:

נקודת האור בסיפור עומס המכוניות היא שתודה לאל לישראלים יש כסף להחזיק מכוניות, זה מראה על חוסן כלכלי לטעמי.

 

צר לי לספר לך על צעירים המשתחררים משירות צבאי ולוקחים הלוואת בלון כדי לרכוש רכב "מהניילון".

תעיף מבט במכרזי כונס נכסים ותראה את כל המכוניות שבעליהם לא עמדו בתשלומים.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid
  • מעניין 1

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Hagaix כתב:

מדובר בשיא לחציון, נכון? כמה נמכרו בשנים קודמות? סתם בשביל לקבל קנה מידה.

בשנים 2016-2019 זה הסתובב באזורי ה-160-170 אלף יחידות. 

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בפריפריה, אין מצב שבעיר אני אוכל לחיות ברמה שאני חי כיום (בית גדול עם בריכה נאה בחצר (-:  ),

בתחב"צ בערך שעתיים + לכיוון, אין חניות ליד הרכבת (לי זה נראה כחלם מספר חניות כזה קטן ליד תחנות מרכזיות),

ברכב בבוקר (יוצא ממש מוקדם) 55ד' בערך, חזור - סבל המצב מדרדר מיום ליום (כרגע אני בממוצע של שעה וחצי ++) , כבישים שמתוכננים גרוע, משטרה שלא יודעת את העבודה, ונהגים שלא מעניין אותם כלום מלבד עצמם...
אם אני אחפש עוד 2 להסיע איתי ברכב אני אתייבש שעות.

הפתרון האמיתי הוא תחב"צ מהיר ונורמאלי, ששרת התחבורה תתרכז בלהגדיל את מספר המסילות ולא בהגברת הטמפרטורה ברכבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קרמבו כתב:

אגב, מעבר מרכב לתחבורה ציבורית לא צריך להיות ON/OFF, 

תחשבו על מנגנון תגמול לעובדים ואזרחים שמשאירים את הרכב יום או שניים בשבוע בבית, 

במקביל אני די מתנגד למנגנון הנגדי, זה שבמסגרתו מי שמעדיף להשתמש ברכב הפרטי כשהוא יכול לעשות שימוש בחלופה "ייקנס". מאמין בתמרוץ חיובי.

לפי מחקר של מחלקת התחבורה ב-OECD (לא עדכני, מ-2018 נראה לי) - בישראל הפחתה של 5 אחוזים בעומס התנועה כבר תשפר משמעותית את המצב בכבישים. 

עבודה היברידית תסייע הפחית את העומסים בכבישים.
אני עובד בחברה ממשלתית, עד לפני הקורונה בחברה כמו החברה שלי, אך אחד לא העלה על דעתו לטפשר עבודה מהבית.
בתקופת הקורונה עברנו לעבוד באופן מלא מהבית בתקופות הסגרים ובאופן חלקי בין הסגרים.
אם אני מסתכל על שנת 2020, תכנון המשימות והיעדים מתבצע בתחילת הרבעון האחרון של השנה, כלומר באוקטובר 2019 כשאף אחד לא שמע על הקורונה. העבטדה ברוב שנת 2020 התבצעה מהבית ולמרבה הפלא עמדנו בכל היעדים שהוגדרו בלי לקחת בחשבון את הקורונה.
אנחנו כפופים לתקשי"ר (או איך שקוראים לזה) וכרגע עובדים יום אחד בשבוע מהבית.
משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות צריכים לאמץ עבודה היברידית בתפקידים המאפשרים זאת. הוכח שהעבודה מהבית אפקטיבית וכבר הושקעו תשתיות המחשוב לעבודה מרחוק. אין סיבה להגיע לעבודה יותר מפעמיים - שלוש בשבוע.
עבודה היברידית לא דורשת השקעה בתשתיות ונותנת פתרון חלקי מיידי להפחתת העומס בדרכים.

לגבישיטת המקל והגזר באי שימוש ברכב פרטי ומכבר לתחבורה ציבורית - כל עוד אין גזר, כלומר התחבורה הציבורית לא מספיק יעילה, אמינה ומתואמת - אי אפשר להכריח בכח להעביר אליה אנשים באמצעות קנסות. כאשר התחבורה תהיה אטרקטיבית - אנשים יעדיפו אותה.
מערך הנתיב המהיר בשפירים הוא דוגמא טובה לכך, ברגע שננו לאנשים תחבורה יעילה למרכז ת"א / הבורסה בר"ג - אנשים משאירים את הרכב בחניון בשפירים וממלאים את השאטלים בהמוניהם, כך גם קווי הרכבת עבור אנשים העובדים באיזור הבורסה או עזריאלי.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני רואה בשרשור הזה ושומע מחברים בישראל, בישראל פספסו לגמרי את ההזדמנות להפיק לקחים מהעובדה שגם בתקופת הסגרים חלק לא קטן מהעובדים הצליחו לעבוד כרגיל מהבית. פה בארה"ב בהחלט מדברים על כך שהעבודה מרחוק נכנסת למיינסטרים. בשביל מה מי שיושב כל יום העבודה מול מחשב צריך לשרוף שעתיים מהחיים כל יום בפקקים?

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף הכול מתרכז בתחבורה ציבורית נורמלית שפועלת בסופי שבוע, אין מנוס, אין פתרון קסם אחר. אני פשוט באמת לא מבין את השיקולים של מדינה יהודית, לעומת הרווחה של כמעט כלל האוכלוסיה.

גרתי 5 שנים בנורווגיה. אני לא משווה! לא את גודל המדינה, ופיזור האוכלוסיה, אבל עדיין יש תחבורה ציבורית שפועלת 7 ימים בשבוע וכמעט 24 שעות.

גם אני שהיה לי שם רכב ממקום העבודה ללא עלות בכלל, כל פעם שרציתי לנסוע בסופש לאוסלו, נסעתי מהבית 10 קמ  חניתי במגרש חניה חינם צמוד לתחנת האוטובוס, ונסעתי לעיר. הרבה יותר נוח, וחזרתי בלילה.

אי אפשר להגיד שהאוכלוסיה שם ענייה או חסרת רכב פרטי, אבל עדיין זה מושרש כל כך עמוק בתוחם העניין של ת.ח.צ

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 7 שעות, FoxLight כתב:

גם אם תהייה תחבורה ציבורית כמו באירופה אני עדין חושב שכל משק בית צריך לפחות רכב פרטי אחד בשביל החירות.

וצריך גם מחלפים כי ישראל מפגרת גם בזה אחרי אירופה ששם יש גם תחב"צ וגם מחלפים.

אם תוריד את כמות האנשים שמשתמשים ברכב פרטי לצורך יוממות, לא תצטרך כ"כ הרבה מטרז' לכבישים ומחלפים. כבר היום יש לפחות מכונית אחת לכל משק בית.

אם נגיע למצב שאנשים קונים רכב פרטי כי מתחשק להם ולא כי הם חייבים יהיה פה הרבה יותר נעים.

 

  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, llaavvii כתב:

אני גר בפריפריה, אין מצב שבעיר אני אוכל לחיות ברמה שאני חי כיום (בית גדול עם בריכה נאה בחצר (-:  ),

בתחב"צ בערך שעתיים + לכיוון, אין חניות ליד הרכבת (לי זה נראה כחלם מספר חניות כזה קטן ליד תחנות מרכזיות),

ברכב בבוקר (יוצא ממש מוקדם) 55ד' בערך, חזור - סבל המצב מדרדר מיום ליום (כרגע אני בממוצע של שעה וחצי ++) , כבישים שמתוכננים גרוע, משטרה שלא יודעת את העבודה, ונהגים שלא מעניין אותם כלום מלבד עצמם...
אם אני אחפש עוד 2 להסיע איתי ברכב אני אתייבש שעות.

הפתרון האמיתי הוא תחב"צ מהיר ונורמאלי, ששרת התחבורה תתרכז בלהגדיל את מספר המסילות ולא בהגברת הטמפרטורה ברכבת.

זה לא רק כבישים או נהגים או משטרה.

התכנון הפריפריאלי די מנוגד לתכנון מוטה תחבורה ציבורית, וזה לא רק אצלנו.

 

לפני 9 שעות, vadim6385 כתב:

במקרה שלי אומנם יש לי אוטובוס מהבית לעבודה, ואני גר 5 ק"מ מהעבודה בערך.

 

אבל - אני בכל מקרה משלם על אחזקה של הרכב, והדלק הלוך וחזור עולה פחות מכרטיס לאוטובוס לשני הכיוונים. פלוס אני לא תלוי בלו"ז של תחבורה ציבורית, ויכול לקפוץ מהעבודה הביתה במידת הצורך.

דוגמא מעניינת. כמה זמן לוקח לך להגיע באוטובוס אם ניסית?

מקרים כמו שלך - אנשים שגרים במרחק מינימלי יחסית לעבודה, יש תחבורה ציבורית ומתעקשים להשתמש ברכב  - זה מקרים מובהקם שמראים למה המדינה חייב להתחיל לפעול בצורה אגרסיבית כדי שזה יהיה לא משתלם לך לנהוג.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...