Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 7.7.2021 בשעה 21:26, Dudi2 כתב:

דומה מאוד לסיטואציה שהייתי בה עם מגורים ברמת גן, עבודה ליד עזריאלי פחות מ7 קילומטר - כ 45 דקות בבוקר ברכב. סיוט.

כשקיטרתי על זה אמרו לי ״למה לא אוטובוס?״, אמרתי טוב אנסה, למרות שאני לא חובב תחב״צ.

זה החזיק שבוע, מכל הסיבות שנאמרו כאן - לקח אותו זמן אם לא יותר, תדירות נמוכה, צפיפות איומה, ריחות, רעש, אנשים מדברים בטלפון כאילו הם בסלון בבית וכו׳.  ויש לומר את האמת, יש הרבה בהמות (נכון, גם על הכביש כנהגים) שממש לא בא לי לחלוק איתם מושב באוטובוס או ברכבת.

 וזה כנראה לא ישתנה.

 

 

המשך: אחרי שבוע כזה נשבזתי לגמרי. הלכתי ברגל בציר ז׳בוטינסקי, נכנסתי לסוכנות של דו״ג שאני אפילו לא זוכר את שמה, קניתי באשראי קטנוע 250 בן שנה, ביטוח מיידי בטלפון, לוויתי מהם קסדה ורכבתי לי הבייתה ומהר. (יש לי רשיון כמובן)

כך התנהלתי מספר שנים כשהרכב היה בשימוש בסופשים.

 

למהלך הזה היו יתרונות ברורים, החסרונות העיקריים הם שאם אתם חושבים שמסוכן בכביש ברכב, נסו לעשות את זה על קטנוע, ולא רק בגוש דן.

בנוסף, אחזקת שני רכבים כשרק ביטוחים ורישוי מגיעים ל 10k בשנה, זו הוצאה גדולה שבאה על חשבון דברים אחרים.

 אולי יום אחד קברניטי המדינה יחליטו ללמוד איך לישם שינוע המונים בתחב״צ ביעילות.

אז לא מפליא שנשברים שיאי מכירות.

 

ברור שזה יותר מסוכן מאשר להיות ברכב.

אתה יכול לצמצם את הסיכון על ידי לבישה של ציוד מיגון.

מי שנמאס לו לשבת ברכב ולהינמק בפקק יכול לעשות מעשה ולעשות רישיון לאופנוע/ קטנוע, ברור שזה לא מושלם אבל אני מסתכל על האלטרטיבה שהיא לנסוע יום יום לעבודה ברכב ואני לא מצליח להבין איך אנשים סובלים את זה.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבעיה מעבר לסיכון של האופנוע זה שאנשים, במיוחד בעלי משפחות, חייבים את הרכב גם אם תמצא פתרון טוב יותר להגעה לעבודה, אז להוסיף על העלויות האלה גם אופנוע עם עלויות ביטוח גבוהות במיוחד זה לא קל. כמובן שהסיבה הראשונה זה שזה מסוכן אבל זה גם לא זול. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את השירשור, ואני תוהה לעצמי,

האם אין כאן משהו מכוון מצד המדינה?

בסוף רכב שיושב על הכביש שעה בפקק מכניס למדינה הון עתק,

תחשבו כמה המס בדלק? כמה המס ברכישת רכב חדש? שוי בתלוש, ועוד ועוד,

המדינה מבחינתה כשהתח"צ יהיה נגיש וזמין היא תפסיד הרבה כסף,

את התח"צ המדינה ממנת למה לה לשלם יותר?

יתכבדו האזרחים לעמוד בפקקים וישרפו דלק ולא יעברו לתח"צ כי שם זה עולה למדינה כסף,

בסוף זה מסתכם במליארדים לקופת המדינה אז למה שהיא תוותר ע"ז,

הרי אם תשימו לב כל פעם שמרחיבים נתיב בכביש זה כבר כי המצב עבר את סף גבול היכולת,

ומרחיבים נתיב אחד רק בשביל להוריד לחץ לא באמת בשביל לשחרר!

תכלס תחשבו טוב כשאתם יושבים בפקק אתם מעשירים את קופת המדינה!

  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבין שכשיש תחב"צ יעיל, ופחות פקקים, דווקא המדינה מרוויחה יותר (באופן עקיף)?

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.7.2021 בשעה 21:36, farkash7 כתב:

נסעתי מעל שנה ברכבת יום יום. לא נתקלתי בתדירות שאתה מדבר עליה.
אתה בעצמך אומר שהייתה לך חוויה טובה ברכבת.

 

העניין הוא לא רק נסיעה ברכבת נטו. נסעתי כמה חודשים ברכבת מחיפה ומכפר יהושוע לתל אביב וחזרה. בשעות לא עמוסות, הרכבת לא נוראית, אבל גם לא מספיק נוחה.

רובנו נוסעים בשעות העומס, אם אני צריך לצאת  מהבית לפחות שעה לפני על מנת למצוא/לתפוס חניה ברכבת, או לחילופין לקחת אוטובוס לרכבת, ואחרי הרכבת צריך עוד אוטובוס למקום העבודה, אז שלוש נסיעות לכל כיוון, פלוס זמני המתנה והליכה לכל אחת מהן, הופך את כל עניין התחבצ ללא רלוונטי עבורי ועבור לא מעט אנשים כשברכב זה לוקח בערך חצי מהזמן.

 

אישית, ויתרתי על תחבצ מזמן. המצב הלא טבעי הזה הוא תוצאה של הפקרה והזנחה רבת עשורים של ממשלות ישראל לדורותיהן, יהיו הסיבות אשר יהיו. בנתיים כולנו - עדיין - עושים שמיניות באוויר כדי להגיע לעבודה ולחזור ממנה הביתה בשלום.  ואני לא מדבר אפילו על חוסר זמינות בסופשים.

 
 

  • אהבתי 1

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, WE988244 כתב:

רק תסביר לי איך?

בבקשה!

יש לך שעתיים פנויות יותר ביום,

יש לך יותר זמן לעבוד וגם לרכוש.

יותר עבודה - > יותר כסף עבורך - > יותר קניות - > יותר מס למדינה מהשלב השני והשלישי בתרשים.

אני אפילו לא מדבר על מצב נפשי של בן אדם שיושב בפקקים 20-15 שעות בשבוע, לעומת אדם שלא. למצב הנפשי יש השפעה ברורה על התפקוה של עובד.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

יש לך שעתיים פנויות יותר ביום,

יש לך יותר זמן לעבוד וגם לרכוש.

יותר עבודה - > יותר כסף עבורך - > יותר קניות - > יותר מס למדינה מהשלב השני והשלישי בתרשים.

אני אפילו לא מדבר על מצב נפשי של בן אדם שיושב בפקקים 20-15 שעות בשבוע, לעומת אדם שלא. למצב הנפשי יש השפעה ברורה על התפקוה של עובד.

אז אשמח אם מישהו יבדוק כמה מדינה מרויחה בשנה ממיסים על הדלק!

ואז נראה מה יכניס לה יותר כסף!

בנאדם שיושב הרבה על הכביש גם יליף יותר רכבים כי הוא ממצה איתם וכו',

אז יאלה אם יש כאן מישהו שיודע קצת תחשיבים כלכלים שיעשה לנו את החשבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארץ שלנו היא בלי עין הרע עמוסה מאוד וצפופה, תודה לאל.

רק לשם השוואה- בארה"ב יש כמליון נפש בשטח ממוצע בגדלו למדינת ישראל.

ולכן התשתיות כאן לא נבנו בהתאם לגודל האוכלוסיה, שהולכת וגודלת.

לדעתי מה שצריך זה שינוי יסודי בתשתיות, ותכנון ארוך טווח.

במקביל עידוד תחב"צ גדולה- כגון רכבת, או  אוטובוס קומותיים שכבר נחת ברחובות..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, WE988244 כתב:

אז אשמח אם מישהו יבדוק כמה מדינה מרויחה בשנה ממיסים על הדלק!

ואז נראה מה יכניס לה יותר כסף!

בנאדם שיושב הרבה על הכביש גם יליף יותר רכבים כי הוא ממצה איתם וכו',

אז יאלה אם יש כאן מישהו שיודע קצת תחשיבים כלכלים שיעשה לנו את החשבון.

למרות שנורא כיף להיות פראנויד, אתה צריך לחפש את הסיבה טוב יותר.

המדינה היא לא חברה פרטית, ואף אחד לא מרוויח ישירות מגביית מיסים גבוהה יותר. אם כבר, פוליטיקאים מרוויחים מאזרחים מרוצים, ובעיקר מאזרחים מרוצים שחושבים שהפוליטיקאים עזרו להם. ברור לך שאם היה אפשר, כל שר תחבורה היה פותר את בעיית הפקקים מחר בבוקר, כן? זה היה מביא לו לא מעט מנדטים בסבירות גבוהה (בהנחה כמובן שהציבור מייחס לו את הפיתרון, ולא לביבי \ ה' \ גורם על טבעי אחר).

 

ואם עדיין לא השתכנעת, איך תסביר את ההנחה במס קניה לא סתם לרכבים פחות מזהמים, אלא לרכבים חשמליים שהמדינה רואה מהם בהמשך הדרך הרבה פחות מס, גם על ה(אין) דלק וגם על חלקי החילוף שהם צורכים פחות משמעותית?

 

החישובים האלו, ד"א הם לא טריויאליים בכלל (והם גם לא ממש חישובים, יותר "הערכות"). אתה יותר ממומן לחפש אותם בפרסומי האוצר.

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה פחות, יותר לכיוון ה600-700K

לפני 12 דקות, המחליף כתב:

רק לשם השוואה- בארה"ב יש כמליון נפש בשטח ממוצע בגדלו למדינת ישראל.

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@WE988244 התחשיב של המדינה הוא הרבה יותר רחב מזה של המיסים המוטלים ישירות על הרכב והדלק. הזמן בפקקים זה גם זיהום אויר שבתורו גורם תחלואה (הוצאות בריאות יקרות), זמן עבודה אבוד (מס הכנסה), הפסד הכנסות לעובדים (מיסוי על צריכה ועל החסכון).

 

אם המדינה היתה מתנהלת כמו עסק פרטי לא היו לנו כאן מערכת בריאות או חינוך או אפילו ביטחון. תגיד לי, מה ההכנסות של צה"ל? הוא רק עולה למדינה מיליארדים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, WE988244 כתב:

אני קורא את השירשור, ואני תוהה לעצמי,

האם אין כאן משהו מכוון מצד המדינה?

בסוף רכב שיושב על הכביש שעה בפקק מכניס למדינה הון עתק,

תחשבו כמה המס בדלק? כמה המס ברכישת רכב חדש? שוי בתלוש, ועוד ועוד,

המדינה מבחינתה כשהתח"צ יהיה נגיש וזמין היא תפסיד הרבה כסף,

את התח"צ המדינה ממנת למה לה לשלם יותר?

יתכבדו האזרחים לעמוד בפקקים וישרפו דלק ולא יעברו לתח"צ כי שם זה עולה למדינה כסף,

בסוף זה מסתכם במליארדים לקופת המדינה אז למה שהיא תוותר ע"ז,

הרי אם תשימו לב כל פעם שמרחיבים נתיב בכביש זה כבר כי המצב עבר את סף גבול היכולת,

ומרחיבים נתיב אחד רק בשביל להוריד לחץ לא באמת בשביל לשחרר!

תכלס תחשבו טוב כשאתם יושבים בפקק אתם מעשירים את קופת המדינה!

 

במבט צר וציני, שהוא די שכיח בניהול האוצר בישראל, אז אתה צודק, יש להם מקור הכנסה בטוח ואפילו גמיש, כלומר כזה שכל תקופה אפשר לשחק קצת במספרים שלו ולהכניס עוד קצת כסף לקופה אם צריך. מדינה זה לא חברה מסחרית אך גם אם נמשיך עם המבט הצר הזה ומחר אף אחד לא רוכש רכב חדש וכולם עוברים לתחבורה ציבורית אז יעלו את מחיר הנסיעה לתחבורה ציבורית, לאזרח תהיה יותר הכנסה פנויה אז במקום רכב הוא ירכוש דברים או שירותים אחרים ובכלל, תמיד אפשר להגדיל מס הכנסה אם צריך. בקיצור, יש אין ספור דרכים לאזן את התקציב גם אם לא ישווקו כאן רכב חדש אחד וכולם ייסעו בתחבורה ציבורית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

אם המדינה היתה מתנהלת כמו עסק פרטי לא היו לנו כאן מערכת בריאות או חינוך או אפילו ביטחון. תגיד לי, מה ההכנסות של צה"ל? הוא רק עולה למדינה מיליארדים.

 

עסק פרטי שיודע שאם לא ישלם על אבטחה אס המתחרים שלו ישרפו אותו, יחזיק צבא

 

עסק פרטי שיודע שאם לא ישלם על חינוך / השכלה אז הוא ישאר מאחור ולעובדיו לא יהיו כלים לבצע את עבודתם, ישלם על כך.

 

וכו'.

 

 

ברור שיש הבדל עצום בין מדינה לבין עסק פרטי (בעיקר בחלק הסוציאלי) אבל מה שכתבת כאן זה בעיקר גיבובי שטויות.

איך אתה אוהב לומר? "העיקר לכתוב שמונה ההודעות ידפוק". אז הנה הוא דפק.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 999 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...