Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגלל זה אני לא מסתמך על וייז, אלא בודק מראש במפות גוגל ליום ולשעה היעודים. בניגוד לוייז,שפועל בזמן אמת, מפו  גוגל מכירות עומסים כרוניים. 

 

חוץ מזה, אני נוסע מעט מאד בכביש 6, אבל לא זכורה לי נסיעה דרומה בשעות הבוקר בלי פקקים לפחות מנתניה אם לא קודם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חשבתי זמן אמת אמור להיות הכי מדוייק ואמיתי. את האמת חשבתי מפות גוגל גם עובדות על זמן אמת ולא על ממוצע. 

 

בכל אופן גם מפות גוגל לא היו עוזרות לו במקרה של תאונה כמו שקרה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Doron_Z כתב:

כמות הפעמים שהיו איחורים, ביטולים, עצרו באמצע הדרך לעיכוב של דקות ארוכות או החליפו להם קרון, כבר אי אפשר לספור.


כנראה שאותה אקסית מומחית בלעלות על רכבות גרועות. סתם שאלה באיזה קו היא נסעה (מאיפה לאיפה?)?
נסעתי מעל שנה ברכבת יום יום. לא נתקלתי בתדירות שאתה מדבר עליה.
אתה בעצמך אומר שהייתה לך חוויה טובה ברכבת.
יש מצב שהיא פשוט אהבה להתלונן?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Doron_Z כתב:

חשבתי זמן אמת אמור להיות הכי מדוייק ואמיתי. את האמת חשבתי מפות גוגל גם עובדות על זמן אמת ולא על ממוצע. 

 

בכל אופן גם מפות גוגל לא היו עוזרות לו במקרה של תאונה כמו שקרה. 

אני מדבר על בדיקה מקדימה, נניח ערב קודם. אתה מכניס למפות את נקודות המוצא והיעד ואת יום ושעת היציאה או ההגעה המבוקשים, ותקבל איזה אומדן. מעבר לכך, בנסיעות עם זמן הגעה קריטי (נניח טיסה, מבחן או פגישה חשובה) קח מקדם היסטריה, ולא קטן. זה נכון גם לרכבת.

 

דרך אגב, מי שהכיר את הפוסטים שלי בימים בהם נסיעה לחו"ל היתה מעשה שגרה, יודע שאני ממליץ להוסיף לזמנים של גוגל בין 30-50% מכל מיני סיבות. נכון שחלקן לא רלוונטי למסלולים מוכרים בארץ, אבל, עדיין, הגישה של לתכנן על הרגע האחרון שגויה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי בזה היום.

מכתב גלוי לשרת התחבורה הנכנסת, מאזרח המתנייד בתחבורה הציבורית.

https://www.ynet.co.il/activism/article/bkzontmto

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.7.2021 בשעה 21:50, farkash7 כתב:

הבעיה שלך היא תפיסתית. אין שום איכות חיים ברכב. אין שום איכות חיים בלנהוג לעבודה, זה לא משנה אם זה פקקים או לא.
אם זה לנסוע ברכבת לעבודה או באוטו אני אבחר ברכבת בכל יום בלי שאלה בכלל.
הבעיה היא כאשר עם רכבת לוקח לי שעה וחצי ועם אוטו 30 דקות. זה הכשל.

תאמין לי שאם לאנשים הייתה אופציה הם היו משאירים את הרכב בחניה. לשכנע אותם זה קל. רב קו עולה 300 שקל בחודש. רק הדלק באוטו עולה הרבה יותר.

צודק. ב-10 השנים בהם עבדתי בפארק המדע ברחובות, נסעתי ברכבת בשילוב אופניים מהבית לתחנה בהרצליה, וזאת מהסיבה שתחנת הרכבת סמוכה לפארק המדע ותדירות של שלוש רכבות בשעה. אין מה להשוות בין הנסיעה הנוחה ברכבת שמאפשרת לחטוף כמה דקות תנומה, לנסיעה מעצבנת ברכב הפרטי, בפקקים וחיפוש מתמיד אחר מקומות חניה. גם עלות הדלק גבוהה בהרבה מהעלות החודשית ברכבת.

עריכה אחרונה על ידי yo12
הוספה
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Doron_Z כתב:

 

הייתי מלווה אותה כמעט יום יום בטלפון, כמות הפעמים שהיו איחורים, ביטולים, עצרו באמצע הדרך לעיכוב של דקות ארוכות או החליפו להם קרון, כבר אי אפשר לספור. שלא לדבר על האוטובוס המעיק שבשביל מרחק של קילומטרים בודדים לקח לפעמים יותר זמן מאשר הנסיעה הבין עירונית ברכבת... 

 

כשאני נסעתי יום יום לעבודה בתל אביב באמת שבקושי נתקלתי בתופעות שאתה מציין, האם בזיכרון שלי כנהג היו אירועים כאלה של פתאום תאונה שיוצרת פקק (או בכלל פקקים באופן כללי-שאגב עבור רוב האנשים גם עם הפקקים עדיין הרכב מהיר יותר)? בוודאי אבל ברמה היומיומית זה לא היה שכיח בכלל בנסיעות שלי לעבודה (התאונות, לא פקקים שהיו בעיקר בחזור), כמו כן לעולם לא נכנסו בי בפקק, פעם אחת אכן היה תקר, בסוף היום עברתי בפנצ'ריה סידרו את זה ב 5 דקות עם מדבקה. גם אין לי את הסטרס המדובר פה מנהיגה ברכב, אני נהנה מנהיגה כולל נהיגה עירונית כל עוד אין פקקים קשים אבל אולי כי אני טיפוס רגוע (ואף אדיש יחסית) מטבעי.

 

בשקלול אין לי ספק בכלל איזו דרך הייתי מעדיף, אישית החוויות שלי מתחבצ באוטובוסים הן שליליות מאוד, גם מזמן הנסיעה הממושך, התחושות בזמן הנסיעה (האנשים, הצפיפות), אופי הנהיגה המזעזע של נהגי האוטובוס שגרמו לי לבחילות קשות. אני לא מופתע שהרבה ישראלים מעדיפים פשוט להמנע מזה אם אפשר. 

 

דווקא מהרכבת היו לי תמיד חוויות חיוביות אבל לא השתמשתי בה ברמה היומיומית, רק לנסיעות מסויימות לעיתים רחוקות. ללא ספק נסיעה נעימה וחלקה ונחמד להיות שם (כשלא מלא, ואצלי לא היה מלא בנסיעות שהייתי) 

מנסיעה יומית ברכבת בקו הרצליה תל אביב ( גר ברמת השרון ), כל שאני יכול לחלק הן חוויות מאוד נעימות מהרכבת. גם עומדת בזמנים באופן יחסי, גם לא צפוף במיוחד גם ריבוי רכבות בשעות העומס, וכשרואים מהחלון את הטורים הלא נגמרים של מכוניות בנתיבי איילון, אי אפשר להבין מי בוחר להיות חלק מהם במקום להצטרף לקרון. אבל נסיעה באוטובוס לתחנת הרכבת הרבה פחות מרנינה, התחנות לא מוצלות, אוטובוס אחת לחצי שעה או משהו כזה ולרוב גם מאחר. לכן נסיעה  ברכב הפרטי לתחנת הרכבת היא האופציה הסבירה היחידה, הענין הוא וכפי שכתבתי קודם צימצום מסיבי בשטחי החניה לרכב פרטי ע"י הרשויות, מה שמביא לא מעט נהגים להוסיף עוד עומס על האיילון הפקוק ממילא, אחרי שויתרו על הרכבת..

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, רועי5 כתב:

מנסיעה יומית ברכבת בקו הרצליה תל אביב ( גר ברמת השרון ), כל שאני יכול לחלק הן חוויות מאוד נעימות מהרכבת. גם עומדת בזמנים באופן יחסי, גם לא צפוף במיוחד גם ריבוי רכבות בשעות העומס, וכשרואים מהחלון את הטורים הלא נגמרים של מכוניות בנתיבי איילון, אי אפשר להבין מי בוחר להיות חלק מהם במקום להצטרף לקרון. 

 

מחזק - אני נוסע כבר כמעט 9 שנים (מינוס שנת הקורונה) על בסיס יומי ברכבת מאיזור השרון לתל אביב. אם זמן הנסיעה ברכב ליעד הסופי לא קצר משמעותית לעומת הזמן הממוצע שיקח בעת שימוש ברכבת (פחות ממחצית), אני לא רואה סיבה שלא להשתמש בה - בשביל הבריאות הנפשית שלי.

כתבתי ממוצע, כי יש מסלולים שהזמן הזה נכון רק בתיאוריה ולרוב האוטובוסים בדרך לרכבת לא מסונכרנים איתה/יש איזו שביתה או פרויקט חישמול שגורמים לביטולים. ועדיין, מעדיף ביטול רכבת "פעם ב-" מאשר עצבים בפקק כל יום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yo12 כתב:

צודק. ב-10 השנים בהם עבדתי בפארק המדע ברחובות, נסעתי ברכבת בשילוב אופניים מהבית לתחנה בהרצליה, וזאת מהסיבה שתחנת הרכבת סמוכה לפארק המדע ותדירות של שלוש רכבות בשעה. אין מה להשוות בין הנסיעה הנוחה ברכבת שמאפשרת לחטוף כמה דקות תנומה, לנסיעה מעצבנת ברכב הפרטי, בפקקים וחיפוש מתמיד אחר מקומות חניה. גם עלות הדלק גבוהה בהרבה מהעלות החודשית ברכבת.

 

לא מכיר הרבה אנשים שלוקחים רכב לעבודה ואין להם חנייה מובטחת ברמה כזאת או אחרת, בין אם על ידי המעסיק או שמשלמים לחניון בהסדר או שפשוט יש הרבה חנייה באפור באזור בלי בעיה (אזורי עבודה יותר נידחים), בקיצור אני מאוד מתקשה להאמין שאנשים מחפשים חנייה לפני העבודה, זה אפשרי באופן חד פעמי אבל יום יום זה לא (במידה וזה אכן אזור עם חניה מאוד קשה)

 

אני גם לא חושב שאלו שאתה רואה בפקק מחלון הרכבת נמצאים בסיטואציה שבה הרכבת נותנת מענה מלא להגעה למקום העבודה שלהם אחרת אין לי ספק שהיו מעדיפים אותה מאשר לעמוד בפקק. אנשים לא מחפשים לסבול בכוח, אם הפתרון היה מובן מאליו ואכן יש רכבת ישירה ונוחה ונגישה לעבודה תהיה בטוח שכולם היו הולכים על זה במידה והגעה עם רכב זה באמת פקקים של סיוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שתי בעיות היסטוריות לרכבת ישראל והן הסיבה לכך שהיא כל כך לא יעילה ולא נוחה לשימוש במקרים רבים.

1. היא התפתחה 100+ שנה אחרי שהתפתחה באירופה - מה שהביא לכך שקודם קמו הערים ורק אחר כך בדיעבד מישהו חשב על הרכבת. בתקופה שהיא התפתחה באירופה כל הערים היו עדיין מאוד קטנות, ולכן מסילות ותחנות שנבנו אז בפאתי הערים נמצאות היום במרכז של כל עיר ויישוב.

2. הרכבת הייתה כלי התחבורה של השלטון - המנדט הבריטי. היהודים השתמשו באוטובוסים. מה שהוביל לעלייה של אגד ודן, תכנון תחנות מרכזיות בכל הערים וביסוס התחבורה הבין עירונית על אוטובוסים. שינוי פרדיגמה לא בוצע במשך 40 השנים הראשונות של המדינה, מה שהוביל לסטגנציה ודעיכה של הרכבת.

 

לכן, כשנזכרו בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 ברכבת ומה היא אמורה להיות - עמוד השדרה התחבורתי של המדינה - לא היה מקום להכניס את הרכבות למרכזי הערים. במקומות מסוימים היה עדיין אפשר לתפור פתרון (מסילת האיילון), במקומות אחרים נאלצו להשקיע מיליארדים (הקו החדש לירושלים), אבל רוב המקומות האחרים הם לא נגישים מספיק ואף פעם לא יהיו - אשדוד, אשקלון, פתח תקווה, ראש העין, נתניה וכ״ו וכ״ו. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה שהיו ועדיין צריכים לעשות זה לפתח את האזורים סביב התחנות. בדוגמאות שאני מכיר זה לא קורה יותר מדי, לצערי. אולי סביב רכבת מרכז בת"א זה ישתנה. אבל גם בספק

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, יבגניפ כתב:

ומה שהיו ועדיין צריכים לעשות זה לפתח את האזורים סביב התחנות. בדוגמאות שאני מכיר זה לא קורה יותר מדי, לצערי. אולי סביב רכבת מרכז בת"א זה ישתנה. אבל גם בספק

 

איך תפתח את האיזור סביב התחנה באשקלון? באשדוד?

 

יותר מזה, גם כשהיו תוכניות טובות להעביר את הרכבת במרכזי ערים במקומות שהיה עדיין אפשר, ראשי העיר במקום להלחם שזה יקרה נלחמו שזה לא יקרה ושהתחנות יוצאו מחוץ לעיר. דוגמא טובה לכך זה החיבור בין משה דיין לראשונים, שהיה אמור לעבור דרך המכללה למנהל והתחנה המרכזית החדשה של ראשון לציון, שהוצא מחוץ לעיר ונסלל במקביל לאיילון (ובמחיר יקר הרבה יותר מכיוון שלא הושאר שם מקום למסילה עקב התכנון הקודם של מעבר בראשון לציון).

 

טמטום טוטאלי. קולוסאלי. וראש העיר עוד גאה בזה. 🤦‍♂️

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...