Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ESP פועל מדי פעם גם בנהיגה מנהלתית?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעקבות דיון שהיה לי עם חברים ובו הועלו כמה טענות: 

 

 

1. גם בנהיגה מנהלתית רגועה, במיוחד בתוואי עם הרבה עליות וירידות, ה ЕSP יופעל מפעם לפעם ויבלום קלות את הגלגלים האחוריים, מה שיגרום לשחיקה מואצת של הברקסים האחוריים. 

 

2. פעולת ESP לא תמיד מלווה בחיווי על ידי הנורה שלו בלוח שעונים, תלוי ברכב ובתנאים. 

 

3. פעולת ESP תמיד מלווה בחיווי על ידי הנורה שלו בלוח שעונים. 

 

4. בנהיגה מנהלתית לא משנה באיזה תוואי, ה ESP לא מופעל. 

 

5. שחיקה מואצת של הברקסים האחוריים היא עקב פעולת מערכת חלוקת עוצמת בלימה EBD ולא קשורה ל ESP. 

 

 

 

כרגיל לא הגענו להסכמה, כל אחד טען משהו אחר. 

 

 

ממה שרשמתי, אלו טענות נכונות ואלו לא? 

 

 

תודה. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתקן את סעיף 1, רק ברכבים שבהם ה ESP הוא לא רק עזר בטיחותי אלא ממש עזר נהיגה.

 

כל המילים המכובסות ל"מדמה דפרנציאל אלקטרוני" זה בעצם ESP שבולם גלגל ספציפי בלי שתדע ובלי שתדלק נורה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה בתוואי ישר עם הרבה עליות וירידות איפה/לשם מה אמור להתערב ה ESP? אני נוסע כל יום נסיעה בין עירונית בשייוט על 110 קמ"ש, מעולם לא ראיתי/הרגשתי שה ESP התערב לי בנהיגה. 

 

אבל מהי ההגדרה לנהיגה מנהלתית?😁

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב,
לא חוויתי אפילו פעם אחת שנדלק לי הESP סתם (לא בהאצה וכו')
עד כמה שידוע לי כאשר הESP נכנס לפיעלות סימן שמשהו חריג קורה מבחינת אחיזת הגלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לתת עוד טיפה קונטקסט להודעת הפתיחה של בוקי, אוסיף שהדיון התחיל בגלל סוג של אגדה אורבנית שמסתובבת בעם שמערכות הESP המודרניות גורמות לשחיקה מהירה של הבלמים האחוריים, בגלל שהן מתערבות ומפעילות את הבלמים האחוריים פעמים רבות בשושו, מבלי שנדע.

מסתבר שישנם אנשים (חבר של חבר של חבר...) שהגדילו וניתקו את מערכת את הESP וחזרו לדווח על שחיקת בלמים אחוריים נמוכה משמעותית, וזאת בנהיגה מנהלתית בכביש בציבורי.

 

כמו שאתם מנחשים מסיגנון הכתיבה שלי בפיסקה הראשונה, אני חושב שזה אגדה ותו לא.

מההיכרות שלי עם האלגוריתמיקה של הESP, הוא דוגם את זוית סיבוב ההגה, המהירות, מהירות סיבוב של כל הגלגלים וחיישני תאוצה, ונכנס לפעולה אך ורק כאשר הוא מזהה אי התאמה בין הנתונים הללו, כלומר החלקה.

כל עוד כל הנתונים המתקבלים לא חורגים מהמודל הפיזיקלי של גלגלים אוחזים כנידרש, אני לא רואה סיבה שהמערכת תתערב.

אשמח ללמוד אם טעיתי ושיטת העבודה שונה.

 

מנסיון אישי, בסיטרואן שלי, ראיתי את המערכת נכנסת לפעולה פעמיים, פעם אחת בזמן האצה כאשר הגלגל הימני קידמי עלה על גבעת חול והחל להחליק. בפעם השניה כאשר כלב התפרץ לי לכביש חשוך בזמן שיוט ב120 קמ"ש וביצעתי תמרון התחמקות חד (מידי) לנתיב השני. בשני המקרים הנורה של הESP לא החביאה ממני את עבודת המערכת והיבהבה בצורה בולטת.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון שלי עם מכוניות עם ESP ועם יותר מ 160,000 קילומטר על כל אחת החלפת בלמים אחוריים היתה בערך כל החלפה שלישית של בלמים. ברכבים קודמים לפני עידן ה ESP אבל עם דיסקים גם מאחור היחס היה זהה.

מה שכן, ברכבים עם AUTO HOLD הבלמים האחוריים הולכים אצלי באותו הקצב של הקדמיים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעליה לנצרת עילית מכיוון צומת המוביל יש נקודה מסויימת עם גל בכביש ומיד אחריו סיבוב. 

היות וזו הדרך שלי לעבודה ויוצא לי לנהוג שם בשעות שהכביש לגמרי פנוי גם עם רכב הנעה אחורית וגם קדמית, חקרתי לעומק מתי, איך ולמה אני מבהיל את ה-esp. המסקנה שכשהכביש לח (כמו הרבה בקרים בשעת הזריחה) 85 קמ"ש עם גז קבוע ב-brz ו-90 וקצת קמ"ש ב-3008 מספיקים כדי שבקרת היציבות תפעל. לא מהירות חריגה לכביש דו מסלולי אבל כן דורש מעבר בנקודה מאוד מסויימת על השיבוש בכביש.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף הסבר על המערכת מהספר הטכני, קראתי הכל וממה שהבנתי כשהוא פועל תמיד תדלק נורה, והוא לא דולק סתם כך כפי שיגאל ציין.

קודם כל אצרף את התמונה החשובה ביותר לדיון - 

image.thumb.png.4ab67220fb2ccbcec5d1582ba00c7a11.png

 
ציטוט

 

Description of ESP
Optimum driving safety now has a name : ESP, the Electronic Stability Program.
ESP is based on the MGH 40 ABS Hydraulic System. ESP recognizes critical driving conditions, such as panic reactions in dangerous situations, and stabilizes the vehicle by wheel-individual braking and engine control intervention with no need for actuating the brake or the gas pedal.
ESP adds a further function known as Active Yaw Control (AYC) to the ABS, TCS, EBD and EDC functions. Whereas the ABS/TCS function controls wheel slip during braking and acceleration and, thus, mainly intervenes in the longitudinal dynamics of the vehicle, active yaw control stabilizes the vehicle about its vertical axis.
This is achieved by wheel individual brake intervention and adaptation of the momentary engine torque with no need for any action to be taken by the driver.
ESP essentially consists of three assemblies : the sensors, the electronic control unit and the actuators.
The electronic control unit incorporates the technological experience accumulated in connection with the MGH 40 system, but has been substantially expanded in terms of capacity and monitoring concept in order to permit the additional sensor signals and arithmetic operations to be processed and converted into corresponding valve, pump and engine control commands. Two 16-bit processors and one 8-bit processor, which monitor each other, cooperate to handle these requirements.
Of course, the stability control feature works under all driving and operating conditions. Under certain driving conditions, the ABS/TCS function can be activated simultaneously with the ESP function in response to a command by the driver.
In the event of a failure of the stability control function, the basic safety function, ABS, is still maintained.

 

Description Of ESP Control
ESP system includes ABS/EBD, TCS and AYC function.
ABS/EBD function : The ECU changes the active sensor signal (current shift) coming from the four wheel sensors to the square wave.By using the input of above signals, the ECU calculates the vehicle speed and the acceleration & deceleration of the four wheels.And, the ECU judges whether the ABS/EBD should be actuated or not.
TCS function prevents the wheel slip of drive direction by adding the brake pressure and engine torque reduction via CAN communication.TCS function uses the wheel speed sensor signal to determine the wheel slip as far as ABS function.
AYC function prevents unstable maneuver of the vehicle. To determine the vehicle maneuver, AYC function uses the maneuver sensor signals(Yaw Rate Sensor, Lateral Acceleration Sensor, Steering Wheel Angle Sensor).If vehicle maneuver is unstable (Over Steer or Under Steer), AYC function applies the brake pressure on certain wheel, and send engine torque reduction signal by CAN.
After the key-on, the ECU continually diagnoses the system failure. (self-diagnosis)If the system failure is detected, the ECU informs driver of the system failure through the BRAKE/ABS/ESP warning lamp. (fail-safe warning)
 
ABS Warning Lamp Module
The active ABS warning lamp module indicates the self-test and failure status of the ABS .The ABS warning lamp shall be on:
-
During the initialization phase after IGN ON. (continuously 3 seconds).
-
In the event of inhibition of ABS functions by failure.
-
During diagnostic mode.
-
When the ECU Connector is seperated from ECU.
EBD/Parking Brake Warning Lamp Module
The active EBD warning lamp module indicates the self-test and failure status of the EBD. However, in case the Parking Brake Switch is turned on, the EBD warning lamp is always turned on regardless of EBD functions. The EBD warning lamp shallbe on:
-
During the initialization phase after IGN ON. (continuously 3 seconds).
-
When the Parking Brake Switch is ON or brake fluid level is low.
-
When the EBD function is out of order .
-
During diagnostic mode.
-
When the ECU Connector is seperated from ECU.
ESP Warning Lamp (ESPSystem)
The ESP warning lamp indicates the self-test and failure status of the ESP.
The ESP warning lamp is turned on under the following conditions :
-
During the initialization phase after IGN ON. (continuously 3 seconds).
-
In the event of inhibition of ESP functions by failure.
-
When driver trun off the ESP function by on/off switch.
-
During diagnostic mode.
ESP Function Lamp (ESP System)
The ESP function lamp indicates the self-test and operating status of the ESP.
The ESP Function lamp operates under the following conditions :
-
During the initialization phase after IGN ON. (continuously 3 seconds).
-
When the ESP control is operating. (Blinking - 2Hz)
ESP On/Off Switch (ESP System)
The ESP On/Off Switch shall be used to toggle the ESP function between On/Off states based upon driver input.
The On/Off switch shall be a normally open, momentary contact switch.Closed contacts switch the circuit to ignition.
Initial status of the ESP function is on and switch toggle the state.

 

 

ljcd201a.gif

ljjf501p.gif

shmbr9332l.gif

smgbr9312l.gif

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלה שבהודעה הראשונה.

זה לא תלוי בדעה של מישהו או בסוג הרכב.

תשים צמיגים שחוקים מסוג ז' ותיסע קצת מהר (למהדרין - על כביש רטוב) , הABS והESP יעבדו כל הזמן.

תשים צמיגים חדשים סוג א' על כביש יבש, לא תראה הרבה פעולה של המערכות.

 

מכיוון שלא תלך להרכיב צמיגים גרועים רק לצורך הניסוי, אציע לך משהו אחר: סע קצת עם צמיג רזרבי מסוג בייגלה, וגם תראה איך המערכות נדרשות לפעולה הרבה יותר תכופה. ועל הדרך תלמד גם עוד סיבה למה אני לא סובל את הצמיגי בייגלה המסוכנים האלה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם היחידה שESP פעל אצלי בנסיעה מנהלתית (הנורה הבהבה ההמערכת הורגשה קלות) זה היה בעקבות פנצ'ר סמוי באחד הגלגלים האחוריים.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג הרבה על קורולה היבריד. אני לא כל כך רגיל לשקט של המנוע ולכח הזמין והגה רך מידי וקורה לי לא מעט שאני מאיץ חזק מידי  בטעות במהירויות נמוכות ונורת esp ממנצנצת.

 

למיטב ידיעתי רק כאשר הנורית מנצנצת המערכת נכנסת לפעולה.

 

לגבי שחיקה של הבלמים, הרי המערכת כמעט ולא עובדת כך שגם עם זה קורה על הנייר, בפועל זה זניח ביותר. בכל אופן גיר פלנטרי מזיק הרבה יותר לרפידות הבלמים.

 

EBD המערכת לא עובדת בכלל רק בבלימת חירום או במקביל שהesp מתערב?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנורה אמורה להבהב בכל הפעלה של המערכת.

הESP נכנס לפעולה רק במצבי קיצון כשהמערכת מזהה החלקה. המערכת בוחרת איזה גלגלים לבלום לפי הצורך, לאו דווקא את האחוריים.

אם למישהו המערכת נכנסת לפעולה בנסיעה מנהלתית אז שדחוף יחליף צמיגים/יפסיק לנהוג על קרח/יבדוק לחץ אוויר/ירגיע את הנהיגה ה"מנהלתית" שלו.

דרך פשוטה לראות את נורת הESP משתגעת היא להאיץ חזק יחסית מעמידה בצומת עם מעבר חצייה בגשם, הצבע הלבן מחליק מאוד כשהוא רטוב.

EBD היא תת מערכת של הABS והESP, המטרה שלה היא לחלק את עוצמת הבלמים בין הגלגלים כך שכל גלגל ישיג את עוצמת הבלימה המקסימלית האפשרית (בלי החלקה) בהתאם לתנאי הכביש וחלוקת המשקל של הרכב. לדוגמא ברכב ריק המערכת תעביר 70% מכח הבלימה לגלגלים הקדמיים ו30% אחורה וברכב עמוס החלוקה תיהיה 50/50. אם אני לא טועה המערכת הזאת גם כן נכנסת לפעולה רק במצבי קיצון (החלקה).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Michaelr כתב:

דרך פשוטה לראות את נורת הESP משתגעת היא להאיץ חזק יחסית מעמידה בצומת עם מעבר חצייה בגשם, הצבע הלבן מחליק מאוד כשהוא רטוב.

זה לא המדובר, זו ההתנהגות הטבעית (והרצויה) של המערכת. מנסיון אישי, "פתיחה" ברמזור על כביש יבש עושה את זה אצלי מפעם לפעם ואני עם הנקוק K111 בני כשנתיים מנופחים כראוי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Haim_gds כתב:

זה לא המדובר, זו ההתנהגות הטבעית (והרצויה) של המערכת. מנסיון אישי, "פתיחה" ברמזור על כביש יבש עושה את זה אצלי מפעם לפעם ואני עם הנקוק K111 בני כשנתיים מנופחים כראוי. 

 

במכוניות הנעה קדמית עם הספק של מעל 150 כ"ס זו בד"כ לא בעיה לאבד אחיזה בזינוק חזק, גם בכביש יבש. לפני שמערכות כמו ESP היו מקובלות מכוניות הנעה קדמית חזקות היו הרבה פחות נפוצות בדיוק בגלל הסיבה הזו.

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוווקא אצלי יש הנעה אחורית (הרכב השחור בסימלון). זה רק מראה משהו על איכות סלילת הכבישים בארץ אם זה קורה עם צמיגים בעלי אחיזה גבוהה והספק (מומנט ליתר דיוק) לא מאוד גדול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1101 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...