Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ESP פועל מדי פעם גם בנהיגה מנהלתית?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להוציא מערכות דינמיות על בסיס בקרת היציבות, אז אין חיווי וגם כך עיקר הפעולה היא על אלו הקדמיים ולא האחוריים, בשאר המצבים בהם המערכת נכנסת לפעולה, ואני מכליל גם את בקרת המשיכה, תמיד תהיה התראה בלוח המחוונים על פעולת המערכת. 

 

לי ישנה אפשרות לניתוק מלא ואני עושה את זה רק על מגרש או במסלול, בשאר הזמנים היא תמיד פועלת, בדרגות התערבות שונות, כי אם יש אמצעי, מדהים דרך אגב, שימנע מאחרים לשלם בחיים על טעות שלי, לא מרגיש שיש לי זכות שלא להשתמש בו בכביש הציבורי. זה בהקשר לאדיוטים שמעדיפים לחסוך 200 שקל בשנתיים אך לסכן את עצמם ואחרים. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שקראתי פה כמה תגובות, נזכרתי.

בפאביה ספורט ידנית שהייתה לי, הייתי דיי בקלות יכול לגרום ל esp להכנס לעבודה. אבל לא חושב שהיה אפשר להגדיר את הנהיגה כמנהלתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל רכב ידני, גם אחד עם 60 כ"ס אין שום בעיה לגרום לסבסוב גלגלים בזינוק.

אני רוצה להעלות לדיון את הטענה הבאה:
האם יתכן שברכב מודרני (נניח מה7 שנים האחרונות) מערכת הESP עוזרת לשמירה על יציבות בבלימה גם בנסיעה מנהלתית, למשל בלימה עדינה של גלגל אחורי פנימי כאשר הנהג בולם בסיבוב?
מה דעתכם?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת ה ESP כוללת כמה תתי מערכות לשיפור ותיקון האחיזה וכוון הנסיעה המתוכנן ,בזמן בלימה, סיבוב והאצה.

אם וכאשר יש התערבות של המערכת יש לכך חווי בלוח שעונים.

המערכת מתקנת על ידי שימוש בבלמים ו / או מצערת (הפחתת מומנט).

המערכת עלולה להכנס לפעולה גם בנסיעה מנהלתית, תלוי בסוג הרכב, מצבו הטכני וכמובן עד כמה זה בדיוק "מנהלתי".

 

שחיקה של הבלמים אחוריים אופיינית לדגמים מסויימים וקשורה לתכנון של היצרן בחלוקה נדיבה יותר של כוח הבלימה לגלגלים האחוריים. 

 

תוספת: ישנם רכבים בהם יש בקרת אקטיבית של התנהגות שלדה, למשל המערכת של טויוטה vehicle dynamics integrated management system (VDIM)

משתמשת באותם חיישנים בדיוק של ה ESP אבל היא אקטיבית ברקע בלי לתת חווי לנהג כי יש פעולה כלשהי שמתבצעת ברקע, כגון בלימה חלקית של גלגל מסויים, העלאה או הגבלת מומנט וכדומה. 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי לא בכל רכב ה EBD מתקן בלימה בין הבלמים הקדמיים לאחוריים, אלא רק בין צד ימין ושמאל, וזה קיים ברוב המכוניות עם ABS מתחילת שנות ה 2000.

מאוד הגיוני שאם ברכבים חדשים יותר הוא מגביר בלימה מאחור כשהוא מזהה שאפשר, תהיה שחיקה גדולה יותר ממה שרגילים בבלמים האחוריים.

אבל זה אמור גם להאריך קצת את אורך החיים של הקדמיים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק מאמר מדעי, אבל כנראה שיש דבר כזה שחיקה מוגברת של הבלמים האחוריים בשל המערכות בקרה.

https://www.motorbiscuit.com/should-my-rear-brake-pads-be-wearing-out-faster-than-my-front-ones/

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.3.2021 בשעה 13:33, Ooga כתב:

למיטב ידיעתי לא בכל רכב ה EBD מתקן בלימה בין הבלמים הקדמיים לאחוריים, אלא רק בין צד ימין ושמאל, וזה קיים ברוב המכוניות עם ABS מתחילת שנות ה 2000.

מאוד הגיוני שאם ברכבים חדשים יותר הוא מגביר בלימה מאחור כשהוא מזהה שאפשר, תהיה שחיקה גדולה יותר ממה שרגילים בבלמים האחוריים.

אבל זה אמור גם להאריך קצת את אורך החיים של הקדמיים.

 

ממש לא.

EBD רק מפחית לחץ לגלגלים האחוריים בהשוואה לקדמיים. לפני שהיה קיים, פעולה זו הייתה מבוצעת על ידי שסתום הפחתה הידראולי.  

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, danniel כתב:

פעולה זו הייתה מבוצעת על ידי שסתום הפחתה הידראולי.

השסתום הזה היה מחובר עם זרוע לסרן האחורי, כך כמות נוזל בלמים שעוברת לבלמים האחוריים הייתה בתלות בגובה הרכב. עומס גדול מאחרוה, החלק האחורי יושב נמוך - הסרן האחורי בולם חזק. 

 

עומס קטן מאחורה, החלק האחורי יושב גבוה - הסרן האחורי בולם יותר חלש. 

 

 

איך ה EBD עושה את זה? 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki קראתי קצת. אני חושב שהמערכת פשוט פועלת על עקרון של לזהות איפה מתחילה החלקה (על בסיס חיישן abs) ומפחיתה שם לחץ בלימה.

ז"א מתחילה עם לחץ די גבוה מאחור, ומפחיתה בהתאם לחיישן.

 

בנוגע להאם אני טועה או לא -

שמע דניאל, קראתי. לפי המקורות שראיתי היא פועלת חזק בפניה בכך שהיא מורידה עומס מהגלגלים הפנימיים (אלה שעליהם אין עומס), גם הקדמי וגם האחורי ביחד.

כנל אם אתה בולם עם צד אחד על השוליים וצד אחד על חצץ. עשיתי זאת פעם ברכב עם ebd בלבד (ללא בקרת יציבות) בכוונה לבדיקה ולמרות שהאוטו משך קצת, סה"כ הבלימה הייתה די יציבה. 

 

יכול להיות שביום יום רוב העבודה שלה היא באמת בחלוקה בין הקדימה לאחורה. למרות שאז, היינו צריכים לראות את ההשפעה של המערכת על הבלמים האחוריים כבר לפני 10 שנים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

EBD זה חלוקה כוח בין ציר קדמי וציר אחורי. 

ESP פועל כבר על כל גלגל בנפרד, כאשר מזוהה הפרשי אחיזה בין צדדים. 

 

לפני 3 שעות, Buki כתב:

השסתום הזה היה מחובר עם זרוע לסרן האחורי, כך כמות נוזל בלמים שעוברת לבלמים האחוריים הייתה בתלות בגובה הרכב. עומס גדול מאחרוה, החלק האחורי יושב נמוך - הסרן האחורי בולם חזק. 

 

עומס קטן מאחורה, החלק האחורי יושב גבוה - הסרן האחורי בולם יותר חלש. 

 

 

איך ה EBD עושה את זה? 

יש שני סוגים של שסתומים, עם זרוע שמחוברת למתלה ואז גם המשקל שיש על החלק האחורי של הרכב נלקח בחשבון (מקובל יותר בטנדרים) ושסתום פרופורציונלי ללא שום זרוע שמחוברת למתלה, שמפחיתה לחץ  לציר האחורי באופן פרופורציונלי ללחץ הבלימה הכללי באופן מכני הידראולי. 

 

ה EBD החליף את השסתום פרופורציונלי, ופשוט מבצע הפחתה בתוך יחידת ה ABS לציר האחורי בהתאם ללחץ הבלימה הכללי באופן אלקטרוני הידראולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...