Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, אחרי מחקר מאוד מעמיק בשוק ואין סוף נסיעות מבחן, הגענו להחלטה האחרונה - קיה אקסיד פרימיום 1.4 טורבו או פיג'ו 2008 GT  עם מנוע 1.2 טורבו.

נכון לעכשיו הכיוון הוא להחזיק את הרכב 5 שנים.

 

מה דומה - 

ההספקה של שני הרכבים באותו הזמן.

מחיר יחסית זהה כולל עלות המימון (יתרון של 5000 ש"ח לפיג'ו בגלל הטבת מימון בלי ריבית), שניהם עולים באזור ה-145K.

לא הורגש הבדל גדול בביצועים של הרכבים, שניהם נוסעים מעולה ואפשר לתת גז ולהרגיש את האוטו מגיב. ה2008 רועשת יותר לעומת האקסיד.

שני הרכבים מאובזרים מבחינה בטיחותית ברמות הגבוהות ביותר (לקיה יש זיהוי תנועה חוצה מאחור שאין לפיג'ו, ופיג'ו יש חיישנים מקדימה וזיהוי תמרורים שאין בקיה).

 

ההבדלים הגדולים - 

הסתמכתי ברוב הבדיקות שלי מבחינת ירידת ערך על האתר CARZONE, לא יודעת עד כמה המידע אמין אבל הוא כן נותן אומדן שאפשר לעבוד איתו.

שווי הרכב בעוד 5 שנים - לפיג'ו 2008 יש ביקוש הרבה יותר גדול, ואפשר לראות את זה כבר היום בכבישים. לפי אומדן של ירידות ערך ולפי הסתכלות על ירידת ערך גם בשנה הזו, הקיה תפסיד 7 אלף יותר לעומת הפיג'ו.

אמינות - למרות שפיג'ו עברה קפיצת מדרגה ענקית עם ה3008, השם בשוק עדיין פחות טוב ויש סימני שאלה בנוגע לאמינות - מה שעולה פחות אצל קיה. 

נוחות שימוש ועיצוב פנימי של הרכב- הפיג'ו מאובזרת בהמון פיצ'רים ועיצוב מיוחד, שמצד אחד הופכים את האוטו להרבה יותר מגניב ובעל מראה מיוחד משאר הרכבים בשוק, ומצד שני מקשים את השימוש היום יומי בו- בהדלקת המזגן או העברת ההילוכים לדוגמה (כמובן שהכל עניין של הרגל). בפיג'ו יש גם סאן רוף שאין בקיה. אני מפחדת גם שעם הזמן העיצוב של הפיג'ו יראה יותר "מצועצע" בעיניי, אך מצד שני העיצוב בקיה מראש לא מרשים במיוחד.

הקיה לעומת זאת, נראת כמו כל רכב אחר - מה שהופך את העיצוב שלה ליותר משעמם, אבל הרבה יותר פרקטי לשימוש היום יומי. לוח המכוונים של קיה נראה הרבה יותר בוגר ואיכות המסך טובה יותר בהרבה מפיג'ו (למרות שהוא תלת מימדי ומגניב).

צריכת דלק  - במבחן דרכים יחסית מאומץ שעשינו על הקיה הצריכה הייתה 10.8 ק"מ לליטר, במבחנים של אתר אוטו הגיעו לצריכה של 11. בפיג'ו לא בדקנו את צריכת הדלק במבחן, במבחנים של אתר אוטו הגיעו לצריכה של 13.2 ככה שיש יתרון לפיג'ו. ביחס לזה שאנחנו עוברים בממוצע 22K ק"מ בשנה מדובר על הבדל של 2000 ש"ח בשנה ו- 10K  ב-5 שנים מה שהופך לסכום די רציני.

 

לסיכום - מבחינה כלכלית, ההבדלים באחזקת הרכב ל-5 שנים קובעים שהפיג'ו תיהיה זולה יותר מקיה בערך ב-18,000 ש"ח - סכום לא קטן. אם לא ההבדל של הכסף, רוב הסיכויים שהיינו הולכים על הקיה בגלל שזו מרגישה הבחירה הבטוחה יותר.

אשמח לשמוע מה דעתכם ואם יש גורמים שלא הסתכלתי עליהם/ניסיון שהיה לכם עם הרכבים. 

תודה!

 

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

נראה שעשית אחלה שיעורי בית, האמת עשית סופר שיעורי בית ואם היית המורה שלך הייתי נותן לך ציון מירבי, פספסת רק דבר אחד שיכול להיות האקדח המעשן מבחלינתך, לקיה אקסיד יש תיבת הילוכים רובוטית, הנהיגה בה נחשבת חסכונית יותר אבל התיבה נוטה יותר לתקלות, תלוי באופי הנסיעה שלך ובקילומטראז שתספיקי לעבור בחמש השניםה קרובות אבל ככול הנראה שתהיה לך החלפת מצמדים אחת אם לא שתיים בתקופה הזו, מדובר בתיקון לא זול בכלל ויוסיף עוד עלות מעבר למה שכבר חישבת, וזה לפני שחלילה התיבה שנחשבת אמינה הרבה פחות מהאוטומטית הפלנטרית של הפגו תחליט להתקלקל, ולמרות שמדובר בתיבות הילוכים אמינות יותר מהתיבות הרובוטיות של קונצרן פולקסווגן או אלו שפעם הורכבו בפורד פוקוס הן עדיין רושמות תקלות פה ושם, לפחות אלו שמורכבות על מכוניות אחרות של הקונצרן. 

רק ובעיקר בשביל נושא תיבת ההילוכים הייתי נותן עדיפות לפג'ו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

בלי קשר לשאלה איזו מהן עדיפה (אני הייתי הולך בכלל על הקפצ׳ור החדשה), איך הגעת למסקנה שהיא תצטרך כנראה להחליף שני מצמדים בתקופה של חמש שנים?

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
פורסם
לפני 11 דקות, robertf כתב:

איך הגעת למסקנה שהיא תצטרך כנראה להחליף שני מצמדים בתקופה של חמש שנים?

אמרתי אחת ואולי שתיים, כיוון שלא צויינה הנסועה הממוצעת ואופי הנסיעה הנחתי שמדובר בנסיעה ממוצעת של 17-20 אלף קילומטר בשנה הכוללת נסיעות משולבות עירוניות ובין עירוניות, החלפת מצמדים בנסועה כזו ברכב שעבר 100000 קילומטר היא בהחלט הגיונית.

פורסם

22K בשנה זה די הרבה יחסית , צריך שיהיה נוח ולא מעייף כאשר עוברים כמות כזו של ק"מ בשנה .
אני התרשמתי מהרבה כיוונונים שהציעו המושבים באקסיד .
על ה 2008 לא נהגתי .

פורסם

אהלן, 

 

אני ממליץ להרחיב את טווח החיפוש ולא להסס לבדוק רכבים אחרים, נסיעת מבחן אמורה לתת חלק לא מבוטל מהתשובות. 

 

אם את מתכוונת להחזיק באוטו ל 5 שנים אז עדיף שתקחי את הזמן. 

 

אני מאמין כי בתחילת השנה אמורים להגיע דגמים מעודכנים של מגוון רכבים, אולי אחד מהם ימצא חן בעינייך.

פורסם
לפני 6 שעות, Roycohen1979 כתב:

נראה שעשית אחלה שיעורי בית, האמת עשית סופר שיעורי בית ואם היית המורה שלך הייתי נותן לך ציון מירבי, פספסת רק דבר אחד שיכול להיות האקדח המעשן מבחלינתך, לקיה אקסיד יש תיבת הילוכים רובוטית, הנהיגה בה נחשבת חסכונית יותר אבל התיבה נוטה יותר לתקלות, תלוי באופי הנסיעה שלך ובקילומטראז שתספיקי לעבור בחמש השניםה קרובות אבל ככול הנראה שתהיה לך החלפת מצמדים אחת אם לא שתיים בתקופה הזו, מדובר בתיקון לא זול בכלל ויוסיף עוד עלות מעבר למה שכבר חישבת, וזה לפני שחלילה התיבה שנחשבת אמינה הרבה פחות מהאוטומטית הפלנטרית של הפגו תחליט להתקלקל, ולמרות שמדובר בתיבות הילוכים אמינות יותר מהתיבות הרובוטיות של קונצרן פולקסווגן או אלו שפעם הורכבו בפורד פוקוס הן עדיין רושמות תקלות פה ושם, לפחות אלו שמורכבות על מכוניות אחרות של הקונצרן. 

רק ובעיקר בשביל נושא תיבת ההילוכים הייתי נותן עדיפות לפג'ו.

תודה על הפירוט! באמת איכשהו לא עלה הנושא של הגיר בהקשר של קיה. אני מודעת לגיר הבעייתי של פולקסווגן וכו', בגלל זה מראש לא הסתכלתי על הדגמים שלהם - למרות שיש שם כמה אופציות מעניינות כמו הלאון החדשה, והגולף שאמורה להכנס בקרוב.
קראתי קצת בנושא, יש כמה מקומות שבהם מדברים על הגיר הזה כבעייתי, במיוחד עם מנועי 1.6 . אבדוק את הנושא קצת יותר לעומק :) 

 

לפני 5 שעות, Octavia-TSI11 כתב:

22K בשנה זה די הרבה יחסית , צריך שיהיה נוח ולא מעייף כאשר עוברים כמות כזו של ק"מ בשנה .
אני התרשמתי מהרבה כיוונונים שהציעו המושבים באקסיד .
על ה 2008 לא נהגתי .

הכיוונונים במושב באקסיד באמת מעולים ונותנים תמיכה מעולה לגב התחתון. בפיג'ו אמנם אין תמיכה לגב התחתון אבל יש מושבים ספורטיבים שממש עוטפים אותך בישיבה, ככה שגם להם יש יתרון מסוים.

לפני 4 שעות, חולה רכב#1 כתב:

אהלן, 

 

אני ממליץ להרחיב את טווח החיפוש ולא להסס לבדוק רכבים אחרים, נסיעת מבחן אמורה לתת חלק לא מבוטל מהתשובות. 

 

אם את מתכוונת להחזיק באוטו ל 5 שנים אז עדיף שתקחי את הזמן. 

 

אני מאמין כי בתחילת השנה אמורים להגיע דגמים מעודכנים של מגוון רכבים, אולי אחד מהם ימצא חן בעינייך.

אני מאמינה שאין רכב בקטגוריה הזו שעוד לא יצא לי לבדוק ולפסול - חלק בגלל הגיר, חלק בגלל ירידת מחיר חזקה (כמו הרנו), חלק בגלל צריכת דלק גבוהה, וחלק על חוסרים בבטיחות. אחרי חיפושים של 3 חודשים מרגיש שלקחתי את הזמן, אפילו קצת יותר מדי חח

ממה שיצא לי לראות הדגם הכי מעניין מבחינתי שאמור להגיע בשנה הקרובה זה הגולף, וגם אותו פסלתי בגלל התיבת הילוכים.

מה שגם יש מבצעים טובים לקראת סוף השנה ככה שההחלטה צריכה להתקבל השבוע.

 

קראתי קצת על הגיר והמנוע של הפיג'ו (הסתכלתי על סקירות שונות של ה3008 - אותו מנוע וגיר) ועד כה לא נתקלתי במשהו בעייתי.

פורסם

לא רואה שום סיבה להעדיף את הקיה על הפיזו

ה2008 הרבה יותר מיוחד 

ולכן כנראה גם יהיה לו שוק טוב בעתיד כמו ה3008

תוסיפי לזה שלפיז'ו יש גיר אוטומט רגיל 

בדקת את ה cx30?

  • רעיון טוב! 1
פורסם

קיה עשו עבודה מצויינת על הXceed. מסובבת ראשים לדעתי (במיוחד בכחול או הצהוב היפים שלה) אבל האינטריור מאכזב (אופייני למותג).
הפיז׳ו יפיפיה מבפנים ומבחוץ (גם שם הכחול הבהיר שלהם מטריף), אבל אני חושב שהביצוע של ה-i-Cockpit מוצלח פחות מב-3008/5008 (או 508 לצורך העניין), פרקטית ועיצובית. עוד לפני שנהגתי בה בפעם הראשונה קראתי במספר מקומות שלא כל אחד ימצא שם תנוחת נהיגה ראויה, ואכן זה היה המצב איתי. מושב במצב הכי נמוך שלו, הגה במצב הכי גבוה והברכיים שלי כמעט נגעו בהגה שלא לדבר על זה שכל סיבוב קטן מסתיר לחלוטין את הדשבורד. אישית אני גם חושב שהחומרים שם מרגישים פחות טוב מב-3008 והקפצ׳ור החדשה למשל מרגישה איכותית יותר בפנים (שלא לדבר על המרווח).
אבל בכל מקרה נשמע שפותחת השרשור עשתה את שיעורי הבית שלה, ואם זה בין הקיה לפיז׳ו, אני הייתי הולך על הצרפתייה.

פורסם

עלות החלפת המצמדים בקיה זה בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון,במיוחד עם נסועה כזאת,כל החלפה זה עניין של כמה אלפים.

 

הקיה בהחלט רכב נחמד אבל אני לא חושב שהוא רכב שלם כמו הפיגו,ובאופן אישי רכב עם תיבה רובוטית לא הייתי רוכש [אלא אם כן הוא פורש או פרארי}. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

יופי של שיעורי בית עשית, ככה צריך. תלך על הקיה אקסיד בלי לחשוב פעמיים, רכב מהנה לנהיגה וסביבת נהג סולידית שתחזיק הרבה זמן. כבעלים של קיה העלויות תחזוקה נמוכות אמינות גבוהה ואין שום הפתעות. 

פורסם (נערך)

אחלה עצה, בגלל שלך יש קיה כל שהיא אז אוטומטית קיה לוקחת כל אופציה אחרת?

בנוסף כנראה שלא קראתה את התגובות כי לאקסיד יש תיבת הילוכים רובוטית יבשה, אז להגיד:

לפני 7 דקות, יוסי 10 כתב:

כבעלים של קיה העלויות תחזוקה נמוכות אמינות גבוהה ואין שום הפתעות

כנראה שלא ממש תופס כי הגיר לא ממש אמין וכן מייצר הפתעות.

 

לדעתי הקיה נראת נהדר מבחוץ ומאד מאכזבת מבפנים ואם לא הייתה מגיעה עם תיבה רובוטית אולי היה מקום להשוואה מול הפיזו.

בנוסף לנסועה של 22K בשנה אולי כדי בכלל ללכת על דיזל.

עריכה אחרונה על ידי motizkn
  • רעיון טוב! 1

טסלה 3 2022

×
×
  • תוכן חדש...