Jump to content

KatyaV

  • הודעות

    2
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

194 צפו בפרופיל

הנקודות של KatyaV

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

0

מוניטין

  1. תודה על הפירוט! באמת איכשהו לא עלה הנושא של הגיר בהקשר של קיה. אני מודעת לגיר הבעייתי של פולקסווגן וכו', בגלל זה מראש לא הסתכלתי על הדגמים שלהם - למרות שיש שם כמה אופציות מעניינות כמו הלאון החדשה, והגולף שאמורה להכנס בקרוב. קראתי קצת בנושא, יש כמה מקומות שבהם מדברים על הגיר הזה כבעייתי, במיוחד עם מנועי 1.6 . אבדוק את הנושא קצת יותר לעומק :) הכיוונונים במושב באקסיד באמת מעולים ונותנים תמיכה מעולה לגב התחתון. בפיג'ו אמנם אין תמיכה לגב התחתון אבל יש מושבים ספורטיבים שממש עוטפים אותך בישיבה, ככה שגם להם יש יתרון מסוים. אני מאמינה שאין רכב בקטגוריה הזו שעוד לא יצא לי לבדוק ולפסול - חלק בגלל הגיר, חלק בגלל ירידת מחיר חזקה (כמו הרנו), חלק בגלל צריכת דלק גבוהה, וחלק על חוסרים בבטיחות. אחרי חיפושים של 3 חודשים מרגיש שלקחתי את הזמן, אפילו קצת יותר מדי חח ממה שיצא לי לראות הדגם הכי מעניין מבחינתי שאמור להגיע בשנה הקרובה זה הגולף, וגם אותו פסלתי בגלל התיבת הילוכים. מה שגם יש מבצעים טובים לקראת סוף השנה ככה שההחלטה צריכה להתקבל השבוע. קראתי קצת על הגיר והמנוע של הפיג'ו (הסתכלתי על סקירות שונות של ה3008 - אותו מנוע וגיר) ועד כה לא נתקלתי במשהו בעייתי.
  2. היי, אחרי מחקר מאוד מעמיק בשוק ואין סוף נסיעות מבחן, הגענו להחלטה האחרונה - קיה אקסיד פרימיום 1.4 טורבו או פיג'ו 2008 GT עם מנוע 1.2 טורבו. נכון לעכשיו הכיוון הוא להחזיק את הרכב 5 שנים. מה דומה - ההספקה של שני הרכבים באותו הזמן. מחיר יחסית זהה כולל עלות המימון (יתרון של 5000 ש"ח לפיג'ו בגלל הטבת מימון בלי ריבית), שניהם עולים באזור ה-145K. לא הורגש הבדל גדול בביצועים של הרכבים, שניהם נוסעים מעולה ואפשר לתת גז ולהרגיש את האוטו מגיב. ה2008 רועשת יותר לעומת האקסיד. שני הרכבים מאובזרים מבחינה בטיחותית ברמות הגבוהות ביותר (לקיה יש זיהוי תנועה חוצה מאחור שאין לפיג'ו, ופיג'ו יש חיישנים מקדימה וזיהוי תמרורים שאין בקיה). ההבדלים הגדולים - הסתמכתי ברוב הבדיקות שלי מבחינת ירידת ערך על האתר CARZONE, לא יודעת עד כמה המידע אמין אבל הוא כן נותן אומדן שאפשר לעבוד איתו. שווי הרכב בעוד 5 שנים - לפיג'ו 2008 יש ביקוש הרבה יותר גדול, ואפשר לראות את זה כבר היום בכבישים. לפי אומדן של ירידות ערך ולפי הסתכלות על ירידת ערך גם בשנה הזו, הקיה תפסיד 7 אלף יותר לעומת הפיג'ו. אמינות - למרות שפיג'ו עברה קפיצת מדרגה ענקית עם ה3008, השם בשוק עדיין פחות טוב ויש סימני שאלה בנוגע לאמינות - מה שעולה פחות אצל קיה. נוחות שימוש ועיצוב פנימי של הרכב- הפיג'ו מאובזרת בהמון פיצ'רים ועיצוב מיוחד, שמצד אחד הופכים את האוטו להרבה יותר מגניב ובעל מראה מיוחד משאר הרכבים בשוק, ומצד שני מקשים את השימוש היום יומי בו- בהדלקת המזגן או העברת ההילוכים לדוגמה (כמובן שהכל עניין של הרגל). בפיג'ו יש גם סאן רוף שאין בקיה. אני מפחדת גם שעם הזמן העיצוב של הפיג'ו יראה יותר "מצועצע" בעיניי, אך מצד שני העיצוב בקיה מראש לא מרשים במיוחד. הקיה לעומת זאת, נראת כמו כל רכב אחר - מה שהופך את העיצוב שלה ליותר משעמם, אבל הרבה יותר פרקטי לשימוש היום יומי. לוח המכוונים של קיה נראה הרבה יותר בוגר ואיכות המסך טובה יותר בהרבה מפיג'ו (למרות שהוא תלת מימדי ומגניב). צריכת דלק - במבחן דרכים יחסית מאומץ שעשינו על הקיה הצריכה הייתה 10.8 ק"מ לליטר, במבחנים של אתר אוטו הגיעו לצריכה של 11. בפיג'ו לא בדקנו את צריכת הדלק במבחן, במבחנים של אתר אוטו הגיעו לצריכה של 13.2 ככה שיש יתרון לפיג'ו. ביחס לזה שאנחנו עוברים בממוצע 22K ק"מ בשנה מדובר על הבדל של 2000 ש"ח בשנה ו- 10K ב-5 שנים מה שהופך לסכום די רציני. לסיכום - מבחינה כלכלית, ההבדלים באחזקת הרכב ל-5 שנים קובעים שהפיג'ו תיהיה זולה יותר מקיה בערך ב-18,000 ש"ח - סכום לא קטן. אם לא ההבדל של הכסף, רוב הסיכויים שהיינו הולכים על הקיה בגלל שזו מרגישה הבחירה הבטוחה יותר. אשמח לשמוע מה דעתכם ואם יש גורמים שלא הסתכלתי עליהם/ניסיון שהיה לכם עם הרכבים. תודה!
×
×
  • תוכן חדש...