Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פרקש - קראתי היטב את דבריך. הם ברורים מאד, ולכן מכעיסים אותי. 

 

להזכיר רק מדד אחד - תוחלת החיים. עם כל תחלואי מערכת הבריאות שלנו תוחלת החיים בישראל עולה על זו שבארה"ב ב-4 שנים. 

 

כאשר לפני עשור היו בארה"ב הדיונים על ה-ACA קראתי איך אמריקאים סוקרים מערכות בריאות שונות. מאוד קינאו בזו שלנו. אז נכון שבמהלך 10 השנים האחרונות מערכת הבריאות הישראלית הדרדרה מבחינת המשאבים, אבל היא עדיין נחשבת מצויינת. למרות שהיתה יכולה להיות הרבה יותר טובה אילו היתה מתוקצבת כראוי.

 

קורולה, אף אחד מאתנו אינו נביא, אבל אני בכלל לא אופתע אם התוצאות יהיו הרבה יותר גרועות, כיוון שהאוכלוסיות העניות גם הרבה יותר חולות באופן בסיסי, וגם מקבלות טיפול הרבה פחות טוב במחלותיהם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
 אז אני לא אומר שעדיף לא לסבסד פרזיטים, כי בריאות זה סוג של זכות יסוד, אבל אני לא ארד על מערכת הבריאות האמריקאית שבחרה לא לסבסד אותם.

 

 

 

 

 רואה? לא קראתם. למה אתם אומרים שלא אכפת לי מ״העניים״.

 

אז כנראה שאני לא מספיק ברור. כששופטים את מערכת הבריאות האמריקאית צריך לשפוט אותה לפי קהל היעד. קהל היעד שלה הוא המבוטחים. היא לא נבנתה בשביל אנשים שלא משלמים ביטוח בריאות, ולכן כשאני שופט אותה אלו שלא משלמים ביטוח בריאות הם לא פרמטר מבחינתי.

 

לגבי תקצוב מערכת הבריאות בוא לא ניכנס לזה אוקיי?

אולי התקצוב בסדר וכמות הפרזיטים פשוט גדלה?

 

לגבי מהפכות וקומוניסטים זה לא קורה בארהב, כנראה בגלל שהם פשוט מתים משפעת. רואה? יש יתרונות במערכת בריאות שעולה כסף.

 

לגבי תוחלת החיים. שוב. זה ממוצע ויש הרבה דברים שמשפיעים עליו, מכסף ועד אקלים. קח בנאדם שמרוויח 200k בשנה וגר בקליפורניה/פלורידה. תבדוק כמה הוא חי ויותר חשוב תבדוק איך הוא חי. בכל מקרה, עדיף לחיות 3 שנים פחות ברמה גבוהה פי 4.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 29 דקות, korola כתב:

 

יש לי הרבה מה להגיד על ניתוח המספרים שלו,   וזה הולך להיות ארוך..

 

 

"הסטטיסטיקה של נתוני ההדבקה מראה כי הקורונה במגמת ירידה"

לא יודע מתי עשו איתו את הראיון , אבל נכון לעכשיו - בכל העולם חוץ מסין הקורונה במגמת עליה של הכפלה כל 4 ימים שזה 30% ביום. 

איפה אתה רואה פה בלימה?  

איטליה, אירן, ספרד גרמניה וצרפת - 5 מדינות עם 7000 חולים חדשים ב 24 שעת האחרונות.  

מחוץ לסין יש כבר מעל 50,000 חולים שרק 9500 מהם התגלו היום.

מתנצל על הפאניקה- אבל זה גידול מעריכי.

image.png.43d69e399e9a56ad0f44c473960d0d2c.png

 

נמשיך .. 

הוא טוען.

שיעור ההתפשטות של הנגיף בפרובינציית חוביי עמד על 30% ביום — זה היה נתון מבהיל. אינני מומחה בשפעת אבל באנליזה של מספרים אני מבין — וזה גידול אקספוננציאלי. אם בכל יום המגפה מתפשטת בכ־30%, אז בתוך 90 יום כל העולם אמור להידבק".

אכן בימים הראשונים של הסגר בסין, גם אני ראיתי 30% ביום , הכפלה כל 3 או 4 ימים.

בקצב הזה ב 90 יום מקבלים 30 הכפלות שזה 2 בחזקת 30,  וכל המהנדסים פה יודעים ש 2 בחזקת 10 זה 1024 , כאילו K.

2 בחזקת 20 זה מגה, ו 2 בחזקת 30 זה ג'יגה - כלומר מילארד. 

 

 

 

אם אתה כבר הולך להתעסק במספרים, תבדוק על מה אתה מתבסס. כמו שכתבתי פה כבר מיליון פעם, לכל התפשטות של מגיפה אי פעם יש 4 שלבים: זחילה, התפרצות, טיפוס, ובלימה. (שלב הטיפוס לא תמיד קיים), אפילו השתמשתי בכישורי הציור הכבירים שלי, over 9000 hours in mspaint.

 

בשבוע וחצי האחרונים, עוד ועוד מדינות באירופה עברו משלב 1 לשלב 2. וזה נראה מפחייייייד רצח. אתה רואה אקספוננטים בכל מקום, זה נראה כמו סוף העולם. משום מה אתה ממש אוהב להסתכל בכוללנות על המספר מחוץ לסין, אז הנה קצת עתידות בשבילך: יש עוד כמה מדינות שעדיין נמצאות בשלב 1 (גם ישראל), את המגמה שאתה רואה במספר הכולל אתה תמשיך לראות למשך עוד תקופה קצרה (אני לא יודע אם שבוע אחד או כמה שבועות, אבל כנראה במסגרת הזמן הכללית הזו) , כאשר עוד ועוד מדינות יעברו לשלב 2. 

אבל, זה לא אומר שהאקספוננט של כל מדינה ממשיך להיות אקספוננט.... הוא לא. 

כל עוד יותר מדינות עוברות משלב 1 ל 2 מאשר מ 2 ל 3, אתה תמשיך לראות "אקספוננט עולמי" ותמשיך להכניס את עצמך לסרטים. בפועל, אתה צריך לראות מה קורה בכל מדינה בנפרד. זו בדיוק הסיבה למה התחזיות שלך לא קרובות לשום תרחיש מציאותי או רבע מציאותי. זוכר את קוריאה עליה דיברנו ב 24 לפברואר? לפי האנליזה שביצעת להתפשטות שם, היו צריכים להיות שם ברגע זה כ 28000 חולים (דיברנו על 45000 תוך 3 שבועות, שזה עוד 3-4 ימים). בתמונה שלך כתוב בדיוק כמה יש שם בתכלס.

יש מדינות שמתמודדות עם זה טוב יותר וטוב פחות, אבל כל וירוס ממצה בסופו של דבר את פוטנציאל ההדבקה שלו בתוך סביבה מסוימת.

 

ציטוט

אז גם הוא יודע שזה לא עובד ככה והוא התייחס לזה בהמשך , הקורונה הוא נובל קורונה- כלומר וירוס חדש, וירוס חדש אין לו שום מעצורים.

המעצורים מגיעים שיש כבר 10% או 30% מחוסנים. 

שמגיעים ל 30% מחוסנים קצב ההדבקה צפוי לרדת משמעותית , אך עדיין להמשיך להדביק

 

WTF? כל וירוס חדש הוא "וירוס חדש". לכולם יש בדיוק את אותם מעצורים. גם ה SARS בזמנו היה זן חדש לחלוטין של קורונה. מה שמשותף לכל המשפחה הזו היא זמן מחצית חיים קצר מאוד בחום ושמש, הסארס לא היה מידבק ברמות של COVID19, אז גם בלי חיסון זה הספיק כדי לחסל את פוטנציאל ההדבקה של הנגיף. הנוכחי כנראה יהיה עיקש יותר, אבל כבר ראינו ביותר ממקום אחד שהכלה היא יותר מאפשרית, ואפילו מיגור הוא תרחיש מציאותי מאוד.

 

 

ושורה אחרונה בנושא- אפשרי תרחיש שבו מדינה מסוימת לא מצליחה להשתלט על ההתפשטות, בזמן שכל העולם כבר מיגר את הנגיף. המספר ה "עולמי" יכול לקפוץ ל 5 מיליון חולים, בעוד שכל העולם יתנהל כרגיל למעט מדינה בודדת כלשהי. זו אמורה להיות דוגמה מספיק טובה בשביל שתבין למה אין למספר העולמי שום משמעות. 

NT.jpg

  • אהבתי 1
פורסם

פרקש - קראתי, מבחינתי זה חלק אינטגרלי אז בטח שאני שופט אותה על זה.

 

לפני 2 דקות, farkash7 כתב:

כששופטים את מערכת הבריאות האמריקאית צריך לשפוט אותה לפי קהל היעד. קהל היעד שלה הוא המבוטחים

 

היופי במערכת הזאת, זה שהגבול שלך בין להיות "קהל היעד" לפתאום לא להיות "קהל היעד" הוא מאוד דק.

היום הרווחת מספיק כדי לחיות והיה לך ביטוח בריאות אבל בלי חיסכון, מחר פיטרו אותך ונפלת במדרגות ושברת רגל -> פיזדץ. פתאום אתה לא קהל היעד, פתאום אתה חייב כסף ולא יכול לעבוד ואתה צובר חובות.

 

לפני 6 דקות, farkash7 כתב:

קח בנאדם שמרוויח 200k בשנה תבדוק כמה הוא חי ויותר חשוב תבדוק איך הוא חי.

 

תשווה את זה אז לאדם שמרוויח סכום דומה בישראל.

רק אגיד שאני מכיר אנשים שהולכים לרופאים מומחים שעושים את החודשית שלך ביומית - תאמין לי מקבלים אחלה שירות, אבל לא כולם יכולים לשלם סכומים כאלה.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

נכון זה יכול להיות אכזרי. זה מה שהם בחרו.

גם אצלנו המערכת אכזרית. אחד עובד כמו חמור משלם אלפי שקלים בחודש ״מס בריאות״ ו״ביטוח לאומי״ ולא מספיק לצרוך אפילו שירותי בריאות כי הוא עובד.

 

השני משריץ 7 ילדים, לא משלם על האישפוז בלידה, אפילו מקבל מענק, לא משלם על חיסונים, לא משלם על טיפולי שיניים, לא משלם על רופאים, בקושי אם בכלל משלם על ניתוחים וכו וכל זה כפול 7 בלי יעבוד יום בחייו או לשלם ביטוח בריאות.

 

אחרי 50 שנה שהבחור העובד יוצא לפנסיה הוא מתאשפז בבית חולים במסדרון בגלל שפעת ומת מזיהום כי לא הייתה מיטת אישפוז בדיוק הגיעו 7 נשים ללדת.

 

זה גם אכזרי אתה לא חושב?

 

להשוות למישהו שחי בישראל? אתה צוחק?

הבחור בפלורידה קונה בית במשכורת של שנה אחת.

זה בישראל צריך כמה? נראה לי שסיימנו.

  • מבאס 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Pika007 כתב:

 

אם אתה כבר הולך להתעסק במספרים, תבדוק על מה אתה מתבסס. כמו שכתבתי פה כבר מיליון פעם, לכל התפשטות של מגיפה אי פעם יש 4 שלבים: זחילה, התפרצות, טיפוס, ובלימה. (שלב הטיפוס לא תמיד קיים), אפילו השתמשתי בכישורי הציור הכבירים שלי, over 9000 hours in mspaint.

 

בשבוע וחצי האחרונים, עוד ועוד מדינות באירופה עברו משלב 1 לשלב 2. וזה נראה מפחייייייד רצח. אתה רואה אקספוננטים בכל מקום, זה נראה כמו סוף העולם. משום מה אתה ממש אוהב להסתכל בכוללנות על המספר מחוץ לסין, אז הנה קצת עתידות בשבילך: יש עוד כמה מדינות שעדיין נמצאות בשלב 1 (גם ישראל), את המגמה שאתה רואה במספר הכולל אתה תמשיך לראות למשך עוד תקופה קצרה (אני לא יודע אם שבוע אחד או כמה שבועות, אבל כנראה במסגרת הזמן הכללית הזו) , כאשר עוד ועוד מדינות יעברו לשלב 2. 

אבל, זה לא אומר שהאקספוננט של כל מדינה ממשיך להיות אקספוננט.... הוא לא. 

כל עוד יותר מדינות עוברות משלב 1 ל 2 מאשר מ 2 ל 3, אתה תמשיך לראות "אקספוננט עולמי" ותמשיך להכניס את עצמך לסרטים. בפועל, אתה צריך לראות מה קורה בכל מדינה בנפרד. זו בדיוק הסיבה למה התחזיות שלך לא קרובות לשום תרחיש מציאותי או רבע מציאותי. זוכר את קוריאה עליה דיברנו ב 24 לפברואר? לפי האנליזה שביצעת להתפשטות שם, היו צריכים להיות שם ברגע זה כ 28000 חולים (דיברנו על 45000 תוך 3 שבועות, שזה עוד 3-4 ימים). בתמונה שלך כתוב בדיוק כמה יש שם בתכלס.

יש מדינות שמתמודדות עם זה טוב יותר וטוב פחות, אבל כל וירוס ממצה בסופו של דבר את פוטנציאל ההדבקה שלו בתוך סביבה מסוימת.

 

 

WTF? כל וירוס חדש הוא "וירוס חדש". לכולם יש בדיוק את אותם מעצורים. גם ה SARS בזמנו היה זן חדש לחלוטין של קורונה. מה שמשותף לכל המשפחה הזו היא זמן מחצית חיים קצר מאוד בחום ושמש, הסארס לא היה מידבק ברמות של COVID19, אז גם בלי חיסון זה הספיק כדי לחסל את פוטנציאל ההדבקה של הנגיף. הנוכחי כנראה יהיה עיקש יותר, אבל כבר ראינו ביותר ממקום אחד שהכלה היא יותר מאפשרית, ואפילו מיגור הוא תרחיש מציאותי מאוד.

 

 

ושורה אחרונה בנושא- אפשרי תרחיש שבו מדינה מסוימת לא מצליחה להשתלט על ההתפשטות, בזמן שכל העולם כבר מיגר את הנגיף. המספר ה "עולמי" יכול לקפוץ ל 5 מיליון חולים, בעוד שכל העולם יתנהל כרגיל למעט מדינה בודדת כלשהי. זו אמורה להיות דוגמה מספיק טובה בשביל שתבין למה אין למספר העולמי שום משמעות. 

NT.jpg

 

מגניב הציור שלך,   אתה מתבסס על סין ודרום קוריאה ומניח שהם עברו לשלב 4 .

אבל עדיין אין לך שום הוכחה והסבר לזה.

סין אולי עברה לשלב 4 ע"י צעדים קיצוניים בטירוף , אם הם ישחררו את האוכלוסייה הם בקלות חוזרים לשלב 3, בלי למצמץ בכלל. 

לגבי קוריאה , הציור קצת מבלבל, השבוע הקרוב יספר לנו יותר על דרום קוריאה. 

ההתחלה של דרום קוריאה הייתה קיצונית, הייתה שם הדבקה מטורפת בכת סגורה.

ולכן הם הצליחו לבודד את הכת, לבדוק את כולם ואיך שהוא להכיל את ההדבקה של הכת.

לדעתי  - הגרף שלהם שמתאר מעבר לשלב 4 תואם התפשטות בגוף קטן (הכת) והוא מאפיל על ההתפשטות האמיתית באוכלוסיה הכללית. 

ברקע האוכלוסיה הכללית עדיין בשלב 1 , או בתחילת 2, בשבוע הקרוב נראה האם האוכלוסייה הכללית תעבור לשלב 3 ואז הם יקבלו את השיפוע של האקספוננט. 

 

 

 

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/

image.png.768807f1cc23db32c482be4574705276.png

 

 

image.png.75f344352bafaf19a63702559bf4078f.png

 

 

 

 

לגבי השטויות שכתבת ב 24/2.

 

אני הערכתי שהיום נהיה עם 16,000 חולים מחוץ לסין, בפועל יש לנו 56,000 חולים מחוץ לסין. 

אתה לא הבנת כלום ממה שכתבתי , והצעתי משהו מגוחך שיהיו 45,000 בקוריאה. 

 

אני כתבתי את זה  ב 24/2 :

 

במציאות זה לא רץ ככה, תתעלם מסין ותסתכל רק על העולם.

לפני שבועיים היו 457 מקרים , את רובם היה אפשר לקשר למפגשים סינים.

לפני שבוע הגענו בעולם ל 897 מקרים , עדיין ניתן היה לייחס אותם למפגשים אם נגועים אחרים שקיבלו את המחלה מסין

היום יש בעולם מעל 2000 מקרים , אולי אפילו 2400 לפי הדיווח האחרון,

עכשיו כבר את רוב המקרים כבר לא ניתן לקשר לאירוע מסין , אפילו לא הדבקה של הדבקה , אלא הדבקה מקומית כבר.

אתה יכול להיצמד לעובדה ש97% מהמקרים הם בסין, ולהתעלם מהעובדה שהעולם צועד בהכפלה כל שבוע.

 

אתה יכול כמו יונית להגיד- שאם שבועיים שבעולם היו רק 497 זה לא הגיע לישראל אז כנראה לא יגיע.

אבל עכשיו יש מעל 2000 בעולם

בעוד שבוע 4000

בעוד שבועיים 8000

בעוד חודש 32,000

 

אתה גיחכת על זה וכתבת את זה : 

אני לא יודע שום דבר שאתה לא יודע. אני פשוט לא טובל בספקולציות. כרגע יש משהו שכבר ציינתי אינספור פעמים בת'רד הזה, גם בתגובות אליך: בעיית המספרים הקטנים.

עד לפני שבוע וחצי- פחות מ 1000 חולים. ואז יש התפרצות במדינה בודדת (קוריאה) שקופצת מ 30 ל 830 מהר מאוד, והופס, הסטטיסטיקה שלך כל כך מעוותת בגלל גורם בודד שאין ממש מה לעשות עם זה. לבצע מפה אקסטרפולציה קדימה? הזיה.

זה נכון גם שמסתכלים אחורה. אתה יכול לטעון שהמעבר מ 10 ל 20 הוא עליה של 100%, זה יהיה נכון, וזה נתון שעל פניו נראה מאוווד מפחיד.

בפועל, עדיין מדובר סה"כ ב 10 אנשים.

 

אציע לך עסקה: בקוריאה לפני שבועיים היו כ 20 חולים, כרגע יש 830. לפי המודלים האפוקליפטיים שלך, עוד 3 שבועות יהיו שם מעל 45,000 חולים. אם זה אכן קורה, אני מכניס את הכיתוב "קורולה צדק" בצבע לבחירתך לחתימה למשך חצי שנה, ושולח לך חבילת מסיכות מתנה.

בתמורה, חסוך מאיתנו לתקופה זו את הפוסטים שנראים כאילו הם מצדיקים כובע נייר כסף.

 

 

אני ממשיך:

לא מבין על מה אתה צוחק  - יש כמעט 150 חולים מאובחנים בארץ

3 במצב קשה , עוד 8 במצב בינוני.  

שבוע הבא כבר משביתים 3/4 מדינה,  אתה באמת חושב שהכל סתם? 

אתה חושב שכולם מסטולים?  ששלב 4 זה רק כמה אלפים?

בשביל כמה אלפים משתקים חצי מדינה?  

 

אולי באמת אנשי המקצוע מעריכים שנגיע למיליון חולים בזמן קצר?   

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

מכיר את הבדיחה על הסטודנט שקיבל תשובה נכונה עם שימוש בנוסחאות השגויות?

סיימתי לנסות להכניס לפה היגיון, אתה נדבק למספר העולמי כמו מסטיק מתחת לשולחן בבית ספר יסודי. הבנתי טוב מאוד מה שכתבת ב 24/02, ניסיתי כבר אז לגרום לך להבין שבגלל שהאוכלוסיה העולמית היא לא בליל הומוגני, דבילי להסתכל על זה ככה- אבל אני לא יודע, נראה שבגלל שיש למספר הזה פוטנציאל עליה מהיר מאוד (ראה פוסט קודם) זה פשוט עושה לך את זה.

 

זו בעיה שאני כבר לא יכול לטפל בה, תהנה.

פורסם
לפני כשעה, Pika007 כתב:

יש מדינות שמתמודדות עם זה טוב יותר וטוב פחות, אבל כל וירוס ממצה בסופו של דבר את פוטנציאל ההדבקה שלו בתוך סביבה מסוימת.

 

 

השאלה

מה מבטיח שזה לא יהפך לכדור שלג

שכל הזמן ידביק שוב ושוב ?

פורסם (נערך)
לפני 46 דקות, Transporter כתב:

 

השאלה

מה מבטיח שזה לא יהפך לכדור שלג

שכל הזמן ידביק שוב ושוב ?

 

במודלים של גידול אקספוננציאלי מניחים שבכל יום אפשר להדביק אנשים, כי כל הזמן פוגשים אנשים חדשים.

אבל אם אתה חושב על המעגל החברתי שלך לרוב אתה פוגש ביומיום פחות או יותר את אותם אנשים.

מפגש עם אנשים חדשים יכול להתרחש בתחבורה הציבורית למשל. אבל אפילו באוטובוס, אחרי זמן מסוים רוב הנוסעים יהיו כאלה שכבר נדבקו או שמחוסנים לנגיף.
כך שבסופו של דבר איך שלא תסובב את זה תגיע לרווייה בגרף ההדבקות (AKA 'שלב 4' בהתפשטות וירוסים כמו שהחבר'ה מעיל ציינו)

עריכה אחרונה על ידי TheOne23

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם
לפני 32 דקות, Pika007 כתב:

מכיר את הבדיחה על הסטודנט שקיבל תשובה נכונה עם שימוש בנוסחאות השגויות?

סיימתי לנסות להכניס לפה היגיון, אתה נדבק למספר העולמי כמו מסטיק מתחת לשולחן בבית ספר יסודי. הבנתי טוב מאוד מה שכתבת ב 24/02, ניסיתי כבר אז לגרום לך להבין שבגלל שהאוכלוסיה העולמית היא לא בליל הומוגני, דבילי להסתכל על זה ככה- אבל אני לא יודע, נראה שבגלל שיש למספר הזה פוטנציאל עליה מהיר מאוד (ראה פוסט קודם) זה פשוט עושה לך את זה.

 

זו בעיה שאני כבר לא יכול לטפל בה, תהנה.

 

ברור הכי קל זה לרדת לרמה נמוכה,  אל תדאג פה אין שום בעיה ואתה לא צריך לטפל פה בכלום.

דווקא בגלל שהאוכלוסיה בעולם איננה הומגנית, זה הכי נכון להסתכל על זה ככה,

אתה חוזר וזורק משאלות לב לאורך כל השירשור הזה,  אתה לא מסוגל להתייחס ספיציפית לנתונים אז אתה לוקח נותנים בלי להבין 

מקצין אותם וצוחק עליהם.

אתה חי בסרט, ולא מצליח לראות את התמונה האמיתית.

 

ממליץ לכולם לראות את הדוגמא  בדקה 13 בסרטון הזה.

 

בשעה 12:00 , אתם נמצאים באיצטדיון , בשורה הכי עליונה ביציע

בדיוק בשעה 12:00 יש טיפת מים אחד בלבד על הדשא.

אבל הטיפה מכפילה את עצמה כל דקה. 

מתי המים יגיעו אליכם ? לשורה הכי עליונה ביציע? 

תוך 50 דקות ..   רק ב 12:50 המים יגיעו ליציע.

אבל מי שחושב באופן לינארי, אז בשעה 12:45 שהמים יגיעו לשורה הראשונה , הוא עדיין יהיה רגוע ולא יאמין שתוך 5 דקות המים מגיעים אליו.

 

pika007 -  עדיין מקווה לנס , עדיין חושב שמשהו יעצור את הקורונה הזה,  עדיין נאחז שמשאלות לב,

שכל וירוס עוצר מתישהו,  שגם בעבר אמרו על האיידס שהוא מגיפה, על הסארס , על שפעת החזירים. 

אבל הוא לא מסוגל להגיד מה?  

הוא מתעלם מהעובדות, הוא מתעלם ממה שקורה בעולם , הוא מתעלם לחלוטין מהמספרים.  

 

כולנו מקווים שהוא צודק, כולנו רוצים להאמין שעד פסח זה יהיה מאחורינו. 

כולנו מקווים שנוכל לצחוק על כל העולם ולחזור לשגרת חיים רגילה, 

אבל לצערי כרגע זה לא נראה ככה, כרגע זה קצת עצוב שהורים כועסים על זה שסגרו להם את הגן היום.

כרגע הורים כועסים ששרפו להם את יום שישי והם היו צריכים להיות עם הילדים בבית. 

קצת מצחיק , אבל אחרי שמתרגלים לרעיון שהולך להיות יותר גרוע בחודש חודשיים הקרובים,

אז דווקא אפשר להינות מהחופש שהולך להיות לנו בזמן הקרוב,

ככה באמצע החיים, יוצאים למסע עם הילדים, מאפסנים את האוטו בחניה.

מתרגלים לשגרת חיים חדשה שאולי תלווה אותנו חודשים או שנים קדימה.

 

 

 

 

 

 

לפני 3 דקות, TheOne23 כתב:

 

במודלים של גידול אקספוננציאלי מניחים שבכל יום אפשר להדביק אנשים, כי כל הזמן פוגשים אנשים חדשים.

אבל אם אתה חושב על המעגל החברתי שלך לרוב אתה פוגש ביומיום פחות או יותר את אותם אנשים.

מפגש עם אנשים חדשים יכול להתרחש בתחבורה הציבורית למשל. אבל אפילו באוטובוס, אחרי זמן מסוים רוב הנוסעים יהיו כאלה שכבר נדבקו או שמחוסנים לנגיף.
כך שבסופו של דבר תגיע לשלב 4 של רווייה בהדבקות (AKA 'שלב 4' בהתפשטות וירוסים)

 

ומתי בדיוק קורה שלב 4? 

 

בישראל 8 מיליון בני אדם,  כמה אנשים צריכים לעבור את המחלה כדי שרוב האנשים שאתה פוגש  יהיו כבר חולים.

 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני כשעה, korola כתב:

אני ממשיך:

לא מבין על מה אתה צוחק  - יש כמעט 150 חולים מאובחנים בארץ

3 במצב קשה , עוד 8 במצב בינוני.  

שבוע הבא כבר משביתים 3/4 מדינה,  אתה באמת חושב שהכל סתם? 

אתה חושב שכולם מסטולים?  ששלב 4 זה רק כמה אלפים?

בשביל כמה אלפים משתקים חצי מדינה?  

 

אולי באמת אנשי המקצוע מעריכים שנגיע למיליון חולים בזמן קצר?   

 

 

 

 

יכול להיות שבגלל החוסר ודאות שיש סביב הנגיף

מעדיפים לסגור חצי מדינה עכשיו עם כמה מאות חולים

ולא  להגיע למצב שיש כמה אלפי\עשרות אלפי חולים

 

אם היינו עושים את השלבים הקודמים כל אחד מהם  שבוע לפני, בטוח שלא היינו  עם כמות חולים כזאת.

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, korola כתב:

 

ברור הכי קל זה לרדת לרמה נמוכה,  אל תדאג פה אין שום בעיה ואתה לא צריך לטפל פה בכלום.

דווקא בגלל שהאוכלוסיה בעולם איננה הומגנית, זה הכי נכון להסתכל על זה ככה,

אתה חוזר וזורק משאלות לב לאורך כל השירשור הזה,  אתה לא מסוגל להתייחס ספיציפית לנתונים אז אתה לוקח נותנים בלי להבין 

מקצין אותם וצוחק עליהם.

אתה חי בסרט, ולא מצליח לראות את התמונה האמיתית.

 

pika007 -  עדיין מקווה לנס , עדיין חושב שמשהו יעצור את הקורונה הזה,  עדיין נאחז שמשאלות לב,

שכל וירוס עוצר מתישהו,  שגם בעבר אמרו על האיידס שהוא מגיפה, על הסארס , על שפעת החזירים. 

אבל הוא לא מסוגל להגיד מה?  

הוא מתעלם מהעובדות, הוא מתעלם ממה שקורה בעולם , הוא מתעלם לחלוטין מהמספרים.  

 

כולנו מקווים שהוא צודק, כולנו רוצים להאמין שעד פסח זה יהיה מאחורינו. 

כולנו מקווים שנוכל לצחוק על כל העולם ולחזור לשגרת חיים רגילה.

 

 

לא, לא, תן לי לעזור לך עם זה:

*אהמ אאהמממממ אככככעועוועועעעעעעעעהההממ*

"Pika007 ישב בחדרו על הרצפה ודמעה בעינו, הפחד מהאסון המרחף מעל ראשנו כחרב דמוקלס ממנה אין מנע החליש את רוחו עד סף שבר. בקול ענות חלושה פלט לחלל האוויר,  "בבקשה, שמשהו יעצור את זה", בעודו מסיט מבטו מערימת הדפים המקושקשים בפינת החדר, הוא ידע- אלו המספרים, מהם אין להימלט."

(במציאות, pika007 בדיוק סיים משחק ב rocket league מול יריב טוקסיק במיוחד וכיסח אותו 11-2, הוא מרגיש די מרוצה אבל אכל קצת יותר מדי הערב)

 

את המספרים אני רואה טוב מאוד. אני פשוט לא מפתח אי אלו הזיות בנוגע אליהם, ולא מתיימר לדעת את העתיד (ועוד בעזרת אקסטרפולציה!), אלא מתבסס על מודלים קיימים מכל מגיפה שפקדה את העולם ויש לנו נתונים בקשר אליה. ה covid19 זו עוד קורונה. קנה המידה של הגרף בהחלט יכול להשתנות, אבל הגרף עצמו? לפי הנסיון הכולל של העולם במלחמה במחלות, מאוד לא סביר. את מה שציירתי לא ציירתי בהתבסס על סין וקוריאה וגם לא ספציפית עבור הזן הנוכחי- זה גרף מאוד כללי עבור כל נגיף

מי שלא מבין את הנתונים וחי בסרט זה אתה, ואחרי זה עוד כותב שטות כמו "לא מסוגל להתייחס לנתונים"/"מתעלם מהמספרים"/"לא מסוגל להגיד מה". כתבתי לך הרגע פוסט מפורט על המספרים, איך להתייחס אליהם, למה אנחנו רואים כרגע מה שאנחנו רואים, ואיזושהי מסגרת כללית (לדעתי האישית ממה שאנחנו רואים. לא חיזוי שאני חושב שהוא עובדה) מתי נראה את השינוי. זה פשוט נכנס מאוזן אחת, ונדחק חזרה החוצה ע"י הסרט האפוקליפטי שמאכלס את הראש שלך כרגע. 

בפועל:

-לכולנו מעגל אנשים די קבוע, כולנו פוקדים מספר מוגבל יחסית של מקומות ובצורה די צפויה

-קיים דבר שנקרא גבולות, ומגבלות. וירוסים לא קופצים באוויר אל העיר שנמצאת 50 קילומטר ממך, ובטח שלא קופצים מעבר לים בכוחות עצמם.

-לכל וירוס גורמים מגבילים טבעיים, עבור קורונות מדובר בטמפרטורה ואור שמש בעיקר. (זמן מחצית החיים ב 30 מעלות קצר פי 36 לעומת 8 מעלות, וזה בלי אור שמש ישיר).

 

עד פסח זה לא יהיה מאחורינו (בטח שלא בישראל. לצערי כמו שכבר אמרתי, אני די בטוח שספציפית בישראל עומדת להיות קטסטרופה). מה שעומד לבלום את זה קולקטיבית בכל העולם אלו 3 דברים:

1- אחריות אישית (הדבר הקשה ביותר לחזות)

2- פיתוח בדיקה מהירה, שיהיה ניתן להפיץ בצורה רחבה בקלות (וברגע שבדיקה כזו תופץ- אנחנו נראה בלימה יפה מאוד מהר מאוד)

3- לבסוף, טיפול יעיל ו/או חיסון. זה עדיין נמצא במרחק מספר חודשים, אז אנחנו צריכים לקוות ש 1+2+קצת שמש יורידו את ההיקפים לרמה שאפשר להתמודד איתה בחיי היומיום עד שזה יגיע.

 

המספרים שעלו עד ליום זה הם בגדר עובדה. זה שהייתה הכפלה כל X זמן עד עכשיו לא הופכת את ההצהרה לזה שבפרק X הבא נראה שוב הכפלה לעובדה. שאתה בונה את ה "מודלים" שלך אתה משום מה מתייחס לכל מה שמעל הגרף שאתה קובע כ "הנה, זה עוד יותר גרוע ממה שאמרתי, צדקתי". בכל תחום מדעי בעולם, זה לא משנה אם הסטיה היא מעל או מתחת לגרף, אלא אך ורק אם היא קיימת. זה רק אמור להראות לך את הטבע הלא צפוי של התחום הזה, אבל אחזור לדוגמה הקודמת שנתתי, הבדיחה על הסטודנט שמשתמש בנוסחה שגויה ואיכשהו מקבל תוצאה נכונה. (למרות שהיא לא נכונה פה, אבל חפיף)

עריכה אחרונה על ידי Pika007
פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, farkash7 כתב:

 רואה? לא קראתם. למה אתם אומרים שלא אכפת לי מ״העניים״.

 

אז כנראה שאני לא מספיק ברור. כששופטים את מערכת הבריאות האמריקאית צריך לשפוט אותה לפי קהל היעד. קהל היעד שלה הוא המבוטחים. היא לא נבנתה בשביל אנשים שלא משלמים ביטוח בריאות, ולכן כשאני שופט אותה אלו שלא משלמים ביטוח בריאות הם לא פרמטר מבחינתי.

 

לגבי תקצוב מערכת הבריאות בוא לא ניכנס לזה אוקיי?

אולי התקצוב בסדר וכמות הפרזיטים פשוט גדלה?

 

לגבי מהפכות וקומוניסטים זה לא קורה בארהב, כנראה בגלל שהם פשוט מתים משפעת. רואה? יש יתרונות במערכת בריאות שעולה כסף.


וואי וואי איזה דארוויניסט חברתי אתה. חשבתי שאני קיצוני, אבל אתה לקחת את זה לרמה אחרת לגמרי. 

 

דילול אוכלוסיה על ידי שלילת שירותים רפואיים מעניים. מעניין... ספר לנו עוד.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

פרקש - מה זה "קהל יעד" של מערכת בריאות. מבחינתי זה כלל האוכלוסיה. כנראה שמבחינתך זה רק איזה פלח קטן.

 

מישהו הזכיר כן הכנסה שנתית בת  USD200K. זה 3% העליונים של האוכלוסיה האמריקאית, אאל"ט הכנסה למשק בית. השכר הממוצע בארה"ב הוא 60K, ואת החציוני המעודכן לא מצאתי בחיפוש קצר. 

 

ואותו אמריקאי ששובר רגל ומפוטר (הרי אין להם ימי מחלה ,במקרה הטוב כמה ימי מחלה בשנה) ימצא עצמו בסחרור כלכלי תוך זמן קצר מאד. 

 

דרך אגב, אותה בעיה לגבי חינוך. רוצה שהילדים שלך ילמדו באוניברסיטה איכותית? שלם 100K בשנה. נדמה לי שהכימאי כבר הזכיר את הלוואות הסטודנטים, שעד לפני שבוע נחשבו למוקש הכלכלי החמור ביותר הצפוי לארה"ב. אבל, היי, מבחינת פרקש שילכו לעזאזל, נבנה כאן מודל פיאודלי עם קבוצה קטנה של בעלי אחוזות, או בנקים, או מפעלים, ושכל השאר יהיו אריסים. זו תוצאת המודל הכלכלי - חברתי שאתה מציע. ג'ונגל ותו לא.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתם מדברים בשפות שונות.

גם בארץ עדיף שיהיה לך ביטוח רפואי פרטי, ואני שמח שזו הופכת להיות הטבה שמקבלים גם ממעסיקים שונים. והשירות שתקבל במדיקל סנטר או אסותא, לא יהיה זהה לשירות שתקבל במאיר או איכילוב.

 

לצד השני, אנחנו אוהבים להתלונן שמערכת הבריאות בארץ קורסת, אבל התקציב שלה דווקא עלה בשנים האחרונות. זה פשוט לא בהכרח מתורגם למשהו שמשרת את כולנו (נגיד, שכר של רופאים בכירים לא ממש עוזר למאושפז שאין לו מיטה). וכמובן שאנחנו יותר ויותר צפויים להתקע בנקודה העצובה ביותר: בישראל יש כאלו שמתרבים כמו שפנפנים, אבל קצת פחות מאמינים בעבודה, לימודי ליבה וכו'. והם גם חלק מהסטטיסטיקה, והם גם צריכים רופאים ובתי חולים.

 

וספריאל, לדבר על מהפכנים זה נחמד (אגב, 99% מהמהפכנים שאני יכול לחשוב עליהם הגיעו ממשפחות של מעמד הביניים), אבל בעולם האמיתי הבעיה של רוב השירותים שמדינת ישראל נותנת היא שאחוז נמוך יותר ויותר מהאוכלוסיה נדרש לסבסד אותם. ומתישהו גם זה יפסיק לעבוד.

 

אבל לא נורא, עד אז בטח לכל אחד יהיה רובוט בבית שירפא קורונה בבוקר ויוציא גידולים בערב.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
×
×
  • תוכן חדש...