Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

  

Just now, Benor כתב:

אני שואל ברצינות ,יש תוסף לדפדפן שיכול לחסום בשבילי את מילת המפתח קורונה ?

לא לחסום את כל הגישה לאתר מסוים, אלא כל מה שקשור לקורונה או לשאר מילות מפתח דומות יופיעו כריבוע ריק.

לדוגמא האוף טופיק יעבוד אבל הדיון הזה למשל יהיה נסתר מעיניי. 

 

בעייתי ; הפכת לחלק מעידן בו השיח ברחוב, בתשקורת ובמקום העבודה/לימודים הוא בעיקר על קורונה, האלכוג'ל הופך לזהב השקוף של השנה הנוכחית (וגם של זו שאחרי, ככל הנראה) והשניצלים פחות טעימים.

תנחומיי.

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
  • מעניין 1
פורסם (נערך)
למה אתה קובע שמערכת הבריאות שם כושלת? כי היא עולה כסף?

בכוונה אני לא רושם הרבה כסף, כי גם אני משלם מס בריאות. ההבדל שמס הבריאות שלי מסבסד עוד המון פרזיטים.

 

אז אני לא אומר שעדיף לא לסבסד פרזיטים, כי בריאות זה סוג של זכות יסוד, אבל אני לא ארד על מערכת הבריאות האמריקאית שבחרה לא לסבסד אותם.

אני גם בטוח שהטיפול שמבוטח שם מקבל הוא ברמה הגבוהה ביותר.

 

לגבי המצב עכשיו כבר רשמתי קודם. אם טראמפ יחליט מחר אז כל אזרח יבדק ויוקמו מאות בתי חולים זמניים בחינם. אתה כנראה לא מבין את ההבדל בין שיגרה לחירום. יש להם משאבים וכסף יותר מכל מדינה אחרת, וגם כוח אדם, מוחות, חברות, מכשור. אל תדאג לאמריקאים.

 

 

קודם כל כי ל-30 מיליון אמריקאים אין ביטוח בריאות כלל ועוד ל-50 מיליון יש ביטוח שלא שווה את הנייר עליו הוא מודפס.

 

שנית, המחירים בבתי חולים מנופחים מעבר לכל פרופורציה כי מדובר במחירונים שנתפרו בשביל חברות ביטוח.

 

שלישית, אנשים בארה"ב כל כך מפחדים להשתמש בשירותי בריאות שהם לא ילכו לבית חולים עד שהם יגססו בבית בגלל סעיף 1 + 2. 

 

ואתה יודע מה גם אם לאדם יש ביטוח בריאות פצצה יש סיכוי שהביטוח לא יכסה אותו. לדוגמא אם יביאו אותו לבית חולים out of network או יתנו לו תרופה שלא נמצאת בפולסיה שלו. 

 

בקיצור קשה להסביר, אבל מערכת הבריאות בארה"ב פגומה מהיסוד. הוצאות בריאות הן סיבה מספר 1 לפשיטת רגל של אזרחים אמריקאיים. מדובר אולי באחת הבעיות הכי קשות בארה"ב לצד בעיית הנשק. אתה מכיר הרבה ישראלים שפשטו רגל בגלל הוצאות בריאות? 

 

בנוגע ל-50 מיליארד דולר בדיקה עולה 3,500$. בארה"ב חיים 320 מיליון בני אדם. אני חושב שהם שכחו להוסיף שתים או שלוש אפסים לתקציב חירום שהם הקצו. 

 

ואיפה תשלום בגין תרופות? תשלום בגין אובדן ימי עבודה? תשלום בגין ימי בידוד? 

 

ברצינות 50 מיליארד דולר זה כל מה שהם הצליחו לגרד? מה, ל-fed נגמר הדיו במדפסת? 

 

ישראל העמידה 10 מיליארד שקל הלוואות לעסקים קטנים ויש עוד 15 מיליארד בכספי מס רכוש. אצלנו חיים 8 מיליון אזרחים. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, farkash7 כתב:

למה אתה קובע שמערכת הבריאות שם כושלת? כי היא עולה כסף?

בכוונה אני לא רושם הרבה כסף, כי גם אני משלם מס בריאות. ההבדל שמס הבריאות שלי מסבסד עוד המון פרזיטים.

 

אז אני לא אומר שעדיף לא לסבסד פרזיטים, כי בריאות זה סוג של זכות יסוד, אבל אני לא ארד על מערכת הבריאות האמריקאית שבחרה לא לסבסד אותם.

אני גם בטוח שהטיפול שמבוטח שם מקבל הוא ברמה הגבוהה ביותר.

 

לגבי המצב עכשיו כבר רשמתי קודם. אם טראמפ יחליט מחר אז כל אזרח יבדק ויוקמו מאות בתי חולים זמניים בחינם. אתה כנראה לא מבין את ההבדל בין שיגרה לחירום. יש להם משאבים וכסף יותר מכל מדינה אחרת, וגם כוח אדם, מוחות, חברות, מכשור. אל תדאג לאמריקאים.

יסלחו לי מנהלי הפורום, אבל אני אכתוב בלי כחל ושרק: מערכת הבריאות האמריקאית היא, בעברית פשוטה ובלי כוכביות, מחורבנת. ללא ספק הגרועה בעולם המערבי.

 

הבעיה המרכזית היא חוסר נגישות של עשרות אחוזים מהאוכלוסיה - בגלל עלויות מטורפות והעדר ביטוח חובה.

 

הבעיה השניה היא חמדנות של הספקים. כדי לסבר את האוזן אני רוצה להזכיר לכם איזו פרשה קטנה של מערכת שנקראת Epipen, שהיצרן שלה העלה את מחירה באלפי אחוזים מהסיבה הפשוטה שהוא היה יכול. 

 

הבעיה השלישית היא שיש שם הרבה מאד בתי חולים ברמה ירודה. אם אתה חשוב שכל בית חולים בארה"ב זה MGH או מאיו קליניק אתה טועה מאד. יש שם הרב מאד בתי חולים ברמה ירודה.

 

ואחרון, ולא חביב, הוא שהמערכת הזו מושחתת עד היסוד. שיטת התשלום לפי פעולה גורמת לביצוע אינסוף פעולות רפואיות מיותרות.

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 שעות, Giant_TA כתב:

קורולה יש לך משהו להגיד על הדברים של הפרופסור? כי החישובים שלך שונים לגמרי.

 

יש לי הרבה מה להגיד על ניתוח המספרים שלו,   וזה הולך להיות ארוך..

 

בגדול הוא עושה את מה שאני עושה.

מתסכל נטו על המספרים, מנסה לנתח אותם , להפיק תחזית קדימה מה הולך לקרות.

ואז מעלה השערות מה גרם לשינוי או לתפנית במספרים. 

 

נתחיל בכותרת :

"הקורונה במגמת בלימה. האנושות לא תיכחד"

אני טוען.

"הקרונה רק בהתחלה , אבל האנשות לא תיכחד" 

 

"הסטטיסטיקה של נתוני ההדבקה מראה כי הקורונה במגמת ירידה"

לא יודע מתי עשו איתו את הראיון , אבל נכון לעכשיו - בכל העולם חוץ מסין הקורונה במגמת עליה של הכפלה כל 4 ימים שזה 30% ביום. 

איפה אתה רואה פה בלימה?  

איטליה, אירן, ספרד גרמניה וצרפת - 5 מדינות עם 7000 חולים חדשים ב 24 שעת האחרונות.  

מחוץ לסין יש כבר מעל 50,000 חולים שרק 9500 מהם התגלו היום.

מתנצל על הפאניקה- אבל זה גידול מעריכי.

image.png.43d69e399e9a56ad0f44c473960d0d2c.png

 

נמשיך .. 

הוא טוען.

שיעור ההתפשטות של הנגיף בפרובינציית חוביי עמד על 30% ביום — זה היה נתון מבהיל. אינני מומחה בשפעת אבל באנליזה של מספרים אני מבין — וזה גידול אקספוננציאלי. אם בכל יום המגפה מתפשטת בכ־30%, אז בתוך 90 יום כל העולם אמור להידבק".

אכן בימים הראשונים של הסגר בסין, גם אני ראיתי 30% ביום , הכפלה כל 3 או 4 ימים.

בקצב הזה ב 90 יום מקבלים 30 הכפלות שזה 2 בחזקת 30,  וכל המהנדסים פה יודעים ש 2 בחזקת 10 זה 1024 , כאילו K.

2 בחזקת 20 זה מגה, ו 2 בחזקת 30 זה ג'יגה - כלומר מילארד. 

אז גם הוא יודע שזה לא עובד ככה והוא התייחס לזה בהמשך , הקורונה הוא נובל קורונה- כלומר וירוס חדש, וירוס חדש אין לו שום מעצורים.

המעצורים מגיעים שיש כבר 10% או 30% מחוסנים. 

שמגיעים ל 30% מחוסנים קצב ההדבקה צפוי לרדת משמעותית , אך עדיין להמשיך להדביק.

 

שפעת רגילה - מדבקת בקצב של 1.3 , לכן ברגע שיש 30% מחוסנים , אז הקצב ירד ל 1.3*0.7  = 0.91

ולכן עבור שפעת רגילה מספיק חיסון של 30% מהאוכלוסייה וכבר תקבל הגנת עדר.

בגלל זה משרד הבריאות הזמין רק 22% חיסונים, אם באמת משרד הבריאות היה מצליח לחסן 22% באוקטובר, אז היו חולים רק 8% מהאזרחים 

בשפעת רגילה ולא הייתה הפאניקה של ינואר.

הוא כתב: מכאן אני מסיק שיש אנשים רבים שפשוט מחוסנים באופן טבעי לנגיף".

 

הסינים סגרו את כל הערים שלהם, ולכן ירדו ל 10% הדבקה ביום , הוא כנראה לא ראה סרטונים מהסגר המטורף בסין.

ולכן הסיק מכך שיש כבר מחוסנים טבעי באוכלוסיה , ולכן ההדבקה נעצרה בסין.

לדעתי העצירה בסין היא בגלל הסגר המטורף ובגלל התמריצים שנתנו לראשי הערים , תמריצים מובילים אנשים לזייף נתונים.

ראה ערך - גיוס חרדים לצה"ל ולא רק.

 

“בסין עבדו נהדר והצליחו להשתלט על המגפה לגמרי. כרגע המקום שמדאיג אותי הוא ארצות הברית. חייבים לבודד כמה שיותר אנשים כדי שיהיה זמן להיערכות. אחרת עלולים להגיע למצב שבו 20 אלף חולים יבואו בבת אחת לבית החולים הקרוב, והמערכות יקרסו".

איך אתה מעריך את המצב בישראל?

"בישראל לא נדבקו מספיק אנשים ואין מספיק נתונים, ולכן אין לי הערכות. אך לפי מה שאני רואה, בינתיים, הדרך שבה משרד הבריאות מתמודד עם המגפה היא נכונה וחיובית. ככל שיחמירו יותר באמצעי ההגנה, כך ירוויחו יותר זמן להיערך טוב יותר לטיפולים ולפתח חיסון".

 

איפה הוא חי?   

כל מערכת בריאות מודרנית בנוייה על סטיסטיקת המחלות הקיימת - מדינות ה OECD מודדות מיטת אישפוז על 1000 תושבים 

המספר נע בין 2 בישראל , 4 בגרמניה 12 בדרום קוריאה ..  אין פה מספרי קסם.

המספרים האלה לא מדגדגים את הפוטנציאל ההרסני של הקורונה. 

זה לא משנה אם יש לך 2 מיטות על 1000או 10 מיטות על 1000 תושבים . 

5% מהחולים בקורונה צריכים מכונת הנשמה - בארץ יש רק 3000 מכונות הנשמה - ובדר"כ 2000 תפוסות.

הזמינו 1000 נוספות ולא ברור מה המצב של ההזמנה הזאת.

נהג האוטובוס מפוריה עדיין מחובר למכונה כבר שבוע, כלומר הערכה המקורית שלי שצריך 4 ימים הנשמה לחולה לא מחזיקה מים.

אם צריך 10 ימים לחבר חולה למכונה על מנת שהוא יעבור את השלב הקריטי , זה אומר שאם כל ה 1000 מכונות מחוברות,

אז כל יום מתפנות רק 100, ולכן ניתן לתמוך ב 2000 חולים חדשים ביום , שרק 100 מהם יצטרכו מכונת הנשמה. 

 

נניח שחיסון יהיה רק עוד שנה, 365 יום, אז צריכים להצליח להחזיק את האוכלוסיה בקצב של 2000 חולים חדשים ביום למשך שנה.

זה אומר שאנחנו צריכים להחזיק את מדינת ישראל כך שבשנה הקרובה ידבקו רק 700,0000 איש, שזה פחות מ 10% מהאוכלוסיה.

בוירוס שהוא מאוד מדבק..  

 

מצטער, אני מסתכל על מספרים , על קצב ההדבקה ולא רואה איך מחזיקים מדינה שלמה במשך שנה , כך שרק 10% ידבקו. 

וזה גם מה שהולכים לעשות .. שבוע הבא מתקדמים כבר למצב של השבתת כל המדינה , חוץ ממערכות חיוניות 

 

 

הוא נכנס פה לנתונים מהספינה בלי שהוא באמת עקב אחריה.

הוא סתם אומר 20% נדבקו מ 3500 , 

פירקו את הניסוי ב 700 נדבקים, אבל היו נדבקים הרבה יותר אם היו משאירים את הניסוי.

וגם הנתונים מהספינה , שכן בדקו את כולם , כולל הכת הדרום קוריאנית 

מוכיחים שאולי יש חצי נדבקים בלי תסמינים כלל. וזה לא ממש משנה את התמונה

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

שוב לא מעניין אותי ה30 מיליון שאין להם ביטוח או ה50 מיליון עם ביטוח גרוע (לא יודע מאיפה המספרים אבל הגיד שכן).
לא מעניין אות גם שביקור בבית חולים עולה אלפי דולרים למי שאין ביטוח.

מעניין אותי האזרחים עם ביטוח טוב. איזה שירותי בריאות הם מקבלים.

לא שמעתי אותך מיילל על זה שפה להרבה אנשים יש רק ביטוח חובה לרכב ומחירי התיקונים במוסך מיועדים לחברות ביטוח.

מבחינת האמריקאים בריאות זה כמו רכב. תקנה ביטוח או אל תקנה זה בעיה שלך. אם תקנה תהנה משירותים הכי טובים. לא תקנה תמות מסכרת.

לגבי בדיקות תסמוך עליהם. ימצאו דרך להוזיל זה לא הדבר הראשון שהם מוזילים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

מה אני אגיד לך כדאי מאוד שיעניין אותך ה-80 מיליון שלא יכולים לשלם על שירותי בריאות כי או שאנשים לא ילכו לרופא ואחוזי התמותה בארה"ב יעופו לשמיים או שהם כן ילכו, יבריאו ויעבדו 20 שנה רק בשביל לשלם את החשבונית מהבית חולים. 

 

חשבונות בריאות, הלוואות סטודנטים, הלוואות רכב, הלוואות כרטיסי אשראי. כמה הלוואות אפשר לקחת עד שאנשים פשוט יקרסו תחת הנטל? 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

אני לא מנהל את ארהב, אבל אם הייתי מנהל הייתי יכול לשנות זמנית, שוב זמנית את המצב.

זה שביום יום אין להם ביטוח לא אומר שבשעת חירום יתנו להם להדביק חצי מדינה.
חכה ותראה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם (נערך)

לדעתי 50 מיליארד דולר ל-320 מיליון בני אדם עם המצב הנוכחי של מערכת הבריאות האמריקאית זה כמו להשתין על שריפה ביער. 

 

בנוגע לבורסה קרקס מה שהולך שם. יום קורסת, יום עולה, יום קורסת, יום עולה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 6 דקות, farkash7 כתב:

שוב לא מעניין אותי ה30 מיליון שאין להם ביטוח או ה50 מיליון עם ביטוח גרוע (לא יודע מאיפה המספרים אבל הגיד שכן).
לא מעניין אות גם שביקור בבית חולים עולה אלפי דולרים למי שאין ביטוח.

מעניין אותי האזרחים עם ביטוח טוב. איזה שירותי בריאות הם מקבלים.

לא שמעתי אותך מיילל על זה שפה להרבה אנשים יש רק ביטוח חובה לרכב ומחירי התיקונים במוסך מיועדים לחברות ביטוח.

מבחינת האמריקאים בריאות זה כמו רכב. תקנה ביטוח או אל תקנה זה בעיה שלך. אם תקנה תהנה משירותים הכי טובים. לא תקנה תמות מסכרת

 

סלח לי, אבל זה אחד הדברים המטומטמים שקראתי היום.
כשיש נגיף כמו הקורונה,  אתה אומר שלא מעניין אותך שאנשים לא יכולים ללכת ולקבל טיפול בריאותי, לא רק זה, אלה אנשים עניים שלא יכולים לפספס יום עבודה והולכים להדביק את כול שנושם לידם.

...רק שבריאות  =!= רכב.

 

ואנשים מייללים על זה שמחירי החלפים והתיקונים במוסכים מיועדים לחברות הביטוח, אתה בקארספורום ולא שמת לב?

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

אדון פרקש - אתה כנראה גדלת לא עם כפית של כסף אלא עם סרוויס של זהב. אחרת אני לא יכול להבין את ההתיחסות שלך למי שלא זכה להוולד למאיון העליון. הפירוש שאני נותן למשפט שלך  הוא שלא אכפת לך מהם. אתה יודע, אלה גם האנשים שעושים אחר כך מהפיכות קומוניסטיות או דתיות או כל מיני אסונות דומים.

 

ואני חוזר, גם מי שבעל ביטוח טוב לא בהכרח מקבל טיפול טוב. כבר ציינתי זאת קודם. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 דקות, farkash7 כתב:

תקרא שוב את הדברים המטומטמים. תנסה להבין שוב מה כתוב בהם.

"מעניין אותי איזה שירות מקבלים אזרחים עם ביטוח טוב"

ואתה אומר שאתה מתעלם ממיליוני אנשים.

 

מה. מה. זה שאנשים עם כסף מסתדרים בסדר ומקבלים שירות טוב זה לא אינדיקציה לכלום, כמעט בכול מדינה אנשים עם כסף מסתדרים בסדר. גם אנשים בריאים מסתדרים בסדר.

מי לא מסתדר? אנשים חולים, אנשים עניים.

 

מה מפספסים פה?

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

ארה"ב או ישראל זה ממש לא משנה.

 

הקורונה הולכת לפוצץ את בתי החולים,  לא יהיה כח אדם לטפל בכולם

לא פה ולא בארה"ב.

 

אצלנו פשוט הרופאים יחליטו במי לטפל ובמי לא, לא יודע ולא רוצה לדעת לפי איזה קריטריונים.

בארה"ב ההחלטה תהיה קלה יותר,  מי שיש לו ביטוח יטופל ומי שלא לא. 

בקבוצה שיש להם ביטוח התמותה תהיה 3% , מי שאין לו ביטוח התמותה תהיה יותר לכיוון 10% .  

 

 

×
×
  • תוכן חדש...