Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 20 דקות, sperial כתב:

אני חוזר: ק ו ר ו נ ה   ז ו   ל א   ש פ ע ת.

 

אני חושב שזו פעם ראשונה שראיתי את sperial משתמש בפונט/גודל שונה. אני מתחיל לדאוג.

Image result for oh snap meme

  • מצחיק 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

תופעת לוואי מאוחרת של החיסון?

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 2 דקות, khalil כתב:

ללא מחוסן בקבוצת סיכון יש אופציה להתחסן, הוא לא יכול להגביל את המרחב הציבורי.

גם ללא מחוסן בקבוצה שאינה קבוצת סיכון, שיש כאלו (אך באחוזים נמוכים יותר) שסובלים ממחלה קשה. גם הוא, לא יכול להגביל את המרחב הציבורי לפי הלוגיקה הזו.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

או שהוא מתחסן, או שמדובר במצב חריג מאוד שלא אמור להוות פקטור במדיניות ציבורית נרחבת כזו, זו שוב ראיית מנהרה, לא מנהלים אוכלוסיה לפי הצרכים המיוחדים של פרומיל זערורי, מנהלים את הפרומיל לפי הצרכים שלו.

פורסם (נערך)

האמת זו בכלל לא ראיית מנהרה. זה גם לא באמת מצב כזה חריג. כי יש הרבה חבובים שלא מעוניינים להתחסן (אני לא מדבר על אלו שלא יכולים). ומתוך הרבה חבובים אלה, יש לא מעט שיסבלו מחלה קשה (גם כשמדוברים בשברי אחוזים בודדים, כשמדובר במליוני אנשים, זה די הרבה חבובים שיחלו במחלה קשה). בנוסף, יש בערך 5%~ מאלו שהתחסנו, אבל החיסון לא מגן עליהם, איך מנהלים אותם? ומה עם אלו שלא יכולים להתחסן? ואם יש כאלו שהם גם באוכלוסיית סיכון?

 

ושוב חוזרים לנקודה (אני שם לב לדפוס מעגלי, גם אתה?) שבסוף מישהו צריך להחליט. 

 

ודרך אגב, זה בדיוק מה שעושים, מתכננים להתנהל עם הפרומיל הזה. הבעיה שלך תמצא את אלה שיהיו חולים קשה מתוך קבוצת הלא מתחסנים. אז מגדילים את הscope. ועכשיו מנסים לבנות תהליך התנהלות. כי כמו שכבר כתבת, פרומיל (קטן או גדול) לא יכול להגביל את המרחב הציבורי.

 

נ.ב. 

אני מרגיש כמו בקורס מת' בדידה/תורת הקבוצות. @m3x7r3m3 אני חושב שאפשר להוציא ספר בעניין מכל התכנים פה ובשרשור הפוליטי.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 32 דקות, Gosser1860 כתב:

נ.ב. 

אני מרגיש כמו בקורס מת' בדידה/תורת הקבוצות. @m3x7r3m3 אני חושב שאפשר להוציא ספר בעניין מכל התכנים פה ובשרשור הפוליטי.

 

בכיף, רק שמישהו אחר יעשה את עבודת העריכה 😂

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

וואו , נורא איטי הפתיחה הזאת..  יאללה שיפתחו כבר ,  למה מחכים ?

שיהיו יותר מתחסנים ואז לא נראה את הגידול במאומתים? 

ממש לא בסדר, הייתה הזדמנות נדירה לראות מה קורה שפותחים בנתוני תחלואה גדולים ושוב פעם מפספסים את ההזדמנות הזאת,

הזמן הולך ואוזל, כל יום נכנסים עוד עשרות אלפי ישראלים תחת מטריית החיסון. 

בסוף שסוף סוף יפתחו , לא תהיה שום התפרצות .  ואז מה נגיד לחליל?  

הוא יעמוד פה ויגיד . רואים , צדקתי .. סתם חיכתם. 

 

גמרתי כבר 2 חבילות פופקורן והסרט עדיין לא התחיל. 

 

ונעבור לתופעות הלוואי של החיסון השני,  אתמול היו פה לפחות עוד 2 שקיבלו את החיסון השני.

אז מקום החיסון התחיל לכאוב לי עוד בלילה... היום בצהריים כבר כל היד כאבה,  

מזל שצהריים הפעלתי את המנגל גז ולא הפחמים.. 

עכשיו מתחיל כאב הראש החד (כמו במנה הראשונה),  אבל היד כבר נרגעה. 

 

עד כה עברו 25 שעות מהחיסון, למה עוד לצפות? 

 

 

  • מעניין 1
פורסם

יש לך עוד 23 שעות בעידן אי הוודאות. אצלי התופעות התחילו 27 שעות אחרי המנה השניה, עברו אחרי 3 שעות נוספות. בדרך ישנתי שעתיים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 שעות, פינדר כתב:

 

מתנגדי חיסונים בד"כ:

1. עושים צ'רי פיקינג למחקרים הבודדים שמתאימים לדיעה שלהם ומתעלמים מהרוב המוחלט של המחקרים

2. מביאים מחקרים מאיכות נמוכה שפורסמו בלי ביקורת עמיתים ראויה

3. לא מבינים את הכתוב במחקר ומסיקים ממנו מסקנות לא נכונות

 

יותר גרוע מזה

הם מחברים 5 חלקים שונים מאותה כתבה שלא נכתבו באותו הקשר ומראים לך שהחיסון לא יעיל

פורסם

 

image.png

 

 

 

והעיקר אני מגזים.. אני צריך להזכיר לאנשים פה את קוד נינמברג? אני צריך להזכיר לאנשים פה שאסור להפעיל לחץ ולעודד התחסנות? אני צריך להזכיר לאנשים פה, שאפילו בעלון של פייזר רשום שהחיסון הוא על דעת המחוסן בלבד?

לתת לכם קישור להצהרה של האיגוד האירופי משבוע שעבר בה הצהירו בו באופן ברור שאסור להפעיל לחץ על מתחסנים?

מה נסגר עם המדינה שלנו? מדהים שאני וחליל היחידים שרואים כאן את המדרון החלקלק אליו המדינה הזו שועטת.

הפילוג גדול מתמיד והתקשורת רק מעצימה את השנאה והפילוג. ולמעם הסר הספק התור שלי במכבי למנה הראשונה מחר, אני פשוט בדעה שחייה ותן לחיות.

 

שאף אחד לא ידבר איתי על זילות השואה. אני פולני מלא והסבים והסבתות שלי משני הצדדים ניצולי שואה ורב משפחותיהם נספו. מי שחושב שהנאצים היו דבר מיוחד כנראה לא מכיר היסטוריה. שמעתם על שועת הארמנים? שמעתם מה הסינים עושים בשקט בשקט למיעוטים אצלהם? שמעתם מה האינדיאנים עשו לילדים של שבט מתחרה? קראתם פעם את החלק האחרון והעסיסי של מגילת אסתר? שמעתם מה הישראלים עשו לעמלקים בכניסתם לארץ כולל ילדים ונשים? .כן, יש כמה איזכורים לא נחמדים לעם הנבחר בתנ״ך. הנה תזכורת קטנה :

אלוהים (באמצעות שמואל) ציווה על שאול המלך לאחר כינון הממלכה הראשונה לצאת למלחמה ולהשמיד כל זכר לעמלק: "לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לו וְלא תַחְמל עָלָיו, וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעלֵל וְעַד יונֵק מִשּׁור וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמור"

 

זה טבע האדם להדרדר לכאוס ולאבד את הצפון אם רשויות החוק לא עוצרות את זה בזמן. 

אני שוב מדגיש - אין כאן שום רמיזה שזה יקרה כאן. אני רק אומר שהשואה צריכה להיות תזכורת יומיומית לכולנו עד לאיזה קיצון טבע האדם יכול להגיע באמצעות הסתה מסוכנת. עד לאיזה קיצון אפשר להגיע  אם לא עוצרים את מכונת ההסתה בזמן. שואה לא תהייה כאן, אבל שלילת זכויות וסנקציות על אנשים שלא בדעה שלכם? בהחלט.

אולי מלחמת אזרחים בקצב הזה? ייתכן בהחלט. מי יודע. 

מדהים שהעם היהודי העם הכי נרדף בהיסטוריה, בא וקורא להפעיל סנקציות על אחיו היהודים שבאים מתוכו. האירוניה צועקת לשמיים.

 

אם למדתי משהו מה5 יחידות שלי בהיסטוריה, מ5 יחידות שלי בסוציולגיה, מהקורס סוציולגיה ופסיכולוגיה שעשיתי באוני׳ העברית, זה שלאדם קל להיות מוסת. והאדם יעשה דברים חמורים אם מופעל עליו לחץ של קבוצה. תקראו קצת על הניסוי של מילגרם  ותשכילו. 

האדם יכול להיות מוסת בקלות וההיסטוריה תמיד עלולה לחזור על עצמה. אנחנו רואים ניצנים של זה עכשיו עם כל ההעליהום בתקשורת ובציבור על הלא מתחסנים. תפעילו את הראש ותנשמו אויר. חלאס עם ההסתה, אתם רבכם אנשים מבוגרים אלוהים ישמור.

 

טרנספורטר מדבר איתי על חיסון בכח שהוא אפילו לא עשה מנה שנייה? וואו. 

אטילה פה , השופר של האתר התקשורתי הפופולרי במדינה מסית נגד לא מתחסנים ומדבר על הטלת סנקציות ואף אחד מהממונים שלו בוינט לא עוצר אותו? לכלם זה נראה תקין? אף אחד לא חושב ״רגע, אולי אנחנו מגזימים בעליהום?״ 

אנשים פה בפורום קוראים ללא מתחסנים מפיצי מחלות ושלל פנינות אחרות ואף אחד מהמהנהלים לא שולח להם אזהרה?

 

חשבתי שיש כאן הנהלה קפדנית שמנטרת כאן הודעות, אבל גיליתי שנותנים לכם להסית בלי רסן בסגנון fxp נגד לא מתחסנים ואף מנהל לא מזהיר אתכם מלהמשיך. פשוט בזיון.

 

איבדתם את הצפון. כלכם. חליל וקורולה היחידים פה שעוד עדיין עובדים עם הראש ולא עם הרגש .

יאללה תורידו לי את הדירוג ילדים קטנים עם 0 שליטה בכעסים. הדירוג כאן מעניין אותי כקליפת השום.


כולם פה גיבורי מקלדת עם ההסתה שלכם.  בטח בחוץ ששואלים אתכם  על דעתכם על הפעלת סנקציות על אחיכם היהודים רבכם משפילים ראש ושותקים.

אבל כן, הפייסבוק והרשתות החברתיות הביאו לתופעה בה כולם שופכים את הארס שלהם החוצה  ללא בקרה. בזמן שבעולם האמיתי היו הרבה יותר בררנים על כל מילה שיוצאת להם מהפה. אבל המקלדת סופגת הכל.

תמשיכו להסית נגד העם שלכם. מזל שרק חובבי רכב קוראים פה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • מבאס 1

What worries you, masters you. - John Locke

פורסם
לפני 1 דקה, TsachiE כתב:

 

image.png

 

 

 

והעיקר אני מגזים.. אני צריך להזכיר לאנשים פה את קוד נינמברג? אני צריך להזכיר לאנשים פה שאסור להפעיל לחץ ולעודד התחסנות? אני צריך להזכיר לאנשים פה, שאפילו בעלון של פייזר רשום שהחיסון הוא על דעת המחוסן בלבד?

לתת לכם קישור להצהרה של האיגוד האירופי משבוע שעבר בה הצהירו בו באופן ברור שאסור להפעיל לחץ על מתחסנים?

מה נסגר עם המדינה שלנו? מדהים שאני וחליל היחידים שרואים כאן את המדרון החלקלק אליו המדינה הזו שועטת.

הפילוג גדול מתמיד והתקשורת רק מעצימה את השנאה והפילוג. ולמעם הסר הספק התור שלי במכבי למנה הראשונה מחר, אני פשוט בדעה שחייה ותן לחיות.

 

שאף אחד לא ידבר איתי על זילות השואה. אני פולני מלא והסבים והסבתות שלי משני הצדדים ניצולי שואה ורב משפחותיהם נספו. מי שחושב שהנאצים היו דבר מיוחד כנראה לא מכיר היסטוריה. שמעתם על שועת הארמנים? שמעתם מה הסינים עושים בשקט בשקט למיעוטים אצלהם? שמעתם מה האינדיאנים עשו לילדים של שבט מתחרה? קראתם פעם את החלק האחרון והעסיסי של מגילת אסתר? שמעתם מה הישראלים עשו לעמלקים בכניסתם לארץ כולל ילדים ונשים? .כן, יש כמה איזכורים לא נחמדים לעם הנבחר בתנ״ך. הנה תזכורת קטנה :

אלוהים (באמצעות שמואל) ציווה על שאול המלך לאחר כינון הממלכה הראשונה לצאת למלחמה ולהשמיד כל זכר לעמלק: "לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לו וְלא תַחְמל עָלָיו, וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעלֵל וְעַד יונֵק מִשּׁור וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמור"

 

זה טבע האדם להדרדר לכאוס ולאבד את הצפון אם רשויות החוק לא עוצרות את זה בזמן. 

אני שוב מדגיש - אין כאן שום רמיזה שזה יקרה כאן. אני רק אומר שהשואה צריכה להיות תזכורת יומיומית לכולנו עד לאיזה קיצון טבע האדם יכול להגיע באמצעות הסתה מסוכנת. עד לאיזה קיצון אפשר להגיע  אם לא עוצרים את מכונת ההסתה בזמן. שואה לא תהייה כאן, אבל שלילת זכויות וסנקציות על אנשים שלא בדעה שלכם? בהחלט.

אולי מלחמת אזרחים בקצב הזה? ייתכן בהחלט. מי יודע. 

מדהים שהעם היהודי העם הכי נרדף בהיסטוריה, בא וקורא להפעיל סנקציות על אחיו היהודים שבאים מתוכו. האירוניה צועקת לשמיים.

 

אם למדתי משהו מה5 יחידות שלי בהיסטוריה, מ5 יחידות שלי בסוציולגיה, מהקורס סוציולגיה ופסיכולוגיה שעשיתי באוני׳ העברית, זה שלאדם קל להיות מוסת. והאדם יעשה דברים חמורים אם מופעל עליו לחץ של קבוצה. תקראו קצת על הניסוי של מילגרם  ותשכילו. 

האדם יכול להיות מוסת בקלות וההיסטוריה תמיד עלולה לחזור על עצמה. אנחנו רואים ניצנים של זה עכשיו עם כל ההעליהום בתקשורת ובציבור על הלא מתחסנים. תפעילו את הראש ותנשמו אויר. חלאס עם ההסתה, אתם רבכם אנשים מבוגרים אלוהים ישמור.

 

טרנספורטר מדבר איתי על חיסון בכח שהוא אפילו לא עשה מנה שנייה? וואו. 

אטילה פה , השופר של האתר התקשורתי הפופולרי במדינה מסית נגד לא מתחסנים ומדבר על הטלת סנקציות ואף אחד מהממונים שלו בוינט לא עוצר אותו? לכלם זה נראה תקין? אף אחד לא חושב ״רגע, אולי אנחנו מגזימים בעליהום?״ 

אנשים פה בפורום קוראים ללא מתחסנים מפיצי מחלות ושלל פנינות אחרות ואף אחד מהמהנהלים לא שולח להם אזהרה?

 

חשבתי שיש כאן הנהלה קפדנית שמנטרת כאן הודעות, אבל גיליתי שנותנים לכם להסית בלי רסן בסגנון fxp נגד לא מתחסנים ואף מנהל לא מזהיר אתכם מלהמשיך. פשוט בזיון.

 

איבדתם את הצפון. כלכם. חליל וקורולה היחידים פה שעוד עדיין עובדים עם הראש ולא עם הרגש .

יאללה תורידו לי את הדירוג ילדים קטנים עם 0 שליטה בכעסים. הדירוג כאן מעניין אותי כקליפת השום.


כולם פה גיבורי מקלדת עם ההסתה שלכם.  בטח בחוץ ששואלים אתכם  על דעתכם על הפעלת סנקציות על אחיכם היהודים רבכם משפילים ראש ושותקים.

אבל כן, הפייסבוק והרשתות החברתיות הביאו לתופעה בה כולם שופכים את הארס שלהם החוצה  ללא בקרה. בזמן שבעולם האמיתי היו הרבה יותר בררנים על כל מילה שיוצאת להם מהפה. אבל המקלדת סופגת הכל.

תמשיכו להסית נגד העם שלכם. מזל שרק חובבי רכב קוראים פה.

 

כמה שטויות  בהודעה אחת

פשוט עצוב

אני התחסנתי מנה אחת- כלומר אני לא מתנגד ולא מפיץ או מאמין לפייק ניוז

מעבר לזה בזמן שאני לא מתחסן אני מייעץ לכולם להתחסן, זה בדיוק ההפך מאחרים שלא מתחסנים ובוחרים להשקיע את כל הזמן שלהם בלגרום לאחרים לא להתחסן

מעבר לזה העסקים שלי כבר חוזרים לעבוד בהדרגה. אני אכבד כל לקוח שיגיד לי שעד שאני לא מתחסן הוא לא מעוניין להגיע אליי למשרד. אני לא ארוץ לחדשות לדבר על שואה, שנאת אחים, חרם כלכלי ומושגים שאין להם שום קשר לסיטואציה

 

אגב כל מי שמשתמש במושגים האלה, גם אם עד אותו רגע היו לו לקוחות שחשבו שהוא חכם, באותו רגע הבינו כמה הוא מטומטם.

 

והנה רק יצאו היום נתונים טובים על ניסוי שעשו בחיסון ילדים

וישר כל השבורים שאפילו לא קראו את הנתונים קופצים בפייסבוק ורושמים "בקרוב הולכים להכריח את הילדים שלכם להשתתף בניסוי אל תתנו לזה יד"

האנשים האלה וגם אנשים כמוך בין אם אתה אחד מהם או לא, חייבים למצוא את עצמם מפוטרים מעבודה, עם מינימום יכולת להתערבב באוכלוסיה.

המדינה הייתה מאוד סבלנית והשקיעה המון כסף בקמפיינים והנגשת מידע אמין ואמיתי לציבור

מי שבוחר לזרוק את המידע הזה לפח ולהקשיב לאנשים אחרים, שישלים עם זה שהוא מקבל יחס של אזרח סוג ב

 

ואני לוקח בחשבון שעד שאני לא מתחסן זה יחול גם עליי. ההבדל בנינו שאני מסכים עם הגישה הזאת

  • אהבתי 1
פורסם

אני פונה למי שזה מעניין אותם, יש כאן כתב מאוד מעניין על כיצד אנשים טיפשים (או רעים) משתמשים במניפולציות סטטיסטיות כדי ליצור הטעייה כאילו שאין תמותה עודפת מקורונה. הבחור, שרק היום הכרתי, מפרק את כל הטענות בצורה יפה, ביקורתית ושיטתית. 

צריך להבין קצת מתמטיקה וסטטיסטיקה בפרט, אבל לא מעבר. 

ממליץ למי שיש זמן לקרוא:

http://123kulu.com/uncategorized-he/covid_excess_death/

 

  • אהבתי 3

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 54 דקות, korola כתב:

 

 

ונעבור לתופעות הלוואי של החיסון השני,  אתמול היו פה לפחות עוד 2 שקיבלו את החיסון השני.

אז מקום החיסון התחיל לכאוב לי עוד בלילה... היום בצהריים כבר כל היד כאבה,  

מזל שצהריים הפעלתי את המנגל גז ולא הפחמים.. 

עכשיו מתחיל כאב הראש החד (כמו במנה הראשונה),  אבל היד כבר נרגעה. 

 

עד כה עברו 25 שעות מהחיסון, למה עוד לצפות? 

 

 

התחסנתי אתמול 12 בצהריים, ב11 בלילה התחילו כאבי ראש רציניים ותחושת צמרמורת וחולשה בכל הגוף, ברמה שגרמו לי לעזוב משמרת לילה בעבודה (הייתי אופטימי אחרי החיסון הראשון). אחר כך גם עלה החום.

כרגע יותר טוב מקווה שיעבור עד הבוקר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 10 דקות, TsachiE כתב:

 

שאף אחד לא ידבר איתי על זילות השואה. אני פולני מלא והסבים והסבתות שלי משני הצדדים ניצולי שואה ורב משפחותיהם נספו. מי שחושב שהנאצים היו דבר מיוחד כנראה לא מכיר היסטוריה. שמעתם על שועת הארמנים? שמעתם מה הסינים עושים בשקט בשקט למיעוטים אצלהם? שמעתם מה האינדיאנים עשו לילדים של שבט מתחרה? קראתם פעם את החלק האחרון והעסיסי של מגילת אסתר? שמעתם מה הישראלים עשו לעמלקים בכניסתם לארץ כולל ילדים ונשים? .כן, יש כמה איזכורים לא נחמדים לעם הנבחר בתנ״ך. הנה תזכורת קטנה :

אלוהים (באמצעות שמואל) ציווה על שאול המלך לאחר כינון הממלכה הראשונה לצאת למלחמה ולהשמיד כל זכר לעמלק: "לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת עֲמָלֵק וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת כָּל אֲשֶׁר לו וְלא תַחְמל עָלָיו, וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד אִשָּׁה מֵעלֵל וְעַד יונֵק מִשּׁור וְעַד שֶׂה מִגָּמָל וְעַד חֲמור"

 

...

 

אם למדתי משהו מה5 יחידות שלי בהיסטוריה, מ5 יחידות שלי בסוציולגיה, מהקורס סוציולגיה ופסיכולוגיה שעשיתי באוני׳ העברית, זה שלאדם קל להיות מוסת. והאדם יעשה דברים חמורים אם מופעל עליו לחץ של קבוצה. תקראו קצת על הניסוי של מילגרם  ותשכילו. 

האדם יכול להיות מוסת בקלות וההיסטוריה תמיד עלולה לחזור על עצמה. אנחנו רואים ניצנים של זה עכשיו עם כל ההעליהום בתקשורת ובציבור על הלא מתחסנים. תפעילו את הראש ותנשמו אויר. חלאס עם ההסתה, אתם רבכם אנשים מבוגרים אלוהים ישמור.

 

 

ועל מה שקין עשה להבל שמעת?

העולם מעט השתנה בזמן האחרון אתה יודע...   לא כל דבר שקרה בעבר אפשר לשפוט לפי הנורמות והחוקים המקובלים היום.

 

אם יש משהו שלמדתי במהלך עבודת הדוקטורט שלי בסוציולוגיה של ההיסטוריה של המאה ה-21 באוניברסיטה, שזה היה ממש לא מזמן (סיימתי סך הכל לפני 5 שנים), זה שראיית עולם היא עניין של השקפה. לכן, אל לנו לשפוט אדם אחר מבלי שנכיר את הרקע שלו, את המניעים שלו ואת המצב הסוציואקונומי.

יתרה מכך, כל נושא הויכוח באינטרנט, אשר נמצא תחת מחקר מעמיק בשנים האחרונות, עדיין נמצא במחקר מעמיק.

מה שעוד יותר חשוב זה להקפיד להשתמש בדוגמאות לא קשורות, מילים גבוהות, פסקאות, ציטוטים וכמובן לפנות לרגש.

בשורה התחתונה, אין לי מושג על מה שאני מדבר, אבל נראה שאם אני אכתוב הרבה אז אולי אנשים פשוט יתייאשו ויסכימו איתי (כי באוניברסיטה סתם לחפור לרוב לא עובד)...

  • רעיון טוב! 1

×
×
  • תוכן חדש...