Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיתון כלכלי ? מישהו מרגיש משהו ?


stum
שימו לב! השרשור הזה בן 1079 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מכיר את זה בתור סוג של "כלל אצבע", בערך כמו שבסופר של רשת החלב והלחם יימצאו רחוק אחד מהשני

 

אנסה לחפש משהו יותר כללי בנושא

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יכול להיות שבאירופה זה שונה, אני מדבר על ה"פסיכולוגיה" של הקניות בישראל.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, m3x7r3m3 כתב:

יכול להיות שבאירופה זה שונה, אני מדבר על ה"פסיכולוגיה" של הקניות בישראל.


בגלל זה מעניין אותי לדעת אם יש מחקר שיתמוך בזה בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי בינתיים התייחסויות לחוק ובר-פכנר שיכול להסביר את זה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היקף עסקאות באשראי לא מעיד על כלום. ראשית מדובר באשראי. (Duh) שנית, האם ישנה עלייה במספר התשלומים שעושים פר עסקה? האם מדובר במגמת התלהבות אחרי הסגר או מגמה מתמשכת? לא טרח לציין. 

 

מה שכן אני מסכים זה שריבוי חנויות סגורות בתל אביב (וראיתי הרבה בחודש האחרון) מעיד אולי על כך שהקורונה זירזה תהליכים שממילא התרחשו מתחת לפני השטח. 

 

כאומר את היקף הנזק נראה רק לקראת סוף השנה כאשר הזכאות לאבטלה תיגמר ונוכל להבין כמה אנשים נשאבו חזרה לשוק העבודה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, stum כתב:

בבקשה, איפה מיתון איפה נעליים.

 

(עזבו את הכותרת של הסרטון - תראו את הדקה וחצי הראשונות)

 

 

על זה נאמר , יש שקרים קטנים , שקרים גדולים וסטטיסטיקה 

 

יש מגזרים שהרוויחו מהמשבר , 

אתה יכול להכנס לכל הדוחות של רשתות השיווק שמפרסמות דוחות ותראה עליה 

בנוסף הרבה אנשים עברו לקניות בדיגיטל , כלומר יותר סליקה של כרטיסי אשראי.

 

הקריין אומר שיש ענפים שהיתה ירידה. 

  • מעניין 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2020 בשעה 18:24, stum כתב:

בבקשה, איפה מיתון איפה נעליים.

 

(עזבו את הכותרת של הסרטון - תראו את הדקה וחצי הראשונות)

 

1. מה שאמר ירון. 

 

2. לא צפיתי בכל הסרטון (כי דחילאק, חצי שעה על כלכלה? אפילו עלי זה גדול) אבל כן צפיתי בהקדמה, שבסרטון בכזה אורך כנראה (וכדאי מאוד) שתיגע בכל הדברים עליהם הסרטון עומד לדבר. המסקנה שאני מפיק ממנו נעה על הספקטרום שבין "אלה מסקנות של ראיית מנהרה" לבין "קשקוש מוחלט", ולמען האמת הוא באופן כללי קצת הבחיל אותי.

 

ואני אסביר: להגיד "המשבר היה יכול להיות הרבה יותר גדול" זה לא רק המעטה בחומרתו עבור אנשים פרטיים (מיקרו, כמו שהוא ציין) ומקביל ללהגיד למישהי שעברה הטרדה מינית "היי, רק חפנו לך את הציצים למשך כמה דקות בזמן שריתקו אותך לקיר. יכלו לאנוס ולרצוח אותך". זה שהעולם היה יכול להתדרדר לאנרכיה, לא אומר שמה שכן קורה הוא "לא ביג דיל". משם זה ממשיך להתפלגות ההכנסות - חברות גדולות בתחומים מסוימים (מזון, ציוד רפואי וכו') עשו ארגזים של כסף, חברות קטנות באותם תחומים הצליחו לשרוד את המצב בלי פגיעה ממשית או עם צמיחה קטנה, חברות גדולות בתחומים אחרים הצליחו להדק את החגורה ולא יתמוטטו, ורק שכבה של כ-600 אלף עסקים קטנים ובינוניים "בלבד" חטפה את כל המכה.

 

בעצם, מה שהוא אומר אפילו הפוך מהמציאות, כי אם בכלל יש דיבור על "משבר כלכלי", כאשר כל כך הרבה חברות לא נפגעו כלל, מה זה אומר על עצמת הפגיעה באלו שכן נפגעו?

 

מה שמביא אותנו לדובדבן - "הרבה מאוד חנויות ועסקים היו נסגרים בכל מקרה". זה בערך כמו להגיד "אל תאכל, גם ככה בסוף תמות". יש אינספור עסקים שחיו בסדר גמור עם שולי רווח סבירים, כאלה שלא ניסו להשתלט על העולם או להפוך לטייקונים, חנויות קטנות מקומיות בדיוק כמו אלה שנראות בסרטון - אלה עסקים שהיו יכולים להמשיך להתקיים בלי אתר או נוכחות דיגיטלית גם עוד 200 שנה, כי אני מכיר מעט מאוד אנשים שיזמינו חבילת ברגים או גומיות לשיער, או סט כוסות, באתר האינטרנט של "סמי ברגים, כוסות וגומיות לשיער", אז מעולם לא הייתה להם סיבה לעבור לאונליין.

 

המצב הנוכחי סגר להם את הברז של המכירה הפרונטלית, ולמעשה אילץ אותם להשקיע סכומים שלא היו להם, כדי להיכנס לתחום שמעולם לא היה להם שום רצון או אינטרס להיכנס אליו. ואלו שכן הצליחו איכשהו בעור שיניהם להרים אתר חצי מתפקד, אכלו צינור מגוגל כי האתר שלהם חדש, איטי, לא מסודר, ולא מקודם. לא היה להם את הכסף או הידע לבנות אתר טוב, וגם אז לא בטוח שהם היו מצליחים להתבלט מעל ה-KSPים, הזאפים והוואלה שופסים. 

 

כל העסקים האלה, ה-Mom & Pop Shops האלה, נלחמו עם חץ וקשת בעולם של מכונות ירייה, אבל זה היה להם מספיק כי כל מה שהם היו צריכים לעשות זה לצוד איזה אייל מדי פעם. עכשיו לוקחים להם את החץ וקשת ומציעים להם לקנות אקדח בסכום שאין להם, ואם זה לא מספיק - אחרי זה גם מפיקים סרטונים ואומרים עליהם ש"נאאא לא ביג דיל. גם ככה הם היו קורסים בסוף".

 

איכ.

 

  • אהבתי 7

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במחשבה שניה, אחרי שחוויתי אתמול חוויה ישראלית למהדרין, אני רוצה להחמיר את הדעה שלי על הסרטון הזה.

לפני בערך שבועיים הזמנתי מארצות הברית "קיט הגבהת מושב" לרכב (לא לרכב שלי. לא משנה לאיזה רכב). מדובר בקיט למעשה מורכב מארבע חתיכות צינור מרובע שנכנסות בין המושב למסילה וארבעה ברגים שמחברים את המושב לצינור ולמסילה. זה נשמע כמו בערך הדבר הכי חוראני בעולם, אבל הקיט הוזמן לאחר התייעצות עם... נקרא לו, "גורם מקצועי", כך שמבחינה בטיחותית לא היה לי ספק שמדובר במשהו שיעמוד בדרישות היצרן.

 

בגלל הקורונה, דואר ארה"ב לא מבצע כרגע משלוחים לישראל אז המוכר שאל אותי אם אני מעוניין לבצע את המשלוח עם אחת מחברות השליחויות הפרטיות (פדקס, DHL, UPS, החבר'ה האלה). אמרתי למה לא, המחיר לא גבוה במיוחד, המשלוח יהיה מהיר, יאללה, שיהיה. העלות הכוללת הגיעה לכ-150 דולר.

 

אני לא אלאה אתכם בכל התהליך שחברת השליחויות העבירה אותי, רק אומר שבסופו הוחלט לוותר על המוצר כי לא רציתי לשלם את ה-1000 שקל שהם רצו על כל מיני עמלות מונפצות ו"בדיקת משרד התחבורה". לזכותה של החברה יאמר שהכל היה מאוד שקוף ושהעמלות שלה היו קצת יותר מ-200 מתוך 1000 השקלים האלה, אז את רוב הצינור קיבלתי - כרגיל - מהמדינה. 

 

והמקרה הזה גרם לי לחשוב על כל אותם עסקים קטנים.

עסקים שסופגים את כל העלויות המופרכות האלה, מקטינים את מתח הרווחים שלהם למינימום האפשרי רק כדי שהם יוכלו להישאר תחרותיים מול האמזונים והאלי אקספרסים של העולם, ואיכשהו מצליחים לחיות מזה. ואז בא משבר שאף אחד לא ציפה ולא יכל לצפות גם בעוד מיליון שנה (בסדר, נו, חוץ מהסרט ההוא בנטפליקס שניבא את זה בדיוק של איזה 98.4%), הם קורסים, ואיזה טאמבל אחד שיושב על אקסלים ומסתכל על ה"מאקרו" אומר ש"יכול להיות שהרבה מאוד עסקים היו קורסים בכל מקרה". אילו עסקים כן ישרדו? אלו שעשקו את הלקוחות שלהם עם מחירים מנופחים, העלימו מיסים והכנסות, עבדו בשחור, ובאופן כללי אלה שזיינו את כל מי שהם לא התעצלו לזיין, רק כדי להכניס עוד שקל לכיס. אלה העסקים שאנחנו צריכים להיות כדי לשרוד משבר, אלה העסקים שאנחנו צריכים לקחת מהם דוגמא.

 

אז הוא לא רק יורק לעסקים הוגנים שחיו מאחוזי רווח קטנים בפרצוף, הוא לא רק מזלזל ביכולת שלהם לנהל עסק, לא רק מציג אופי הניהול של "כלכלת תיירים" כדבר החכם לעשות, בסוף הוא גם בועט בגופה ואומר, במילים אחרות שעסק שנותן ללקוחות שלו את מה שהם מבקשים מעסקים בימים רגילים - מחירים הוגנים ויחס הוגן - הוא דביל ויקרוס מיד עם תחילת משבר כלשהו, וגם לא יקבל מאף אחד ס"מ של סולידריות. אז רוצים להצליח? תהיו בבקשה כל מה שאנחנו מתלוננים עליו כל יום כל היום. 

 

ולא רק זה, אלא שהמבט על עסקים קטנים כ"חלק קטן" הוא פשוט ההיפך מהאמת - אם 100K עסקים קטנים ובינוניים יתמוטטו (מתוך כ-600K שקיימים, 16%, פחות מכמות המובטלים נכון להיום), יאבדו את העבודה שלהם לפחות 100K אנשים ויותר קרוב ל-500K אנשים (עסק בינוני מוגדר ככזה שמעסיק מעל 5 עובדים). 

כמה אנשים היו מאבדים את עבודתם אם מיקרוסופט, גוגל ואפל היו פושטות רגל? אתם יושבים? 333 אלף. ביחד. אפל מעסיקה 47K, מיקרוסופט 144K וגוגל (למעשה אלפבת כולה ולא רק גוגל) עם 119K. מעניין, אם שלושת החברות האלה היו קורסות, האם אז המשבר היה נחשב "רציני"?

מה שהכי מצחיק זה שההשפעה של קריסת החברות האלה על המשק מסתכמת פחות או יותר באיבוד המשרות וכל מה שהממשלות שלהם ירצו לתת להן כתמיכה. כמות הטבות המיסים שהן מקבלות היא אסטרונומית (כי תכלס זה הגיוני - הם מגיעות למדינה ומעסיקות מאות או אלפי עובדים, מגיע להן). בעוד שכל העסקים האלה משלמים מיסי הכנסה, ארנונה, שילוט, כיבוי אש, בריאות, וגם את האלף שקל המזוינים האלה על ארבע חתיכות צינור.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 5

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, פבל כתב:

עסקים שסופגים את כל העלויות המופרכות האלה, מקטינים את מתח הרווחים שלהם למינימום האפשרי רק כדי שהם יוכלו להישאר תחרותיים מול האמזונים והאלי אקספרסים של העולם, ואיכשהו מצליחים לחיות מזה. ואז בא משבר שאף אחד לא ציפה ולא יכל לצפות גם בעוד מיליון שנה (בסדר, נו, חוץ מהסרט ההוא בנטפליקס שניבא את זה בדיוק של איזה 98.4%), הם קורסים, ואיזה טאמבל אחד שיושב על אקסלים ומסתכל על ה"מאקרו" אומר ש"יכול להיות שהרבה מאוד עסקים היו קורסים בכל מקרה". אילו עסקים כן ישרדו? אלו שעשקו את הלקוחות שלהם עם מחירים מנופחים, העלימו מיסים והכנסות, עבדו בשחור, ובאופן כללי אלה שזיינו את כל מי שהם לא התעצלו לזיין, רק כדי להכניס עוד שקל לכיס. אלה העסקים שאנחנו צריכים להיות כדי לשרוד משבר, אלה העסקים שאנחנו צריכים לקחת מהם דוגמא.

 

הגישה של רשויות החוק היא שכולם כאלה כל עוד לא הוכח אחרת ולא ההפך.

עצוב,אבל זה מה יש אם ככה הם מדברים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, פבל כתב:

במחשבה שניה, אחרי שחוויתי אתמול חוויה ישראלית למהדרין, אני רוצה להחמיר את הדעה שלי על הסרטון הזה.

לפני בערך שבועיים הזמנתי מארצות הברית "קיט הגבהת מושב" לרכב (לא לרכב שלי. לא משנה לאיזה רכב). מדובר בקיט למעשה מורכב מארבע חתיכות צינור מרובע שנכנסות בין המושב למסילה וארבעה ברגים שמחברים את המושב לצינור ולמסילה. זה נשמע כמו בערך הדבר הכי חוראני בעולם, אבל הקיט הוזמן לאחר התייעצות עם... נקרא לו, "גורם מקצועי", כך שמבחינה בטיחותית לא היה לי ספק שמדובר במשהו שיעמוד בדרישות היצרן.

 

בגלל הקורונה, דואר ארה"ב לא מבצע כרגע משלוחים לישראל אז המוכר שאל אותי אם אני מעוניין לבצע את המשלוח עם אחת מחברות השליחויות הפרטיות (פדקס, DHL, UPS, החבר'ה האלה). אמרתי למה לא, המחיר לא גבוה במיוחד, המשלוח יהיה מהיר, יאללה, שיהיה. העלות הכוללת הגיעה לכ-150 דולר.

 

אני לא אלאה אתכם בכל התהליך שחברת השליחויות העבירה אותי, רק אומר שבסופו הוחלט לוותר על המוצר כי לא רציתי לשלם את ה-1000 שקל שהם רצו על כל מיני עמלות מונפצות ו"בדיקת משרד התחבורה". לזכותה של החברה יאמר שהכל היה מאוד שקוף ושהעמלות שלה היו קצת יותר מ-200 מתוך 1000 השקלים האלה, אז את רוב הצינור קיבלתי - כרגיל - מהמדינה. 

 

והמקרה הזה גרם לי לחשוב על כל אותם עסקים קטנים.

עסקים שסופגים את כל העלויות המופרכות האלה, מקטינים את מתח הרווחים שלהם למינימום האפשרי רק כדי שהם יוכלו להישאר תחרותיים מול האמזונים והאלי אקספרסים של העולם, ואיכשהו מצליחים לחיות מזה. ואז בא משבר שאף אחד לא ציפה ולא יכל לצפות גם בעוד מיליון שנה (בסדר, נו, חוץ מהסרט ההוא בנטפליקס שניבא את זה בדיוק של איזה 98.4%), הם קורסים, ואיזה טאמבל אחד שיושב על אקסלים ומסתכל על ה"מאקרו" אומר ש"יכול להיות שהרבה מאוד עסקים היו קורסים בכל מקרה". אילו עסקים כן ישרדו? אלו שעשקו את הלקוחות שלהם עם מחירים מנופחים, העלימו מיסים והכנסות, עבדו בשחור, ובאופן כללי אלה שזיינו את כל מי שהם לא התעצלו לזיין, רק כדי להכניס עוד שקל לכיס. אלה העסקים שאנחנו צריכים להיות כדי לשרוד משבר, אלה העסקים שאנחנו צריכים לקחת מהם דוגמא.

 

אז הוא לא רק יורק לעסקים הוגנים שחיו מאחוזי רווח קטנים בפרצוף, הוא לא רק מזלזל ביכולת שלהם לנהל עסק, לא רק מציג אופי הניהול של "כלכלת תיירים" כדבר החכם לעשות, בסוף הוא גם בועט בגופה ואומר, במילים אחרות שעסק שנותן ללקוחות שלו את מה שהם מבקשים מעסקים בימים רגילים - מחירים הוגנים ויחס הוגן - הוא דביל ויקרוס מיד עם תחילת משבר כלשהו, וגם לא יקבל מאף אחד ס"מ של סולידריות. אז רוצים להצליח? תהיו בבקשה כל מה שאנחנו מתלוננים עליו כל יום כל היום. 

 

ולא רק זה, אלא שהמבט על עסקים קטנים כ"חלק קטן" הוא פשוט ההיפך מהאמת - אם 100K עסקים קטנים ובינוניים יתמוטטו (מתוך כ-600K שקיימים, 16%, פחות מכמות המובטלים נכון להיום), יאבדו את העבודה שלהם לפחות 100K אנשים ויותר קרוב ל-500K אנשים (עסק בינוני מוגדר ככזה שמעסיק מעל 5 עובדים). 

כמה אנשים היו מאבדים את עבודתם אם מיקרוסופט, גוגל ואפל היו פושטות רגל? אתם יושבים? 333 אלף. ביחד. אפל מעסיקה 47K, מיקרוסופט 144K וגוגל (למעשה אלפבת כולה ולא רק גוגל) עם 119K. מעניין, אם שלושת החברות האלה היו קורסות, האם אז המשבר היה נחשב "רציני"?

מה שהכי מצחיק זה שההשפעה של קריסת החברות האלה על המשק מסתכמת פחות או יותר באיבוד המשרות וכל מה שהממשלות שלהם ירצו לתת להן כתמיכה. כמות הטבות המיסים שהן מקבלות היא אסטרונומית (כי תכלס זה הגיוני - הם מגיעות למדינה ומעסיקות מאות או אלפי עובדים, מגיע להן). בעוד שכל העסקים האלה משלמים מיסי הכנסה, ארנונה, שילוט, כיבוי אש, בריאות, וגם את האלף שקל המזוינים האלה על ארבע חתיכות צינור.

 

למעשה זה גרוע בהרבה פבל - מדינות מתחרות את עצמן לדעת שחברות כאלו יעסיקו אצלהן עובדים (אנחנו, אירלנד וכו') וכך הן משלמות אפס מס אפקטיבי ובך תורמות לערעורן של המדינות הריבוניות. יתכן שבעוד 100 שנים תהיינה רק חברות לא מדינות

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

עבר לו עוד חודש.

המשק שוב נמצא על מסלול ישיר לסגר כללי עם כ1000-1500 חולים ביום.

למיטב הבנתי המספר האמיתי נמוך בכ40% כי לאחרונה ארגון הבריאות העולמי שינה פרמטרים להגדרת חולים כך שהם כוללים יותר נבדקים.

 

ועדיין,

הדבר היחיד שאיכשהו מרגיש שמיתון כלכלי מתקרב זה הפרסומות.

 

לא, לא הפרסומות שהפורום מפוצץ בהם בזמן האחרון, אלא אלו שמפרסומות בטלוויזיה וכו'.

אם לפני הקורונה הייתה רואה את יובל סמו מפרסם הלוואה לכל מטרה, ובנק כזה ובנק אחר רק רוצים לזרוק עליך כסף בכל חור,

היום אתה רואה רק פרסומות של "בוא תשים חסכון פה" "פה תפקיד לפקדון כאן" וכו' וכו'

 

* מצחיק בזמן שאני כותב את המלל הזה, בתחתית העמוד:

(כן אני יודע שזה פרסום מטורגט, וזה בגלל שאני לא ב INCOGNITO)*

 

image.png.e1c8cb196f431346d0e54bd92d01986b.png

 

 

עריכה אחרונה על ידי stum
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...