Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2458 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

יש באפשרותי לרכוש רכב חדש מהיבואן. מצד שני יש לי אפשרות לרכוש את אותו הרכב אותו הדגם כיד שנייה, חודשיים על הכביש עם בערך 1000 ק"מ, כלומר רכב כמעט-כמעט חדש.

 

אם מוציאים המשוואה את סוג הרכב והיצרן, כלומר מסתכלים על זה מנקודת מבט כלכלית בלבד, מה יותר משתלם? הרי לרכב מהניילון יש ירידת ערך בשנייה שקיבלת את המפתח ליד. האם לא יותר משתלם לרכוש את אותו הרכב יד שנייה ו"להרוויח" את ירידת הערך?

מה צריך להיות הפרש המחירים בין חדש לכמעט חדש בשביל שישתלם לקנות את המשומש?

 

תודה מראש.

פורסם

זה מאוד תלוי בתכנון העתידי עם הרכב.

 

אם אתה מתכוון להיות עם הרכב המון שנים עד לרמה שהערך שלו יהיה נמוך, אז אין משמעות לאם תהיה יד 1 או יד 2.

 

ובלי קשר זה גם תלוי מה הרכב ומה המחיר שלו . בלי זה קשה לתת לך תשובה כלשהי.

פורסם

במקרה הזה מדובר בטויוטה קורולה היברידית החדשה.

אישית אני נוטה להחליף רכב כל 3 שנים ובתקופה זו בחיי מתנייד באופניים יותר מאשר ברכב.

על כל פנים, השאלה היא כללית, לא? הרי כמעט לכל רכב ניתן למצוא דגם כמעט חדש ביד 2. בסופו של דבר, זו לא שאלה של חישוב אחוזים?

פורסם

ספיציפית לגבי טויוטה קורול ההברידית - הכי כדאי לרכוש חדש מייבוא מקביל. יש מגוון הצעות החל מ-120K במגוון רמות גימור ואבזור.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

ובכל זאת? אין איזה כלל אצבע? כמו שאמרתי אני מניח שהשאלה תקפה לכל סוגי הרכבים.

אני אפשט את השאלה: מה צריך להיות ההפרש בין רכב חדש מהיבואן לבין רכב כמעט חדש מיד 2 (אותו שנתון, מעט מאוד ק"מ) בכדי שישתלם לרכוש את היד 2?

כמה ירידת ערך באחוזים סופג בעל רכב חדש כאשר הוא מניע את הרכב ביציאה מאולם התצוגה?

פורסם

אם אתה רוצה כלל אצבע אז כנס למחירון ותיראה כמה נדרש על רכב יד 2 מאותו שנתון.

 

אבל זה מאוד אינדיוודואלי וקח את זה בעירבון מוגבל.

נגיד בזמנו יכולת לקנות סיטרואן סי 1 ידנית ב 49 אלף חדשה מהיבואן. ניקח למשל שמוכרים רכב כזה כמעט חדש ב 45 אלף. לכאורה זה 10 אחוז הנחה, אבל על 5 אלף שקל הבדל הייתי קונה חדש ולא מתעסק עם זה.

רכב ב 140 אלף, אותם 10 אחוז זה כבר פער של 15 אלף, ופה יש מבחינתי יותר מקום למחשבה.

פורסם

במקרה הזה, מחיר היבואן לא ממש משנה.

הרי אתה יכול לרכוש כזו 0 ק"מ במחער שצויין.

אז בטח שלא תשלם על המשומשת מחיר כזה.

מחיר ריאלי יהיה 10 אחוז פחות ממחיר יבוא מקביל / ליסינג 0 ק"מ.

וכן יש חשיבות רבה לדגם הרכב. יש מגוון גדול של קורולות ביבוא מקביל ובאפס קילומטר.

לכן המחיר נשחק המון בשנים הראשונות.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

זה משהו שאני גם חושב עליו לרכב הבא, לקנות כמעט חדש ולחסוך את ירידת הערך הגדולה של השנה הראשונה.

 

אם הפער גדול מספיק ביחס לאופציות האחרות (יבואן או 0 ק"מ) אז זה כן יכול להיות רעיון טוב לדעתי.

פורסם (נערך)

רכב חדש יורד באופן מהיר מאד את ירידת הערך השנתית המלאה שלו עוד לפני שהשנה הסתיימה.

 

בדרך כלל בשנה הראשונה רכבים ששומרים מחיר יורדים כ- 15 אחוז.

 

לצורך הענין מחיר המחירון המשומש של הקורולה ספייס פלוס שלי שעלתה לכביש בחודש 04/2019 כבר מגלם ירידת ערך של 12.5% (מחיר המחירון הוא של חודש ינואר ללא חישוב תוספת חודשי עליה לכביש, למרות שהרכב התחיל להיות מיובא לראשונה לישראל בחודש 04/2019), 120 אלף ₪ כשמחיר חדש הוא 137 אלף ₪.

 

ברור שבמחיר של 120 אלף ₪ הרכישה כדאית מאד (וגם עם תוספת של כמה אלפי ₪ בודדים בעבור תוספת של חודשי עליה לכביש) ותוספת יד אחת לאחר אחזקה של כמה שנים לא תשפיע כלל.

 

מחירים של רכב חדש אפס ק"מ מטעים כי ברגע שתמכור תצטרך להפחית ממחיר המחירון 12%, 13%.

 

גם מחירים של יבואן מקביל מטעים, שכן לא מדובר בהנחה ממחיר המחירון של היבואן הרשמי אלא רכבים אלו מקבלים מחיר מחירון נפרד במחירונים.

 

מכיוון שהעלות האמיתית של רכב היא הפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה, הרי שלא יהיה כמעט הבדל בירידת הערך בין רכב ביבוא מהיבואן שעולה נניח 137 אלף ₪ לרכב מיבוא מקביל שעולה 127 אלף ₪.

 

נניח ירידת ערך של 30 אחוז לאחר 3 שנים:

 

רכב מהיבואן יהיה שווה 96 אלף ₪, כלומר ירידת ערך של 41 אלף ₪.

 

רכב מיבוא מקביל יהיה שווה 89 אלך ₪, כלומר ירידת ערך של 38 אלף ₪.

 

כל ההבדל הוא 3 אלף ₪.

 

בשביל זה לא כדאי לרכוש רכב ביבוא מקביל, להפסיד אחריות על הסוללה של היבואן ולסבול מקשיי סחירות גדולים יותר.

 

יש מקרים שהיבואן עושה הנחות על רכבים חדשים, סדר גודל מקובל של כ- 7% אחוז הנחה ואז אם קונים את הרכב החדש בתחילת שנת דגם כבר עדיף רכב חדש לדעתי תמורת תוספת תשלום של כ- 5 אחוז על רכב מדומש בן כמה חודשים, או פחות מכך אם משלמים גם תוספת חודשי עליה לכביש לרכוש משומש.

 

בקורולה אין הנחות בינתיים, אז רכב משומש בן כמה חודשים, במחיר המחירון המשומש שלו כאמור עדיף מבחינה כלכלית.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

אם קורולה חדשה עולה 137k, הייתי קונה משומשת במקסימום 115k. אבל אם אתה מחזיק רכב רק 3 שנים ומחליף לחדש, הייתי קונה רק חדש מהיבואן הרשמי, זה יעזור לך בהחלפה עוד 3 שנים

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

אני לא חושב שמישהו יחסוך 15 אלף ויקנה רכב חצי שנה על הכביש.

זה לא פער גדול מספיק.

 

 

דוגמה טובה היא המאזדה 3.

אני רואה לא מעט כאלה בלוחות בנות פחות משנה מליס 0 ק"מ שמבקשים עליהן 105-110 כשהמחיר כחדשה הוא 113.

המחיר הריאלי של הרכב הזה הוא באיזור ה90-95.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

את הקונה לא מעניין בכמה נרכש הרכב המוצע למכירה.

מה שצריך לעניין אותו זה בכמה הוא יכול לרכוש כזה חדש.

וכאן נכנסת שאלת ההנחות אצל היבואן, מחירי היבואן המקביל והאחריות שניתנת שם וכמובן מחירי האפס קילומטר.

אישית, מעדיף אפס קילומטר על פני רכב משומש. (רכב חדש, צבוע/רמת גימור שאני בוחר, אחריות ארוכה יותר בכמה חודשים, מימון וטרייד אין).

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

מה הנסועה השנתית שלך?

האם מעבר לתחושה יש לך צורך אמיתי להחליף רכב כל 3 שנים ולספוג את מרבית ירידת הערך ואז למכור הלאה ?

מבחינה כלכלית נטו רכב בן שנתים שלוש יהיה הקניה הנכונה , רכב אשר השיל חלק משמעותי מירידת הערך , עדין במצב מכני אשר יתן שירות נאות לשלוש השנים הבאות ללא בעיה .

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

לצורך התחשיב אתה צריך לעשות חשבון לפרמטרים הבאים:

 

1) האם היד הראשונה הייתה בבעלות פרטית או על שם חברה ( המקרה הזה יוניון מוטורס).

2) מה המחיר של רכב חדש 0 ק"מ? אם לדוגמא רכב חדש 0 ק"מ מחברת ליסינג עולה 120 אלף שקל אז רכב שנסעו עליו ( גם אם זה רק 1000 ק"מ) צריך לעלות פחות.

3) מה המחיר של קורולה מיבוא מקביל? בדרך כלל זול משמעותית מהיבואן הרשמי ועם אבזור שלא קיים אצל היבואן הרשמי.

4) נתון שהוא יותר פינוק אבל אחרי שאתה משקיע כל כך הרבה כסף מגיע לך הפינוק הזה: אין לך אפשרות לבחור צבע חיצוני ופנימי ורמת אבזור.

 

אחרי שיהיה לך תשובות לכל השאלות תוכל לדעת מה המחיר לכדאיות העיסקה.

 

להערכתי, מחיר כדאי לעיסקה הוא באזור ה 110 כי בכל מחיר אחר יותר משתלם להתאמץ קצת ולקנות חדש לגמרי.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

פורסם

השאלה החשובה ביותר: למה הרכב נמכר עם 1000 ק"מ? האם הוא עבר איזו טראומה שמצריכה הפחתת ערך של 30%, או "סתם" רוכש שגילה שאינו עומד בתשלומי ההלוואה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...