Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2462 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
רכב חדש יורד באופן מהיר מאד את ירידת הערך השנתית המלאה שלו עוד לפני שהשנה הסתיימה.

 

בדרך כלל בשנה הראשונה רכבים ששומרים מחיר יורדים כ- 15 אחוז.

 

לצורך הענין מחיר המחירון המשומש של הקורולה ספייס פלוס שלי שעלתה לכביש בחודש 04/2019 כבר מגלם ירידת ערך של 12.5% (מחיר המחירון הוא של חודש ינואר ללא חישוב תוספת חודשי עליה לכביש, למרות שהרכב התחיל להיות מיובא לראשונה לישראל בחודש 04/2019), 120 אלף ₪ כשמחיר חדש הוא 137 אלף ₪.

 

ברור שבמחיר של 120 אלף ₪ הרכישה כדאית מאד (וגם עם תוספת של כמה אלפי ₪ בודדים בעבור תוספת של חודשי עליה לכביש) ותוספת יד אחת לאחר אחזקה של כמה שנים לא תשפיע כלל.

 

מחירים של רכב חדש אפס ק"מ מטעים כי ברגע שתמכור תצטרך להפחית ממחיר המחירון 12%, 13%.

 

גם מחירים של יבואן מקביל מטעים, שכן לא מדובר בהנחה ממחיר המחירון של היבואן הרשמי אלא רכבים אלו מקבלים מחיר מחירון נפרד במחירונים.

 

מכיוון שהעלות האמיתית של רכב היא הפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה, הרי שלא יהיה כמעט הבדל בירידת הערך בין רכב ביבוא מהיבואן שעולה נניח 137 אלף ₪ לרכב מיבוא מקביל שעולה 127 אלף ₪.

 

נניח ירידת ערך של 30 אחוז לאחר 3 שנים:

 

רכב מהיבואן יהיה שווה 96 אלף ₪, כלומר ירידת ערך של 41 אלף ₪.

 

רכב מיבוא מקביל יהיה שווה 89 אלך ₪, כלומר ירידת ערך של 38 אלף ₪.

 

כל ההבדל הוא 3 אלף ₪.

 

בשביל זה לא כדאי לרכוש רכב ביבוא מקביל, להפסיד אחריות על הסוללה של היבואן ולסבול מקשיי סחירות גדולים יותר.

 

יש מקרים שהיבואן עושה הנחות על רכבים חדשים, סדר גודל מקובל של כ- 7% אחוז הנחה ואז אם קונים את הרכב החדש בתחילת שנת דגם כבר עדיף רכב חדש לדעתי תמורת תוספת תשלום של כ- 5 אחוז על רכב מדומש בן כמה חודשים, או פחות מכך אם משלמים גם תוספת חודשי עליה לכביש לרכוש משומש.

 

בקורולה אין הנחות בינתיים, אז רכב משומש בן כמה חודשים, במחיר המחירון המשומש שלו כאמור עדיף מבחינה כלכלית.

תשובה מפורטת ומעניינת, תודה. חומר למחשבה.

 

מה הנסועה השנתית שלך?

האם מעבר לתחושה יש לך צורך אמיתי להחליף רכב כל 3 שנים ולספוג את מרבית ירידת הערך ואז למכור הלאה ?

מבחינה כלכלית נטו רכב בן שנתים שלוש יהיה הקניה הנכונה , רכב אשר השיל חלק משמעותי מירידת הערך , עדין במצב מכני אשר יתן שירות נאות לשלוש השנים הבאות ללא בעיה .

אין לי צורך אמיתי להחליף רכב, הנסועה השנתית שלי היא נמוכה מאוד, מתחת ל-10K ק"מ בשנה. יש לי את היכולת הכלכלית ואני אוהב לנסוע במכוניות מדגמים מעודכנים. כמו שאמרתי בהתחלה - מבחינתי איבזור וטכנולוגיה זה שיקול לרכישת/החלפת רכב ואני רוצה להנות מהרכב שאני משקיע בו הרבה כסף, עבורי זה לא רק כלי שמביא אותי מנקודה א' לנקודה ב'. לכן אני מעדיף רכב עם סחירות טובה כי אני יודע מראש שאני לא אשאר איתו שנים רבות.

 

השאלה החשובה ביותר: למה הרכב נמכר עם 1000 ק"מ? האם הוא עבר איזו טראומה שמצריכה הפחתת ערך של 30%, או "סתם" רוכש שגילה שאינו עומד בתשלומי ההלוואה?

הסיבה במודעה היא הסיבה הגנרית: "קיבלתי רכב מהעבודה".

פורסם

בקיצמור - סוחר. פקח 7 עיניים וקח עוד שני חברים שיעשו אותו דבר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...