Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2643 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

לילה טוב חברים ,

יש לי רכב עם מנוע 1.9 TDI של חברת פולקסווגן . מאז ומתמיד היו לרכבים צלצולים בזמן האצה, בלימות מנוע בסלד גבוה , ולאחר שחרור הגז בטורים גבוהים בעמידה.

עשרות מכונאים בדקו את הרכב אך הסיבה לא נמצאה . נשללה האופציה של רעשים מאביזרים נלווים כמו אלטנטור וכו'.

 

אני מצרף קישור לסרטון שבו ניתן לשמוע את הרעש לאחר שמשחררים את הגז .

 

מישהו נתקל בבעיה כזאת במנוע הזה?

עריכה אחרונה על ידי motor12
פורסם

אני מבין שמדובר במנוע טורבו. מאחר והצליל הזה מופיע בעת שחרור הגז, זה גורם לי לחשד שמדובר בסולונואיד של הטורבו. לא מדובר בצלצול, כי צלצול מנוע יופיע בעת לחיצה על הגז כשהמנוע מתאמץ ולא כשמשחררים גז. לעומת זאת הצליל הזה אם מקורו בסולונואיד, מופיע בעת שחרור הגז. אם אכן זה הסולונואיד, אז כנראה חדר לתוכו אבק שגורם לתפיסה חלקית שלו ומכאן הצליל. אגב, אם אכן זו הבעיה כדאי לך לבדוק מהיכן חדר אבק למערכת (תתחיל עם בדיקת סדקים בצינור האויר).

אני מצרף לך סרטון שתבין על איזה שסתום אני מדבר. בהצלחה.

פורסם
אני מבין שמדובר במנוע טורבו. מאחר והצליל הזה מופיע בעת שחרור הגז, זה גורם לי לחשד שמדובר בסולונואיד של הטורבו.

אני מניח שאתה מדבר על הסולינואיד של הוויסטגייט.

סתם מתוך סקרנות, למה השסתום הזה נפתח בשיחרור דוושה?

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
אני מניח שאתה מדבר על הסולינואיד של הוויסטגייט.

סתם מתוך סקרנות, למה השסתום הזה נפתח בשיחרור דוושה?

האמת שלא חקרתי את זה ואיך בדיוק זה עובד, אני מדבר מתוך ניסיון. גם אצלי כשהייתי משחרר את הדוושה היה צליל של שריקה. גם אצלי לא הצליחו למצוא את מקור התקלה במוסך והייתי צריך להגיע שלוש-ארבע פעמים עד שאחד המכונאים זיהה מידית את הבעיה. אני מניח שזה קשור לבניית הואקום במנוע, אבל אל תתפוס אותי במילה :). בכל מקרה כשיש את הרעש הזה זה אומר שהשסתום לא מתפקד נכון. הכל כמובן בהנחה שזו הבעיה במקרה הזה. צריך לבדוק.

עריכה אחרונה על ידי shha
פורסם (נערך)

היי motor12, חשבתי שהסרטון שהבאת בהתחלה זה סרטון שאתה צילמת, אבל עכשיו אני רואה שזה מלפני 7 שנים ושל מישהו אחר. שים לב בתגובה האחרונה לסרטון, מישהו טוען שהבעיה היא אכן ב wastegate :) .

אם אכן כך, ישנן שתי דרכים לפתור את התקלה: 1. להחליף את הסולונואיד. במוסך ייקחו לך די הרבה כסף על החלק לכן מציע לך לקנות לבד. 2. לפרק את הסולונואיד ולנקות אותו כפי שרואים בסרטון. שים לב לעשות זאת ממש בזהירות. הדיאפרגמה בפנים מאוד מאוד עדינה ונקרעת בקלות. כשאני ניסיתי לנקות את הסולונואיד שהורדתי, הדיאפרגמה נקרעה לי ממש בקלות. מציע לך לרכוש חדש מחו"ל ולהרכיב, ואת הישן לנקות בזהירות בזמנך הפנוי שיהיה לך ספייר. בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי shha
פורסם
היי motor12, חשבתי שהסרטון שהבאת בהתחלה זה סרטון שאתה צילמת, אבל עכשיו אני רואה שזה מלפני 7 שנים ושל מישהו אחר. שים לב בתגובה האחרונה לסרטון, מישהו טוען שהבעיה היא אכן ב wastegate :) .

אם אכן כך, ישנן שתי דרכים לפתור את התקלה: 1. להחליף את הסולונואיד. במוסך ייקחו לך די הרבה כסף על החלק לכן מציע לך לקנות לבד. 2. לפרק את הסולונואיד ולנקות אותו כפי שרואים בסרטון. שים לב לעשות זאת ממש בזהירות. הדיאפרגמה בפנים מאוד מאוד עדינה ונקרעת בקלות. כשאני ניסיתי לנקות את הסולונואיד שהורדתי, הדיאפרגמה נקרעה לי ממש בקלות. מציע לך לרכוש חדש מחו"ל ולהרכיב, ואת הישן לנקות בזהירות בזמנך הפנוי שיהיה לך ספייר. בהצלחה.

 

ערב טוב חברים ,

קודם כל תודה על המענה שלכם .

אכן הסרטון שהוספתי אינו של הרכב שלי אך הצליל זהה ובתגובות לסרטון הועלו סיבות רבות לרעש, אך מי שצילם את הסרטון, לא ציין אם וכיצד פתר את הבעיה אני אצלם סרטון שממחיש את הרעש במהלך נסיעה .

יש לציין כי יש רעש גם בהאצה רעש שדומה למתכת שבאה במגע עם מתכת

אם אני לא טועה באחת מהפעמים שהייתי במוסך ניתקו את הקו וואקום ששולט על הוויסגייט והרעש לא נעלם . אך אני אבדוק את הנושא פעם נוספת.

פורסם

רעש של מתכת נוגעת במתכת ועשרות מכונאים לא מצאו את הבעיה? נשמע לי מאוד מוזר. הם וידאו שלא מדובר במניפות של הטורבו?

פורסם

דניאל, אני בטוח שזה לא פשוט. אני לא מכונאי במקצועי והידע שלי בתחום שולי וזעיר, אבל רעש של מתכת שנוגעת במתכת זה משהו שהוא הרבה יותר מוחשי מאשר נאמר חריקה או שריקה. אני יודע שבמכוניות קשה יותר לאתר תקלות בגלל עלויות עבודה/חלקים, עדיין הייתי מצפה שמוסך שמקבל תקלה כזו יאתר את מקור התקלה ולא ירים ידיים ויגיד לא יודע, בוודאי אם זה מוסך יבואן.

פורסם

סוג הרעש לא משנה כלל, איתור רעשים מכול סוג לעיתים זה עניין לא פשוט בכלל שיכול לקחת זמן רב.

עוד דבר, לא ברור בכלל כי החליטו "שלא יודעים" אלא רק שלא מאתרים, אולי השלב הבא זה פירוקים של כל מיני מכלולים לבדיקה או החלפה של אי אלו חלקים לניסיון ולזה נדרש זמן וכסף שהלקוח לא מוכן להשקיע.

 

BTW - מנועי דיזל "מצלצלים" מטבעם, האם בוודאות שלא מדובר ברעש עבודה תקין של המנוע?

פורסם

צודק, עדיין זה בדיוק ההבדל בין מוסך/מכונאי מומחה ובעל נסיון לסתם מוסך/מכונאי מתחיל. לראשון יהיו הרבה פחות מקרים שנדרשת עבודה רבה מאשר השני.

×
×
  • תוכן חדש...