Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מנוע פיג'ו 2008 טורבו שנתון 2016


Moran.adler
שימו לב! השרשור הזה בן 1772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

משהו לא מסתדר: למה שמישהו שרק רכש רכב (הבעלים המקורי), לא יטפל בו במועד וידפוק (לעצמו) את האחריות?

ניסיתי ליצור איתו קשר?

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרכב במצב נסיעה .. למה לתקן משהו שלא מקולקל???

לא. זה שנזילת המים בקורולה הישנה שלך לא גרמה נזק מסיבי, לא אומר שזה נכון לכל תקלה כלשהי. אתה לא יודע מה התקלה, יש תקלות שאפשר להמשיך איתן שנים ויש כאלו שיחמירו תוך שבוע ויגרמו לנזק הרבה יותר גדול. לפחות צריך להבין מה הבעיה ומה ההשלכות של להמשיך לנסוע לפני שממליצים לעשות את זה.

 

פות"ש, אם אני במקומך הייתי מתחיל בצמצום נזקים כאן ועכשיו, לא בחיפוש אשמים. תשלמי למוסך המורשה על העבודה עד עכשיו, וקחי את הרכב כמה שיותר מהר לגבע (הודעה 2#), אפילו על גרר. רק אל תשכחי לבקש את כל המידע שמצאו עד עכשיו. אפשר גם לאורן שירותי רכב. שניהם יהיו עדיפים ממורשה.

 

הכי חשוב: אל תקבלי החלטות לפני שיש לך את כל הנתונים |(כלומר, חו"ד ממוסך רציני). את לא באמת יודעת כרגע מה התקלה, כמה יעלה לתקן אותה ומה יהיו ההשלכות בהמשך. אל תרוצי לטרייד אין להפסיד עשרות אלפי שקלים בלי להבין מה התקלה.

 

כשתסיימי את הסאגה הזו תתפני לחיפוש אשמים והפקת לקחים. כרגע זה נשמע כמו עומס רגשי מיותר ובזבוז זמן.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. זה שנזילת המים בקורולה הישנה שלך לא גרמה נזק מסיבי, לא אומר שזה נכון לכל תקלה כלשהי. אתה לא יודע מה התקלה, יש תקלות שאפשר להמשיך איתן שנים ויש כאלו שיחמירו תוך שבוע ויגרמו לנזק הרבה יותר גדול. לפחות צריך להבין מה הבעיה ומה ההשלכות של להמשיך לנסוע לפני שממליצים לעשות את זה.

 

פות"ש, אם אני במקומך הייתי מתחיל בצמצום נזקים כאן ועכשיו, לא בחיפוש אשמים. תשלמי למוסך המורשה על העבודה עד עכשיו, וקחי את הרכב כמה שיותר מהר לגבע (הודעה 2#), אפילו על גרר. רק אל תשכחי לבקש את כל המידע שמצאו עד עכשיו. אפשר גם לאורן שירותי רכב. שניהם יהיו עדיפים ממורשה.

 

הכי חשוב: אל תקבלי החלטות לפני שיש לך את כל הנתונים |(כלומר, חו"ד ממוסך רציני). את לא באמת יודעת כרגע מה התקלה, כמה יעלה לתקן אותה ומה יהיו ההשלכות בהמשך. אל תרוצי לטרייד אין להפסיד עשרות אלפי שקלים בלי להבין מה התקלה.

 

כשתסיימי את הסאגה הזו תתפני לחיפוש אשמים והפקת לקחים. כרגע זה נשמע כמו עומס רגשי מיותר ובזבוז זמן.

 

לך תקרא שוב פעם את הפוסט הראשון, שני מנהלי מוסכים מורשים (אחד אופל ואחד פ'יגו) נסעו בפעמים שונות על הרכב וטענו שהכל בסדר.

רק התעקשות של בעלת הרכב לאחר שיחת המשוב גרמה להם לבצע בדיקות מקיפות במנוע.

עדיין לא ברור מה מצאו .. אבל משהו בבוכנה מספר 2 ..

לא ברור אם זה קומפרסיה נמוכה?

הברגה דפוקה של הפלג ?

שסתומים?

 

עכשיו תסביר לי... איך בעיה של קומפרסיה או בריחת לחץ או משהו שקשור בלחצים של בוכנה מספר 2 יכול להידרדר ליותר מהחלפת מנוע?

הרכב נסע.. ורק בעלת הרכב הרגישה ירידה בסחיבה לעומת ההתחלה...

אורן היה בודק את מיכל הדלק.. מכריז על דלק מהול וסוגר את הבעיה ב 500 ש"ח.

 

והקורולה הייתה חדשה שהיא נכנסה למוסך ב 2007 ... ולא הייתה נזילה מים ..היו רק סימנים של נזילה

ואף פעם לא הייתה נזילה.

וגם הקורולה שנת 1999 שלנו (יד 1) עם 260 אלף ק"מ לא סוחבת כמו פעם.. אז מה ?

אפילו מכסה שסתומים אף פעם לא פתחו לה..

יש שמועה שגם הצלחות מקדימה הן עדיין המקוריות!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו מחכמי הפורום יכול לספר לנו על מקרה של רכב שטופל במוסך לא מורשה יבואן וכשנדרשה אחריות , לא עשו בעיות ?

 

לפי איך שהיבואן מנסה להתחמק בכל דרך מהבעיה, מהפלת האשמה על עיכוב של 5000 ק״מ בטיפול של היד הראשונה ועד ל ״גם אם תביאי חשבוניות ומקט״ים ופירוט מלא לא נכבד את זה כי הם יכולים לכתוב מה שהם רוצים״ התשובה הברורה היא שצריך להיות נאיבי ברמות כדי לחשוב שלשון החוק והצדק יעמדו לצידך במקרה שאכן תהיה בעיה משמעותית אחרי טיפול במוסך לא מורשה יבואן.

 

גם פותחת השרשור עצמה הגיעה למסקנה הזו אחרי שיחה עם נציג היבואן, כל המלצה פה בפורום לטפל במסגרת האחריות במוסך לא מורשה יבואן כדי לחסוך כמה שקלים (ואני לא מזלזל בפער, זה יכול להתבטא גם בכמה מאות שקלים ועדיין, זה לא משמעותי ביחס להוצאות הרכב בשנה) היא חסרת אחראיות כלפי הבנאדם שיצטרך אחרי זה לשלם מכספו ובעצביו כשיקרה משהו.

 

כשתגמר האחריות? לך תתפרע. אבל עד אז, לנהוג בדיוק לפי הפרוטוקול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך תקרא שוב פעם את הפוסט הראשון, שני מנהלי מוסכים מורשים (אחד אופל ואחד פ'יגו) נסעו בפעמים שונות על הרכב וטענו שהכל בסדר.

רק התעקשות של בעלת הרכב לאחר שיחת המשוב גרמה להם לבצע בדיקות מקיפות במנוע.

עדיין לא ברור מה מצאו .. אבל משהו בבוכנה מספר 2 ..

לא ברור אם זה קומפרסיה נמוכה?

הברגה דפוקה של הפלג ?

שסתומים?

 

עכשיו תסביר לי... איך בעיה של קומפרסיה או בריחת לחץ או משהו שקשור בלחצים של בוכנה מספר 2 יכול להידרדר ליותר מהחלפת מנוע?

הרכב נסע.. ורק בעלת הרכב הרגישה ירידה בסחיבה לעומת ההתחלה...

אורן היה בודק את מיכל הדלק.. מכריז על דלק מהול וסוגר את הבעיה ב 500 ש"ח.

 

המצב הנוכחי הוא שאחרי שטענו שהרכב בסדר, אם בטעות לא שמת לב, כרגע טוענים שצריך להחליף מנוע. אז כנראה שבכל זאת יש בעיה.

 

אז לדעתי שווה לקבל חוו"ד נוספת כדי להבין את מהות הבעיה ואם יש דרך אחרת לטפל בה. יכול להיות שלא תהיה, ואז באמת אין מה לעשות. מצד שני, אולי כן תמצא הדרך (כמו שנאמר ע"י מוסך גבע בהודעה #2), ואז יהיה קצת חבל להמשיך ולנסוע עד שהמצב באמת ידרדר למשהו קטסטרופלי, לא?

 

גם אם ח"ח באמת צריך להחליף מנוע, להמשיך ולנסוע יכול לגרום למגוון תקלות נוספות, כמו למשל בטורבו, בממיר הקטליטי ועוד.

 

מכיוון שאני לא יודע מספיק, בטח ובטח לא לפי המעט שנכתב פה, אני חושב שכדאי קודם להבין מה הבעיה ומה ההשלכות שלה ורק אח"כ להחליט מה לעשות. אבל אנחנו יכולים להסכים שלא להסכים.

 

רק שוב, מקרה פרטי אנקדוטלי של תקלה (שונה לגמרי) שהיתה לך (או לכל אחד אחר) ברכב אחר לגמרי, ממש לא משליך על המקרה הזה בשום צורה שהיא, ולייעץ לפות"ש להמשיך לנסוע על הרכב כי הוא לא מקולקל (כשמוסך מורשה טוען שצריך להחליף מנוע!) נשמע לי, אפעס, לא העצה הכי טובה.

 

וסתם שאלה, איך אתה יודע מה אורן היה מוצא? לא, ברצינות, לא ראית אפילו את הרכב, ואתה יודע לחזות מה היו אומרים במוסך מסויים? יש לך במקרה את המספרים של ההגרלה הבאה בלוטו?

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אין לי את המספרים של הלוטו.. חבל...

וכן גם מוסך גבע בתגובה מספר 2 .. לא ממש מקבל את זה שהמנוע הלך.. גם הוא חושד בבעיה קצת פחות מהותית (פיח בשסתומים).

אבל המורשה כבר פתח את המנוע... מה זה אומר? מכסה שסתומים? ראש מנוע?

 

ואני חוזר ואומר.. המוסך התחיל בבדיקות רק אחרי התעקשות של בעלת הרכב שמשהו לא בסדר.

זה לא מצב שמכונאי נוסע ברכב ותוך שנייה אומר .. אין כח למנוע .. בוכנה אחת מתוך 3 גמורה..

 

אלו לא המלצות שלי.. אבל זה מה שאני הייתי עושה במצב הנוכחי.

 

מחפש שמאי או מישהו מקצועי שמבין..

מגיע איתו למוסך שהרכב נמצא עם גרר כבר.

משלם להם על העבודה עד כה.. מבקש את על ההבחנות ולוקח את הרכב למוסך אמין.

 

לדעתי.. יש סיכוי שהם כבר פתחו את המנוע לגמרי..ובוכנה 2 כבר בחוץ... אולי ללא צורך.

ועדיין יש סיכוי שניתן להרכיב בחזרה את המנוע.. לקבל חוות דעת שהמנוע תקין .. וזה רק פיח בשסתומים.

ואז לתבוע את המוסך על איבחון שגוי ופירוק מנוע לשווא.

 

וכן.. אני מצטער.. אבל גם אם עכשיו יחזרו עם תשובה שהמנוע גמור.. ולא ניתן לבנות אותו בחזרה..

אני לא אאמין להם ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, כפי שרשמתי כבר יש לי שרשור אחר פתוח על מנוע מת באופל אסטרה טורבו (מסתמן שתופעה ידועה). במקרה שלי הרכב טופל במוסך מורשה יבואן גם לאחר תקופת סוף האחריות,

כרגע (עד שתיהיה תשובה האם באמת יהיה ״good will" של היצרן/יבואן) אני שמח על כך שאני יכול לבוא בטענות למישהו (שוב, נראה מה יצא בסוף) ולא להתעסק בהאם מוסך X עשה טיפול כמו שצריך או לא, קבלות, מק״טים והוכחות - כמובן כל זה נכון במקרה ומדובר בליקוי בתכנון/תקלה ידועה ויש ״בסיס״ לדרישות.

 

לפותחת השרשור - לדעתי האינטרס שלך כרגע הוא לסיים את הסיפור כמה שיותר מהר וכמה שיותר בזול (בשום פנים ואופן אל תוציאי עשרות אלפי שקלים על מנוע חדש).

כשהרכב יהיה תקין תעשי את השיקולים שלך האם להפטר ממנו ואת מי לתבוע.

 

דברי עם המוסכים המתמחים שממליצים לך פה, תראי מה אומרים. אולי שווה לך לגרור את הרכב אל אחד מהם (או אל המוסך המרכזי של לובינסקי כדי שהם יתעסקו עם הרכב ולא המוסך המורשה המקומי. (הניסיון שלי עם המוסך בחדרה די טוב, בדברים שרחוקים שנות אור מהקטסטרופה שאצלך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור העצוב הזה מחזק בדיעבד את החלטתי לטפל במורשה יבואן בניסאן נוט

יד שנייה שקניתי מקרסו טריידאין עם שנתיים אחריות שהסתיימו עכשו.

אמנם לא קרה כלום וגם באחריות נאמר במפורש "כל מוסך מורשה משרד התחבורה"

אבל ההפרש לא שווה את העצבים אם יקרה משהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שאלה קודמת : כן , אפילו בלובינסקי מכיר רכב שלא טופל ברשת לובינסקי ולבסוף הכילו עליו אחריות לאחר 5 שנים ! על משאבת הגה ישנה.

אבל מדובר פה במוסך מודיעין שהוא עוף נדיר במחוזות לובינסקי. המוסך שכנע את היבואן כדי שיכיר בתקלה.הלקוח גרר את הרכב מהמוסך הפרטי עד למודיעין. כל מה שנדרש זה קבלות על טיפולים בזמן (לא במורשה). קיבל בסוף משאבה בחינם.

 

מכיר גם לקוח שבהתערבות עורך דין קיבל טורבו חדש למנוע THP 156 . עד היום הוא חתום על הסכם שתיקה.

 

החוק אגב אומר שחובת היבואן להוכיח שחלק פגום /לא תקני גרם לתקלה . זו לא חובת הלקוח.

לכן גם פה לובינסקי קצת בבעייה. בסוף יאלצו להוכיח שזה שדחפו פלאג רביעי למנוע שלושה צילינדרים גמר את המנוע.

 

וישנה גם תופעה מכוערת שמוסך לא מוצא בעיה אבל מיד עם תום האחריות הוא מזהה בעיה קשה עם חשבון שמן לצידה.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטערת שהמקרה שלי גרם למעט התלהמות כאן, אבל כל אחד זכאי לדעתו ותמיד טוב לקבל דעות שונות בכדי להגיע לפתרון הטוב ביותר עבורי.

נכון לכרגע, הרכב טופל, נראה ונבדק ע"י שני מוסכים. שני מוסכים שע"פ דעת הרבה אנשים נחשבים למוסכים טובים, כל אחד בדרכו שלו.

המוסך הראשון, מוסך מורשה אופל, הוא מוסך מאוד מוכר באיזור מגוריי. יש לי אפילו חברים שמטפלים בו ברכביהם, אפילו אני טיפלתי ברכבי הקודם במוסך הזה.

יש עליו שלל המלצות טובות ואף מעולות בכל מיני אתרים.

והנה, פגמו ברכב החדש שלי, פגעו בי ואף נגלה לי ע"י היבואן שהאיר את עיניי, שגבו ממני ביוקר ואף חייבו אותי על עבודה שאינה אמורה להיות על רכב שכזה...

וגם אותו מוסך אמר- הכל בסדר עם הרכב.

והמוסך השני, מוסך מורשה פיג'ו בחדרה.

ע"פ דעת רבים שפנו אליי בשירשור קודם וייעצו והמליצו עליו. ע"פ דעת רבים באתרי המלצות באינטרנט, הוא גם מוסך מעולה ובעלת תודעת שירות גבוהה עבור הלקוח.

אז עכשיו אני שואלת, תוהה ומנסה להבין, לבוא עם גרר למוסך השני, לבקש שיחברו הכל לקדמותו אחרי שבוודאי כבר הרכב מפורק כי הוא בסטטוס של איתור הבעיה הנקודתית, ללכת לעוד מוסך (גם אם הוא קיבל הפעם עוד הרבה המלצות ואני ח"ח לא מזלזלת ברמת השירות שלו או הידע שלו) עם המידע שאקבל מהמוסך המורשה ולתת להם לעבוד כל הרכב... למה לעשות זאת? ללכת למוסך מספר שלוש במספר בתוך כל הסאגה הזאת? לשלם שוב על שעות עבודה אחרי שבמוסך אופל שילמתי 2000, במוסך פיג'ו התשלום עבודה עומד כבר על מעל 2000 וזה עוד לפני עלות חלקים/מנוע חדש?!

ומי מבטיח ששוב כל ההמלצות או ששוב ההחלטה ללכת למוסך אחר הם אלו שיפתרו לי את המפח הנפשי הזה ושאולי שם הסכומים יסתכמו במעט כסף?

הרי "מעט" כסף זה כבר מזמן לא המקום מכיוון שכבר יצאו מכיסי עד כה כמעט 5000₪ וזה עוד לפני שפתרו או תיקנו משהו!

בנוסף, נניח וכן אקח שוב יום חופש מהעבודה (ששם כבר עשו לי שיחת "מה נסגר עם כל הימי חופש שאת לוקחת והחיסורים"), אקח גרר (או בתשלום או אעבור סאגה עם חברת הביטוח ואז לא אשלם על הגרר), אגיע למוסך שככל הנראה שוב רחוק ממני לא לפני שאשלם למוסך הנוכחי על כל שעות עבודתו, ארשום את הרכב ואז שוב אחכה לשמוע דעה נוספת... מי אמר ששם יפתרו את הבעיה? ששם לא ימצאו לנכון שמנוע חדש הוא הפיתרון?

ואז, מה שיקרה הוא דבר כזה- לובינסקי, שהם היבואן, שכל אף שהסירו מעליי כל אחריות בכל תירוץ או דרך שיכלו למצוא, גם יסירו מעליי את האמפטיה שהתחייבו אליי ובעצם לא יוכלו לעזור במאום...

אז מה עשיתי בכך?!

ומי אמר שאם ינקו את השסתומים זה מה שיפתור את הבעיה ובעוד שנה היא לא תחזור ואצטרך אז מנוע חדש?

הרי המוסך המורשה של פיג'ו בחדרה, לפחות על פי שירשור קודם, לכל הדעים הוא אחד מהמוסכים הטובים בארץ... היו אף שאמרו זאת גם בשירשור הנוכחי...

וכן, כל שאני רק רוצה זה לסיים עם הכל.

כבר ארבעה ימים שאני לא ישנה, יושבת בלילות ומחפשת איפה אפשר עוד לחסוך רק כדי למצוא את הכסף לכל העוגמה הזאת, שלא נדבר על מאיפה אני מביאה את הסכום הענק שרוצים על מנוע... הרי הסיבה שלא רכשתי רכב מהשכרה או ליסינג או רכב ישן יותר זה כי רציתי ראש שקט... והבדיחה עכשיו היא עליי. עשיתי הכל נכון, או לפחות הכל כמו שחשבתי שנכון.

במשך חודשים חיפשתי בכל מגרש או אתר אפשרי, הגעתי לאדם פרטי שמכר רכב יד ראשונה עם בסה"כ 20 אלף קילומטר על שנתון 2016, הלכתי ולקחתי שלוש הלוואות ואת הסכום ממכירת הרכב הישן שלי, לקחתי למכון בדיקה שנחשב מהטובים והיקרים בארץ, גם כשעלו על בעיה שתיארו "היא מינורית אבל ממליצים לך שיתקן את זה לפני שתרכשי את הרכב וסה"כ הרכב במצב מעולה", התעקשתי מול הבעלים הקודמים שקודם יסע לתקן לפני שארכוש, הבעלים הקודמים נסע למוסך מורשה של פיג'ו בגלל שהתעקשתי על כך, תיקן ושילם, הביא לי קבלות ופירוט, עשיתי העברת בעלות, על אף שציין בפניי המוכר שהרכב עשה טיפול במוסך מורשה (לא בהכרח של פיג'ו) כשהגיע ל13 אלף ק"מ, אני הלכתי למוסך מורשה שלי, מוסך אופל וביקשתי טיפול... רק כדי שאהיה שקטה וללכת על הצד הבטוח. גם משם אספתי את החשבונית, רק למקרה שאצטרך בעתיד. נסעתי עליו 10 חודשים, מרחקים לא קטנים, בפקקים איומים, והכל היה מושלם! ואז התעוררו הבעיות שחשתי, עוד לפני שנדלקו נורות דבר ראשון הלכתי למוסך המורשה שלי... גם אז אמרו לי רק שהפלגים היו שרופים, אז ביקשתי להקדים תרופה למכה ושיחליפו ועל הדרך "בואו נעשה טיפול" כי הרכב על 30 אלף. אפילו שיש לי בעיקרון עוד 5 אלף קילומטר לעשות... אז עשו, ושילמתי, ועוד איך שילמתי, וגם הפעם לקחתי חשבונית- על כל מקרה שיהיה.

והבעיות, ממש לא נפתרו. יכולתי לחזור לאותו מוסך, לצעוק, לבכות, היו פותחים היו בודקים ומי יודע מה היו אומרים... אבל לא, בחרתי להעלות שירשור בפורום, הפעם בחרתי להתייעץ עם עוד אנשים, אמרתי לעצמי שאולי עד כה עשיתי משהו לא בסדר.

רבים המליצו לי לפנות במיידי למוסך יבואן!

לקחתי הפסקה מהעבודה, אותה עבודה שכבר החבל הדק התחיל להסתחרר סביבי בה, ויזמתי שיחה עם המוסך המורשה עליו המליצו פה. ענה אדם אדיב שהוא מנהל השירות. אמר מה שאמר (כבר פירטתי רבות בתגבותיי כאן) והחלטתי להגיע אליהם, הרי כולם פה המליצו אז אין מה לטעות מלבד ההפסד הכספי שכבר יצא במוסך הקודם.

שוב יום חופש מהעבודה, שוב הגעתי, חצי שעה נסיעה מהבית, גם בידיעה שהמוסך הזה לא מספק רכב חלופי וגם בידיעה שהמוסך הזה לא יכול להחזיר אותי הביתה וכנראה אצטרך לקחת שני אוטובוסים או לשלם על מונית.

הבאתי את הרכב, הסברתי הכללל, סיפרתי להם בשקיפות על הכללל ואפילו הגדלתי ראש והבאתי להם את כל מה שאי פעם יש לי על הרכב מבחינת הטיפולים והבדיקות שעשו לו!

הם שמחו וצהלו עד כמה אני מסודרת ומאורגנת.

אמר לי מנהל העבודה- "צריך לחבר למחשב ולבדוק מה הוא אומר". הסכמתי, כבר לא יכולתי לחשוב על תשלום השעות כי כל שרציתי זה רכב תקין.

חיכיתי וחיכיתי וכעבר שעה וקצת בא אליי שוב ואמר "תראי, המחשב לא מראה על כלום. אין שום תקלה. פתחנו בכללי ולא ראינו כלום. החלפנו פלגים כי היה ליבואן ריקול, אולי זה מה שיפתור, בואי ניסע ונראה".

עלינו על הרכב, הוא נוהג אני לצידו. איזור תעשייה עמוס במשאיות, אי אפשר לשמוע אפילו את עצמך חושב.

נוסעים ונוסעים והוא פונה אליי ואומר לי "הכל מרגיש לי בסדר, אני לא שומע את הרעש כליו דיברת, רני לא מרגיש שום רעידות יוצאות דופן או השהייה כמו שתיארת". אמרתי לו "איך אתה לא שומע או מרגיש? עשרה חודשים הרכב לא היה ככה, יש שם משהו".

נוסעים ונוסעים ובכל פעם אני מפנה תשומת ליבו לכל הבעיות. עד שלבסוף שמע "קצת רעש" לדבריו. עצר בצד הדרך, יצא החוצה, פתח מכסה מנוע באמצע הרחוב, התחיל לנענע שם דברים, להזיז את הרכב ואז קרא לי מהר החוצה. יצאתי אליו והוא הפנה מבטי לכל מיני דברים שלדבריו "כל מערכת הטורבו רופפת ולא מחוברת. המוסך שטיפל לך לא חיבר".. ואני שאלתי "איך לא ראיתם את זה עכשיו כשבדקתם?", אז ענה "לא העלינו או פתחנו הכל, אז לא ראינו"... ואני שוב שואלת "וזו הסיבה לבעיה? זה יפתור את הרעד, הרעש וההשהייה?". ענה לי "לא יודע, אני חושב שכן. נעלה, נפתח ונחבר. יחד עם הפלגים החדשים זה אמור לפתור", ונסענו חזרה למוסך.

חיכיתי שוב. שעה וחצי אחרי קרא לי שוב ואמר לי "בואי" ונסענו שוב. נוסעים נוסעים ואומר לי "רואה? אין רעש יותר והרעד הפסיק". ואני עונה לו "נכון, אין רעש, לא יודעת לגבי הרעד והשאר". אמר לי "בואי, תנהגי את". החלפנו צדדים והתחלתי לנהוג. בתוך האיזור הצפוף והעמוס ניסינו למצוא מקום בו אפשר להאיץ ולבדוק. אמרתי לו "אין רעש ואני שמחה אבל יש עדיין רעש קטן והשהייה קלה כשנותנים פתאום גז אחרי עצירה". אמר לי "אהה, זה לגיטימי לרכב הזה, זה מנוע טורבו, ככה זה". אמרתי לו "טוב, אתה יודע יותר טוב ממני, קטונתי". נסענו למוסך, אמרו לי שאין לי מה לשלם כי זה היה במסגרת הריקול של היבואן על הפלגים, שמחתי עד הגג ונסעתי הביתה.

הנהיגה הרגישה טוב יותר, טובה יותר. התחלתי לחשוב שאולי כל הזמן הזה אני מדמיינת. אבל עלה בי החשש שאולי מרוב שאני רוצה שהכל יהיה בסדר שאני לא מנסה לראות אם יש משהו שלא.

הימים עברו, נכנסתי לתקופה של שבעה במשפחה, התעסקתי בלחצי החיים והעבודה. וכל הזמן הזה, חשתי שהנהיגה, חווית הנסיעה, לצערי, לא כמו בעשרה חודשים הראשונים. נכון, לא נוראה כמו בשבועיים לפני, אבל לא על המאה אחוזים עדיין.

כשניגמרה השבעה החליטו אפילו לפנק אותי וקנו לי במתנה מערכת מולטימדיה עם התקנה... רק כדי שיהיה לי וויז ברכב. שמחתי עד הגג.

כל הזמן הזה אני עדיין חשה ברעד, בהשהייה אבל אמרתי לעצמי "אמרו לך שהכל פיקס, את רק מחמירה בטח".

הגיע יום החתונה של אחי הקטן. מתארגנת בבית ואז שיחת טלפון מאחראית המלצות וחווית לקוח של המוסך המורשה פיג'ו. אמרתי "וואו, איזה יופי שזה חשוב לכם". שאלה מה נשמע ואיך הרכב. ואני, אני תמיד הייתי שקופה עם כולם וכנה ואמרתי לה "שמעי, אני בהתארגנות לחתונה של אחי אבל אני חייבת להיות כנה, אם יש מאה אחוזים של הרכב, זה מרגיש שהרכב נמצא על 90-80 אחוזים".

שאלה למה והסברתי. אמרה לי "יודעת מה, תני לבדוק מול המנהל שירות והמנהל עבודה שלנו ואני אחזור אלייך". אמרתי לה "אבל מה יש לחזור אליי, הם בדקו הכל ואמרו שהכל בסדר". אמרה "תני לי לבדוק ואדבר איתך". השיחה הסתיימה. המשכתי בהתארגנות וההתלהבות והשמחה. עברה שעה, שיחת טלפון ממנה. "שומעת? בדקתי את כל ההיסטוריה של טיפולי הרכב. את יודעת שהבעלים הקודמים החליף ממיר קטליטי?", אמרתי לה שכן. המשיכה "ואני רואה שאת טיפלת במוסך לא שלנו ועשיתי טיפולים", אמרתי לה "נכון, אני זאת שהבאתי לכם הכל והראתי לכם ואתם גם ראיתם את זה!". המשיכה "אנחנו מאמינים שמשהו נפגם מהטיפולים האלה וצריך להכניס את הרכב לבדיקה". שתיקה... ואז עניתי "אבל הייתי אצלכם, אתם בדקתם הכל ואפילו יותר מזה- המנהל עבודה שבדק אמר לי בסיום - אל תחזרי עד שנדלקת נורה או עד הטיפול הבא!". ענתה לי "נכון, אבל לא בדקנו ממש לעומק. אני לא רוצה שתרגישי שהרכב לא תקין, צריך לפתור את זה". ושאלתי "זה במסגרת האחריות? אני צריכה לשלם על זה?". אמרה "עד שלא נבדוק ונדע לא אוכל לענות אם כן או לא". אמרתי לה "אין לי ימי חופש. את האחרון לקחתי בשביל החתונה היום. טוב אני אסתדר איכשהו, אפשר לבוא מחר על הבוקר?". קבענו למחרת בבוקר.

הגעתי למוסך אחרי שעתיים שינה.

הכניסו את הרכב. חיכיתי בסבלנות, שעה, שעתיים, שלוש.

בא אליי המנהל שירות כשישבתי בחוץ על הספסל. מתיישב לידי ואומר לי "שמעי, יש בעיה". הרגשתי שאני שומעת את הנורא מכל. אמר- "מצאנו שאין דחיסת אוויר מהבוכנה או הצילינדר השני. אנחנו צריכים אישור ממך להמשיך. צריך לפתוח אגן שמן, לבדוק אם זה קשור לצמיגות"... אמר עוד מלא דברים שאת האמת את רובם לא הבנתי... כמו סינית עבורי.

עייפה, תשושה מהכל, רוצה רק שהכל ייפתר ןייגמר, נתתי אישור על השעות עבודה של הבדיקה הזו.

מחכה. שעה, שעתיים, שלוש... השעה כבר כמעט 15:00 כשאני שם מהבוקר.

המנהל שירות קורא לי אל החדר שלו.

נכנסת ואפילו זורקת בדיחה עגומה "מרגיש כמו שיחת מנהל בבית ספר, מה עשיתי?" ומגחכת. מתיישבים, הוא עם פנים רציניות, מתחיל להסביר הרבה דברים שנשמעים לי כמו סינית. בשורה התחתונה- יש בעיה שאוויר לא עובר דרך צילינדר 2 וצריך להחליף מנוע.

התחלתי להיחנק. התחלתי לומר דברים כמו- מה מנוע, זה רכב חדש! רק 30 אלף ק"מ!!!

התחלתי לגמגם מכעס ועייפות. התחלתי לבכות.

לבסוף שאלתי "אוקי, מה הלאה? זה באחריות?".

ואז הפצצה- "לא, לצערי לא באחריות".

הוריד התחיל להתנפח ושאלתי בטון גבוה "למה לא באחריות? יש אחריות עד נובמבר! קניתי רכב בהרבה כסף, עדיין משלמת עליו והכל בגלל המנוע עם הק"מ הנמוך והעובדה שיש עדיין אחריות לשנה וחצי (כשרכשתי אותו)!!!".

ענה "אנחנו מאמינים שזה נוצר מטיפולים שגויים שעשו לך במוסך שטיפלת בו".

אמרתי לה "מה? מה כבר עשו? רק החליפו שמן, פילטרים ופלגים-זהו! לא פתחו מנוע, לא פתחו גיר! הבאתי לכם את כל החשבוניות, הכל כתוב!".

אמר לי "שמו לך דברים שלא לפי היבואן ולכן האחריות לא תופסת".

התחלתי לבכות, צרחתי בתוכי, רציתי רק להעלם ולחזור לזמן שאותה אחראית התקשרה ופשוט לא לענות לשיחה שלה.

אמר לי "יש שלוש אופציות. או מנוע משומש שעשה עד 60 אלף ק"מ. קחי בחשבון שזה מרכבים שטופלו במוסכי פיג'ו ורשומים במערכת אבל עברו תאונה או משהו ורק המנוע בסדר. לא פתחו אותו אבל יש אחריות לשלושה חודשים. או מנוע חדש מהניילונים, 0 ק"מ, של פיג'ו כמובן, או אפשרות שלישית, שנפתח עוד, נבדוק יותר עמוק ונמצא שהבעיה היא בחלק שאפשר להחליף או לתקן ואז תשארי עם המנוע שלך".

בבכי ודמעות שאלתי "ומה עם העלויות? אני משלמת על כל העבודה גם? כמה זמן זה ייקח? אין לי רכב חלופי ואני לא יכולה להפסיד עוד עבודה! אתם תספקו לי חלופי? ומנוע משומש זה לא יפגום במכירה עתידית של הרכב? מה אם אחרי שלושה חודשים יקרה מה שקרה עכשיו, אתם יכולים להתחייב על זה? אבל הוא עשה רק 30 אלף ואתם רוצים להכפיל לי?".

ענה "זה מה שיש, אלו האופציות. לפעמים גם מגלים שהתיקון יקר כמו מנוע משומש אז נמליץ על החלפת מנוע למנוע שלא נגעו בו מאשר מנוע משופץ באותו הסכום. לגבי עלויות נכין לך הצעות ראשוניות. אני אדבר עם הבעלים של המוסך ונראה איך נעזור לך בהנחה קטנטנה עד כמה שנוכל, אבל העלויות יהיו גבוהות לצערי. לגבי הרכב החלופי, אנחנו לא מספקים וזה באחריות הלקוח. אם את רוצה, אני יכול להקפיץ אותך לחברת השכרה בעיר".

בלעתי את הרוק המר... בדמעות אמרתי לו שיכין את ההצעות ושיבדקו... כי מה כבר נותר לי... אם אני לא יכולה לסמוך על אף מוסך, גם מוסך מומחה, אז על מי אני כן יכולה?!

חיכתי שעה, הביאו לי שתי הצעות. מנוע משומש ב14 אלף כולל עבודה, מנוע חדש ב40 אלף כולל עבודה... אה, וזה לפני ההנחה המינורית שלהם...

התקשרתי לכל העולם, בכיתי לכל מי שאני מכירה ואיכשהו השגתי לתקופה הזאת את הרכב הישן של אחותי הקטנה... מסכנה, היא בנתיים תסע לעבודה באוטובוסים...

אמרו לי "כהתחלה, הרכב ייאלץ להיות פה לפחות שבוע. נדבר איתך מחר ונגיד לך את התשובות הסופיות".

נסעתי... חזרתי הביתה רק בשעה 20:00 אחרי שהקפצתי את אחותי חזרה לתל אביב.

בכיתי כל הלילה. בכיתי כל היום שאחרי.

והמוסך, הם לא התקשרו.

ביום השלישי התקשרתי ליבואן... את השיחה איתה כבר סיפרתי בתגובה הקודמת שלי...

אין אחריות, יש כאמור אמפטיה כלפיי. אין מנוע ללא עלות, יש כאמור מנוע עם "הנחה עד כמה שנוכל, אני בכל זאת מוגבל בתקציב הנחות שאני יכול לעשות"... וזה רק בהנחה שהמוסך מורשה פיג'ו יעבוד מול לובינסקי ולא ספק אחר שלו...

והנה אני, כבר יום רביעי שאף אחד מהמוסך לא התקשר... סופ"ש בפתח, וכל מה שרק אומרים לי זה כמה אני נאיבית, כמה אני תמימה, כמה טעיתי, שאני צריכה ללכת כבר למוסך השלישי במספר... שעובדים עליי, שאני צריכה לתבוע, שאני צריכה למכור...

הכל אמרתם כבר... ולגיטימי, אני בטוחה שגם אני מהצד הייתי אומרת חלק ממה שנכתב...

אבל, אני כרגע בנעליי, והנעליים הללו טובעות...

אז תודה לכל המגיבים ועל כל העצות.

כשאדע מה אומרים מהמוסך אוכל להתייעץ הלאה. שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפור הזוי, במיוחד בחלקו האחרון, רעידה, קלה עד כדי כך שאת מתארת אותה בדרגה של "אולי מדומינת", שנגמרת במנוע גמור, אחרי שני טיפולים במוסכים שהסתיימו ב"סעי הכל בסדר", משהו פה באמת לא מתיישב עם ההגיון הפשוט. העובדה שמדובר במנוע עם קילומטראז' נמוך ותחת אחריות רק מעצימה את הענין. לא מספיק מבין במטריה, ממליץ בכל לב לפנות למישהו שכן, אולי אחד המוסכים המומלצים כאן, גבע אורן אולי שאפט שישמע את הסאגה הזו וינסה לפחות להשיא עצה איך הולכים הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי. צודקת. גם זמן שווה כסף. תשאירי הרכב במקומו. יש פה גם הזדמנות ללובינסקי לצאת צדיקים אם ימנפו את הארוע. יותר חשוב מיום תדמית לקקטוס החדשה .

פשוט כל פעם שנתתי את הרכב לדיאגנוזה :מוסכי היבואן טעו באבחון.

אני מקווה שהם יודעים מה הם עושים ולא מסתכלים על חלקי המנוע בהשתאות.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, תמתיני לקבל תשובות ומחירים מהמוסך הנ"ל ואז תוכלי להחליט, כרגע הכל יותר מדי תלוי באויר.

מה שכן אומר זה שאני מצטרף להמלצות שבפורום להגיע לדיאגנוזה טובה אצל יודעי דבר (גבע תל אביב/ אורן חולון) וזאת רק לאחר שתשמעי מה הומלץ לך במוסך המורשה! ייתכן שבאורך פלא יצליחו למצוא תיקון אלטרנטיבי זול יחסית שלא יצריך החלפת מנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור האישי הנוגע ללב קצת לא קשור ואפשר לחסוך בו, את האמפטיה של קוראי הפורום כבר קיבלת.

בעל הרכב המקורי עשה טיפול 13,000 במוסך מורשה לובינסקי או לא?

 

נשמע שיש כאן 2 טעויות מצידך - קנית רכב שלא ידעת מספיק טוב את מצבו (סטטוס הטיפולים והאחריות) ולא ידעת שצריך לטפל במוסכים מורשי יבואן בתקופת האחריות.

 

היבואן בודק משהו כרגע? אם כן חכי לתשובה מהיבואן. אם צריך (או שאת לא סומכת על המוסך בחדרה) תגררי את הרכב למוסך המרכזי של לובינסקי.

כשתיהיה תשובה (מהיבואן, לא מהמוסכניק) תרשמי כאן ויהיה אפשר להמשיך להתלבט מה לעשות עכשיו.

אני לא הייתי עושה כלום בנתיים מלבד לוודא שהנושא בטיפול.

 

אם אצל היבואן נפנפו אותך, נסי לדבר שוב עם מישהו אחר יותר בכיר. בכל מקרה תשיגי מהמוסך שטיפל לך באוטו את המק״טים המדוייקים של הדברים שהוחלפו והנוזלים שהשתמשו בהם (יכול להיות שזה רשום בחשבונית).

 

 

 

האם ניתן לבוא בטענות כלפי המוסך בחדרה על כך שהם ״בדקו״ רכב, שיחררו אותו כשהכל בסדר ובסוף מתברר שהטורבו היה משוחרר?

לקחו כסף על הבדיקה הזאת?

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...