Jump to content

Moran.adler

  • פרסום הודעות

    67
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

1 נייטרלי

אודות Moran.adler

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. תודה לכל העונים והמגיבים עד כה. אני אשמח לחדד מספר דברים, כנראה שלא הייתי ברורה מספיק. כהתחלה, על אף שהמחירון של הרכב (המשוקלל אפילו יותר) הוא 33 אלף שקל, לא אומר שזה הסכום בו ארכוש אותו. אפשר לומר שבסכום שהגענו אליו כלול התקציב, עלות הבדיקה שעשינו, העברת הבעלות, צמיגים חדשים, ליטוש פנסים וטיפול 120 אלף שהרכב צריך לעבור. משמע, התקציב שהקצבנו- כולל את כל הנאמר. לגבי מימון תיקונים. אף אחד שרוכש רכב בן 9 וחצי שנים לא חושב שיקנה רכב כאילו קנה מהניילונים. מודעים לכך שטיפולים שוטפים תמיד יהיו ולחילופין בלאי סביר. לכך יש את הממון באם ונצטרך. אבל, לא הרבה אנשים יכולים לומר שיש להם ב"שלוף" 6 אלף שקל אם חודש אחרי הקניה או חצי שנה אחרי הקניה או שנה אחרי הקניה עבור החלפת גיר פתאום. במיוחד לא משפחה עם תינוק שהרי כבר יש הוצאות לא מעטות. הפניה שלי פה נבעה מהתייעצות רכישה. הסברתי מה שאחי הרגיש. הסברתי את מה שאני והבוחן לא הרגשנו. הסברתי את שאמר החבר של אחי על הרכב בכללי ועל הדברים אשר מאפיינים את הדגם מהניסיון של האישי המקצועי מהעבר. לא ביקשתי הצעות לרכישת רכב צרפתי כמו אופל, פיג'ו או סיטרואן שאותן אפשר למצוא בחצי מחיר. יש גם סיבה שהן כאלו זולות, ולא, לא רק בגלל השוק הגרוע שלהן. מניסיון. בסהכ ביקשתי להתייעץ האם עפ כל הנתונים שסיפקתי, תוצאות בדיקת הרכב והתחושות מאלו שנהגו וכמו כן בהתבסס על ידע של אנשים כאן מניסיון על דגם הרכב הזה, האם משתלמת הרכישה כאן? האם משתלם לרכוש את הגולף הזו בהנחה שאחי הרגיש את שהרגיש, החבר אמר את שאמר, השימוש שלו יהיה השימוש שהוסבר, והבדיקה שלו יצאה מושלמת (יש לזכור שבבדיקה לא בודקים מכלול בלאי אפשרי כמו חגורות ורצועות וכל השאר)? הרי אני יכולה מחר להגיע למוסך ויגידו לי שיש להחליף את רצועת הטיימינג וכבר נכוותי פה בסכום לא קטן. בנוסף, חשוב גם שאציין שהרכב הזה טופל ב7 וחצי שנים הראשונות שלו אך ורק במוסך יבואן ולפי שעון. אין לנו מידע טיפולים מהשנה וחצי האחרונות. תודה לעונים.
  2. היי לכולם. כבר חצי שנה שחיפשנו רכב שישמש כרכב שני במשפחה, מיועד לאישה ותינוק ורק לנסיעות עירוניות בטווח המגורים. אחרי בדיקות, חיפושים, מגרשים, סוחרים, אנשים פרטיים, המסקנה שהבנו שאין רכב שהוא מושלם. או שהשנתון יהיה נמוך משרצינו, או הקילומטראג' יהיה גבוה משרצינו, או שהיה בבעלות ליסינג/השכרה בעברו או דגם קטן משרצינו. הבנו שיש תקציב שלא ניתן לחרוג ממנו. הרי רכישת רכב בתקציב שלנו זו תמיד תהיה ריזיקה. הרכב יכול להרגיש מעולה, לעבור בדיקה בצורה כמעט מושלמת ועדיין אחרי חצי שנה יכול להיות משהו כמו גיר או מנוע או כל דבר אחר. אנחנו בכל זאת מדברים על תקציב לרכב בשנתונים 2009-2012 בשיא. לבסוף מצאנו רכב אצל סוחר. גולף, שנת 2011 tsi 1400 סמק, יד שניה שתיהן פרטיות ובתוך המשפחה, חיצונית ופנימית הכל נראה כמו חדש, קילומטראג' נמוך של 122 אלף. נשמע מעולה, נכון? ביקשתי מאחי שמבין קצת לבדוק את הרכב. אמר שחוץ מהרגשה קטנטנה של כמו נקישה בגיר בהתחלת הנסיעה הרכב נסע מעולה! אמר לי ששווה לקחת לבדיקה. לקחנו לבדיקה, שילמנו את המחיר המופרז והשילדה, הגיר והמנוע יצאו מושלמים. ההערות היחידות היו הצמיגים שצריכים החלפה ושצריך לעשות טיפול 120 אלף שנראה שלא עשו עדיין. אחי התייעץ עם חבר שלו שהיה בעלים של מוסך כמה שנים. החבר הזה אמר שבעיות גיר וקולרים בגולף בשנים האלו זה משהו מוכר וידוע ושאם הרגיש משהו אפילו קטנטן אז שידע שזו ריזיקה שעוד כמה חודשים אולי פחות אולי יותר יילך כנראה הגיר ולא שווה להסתכן, בעיקר שחלפים של גולף מאוד יקרים וגם אם נחליף גיר אז מי אמר שהגיר החלופי לא יהיה גם מקולקל אחרי חודש, בכל זאת זה מפירוק. אני עצמי נהגתי על הרכב, הבוחן נהג על הרכב... שנינו לא הרגשנו את זה. אחי אמר שהרכב נסע מעולה חוץ מזה. אבל הכל שאלה האם שווה להמשיך בסאגת חיפושים הזו או שעבור השימוש שאנחנו מחפשים הרכב הוא כן פנינה... בעיקר שברמת תקציב הוא בול. מישהו מבין ברכבים הללו, מה דעתכם בנושא? נשמח לעצה, מצד אחד רוצים את הרכב ומצד שני חוששים. בכל זאת, בעיקר בתקופת הקורונה, לא נוכל לעמוד בהוצאות מיותרות מעבר לתקציב. תודה לכל העונים.
  3. תודה רבה לשניכם. אקח את עצותכם לתשומת ליבי בתחשיבים שעלינו לעשות כעת. עזרתם לנו מאוד.
  4. אז הנה עוד "החלטה מהבטן"- לעצות הבאות שתעניק, תתייחס לדברים שנשאלו ולא למקורות ציטוט שהבאת בתרגום עצמי שלך. יום טוב ותודה.
  5. כל החישובים בוצעו. כולל רכישות עבור הילד. אבל הבלתמים הם אלו שמפחידים. אבל לא לשם כך התכנסנו כאן. בסה"כ דואגים האם הנתונים שציינו ישפיעו כך או אחרת על המסחר של הרכב בעוד חמש שנים. האם קנייה ממגרש ולא יבואן זה גם טוב והאם נקבל אחריות כמו האחריות שהיבואן מעניק. לדוגמא, הקורולה ממגרש מקבלת רק 3 שנות אחריות, בעוד קורולה מהיבואן מקבלת 5 שנים (להלן לאותו מייעץ שאמר שמקבלים אחריות יבואן גם ביבוא מקביל... תבדוק קצת יותר הנושא. המלצתי). בכל מקרה, תודה על העצות.
  6. תודה רבה על ההבנה של נושא היד שניה וכל גולל הסיפור שעברנו. כשהחלפנו מנוע למנוע חדש ולא משומש שעלה שליש מחיר, ידענו שזה הסיכון. וכן, נהננו ממנו בשנה החולפת. שמרנו עליו כמו ביום קנייתו, כולל הטיפולים הנצרכים בזמן. אבל הגיע העת שלנו להתקדם בשל הנסיבות. מעריכה את כנותך ועצתך. תודה רבה.
  7. ממש מעריכה את שאמרת ותודה שלא שפטת אלא היית ענייני. תודה רבה.
  8. טוב. נעשה שוב סדר בדברים. הסיבה שאני יודעת את המחירים היא כי היא מבוססת על פי 200 הצעות שקיבלנו. הן מאנשים פרטיים והן מסוחרים (שאגב, 90% מהאנשים שפונים אלייך מכל מקום פרסום אפשרי הוא בעצם סוחרים!!!). אז כן, אלו הסכומים שיהיה עלינו להחזיר בהתחשב בהצעות שקיבלנו! האם אנחנו רוצים להוריד כל כך הרבה ממחיר הרכב? האם יש בכלל מישהו שמוכר את רכבו הפרטי, כשמדובר ברכב שמור מאוד, במחיר רצפה? נו באמת, קצת להגדיל ראש בהסקת המסקנות הללו לא יזיקו לאף אחד. לגבי הפרסום. מה אתה חושב? שישבנו בבית, שיחקנו שש-בש וחיכינו שיפלו עלינו משמיים? ומה לדעתך, בזמן שהם נפלו מהשמיים, בעצם כל זה התרחש ביום אחד בהיר לבדו ובעצמו ואז ביום למחרת השתעממנו ופתחנו שירשור ייעוץ פה? אוייש, אילו יכולת לראות את רמת הייאוש מהקטנות הראש שנעשות פה ומהעובדה שעליי כל פעם לחזרה על עצמי כמו מנטרה שחוקה, היית מבין מדוע תגובה זו מכילה כל כך הרבה ציניות שלא רצינו להגיע אליה. אז עכשיו, אתנצל על הציניות, אבל היא הייתה נדרשת כאן מאוד. בנוגע לאחרים, כן, אין באפשרותנו לעשות את הרכישה והמכירה לאחר לידת ילדנו. ולא, לא מהבחינה הכלכלית! אני לא חייבת להתחיל לספר פה את סיפור חיי ותתחילו לצאת לנו מהסיבות הפרטיות. אני שאלתי לדעתכם בנוגע להחלטה של למה דווקא עכשיו? או למה לא בעוד 4 חודשים? לא. אני שאלתי על כדאיות העסקאות. על ירידות הערך. אז אני מודה לכל האלוני גל למיניהם פה. אבל לא שאלתי האם אני יכולה לקחת הלוואה מהבנק למיליון שנה וכמה אני יכולה להחזיר חודשית. אלא הבהרתי שההלוואה הזו קשוחה לנו אבל נעשה אותה אם הבחירה תשתלם. עכשיו זה מובן?! לגבי עניין הטרייד אין. אף אחד פה לא גילה לנו את אמריקה. והמחירי תחתונים שהם מציעים, עד כמה שהם מעליבים, תתפלאו- לא רחוקים בכלל מהצעות פרטיות שקיבלנו! ולא- לא כי האוטו שלנו שבור! תחשבו כקונה ישראלי לרגע קט! כל ישראלי עלי אדמות באשר הוא- מנסה להוריד כמה שיותר ולהציע כמה שפחות! כי ככה לימדו אותנו וזו החברה הנהדרת וההוגנת שלנו! אז תודה לכל ה"מושלמים" שהגיבו שטרייד אין זה לרעתנו, אבל ברוכים הבאים למציאות עולם החליפין בישראל- אף אחד- אבל אף אחד- לא יקבל מחירון היום! גם אם יש לך פורשה קבריולט וכל חברייך הם אלויגרכים! עכשיו, אחרי שפרקנו את עול התגובות השנונות שקיבלנו, נשמח לשם שינוי, לייעץ ממשי לגבי מה ששאלנו. אני מודה מראש ומעריכה מאוד את כל אלו שנתנו עצה ממשית ואת כל החלקים של אלו שהיה עם עצה כלשהי. תודה.
  9. אוקי, תודה על המענה. הסיבה למעבר לרכב חדש לא נובע מהסיבה שהרכב שלנו לא תקין. נהפוכו, כפי שכבר ציינתי, הרכב שלנו כמעט כמו חדש בשל הנסיבות שנוצרו. אנו מעדיפים לעשות את ההחלפה בזמנים אלו משום שאנו יודעים שלא נוכל לעשות זאת לאחר לידת ילדנו. והסיבה שאנו ממשיכים לשאול על כל מהלך הטרייד אין אל מול הצד החלופי של מכירה פרטית, שוב אומר, נובעת מהעובדות הבאות- ביקוש במגזר הפרטי ופונים שאינם רציניים ובנוסף העלאת מחירי ההיברידיות בעוד שבועיים. אבל שמחים שאנשים נוטים לקרוא את כל שירשור התגובות שלנו לפני ששופטים את המהלך שאנו מבקשים לעשות. לכן, על אף העצות והשיפוטיות, נשמח לעצות רלוונטיות יותר כלפי השאלות ששאלנו. אנו מאמינים במשפט- אם אין לך מה להוסיף, אז אל. תודה רבה.
  10. ושוב, למה זה משנה עבור השאלות ששאלתי? אין פה עניין של סודיות, פשוט לא חושבים שיש צורך לציין את הנקודות הללו. נשמח לייעוץ בנוגע למה ששאלנו. תודה.
  11. הרכב שלנו לא נמכר בגלל שאינו טוב, אמין או בעייתי. נבפוכו, אחת מן הסיבות "לעצב" שתיארתי בתגובתיי נובעת דווקא מהעובדה שהושקע ברכב הזה המון אהבה ואף הרבה הרבה הרבה יותר כסף. בנוגע לנקודת החלפת המנוע.לרוב, הייתי מסכימה עם הטיעון שזה מוריד מערך המכירה. אבל לא הפעם. לא כשמדובר במנוע שנרכש 0 ק"מ מהיבואן עצמו ובכבודו. מנוע שעלה 30 אלף שקל! מנוע שעומד, נכון לדקות אלו, רק על 15 אלף ק"מ. וכשזה משולב בתוך רכב שמור, בלי אפילו שריטה, מאובזר בכל טוב כולל שדרוג מערכת ומסך ענקי... אז כן, יכולנו לבקש גם 100 אלף מבחינתנו. אבל המציאות היא שהרכב עצמו לא סחיר. וכאן מגיעה הנקודה בה עלינו לבלוע את הגלולה המרה ולמכור במחיר בדיחה. ומי שירכוש את הרכב... זכה! הסיבה שהרכב נמכר היא העובדה שלצערנו על אף היותו אחד מהרכבים הבטוחים שיש היום בשוק, הוא עדיין שנתון 2016. דגם שלא כולל את רוב מערכות הבטיחות שקיימות היום. וכשאנחנו עומדים בפני ילד ראשון, בחרנו להתקדם מכמה סיבות- בטיחות, יותר מרווח, יותר חיסכון (הרכב הנוכחי מספק את הכל אבל לא כמו האופציות שבחרנו). והסיבה שלא רוצים יד שניה נובעת מהמקרה שעברנו. אותו מקרה שהלם בנו ביום בהיר ונאלצנו להוציא סכום עתק בגלל הנהג הקודם. אז אולי יש הרבה פנינות בשטח, אנחנו לא רוצים שוב להסתכן. וזהו בנושא הזה! וכן, אנחנו מודעים לכלכלת עולם הטרייד אין, אבל עם כל הכבוד לכלכלתם, אין זה אומר שיש לשווק "תנאים אטרקטיבים" או "מיוחדים" כשבסוף יורקים לאדם הפרטי בפרצוף עם מחירי תחתונים. אז כמו שכבר ציינתי, לאחר עוד תגובות ועצות למיניהן שקיבלנו, אני שוב מעלה את השאלות המהותיות- האם משתלם לעשות טרייד אין במחיר בדיחה ולהוסיף סכום עתק עבור רכב 0 ק"מ יד 1 עם אחריות מגרשים, או שמא לעשות זאת אצל היבואנים עצמם, ביותר כסף אבל עם אחריות מלאה שלהם? או שבכלל לחכות לקונה פרטי, ללכת ולהתמקח על המחיר ביבואן? ואז הסיכון שעולה הוא עליית מחירי ההיברידיות ב15% בשנת 2020.... או שבעצם לרכוש רכב בליסינג, 0 קמ כמובן, אבל להיחשב יד 2? ואז בעצם לשלם 10-15 אלף פחות מהיבואן, לקבל גירסאות בסיס באיבזור, אחריות יבואן אבל להסתכן בעוד ירידת ערך בשל קונה כיד 2?! המהות הנוספת של העניין פה הוא גם בכללי ירידות הערך... בעיקר כי הרכב יהיה ברשותנו לפחות ל5 שנים בגלל ההלוואה הגדולה שניקח. תודה לכולם.
  12. בנוסף לשאלות ששאלתי כמובן שאנו מדברים על האופציה של האם כדאי לבוא ממקום שבו נמשיך לחפש קונה בהפסד כספי ואז להגיע לרכוש רכב, או שמא עלינו ללכת כבר על נושא הטרייד אין? זו גם אחת מהשאלות ששאלתי במקור. תודה דוב לכל העונים.
  13. ובנוסף, לעניין המחירון של הרכב. כן, לוי יצחק הוא הצד המנפח של מחירוני הרכבים המשומשים, אבל בפועל תסתכלו על הנושא לא כקונה אלא כמוכר. אם שיקלול כל המחירונים אי שם הרכב שלכם שווה לפחות 70 אלף שקל וכל שתקבלו יהיה 50 ומטה, בעיקר אחרי שהשקעתם ברכב הזה עבור שידרוג וטיפולים יותר מחצי שוויו, גם אתם הייתם חשים עצב!
  14. תודה לכולם. אולי יצרתי בכמה מילים כתובות איזושהי סיבה של אנטיגוניזם, אבל רוב דבריי נכתבו ממקומות של אכזבה הן ברמת המציאות אליה נקלענו והן ברמת החישובים. אז אין זו סיבה לבוא ממקום של "תקיפה". בנוגע לכל השואלים על סוג הרכב הפרטי אותו אנו מנסים למכור. מדוע זה חשוב? אתם תהיו הקונים? התשובה היא הרי "לא". פרסתי בפניכם את המחירון וההיצע אליו וכמדומני לצורך עניין שאלתי ההתחלתית זה כל שחשוב. אבל הבנתי מדוע אינכם מבינים את המקום "הרגיש" שלנו בנוגע לסיבה שאיננו רוצים רכב יד -2. כי הרי לכל הדעות, אם יש קושי תקציבית "זה הפתרון הנוח". כאשר רכשנו את רכבנו הנוכחי, היינו בדעה הזו בדיוק. עשינו הכל לפי הספר. לקחנו לבדיקה. בדקנו במיליון מקומות. ולבסוף בחרנו רכב שעל הנייר בפרמטרים שלו היה מציאה. הוצאנו מרב כספנו ואף לקחנו הלוואה לשלוש שנים. כעבור פחות מחצי שנה, הלך מנוע. והרכב שכאמור היה, כפי שציינתם פה לא מעט בהערות שלכם- "עדיין באחריות יבואן", יצא מהאחריות הזו בשל כך שהמוכר בזמנו לא עשה טיפול 15 אלף במוסך יבואן אלא במוסך מורשה שלא הנפיק קבלה על סוג שמן בו השתמש! ואנו, מצאנו עצמנו במצב שבו, אחרי המון דמעות, רכשנו בתוספת של 30 אלף שקל- מנוע חדש מהיבואן! אנא לא נכנס מדוע זו הייתה הבחירה ולא במנוע משומש, כי זו סאגה ליום גשום אחר. אבל זה מה שקרה. ולכן, רכב שעלה לנו 3 שנים מחיינו עלה לפתע כמו 5 שנים. אז הנה, זו הסיבה שרכב יד שניה, גם אם תגידו שלא כל הרכבים יהיו כאלה- לא אוםציה מבחינתנו! מהסיבה היחידה שאנחנו לא רוצים שוב ליפול בפח הזה. לחוות את זה. ולהלן הסיבה שאנו פונים למצב הבלתי אפשרי של תקציב ענק, אולי קשוח, אולי קשה לעיכול עבורנו... אבל זה המצב ואנו מנסים להתמודד איתו גם אם זה אומר "מעל הפופיק" שלנו. ולשאלות בנוגע למה בחרנו דווקא את הרכבים שציינו. במקום לחפש למה, תתמקדו במה שציינתי- אלו הרכבים שעבורנו ועבור צרכינו- הכי טובים. כן- חיסכון! כן- בטיחות ומערכות בטיחות! כן- מרווח ומרחב! כן- משפחתי! כן- חברה שתמכר טוב ומהר יותר בעוד חמש שנים כשנרצה למכור! כן- היצע וביקוש! והנה, הרשימה שקיבלתם- קיה נירו, קורולה הייבריד, וספורטאז' דיזל טורבו. ולא כל רכב אחר אותו תציעו. ולמה? כי כבר בחנו את כללל האופציות האחרות שיש והחברות האחרות שיש. הן ברמת מחיר, ברמת חיסכון, ברמת סחירות, ברמת בטיחות, ברמת מרווח וברמת ביצועים. כל שרצינו היה עצה. עצה לא על איזה רכב ללכת, אלא עצה על איך לרכוש אותם. האם כ0 קמ שנתונים 2019 (שבועיים לפני 2020) כיד ראשונה ממגרשי יבוא מקביל שמעניקים אחריות מטעמם, או שמא, 0 קמ, 2019, כיד שניה ממגרשים שמעניקים אחריות של היצרן. או דמא מהיבואן עצמו כיד ראשונה ובשנתון 2020 ולשלם קצת יותר. האם כל זה ישתלם גם בעת שנרצה למכור את הרכב בעוד 5 שנים? מה כן ישפיע על ערך המכירה העתידית? תודה לעונים ושתהיה שבת שלום.
×
×
  • Create New...