Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקחת רכב ישן כפתרון זמני, או להתפשר ולקחת פג'ו 2008 כרכב קבוע?


CluelessGoblin

פוסטים מומלצים

שלום,

 

מחפשת חודשיים+ וזקוקה לאוטו במיידי, מתלבטת בין שתי דרכי פעולה:

 

1. לקנות רכב זמני ישן וזול מאוד שיתן לי פתרון זמני להתניידות ואז אוכל להרשות לעצמי לחכות שיופיע רכב עם נתונים טובים שיהיה האוטו הקבוע שלי. ספציפית מסתכלת על הונדה ג'אז 2005 ידנית מטופלת עם 340 אלף ק"מ. לטווח ארוך הייתי רוצה ג'אז ידנית 2014+. כרגע אין כאלה לקנות.

 

למישהו יצא לעשות משהו דומה? דעות?

 

2. ללכת על דגם שהוא פשרה בשבילי בתור אוטו קבוע, מתוך מה שזמין כרגע ביד 2. 

כרגע מצאתי שם פיג'ו 2008 ידנית: יד ראשונה, 2016, היסטורית טיפולים במוסך מורשה, רק 60 קמ (אבל נראה שחלק גדול בסביבה עירונית). על הנייר מתאימה לי. לא יודעת המון על הרכב מבחינת בעיות ותקלות, אשמח לחוות דעת.

 

יש גם סקודות פאביה ידניות מ2011, קצת רנו קליאו ידניות, סוזוקי סוויפטים (רכבים שיותר קטנים ממה שאני רוצה אבל פשרה סבירה), אבל הפג'ו נראת הכי שמורה מכל מה שראיתי.

 

הבנתי שלפג'ו אין שם טוב באמינות, רלוונטי לדגם הספציפי הזה, ולרכבים שמורים? האם סביר שתחזיק לי 3-5 שנים? טיפולים וחלקים יקרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב הישן והזמני הוא בסכום שאת מוכנה לסכן - לדעתי כדאי, אם בגדול הוא עונה על הצרכים שלך.

במילים אחרות: בכל מקרה את לא קונה את הרכב שאת באמת רוצה, אז למה להשקיע הרבה כסף ולהיתקע עם זה להרבה זמן? יש גם סיכוי שהרכב כן ישרוד ותרוויחי משני הכיוונים.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם עדיף לקנות רכב ישן בתקציב נמוך בינתיים, אבל אני כאן כדי להמליץ לך להתרחק מהפיג'ו המדוברת.

 

מדובר במנוע 1.2 עם רצועת טיימינג טבולה בשמן.

אמנם זה מנוע אטמוספרי ולא טורבו, אז הבעיה של הרצועה קטנה הרבה יותר מאשר בטורבו, אבל היא עדיין קיימת וזה פוטנציאל בעיות לא קטן, וגם הטיפול המניעתי יקר (החלפת טיימינג שם, שכדאי לעשות כל 4 שנים, עולה כ2500 שקלים).

 

סקודה פאביה ידנית עם מנוע 1.4 זה רכב אמין הרבה יותר.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקנות ג׳אז ידנית מהשנים שאת רוצה זאת משימה מאוד קשה שכן לא נמכרו הרבה בכלל.

אני מציע תרשמי מה הדרישות שלך מהרכב וכך להציע עוד דגמים.

כי לקנות רכב עם 340 אלף זה לא אופציה טובה לדעתי, מניח שגם לא מבקשים עליה 3-4 אלף שקל.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, לכי על ה"דגם שהוא פשרה". מ-2 סיבות.

 

1. אפשרי לקנות רכב ישן וזול והוא גם יכול לשמש לא מעט ובלי תקלות. אבל זה דורש זמן ולדעת על מה להסתכל. במודעה ביד 2 כולם רכבים מטופלים ומושלמים, במציאות? את פשוט יכולה לקנות המון בעיות קיימות או שעתידות לבוא בזמן הקרוב, של מישהו אחר. 

 

2. דגם הפשרה הוא לא באמת פשרה. לרוב האנשים ההבדל הדרמטי שהם חושבים שיש בין רכב X לבין רכב Y הוא לרוב מאוד קטן אם בכלל קיים. 

 

ראיתי ששאלת כבר בפורום יעוץ, אבל לא באמת קיבלת תשובות, הייתי מנסה להקפיץ את הנושא, ולראות אם יציעו עוד דגמים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכנית חדשה: הורי הציעו לקנות רכב אוטומטי זול (עד 15 אלף). הוא ישמש אותי בזמן שאני מחפשת את האוטו שלי ואז יעבור לאחותי הקטנה שלא נוהגת על ידני.

זה win win win לכולנו, אם אצליח לבחור ברכב טוב ואמין שיחזיק שנה+ 

 

המלצות לדגמים אוטומטיים אמינים ואזהרות מדגמים בעייתיים יתקבלו בברכה. בערך בשנים 2005-2010 (אשאף לק"מ נמוך ושנה מאוחרת ככל האפשר). הדרישה רק שיהיה אמין. 

 

לפני 14 שעות, שחר 1 כתב:

אני לא יודע אם עדיף לקנות רכב ישן בתקציב נמוך בינתיים, אבל אני כאן כדי להמליץ לך להתרחק מהפיג'ו המדוברת.

תודה! אתה יודע במקרה אם חוץ מהטיימינג הפג'ו הידנית אמינה? 

אולי הם יסכימו לרדת במחיר כי זה בדיוק הזמן לעשות לרכב טיימינג, אני אעשה את הטיפול וארוויח אוטו סבבה (כי באמת הנתונים אחלה, בקושי נסעו עליו).

לפני 11 שעות, yulianx כתב:

לקנות ג׳אז ידנית מהשנים שאת רוצה זאת משימה מאוד קשה שכן לא נמכרו הרבה בכלל.

אני מציע תרשמי מה הדרישות שלך מהרכב וכך להציע עוד דגמים.

כי לקנות רכב עם 340 אלף זה לא אופציה טובה לדעתי, מניח שגם לא מבקשים עליה 3-4 אלף שקל.

תודה! ירדתי מהג'אז הישנה. עדיין חולמת על חדשה :)

הצרכים שלי: ידני, אמין, חסכוני, כמה שיותר מרווח. התקציב 25-40k, ככל שיותר אמין כך אפשר לעלות בתקציב. אני רוצה רכב שיתן לי שקט לכמה שנים, אסע המון (25~ אלף קמ בשנה) אז הדלק יהיה מורגש, ורוצה אוטו שאפשר להעביר בו המון ציוד או להסיע את המשפחה שלי לפעמים(עוד שלושה מבוגרים וילד בן 10). לא מעניין אותי נראות.

 

ג'אז עונה על הצרכים שלי הכי טוב ממה שמצאתי, אבל הייתי לוקחת גם: סוזוקי קרוסאובר, סקודה רומסטר/פאביה ספייס/ייטי, דאצ'יה סנדרו סטפווי (זה הרכב האהוב עליי בתכלס, גבוה, נוח לי, פרקטי וזול, אבל הפחידו אותי לגבי האמינות שלו, אז אקח רק אם אראה איזו מציאה שמורה מאוד). 

הייתי לוקחת גם פאביה, סוזוקי סוויפט או רנו קליאו, אבל בלב פחות שלם, כי זו פשרה גם על צריכת דלק וגם על גודל. יאריס מרגישה קטנה מדי. 

 

רעיונות לדגמים שלא שקלתי וכדאי? 

 

לפני 11 שעות, davemustaine87 כתב:

אפשרי לקנות רכב ישן וזול והוא גם יכול לשמש לא מעט ובלי תקלות. אבל זה דורש זמן ולדעת על מה להסתכל. 

תודה על המענה, באמת אנסה להקפיץ את השרשור. 

 

אשמח ממש לטיפים על מה להסתכל. 

 

מה שאני כבר עושה: אחרי סינון מודעות לפי קמ וידיים אני מוציאה דוח סליקה ומבקשת לראות היסטורית טיפולים אם יש (הרבה פעמים זה רכב שהמון זמן אצל אותו אדם אז הגיוני שיהיה להם משהו). אח"כ, אם נראה טוב, באה לבדוק. אני יודעת רק להסתכל שיש מספיק שמן, אין נזילות גלויות (גם מסתכלת מתחת לרכב על החניה) ושהמים לא בצבע מוזר. מקשיבה שהמנוע לא נשמע גוסס, בודקת שמניע בסדר, שהקלאץ' לא קשיח ושההילוכים נכנסים חלק (מה עושים באוטומט?!). ואם הכל טוב אז ישר למוסך שהומלץ לי לבדיקה, שיגידו לי מה אצטרך לתקן ואיך נראה להם הרכב.

 

אם יש לך טיפים נוספים או דברים שנשמעים כמו טעות אשמח לדעת, אני חדשה בעסק 😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, CluelessGoblin כתב:

 

המלצות לדגמים אוטומטיים אמינים ואזהרות מדגמים בעייתיים יתקבלו בברכה. בערך בשנים 2005-2010 (אשאף לק"מ נמוך ושנה מאוחרת ככל האפשר). הדרישה רק שיהיה אמין.

פורד פיאסטה אוטומטית עד 2012.

לא חסכוני, אבל אמין.

 

לפני 23 שעות, CluelessGoblin כתב:

תודה! אתה יודע במקרה אם חוץ מהטיימינג הפג'ו הידנית אמינה?

זה לא מנוע אמין...

גם אם עושים טיימינג לפני הזמן המנוע יכול להחליט שלא בא לו להמשיך לעבוד באופן תקין.

  • רעיון טוב! 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיה ריו או יונדאי i20 - שתיהן ניתן למצוא בגירסה ידנית, תוכלי לרכוש רכב חדש יחסית במחיר לא גבוה. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה על קיה ריו ידנית.

 

מכרתי לפני שנה ריו 1.2 ידנית 2014 שהייתה יד ראשונה אצלנו, נמכרה בקצת פחות מ 20 אלף ש"ח. 

 

מצרף פה סיכום תקלות:

https://carsforum.co.il/topic/663896-סיכום-100000-קמ-עם-קיה-ריו-2014-12-ידנית-עדכון-150000-קמ/

 

 

וסקירה כללית על הרכב שכתבתי פעם:

https://carsforum.co.il/topic/682927-סקירה-קיה-ריו-12-ידנית-2012-2016/

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ידני אני ממליץ על פיג'ו 301 דיזל ידני (מנוע 1.6 טורבו BlueHDI כ"ס 99) רכב מוצלח מאוד ברשותי מעל שנה מרוצה ממנו מאוד ! חסכוני בדלק (1 ל 20-23 תלוי באופי נהיגה), מתלים נוחים מאוד, אחזקה זולה, מחיר נמוך תמורה גבוהה.

מנוע טורבו הרבה יותר חזק מקיה ריו 1.2.

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש לא ציינה כמה היא נוסעת בשנה, כך שלא ברור מאיפה באה ההמלצה על דגם דיזל שמאבד מכדאיותו בהתאם לנסועה (תחזוקה מעט יותר יקרה ומחיר הסולר יקר משמעותית ממחיר הבנזין כך שיוצא שכרה בהפסדה באופן חלקי).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.3.2024 בשעה 19:15, CluelessGoblin כתב:

בתקציב. אני רוצה רכב שיתן לי שקט לכמה שנים, אסע המון (25~ אלף קמ בשנה) אז הדלק יהיה מורגש, ורוצה

 

לפני 36 דקות, EliC25 כתב:

פות"ש לא ציינה כמה היא נוסעת בשנה, כך שלא ברור מאיפה באה ההמלצה על דגם דיזל שמאבד מכדאיותו בהתאם לנסועה (תחזוקה מעט יותר יקרה ומחיר הסולר יקר משמעותית ממחיר הבנזין כך שיוצא שכרה בהפסדה באופן חלקי).

 

היא כתבה.

וגם הצורך להסיע רכב מלא חלק מהפעמים עם מבוגרים...

למה שלא תיקני ברלינגו דיזל וזהוא?

  • מעניין 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פספסץי.. לא קראתי את כל התגובות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

פות"ש לא ציינה כמה היא נוסעת בשנה, כך שלא ברור מאיפה באה ההמלצה על דגם דיזל שמאבד מכדאיותו בהתאם לנסועה (תחזוקה מעט יותר יקרה ומחיר הסולר יקר משמעותית ממחיר הבנזין כך שיוצא שכרה בהפסדה באופן חלקי).

 

מדוע תחזוקה יותר יקרה ? ומחיר הדיזל זהה למחיר הבנזין יש מקומות שיותר בחצי שקל פיגו 301 מכיל 42 ליטר הפרש של 20 שקל בתדלוק והצריכת דלק שלו חוסכת את ההפרשים ויותר.

הדיזל זה רכב יותר חזק מריו בנזין, והיא גם כן רוצה שקט כמה שנים, לכן אני חושב שפיגו 301 הדיזל זה רכב מתאים.

ברלינגו זה רכב מסחרי לעבודה למרות ה 301 שזה רכב משפחתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...