Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה - קיה ריו 1.2 ידנית 2012-2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סקירה מעניינת. תודה בוקי.
לגבי הקלאץ בהנעה - אני דווקא חושב שזה מצויין שצריך ללחוץ קלאץ בזמן הנעה. זה מאוד בטיחותי.
מזכיר לי שבסאאב 900 לא היה ניתן להוציא את המפתח אם הידית לא משולבת לרוורס.
זה בטיחותי ומכריח אותך להחנות בהילוך משולב.
אותו דבר בקיה/יונדאי - לא מאפשר לך להניע את הרכב כי ייתכן שההילוך משולב ובצורה כזאת אתה מנתק את ההילוך. יש הגיון בטיחותי בדבר.
אבל הנהגים של היום כבר לא מכירים את הדוושה השלישית.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, asix כתב:

אני דווקא חושב שזה מצויין שצריך ללחוץ קלאץ בזמן הנעה

 

1. אין את המנגנון. 

הנהג נותן סטרטר כשהגיר משולב להילוך, הרכב קופץ מעט קדימה והסטרטר נחנק, הנהג מיד שם לב ועוזב את המפתח.

 

2. יש את המנגנון.

הנהג מפריד קלאץ' כשהגיר משולב להילוך, מניע ועוזב את הקלאץ', הרכב קופץ יותר חזק מאשר במצב הקודם.

 

 

 

 

 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 1 - ואם הרכב חונה צמוד לרכב מקדימה? ואם עובר הולך רגל? בסה"כ זה מנגנון בטיחות.

לגבי 2 - בדרך כלל, נהג שרגיל ללחוץ על הקלאץ גם מזיז את הידית הילוכים לוודא שהיא בניוטראל. וזאת הסיבה שעשו את המנגנון הזה.

 

בכל הרכבים הידניים שהיו לי (והיו לא מעט ולאף אחד לא היה מנגנון כזה) הייתי לוחץ ברקס וקלאץ בעת ההתנעה. הרגל של שנים. תוך כדי גם מזיז את הידית הילוכים לוודא שהיא בניוטראל. אולי זה רק אני? לא מאמין. אני מאמין שרוב הנהגים שנוהגים בגיר רגיל באופן קבוע פועלים ככה.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, asix כתב:

בדרך כלל, נהג שרגיל ללחוץ על הקלאץ גם מזיז את הידית הילוכים לוודא שהיא בניוטראל. וזאת הסיבה שעשו את המנגנון הזה.

 

נהג שרגיל לרכב ללא המערכת הזו, רגיל לפני שהוא נוגע במפתח ההתנעה לוודא ניוטרל בגיר בדיוק על ידי הזזת הידית ימינה/שמאלה.

 

אבל אני מבין כמובן את ההגיון שבמערכת, רק אותי אישית היא מעצבנת מאוד כי כאמור אני עושה באופן אותומטי את מה שמתואר במשפט הראשן. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאז שיש לי רשיון, תמיד לוחץ על המצמד בזמן הנעה (תוך כדי וידוא שהגיר בסרק).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי את הריו 1.4 הידנית עם גיר 6 הילוכים הסדאן (מודל 2014 נמכרו עשרות כאלה בארץ).

 

והיא זכורה לי גם כרכב מאוד נעים לנהיגה, נורא אהבתי את הריו ואני חושב שחוץ מבקרת שיוט(שׁאפשר להתקין רק בהחלפת הכפתורים של ההגה) לא היה חסר לי בזמנו כלום, הקלאצ׳ נעים ורך ובהנעה המחוגים שרצים עד הסוף וחוזרים זה היה קטע נורא מגניב(קיים בהרבה דגמים של קיה).

 

לגבי הקלאצ׳ זה קיים ברוב הדגמים(גם vag כמה שאני מכיר) - דווקא הרכב היחיד שהיה לי מודרני ובלי הטריק הזה היה ה208gti שאפשר להניע גם בלי ללחוץ על אף דוושה.

 

קפריסין אני מתגעגע אליה מאוד, לכל הk cars המגניבות שמסתובבות שמה, לאווירת איזי ולנופים סטייל גליל - שנוכל כבר לחזור.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מדוייקת מאוד

 

לפני כמה שנים טובות רכשתי לאחי אחת כזו כאן מהפורום מבחור דיטיילר ששמר על האוטו יופי

 

אצלו עד היום, אם כי התחילו דיבורים על החלפה לאחרונה 

 

בגיזרת האמינות יש סליל הגה (מחלה לדעתי), ומדחס מזגן שהוחלף לפני כשבועיים 

 

 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מה התקינה בקפריסין, אבל שהייתי שם ראיתי כמה וכמה רכבים שיובאו מיפן עם הגה ימני - כולל רכבים בגרסאות לשוק היפני, ראיתי למשל טויועה ויטס שזה השם ביפן של היאריס.

כמו כן בקפריסין יש חיבה מעניינת לרכבים פתוחים.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם בתקינה בריטית וגם בתקינה יפנית, ההבדל העיקרי הוא מנופי איתות ומגבים כמו שאנחנו רגילים בבריטית והפוכים ביפית.

 

 

לא יודע מה נמכר אצלם כחדש בסוכנויות אבל יש הרבה מכוניות משומשות בתקינה יפנית אז כנראה שמותר לייבא יד שניה מיפן.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כחדש נמכר תקינה אירופאית כמה שאני מכיר אבל ברכבים יד שניה יש שוק פורה של רכבים מיפן, בגלל זה קל למצוא בקפריסין גם רכבים קטנים עם גיר אוטומטי - על חלקן עוד יש מדבקות מהמוסכים שהם טופלו בהם/הסוכניות שמכרו אותן ביפן.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 7 שעות, Buki כתב:

היא מודל 2105

בוקי - בחזרה לעתיד ?  אני באמת מקווה שהם יחליפו את הדגם הזה עד אז !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי להיות שם במסגרת עבודה כמה פעמים. יש יבוא משומשות מאנגליה. הקולגה הסביר לי שמבחינת ביטוח באנגליה משתלם לאנגלי הממוצע למכור משומש בן6-7 ולקנות חדש. הוא עצמו נהג בbmw סדרה 5 דיזל ידנית בת 8 והרכב של העסק היה פולקסוואגן קאדי משומש גם כן יבוא מאנגליה. החיסרון הוא שבגרסאות הפשוטות שמביאים משם (כמו בקאדי המדוברת) אין מזגן וקפריסין בקיץ זה ממש לא אנגליה.

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1312 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...