Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מנוע פיג'ו 2008 טורבו שנתון 2016


Moran.adler
שימו לב! השרשור הזה בן 1773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כואב לי הלב על מה שקרה לך. זה ברור שאין לך ידע רב בתחום אבל קצת מבאס אותי שאת מודעת לחוסר הידע שלך ועדיין את פועלת בצורה עצמאית ללא סיוע מגורם חיצוני כלשהו. אם אין חבר או מישהו שמבין אז במינימום של המינימום תבטיחי לעצמך שאת לא עושה עוד צעד שקשור ברכבים ללא התייעצות עם החברים פה בפורום.

 

אם היית עושה זאת מההתחלה כל הכאב ראש הזה היה נחסך. אני מקווה שהכל יסתדר לך על הצד הטוב ביותר ובמינימום נזק, ובלי קשר זה נשמע לי שלרכב הזה לא צפון עתיד טוב במיוחד גם אם הכל יסודר לפי ההיסטוריה הקצרה שלו שכבר מלאה בבעיות, אני הייתי שוקל החלפה כשהנושא יסודר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המקום היחיד בו כולם בעדך במקרה הזה הוא כאן בפורום.

יש לגולשי הפורום גישות שונות בחיים ומכאן ההבדלים באופן הטיפול במקרה של כל אחד מאיתנו, אבל שלא תתבלבלי - כולנו בעדך.

עכשיו צריך לראות איך את יוצאת עם רכב נוסע היטב כמו שאמור להיות, במינימום הוצאות.

 

המקום היחיד לטפל ברכב שלך זה היבואן. יש לו את כל הסיבות, להתנער ממך ולהשית עליך את כל העלות. עדיין, מהנסיון המועט שצברנו, אני משער שהם יעזרו. זה עדיין יעלה לך אלפי שקלים אם לא למעלה מזה.

בתום הטיפול, תבקשי מהם מסמך מפורט שמסביר את מהות התקלה, ואז תשקלי אם לתבוע את המוסך הראשון שטיפל לך ברכב וגרם לך לנזק.

באופן הכי פשוט - ככל הנראה אם הוא לא היה נוגע לך ברכב, היתה לך אחריות של היבואן. ברגע שנגע ועשה מה שעשה - במחדל שלו הוא יצר לך נזק. את זה תשקלי אם לתבוע ממנו או לא. זה לא יהיה תהליך קצר, וגם לא תקבלי את כל הכסף, אבל יש מצב שתוכלי לקבל ממנו החזר הוצאות כלשהו. הוא רשלן.

 

כעת, תעבדי מול הנציגים של היבואן שיסייעו בידיך.

 

את סיפור החיים שימי בצד. הוא לא מסייע. כל אחד סוחב איתו תיק משלו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המקום היחיד בו כולם בעדך במקרה הזה הוא כאן בפורום.

יש לגולשי הפורום גישות שונות בחיים ומכאן ההבדלים באופן הטיפול במקרה של כל אחד מאיתנו, אבל שלא תתבלבלי - כולנו בעדך.

עכשיו צריך לראות איך את יוצאת עם רכב נוסע היטב כמו שאמור להיות, במינימום הוצאות.

 

המקום היחיד לטפל ברכב שלך זה היבואן. יש לו את כל הסיבות, להתנער ממך ולהשית עליך את כל העלות. עדיין, מהנסיון המועט שצברנו, אני משער שהם יעזרו. זה עדיין יעלה לך אלפי שקלים אם לא למעלה מזה.

בתום הטיפול, תבקשי מהם מסמך מפורט שמסביר את מהות התקלה, ואז תשקלי אם לתבוע את המוסך הראשון שטיפל לך ברכב וגרם לך לנזק.

באופן הכי פשוט - ככל הנראה אם הוא לא היה נוגע לך ברכב, היתה לך אחריות של היבואן. ברגע שנגע ועשה מה שעשה - במחדל שלו הוא יצר לך נזק. את זה תשקלי אם לתבוע ממנו או לא. זה לא יהיה תהליך קצר, וגם לא תקבלי את כל הכסף, אבל יש מצב שתוכלי לקבל ממנו החזר הוצאות כלשהו. הוא רשלן.

 

כעת, תעבדי מול הנציגים של היבואן שיסייעו בידיך.

 

את סיפור החיים שימי בצד. הוא לא מסייע. כל אחד סוחב איתו תיק משלו.

 

איך אנחנו יודעים שהמוסך אופל לא פעל לפי הוראות היצרן מבחינת שמנים ועבודה? אולי יש באמת בעייה ברכב והיבואן מתנער ומפיל זאת על המוסך.

 

הרי לא סתם אנשים פה אומרים שבזמן האחריות תמיד ללכת לטיפולים אצל היבואן כדי שלא תהיה להם סיבה להתנער במקרה ו.

 

לי נראה שיש בעייה ברכב הרי היא נכנסה למוסך אופל בגלל אותן בעיות שהיא מתלוננת עליהן עכשיו, זאת אומרת עוד מהיד הראשונה התחילו בעיות וכשלוקחים בחשבון גם שבחייו הקצרים של הרכב הוחלף ממיר אז בכלל מתעצמת התמונה שמדובר ברכב לימוני במיוחד.

 

בעניין הרקע שלה, לי אישית כאב יותר בגללו מאשר בהשוואה לבנאדם עם רקע סטנדרטי יותר, אנשים כן יכולים לרצות לעזור יותר כשמדובר במישהי במצוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יודעים.

אנחנו יודעים שמוסך אופל החליט לבצע טיפול כלשהו, שברור שאם לא היה מבוצע במוסך אופל, והיה מבוצע במוסך מורשה מטעם היבואן, כל הסיפור היה מקבל טוויסט שונה לחלוטין, ובמקסימום היתה טרוניה על "רכב חדש ומחליפים לי מנוע באחריות, מי יפצה אותי על שבוע שהרכב מושבת?"

אבל כל זה לא רלוונטי. אין לנו באמת מושג מה קורה שם, וגם לבעלת הרכב אין מושג מה קורה שם.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרו לך,

תיצרי קשר עם שרות הלקוחות של היבואן. יכול להיות שהם כן יכולים לעזור ולבוא לקראתך. שירות הלקוחות של היבואן הוא גוף נפרד מהמוסך שהרכב שלך כרגע נמצא בו.

 

חבל שהשארת את הרכב במוסך והסכמת להצעת מחיר בלי לבדוק אופציות אחרות. במיוחד שהגעת לשם בנסיעה. זה שווה ערך לזה שהיו לך קצת כאבים בצד והגעת לרופא משפחה. הרופא בדק ואמר שצריך לעבור השתלת לב. הוא גם ידע אותך שהביטוח הרפואי לא מכסה את זה. את בכל זאת הסכמת. במקום לבדוק במקום אחר ולקבל חוות דעת שנייה (עוד מוסך מורשה פז'ו) ובדיקה מול קופת החולים (היבואן לובינסקי) כדי לבדוק אם אולי בכל זאת הביטוח (אחריות) תכסה את הניתוח ואיך הם יכולים לבוא לקראתך.

 

תאספי את כל הקבלות על הטיפולים ותעבירי ליבואן שיבדקו ויראו אם כן במסגרת אחריות או לא, אם כן יש רצון טוב או שלא מגיע.

 

לגבי הממיר הקטליטי, הוחלף גם ברכב של אחי (פיג'ו 208 1.2 לא טורבו בק"מ יחסית צעיר וראיתי כאן בפורום שזה די נפוץ).

 

אסף

 

תודה על המענה.

ותודה על ההבהרה לגבי הממיר הקטליטי, זה מנחם לדעת כי זה נפוץ ולא יכל להפנות מבטים על תקלת הרכב העכשווית.

לגבי מה שרשמת על עניין ניתוח הלב.

לא הסכמתי להחלפת מנוע ולא אישרתי החלפה שכזו.

כרגע המצב הוא שהם ביקשו אישור להמשיך לערוך בדיקות על איזה חלק תקול בכל מכלול ההסברים שנתנו לי.

האישור היחיד שנתתי הוא למעשה על חיוב עוד כמה שעות עבודה. לא זולות כלל וכלל, אבל להוציא 2000 או 3000 שקל זה אומנם מכה כואבת, אבל פחותה אל מול הוצאה של 40 אלף שקל.

 

אני לא מלומדת או בעלת ניסיון בנושא אחריות רכבים וגם לא התיימרית.

ציינתי בכל התגובות כאן כי לאחר כל המקרה, עשיתי יותר בדיקות, טלפונים ושאלתי את כל מי שיכולתי, כגון מוסכים ויבואנים שונים.

אפילו בדקתי מול מגרשי חלפים על עלויות מנועים משומשים וגיליתי כי העלויות הן אף יותר נמוכות ממה שציינו מול במוסך.

 

לכן פניתי אל היבואן עצמו.

על אף החוויה המתישה גם מולם, הסברתי את הכל וסיפרתי את הכל, לפחות את הרוב.

גם שם הוסבר לי שכל עוד יש לי קבלות עם מה השתמשו או עשו אז לא אמורה להיות בעיה ואמרו שיבדקו ויחזרו אליי.

יתרה מכך, גם אם חסר מידע כלשהו בחשבוניות המסודרות שסיפקתי, תוך 10 דקות אני מספקת להן חדשות עם פירוט וזאת כי עבדתי אל מול מוסך מורשה מסודר ולא איזה אחד חאפר.

ואני תוהה אם כך, מדוע יש את הפילוג בין המוסכים המורשים אל מול היבואן בהבנה הבסיסית של נקודות האחריות?

אני גם תוהה מדוע רגע אחד הכל באחריות ורגע אחר אין כבר אחריות כאשר שתי הפעמיים היו אצל המוסך המורשה של פיג'ו? לא היית חש שמסבנים אותך?

 

כולי תקווה שמן הראוי היבואן יבין את הטענות שמופנות כנגד המוסך המורשה מטעמו ושאוכל להשיב את הרכב שעבדתי ועוד אעבוד עבורו גם בשלוש שנים הבאות אל חיקי ושמחתי ויאפשרו לי לחזור לישון בלילה אחרי כל המסכת הקשה שהעבירו אותי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו לא יודעים.

אנחנו יודעים שמוסך אופל החליט לבצע טיפול כלשהו, שברור שאם לא היה מבוצע במוסך אופל, והיה מבוצע במוסך מורשה מטעם היבואן, כל הסיפור היה מקבל טוויסט שונה לחלוטין, ובמקסימום היתה טרוניה על "רכב חדש ומחליפים לי מנוע באחריות, מי יפצה אותי על שבוע שהרכב מושבת?"

אבל כל זה לא רלוונטי. אין לנו באמת מושג מה קורה שם, וגם לבעלת הרכב אין מושג מה קורה שם.

 

על זה אין ויכוח.

 

זאת הבעיה העיקרית בסיפור, גם שהיא הלכה למוסך לא מורשה יבואן (וזה עוד לקח לאלו שמנסים לחסוך כמה שקלים בטיפולים במוסכים לא מורשי יבואן, זה לא שווה את זה כשרואים מקרים כאלו שמסבכים לך את החיים, עכשיו לך תוכיח שמה שקרה הוא לא באשמת המוסך הקודם איכשהו, לך תכנס עכשיו לקרב האשמות בין המוסך יבואן ללא יבואן) וזה שהמוסך אשכרה העדיף לעשות על חשבונה עוד כמה שקלים במקום להפנות אותה ליבואן, שזה בכלל מגעיל בעיניי שאנשים רואים רק כסף מול העיניים ולא חושבים על טובת הבנאדם, אבל אני לא נאיבי ואלו החיים וזה לקח כואב לפותחת השרשור: לא לסמוך בחיים על אף גורם שיש לו אינטרס כלכלי ותמיד להתייעץ בגורמים חיצוניים, במקרה הנ״ל, עם חברי הפורום שתמיד ירצו בטובתה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו שחשוב לתת עליו את הדעת היא העובדה כי מנוע 1.2 טורבו של פיג'ו סיטרואן משמש גם בדגמים של אופל.

 

כתוצאה מכך גם למוסך של אופל יש אחריות מוגברת - כי לא מדובר ב"טובה" שהוא עשה ללקוחה בכך שהסכים לקבל אותה, אלא במשהו שאמור להיות בתחום מומחיותו. בנוסף כעת לובינסקי רכשו את הזיכיון של אופל ולכן המוסך האמור כנראה יתווסף לרשת של לובינסקי (אולי רק כמורשה אופל, אבל עדיין מוסך רשת).

 

מהצד השני גם ללובינסקי יהיה קשה יותר להוכיח כי מוסך שעבר הדרכות טכניות של היצרן לגבי המנוע ומטפל במנועים הללו באופן שוטף התרשל בצורה שהביאה לסיום חייו של מנוע.

 

ובלי קשר השרשור הזה מראה בדיוק מדוע חשוב להקפיד על טיפולים אך ורק במוסך יבואן, למרות שלכאורה אין חובה חוקית לעשות כן. גם הלקוחה לא חסכה מאום (כי שילמה על מצתים שהייתה מקבלת אצל היבואן בחינם) וגם כאשר התרחשה בעיה היא ניצבת בפני שוקת שבורה, למרות שלדעתי אם הסיפור יגיע לבית משפט היא תקבל החזר מלא, מהיבואן, מהמוסך המטפל או בשילוב כלשהו בין שניהם.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פותחת השרשור, איזה סוג רעידות חווית ברכב שלך ?

 

 

משהו בסגנון הזה?

 

אצלי ב- 208 יש את אותו דבר לפעמים, יותר מורגש כשהמזגן דולק מאשר כבוי ונעלם לחלוטין בהדלקת אורות (ראיתי עוד דיווחים על זה).

ממה שנתקלתי ברשת אנשים ששאלו על זה קיבלו תשובה שזה תקין.

להערכתי זה איכשהו קשר לאלנטרנטור וטעינה ואולי איזהשהו מצב חסכון (מכיוון שההתנהגות משתנה ברגע שמדליקים אורות).

עם מערכת stop & start פעילה כמעט ולא מרגישים בתופעה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, מכיוון ורבים מכם הגיבו, אגיב בהודעה כוללת לכולכם על כל שכתבתם/ייעצתם כאן.

קודם כל, תודה רבה. אני בהחלט מעריכה את כל העצות, השותפות וההשתתפות במקרה שלי. מעריכה אפילו את הביקורות שקיבלתי כאן.

לצערי, הנני אבן קטנה בין פטיש וסדן.

אומנם יש שיטענו כי לי יש אשמה במקרה הזה, אוכל רק לטעון לחוסר ידע ותמימות גדולה.

יכולתי לפתוח שירשור כאשר הכל החל. יכולתי להתייעץ, יכולתי להתקשר ויכולתי גם לקפוץ אל הים ולטבוע. נכון, יכולתי לעשות הרבה דברים בכדי למנוע את התמימות דעים שלי בנושא. אבל, שימו אותי כחלק גדול מאוכלוסייה שאינה מבינה בנושאים הללו. שלא בהכרח יש להם עם מי להתייעץ, שלא בהכרח מגדילים ראש כאשר הם תחת לחצי עבודה, חיים ותחת לחצי "מה אם לא אסדר את זה הכי מהר שאפשר, בסוף אשלם הרבה יותר".

האירוניה היא, שעשיתי הכל כדי לא להגיע לזה ובסוף אשלם בענק.

לאחר סאגה של המתנה שיחזרו אליי מהיבואן,

לבסוף יצר עימי קשר מנהל מהשירות שלהם.

אדם אדיב ונחמד, השתדל להיות קשוב לכל הסיפור שגוללתי בפניו, לכל מה שחוויתי מהצד שלי.

הסברתי לו הכל, לפרטי פרטים.

אפילו סיפרתי לו שכאשר הכל החל, כל שרציתי היה להקדים תרופה למכה ולא חיכיתי שתדלק נורה, מיד פניתי למוסך. ככה תמיד עשיתי. הוצאתי רבות מכיסי כי הרכבים שלי תמיד היו חשובים לי. גם כשהיה לי רכב בן 9 שנים תמיד טיפלתי בו בתוספים והשמנים הכי טובים שמצאתי...

לאחר שהקשיב, החל להסביר לי מדוע המנוע יצא מכלל האחריות.

לדבריו, זה עוד החל מהבעלים הקודמים שאיחר ב5 אלף ק"מ בטיפול הראשון שלו. מסתבר שזה מבחינתם מבטל אחריות יצרן.

בנוסף הסביר לי כי ע"פ החוק כל לקוח יכול לטפל ברכב שלו במוסך מורשה מטעם משרד התחבורה, בהנחה שהלקוח אחראי ובודק אם המוסך אליו הוא לקח הוא מוסך שיודע כיצד לטפל ברכב ע"פ הוראות היצרן. מוסך שלא יפעל כך, יוציא את הרכב מן האחריות. בנוסף, על הלקוח להביא חשבונית מפורטת "כיד המלך" עם כל המק"טים וכל הפירוט על כל הפעולות שעשו (ואיני מגזימה בתיאור לצערי).

בקיצור, קניתם רכב עם אחריות יצרן, אל תטפלו באף מוסך אחר כי תמיד תמצא סיבה מדוע לא מגיעה לכם אחריות!

בנוסף, אמר לי שהמוסל המורשה של אופל, בו טיפלתי ברכב, לא רק גבו ממני מחירים אסטרונומים הם גם גבו ממני על דברים שלא עשו לי. כמו למשל שטען שהמוסך המורשה הזה שם לי ע"פ החשבונית 4 פלגים כאשר במנוע של פיג'ו 2008 יש רק 3...

וחוייבתי על ארבעה.

כמו כן, אמר כי החשבוניות שיש לי משני הטיפולים שעשיתי אצלהם בעשרה חודשים הללו, אינם כוללים מקטים. גם אם ארצה להביא להם חשבוניות מפורטות מהמוסך המורשה, הם מסרבים לרףקבלם ולאשר אותם מן הטענה של "מה מונע מהמוסך בו טיפלת ללכת ולחפש מה מתאים ולרשום שזה מה שעשו"...

אז כמו שאמרתי... כל עוד אתה לא מכונאי דגול או חבר הכי טוב של מכונאי דגול או נשוי למכונאי דגול... קרוב לוודאי שהיו מוצאים סיבה למה להסיר את האחריות שלך.

אבל אין לי אשמה כלפי אותו המנהל ששוחח איתי. הוא לא הבעלים של לובינסקי.

הוא ציין בפניי שמטרת לובינסקי היא כן לשמר את הלקוחות שלה. אמר שרק אם המוסך של פיג'ו, שם נמצא הרכב שלי, יזמין דרך לובינסקי את המנוע החדש ולא דרך ספק אחר, אז יבדוק איך יוכל לעזור לי במעט לגבי העלות (רוב הסיכויים, גם אצטרך לשדוד איזו משאית ברינקס...). אם אבחר במנוע משומש, הם לא יוכלו לעזור ואף להכניסו לאחריות מצידם.

אמר שהמוסך הוא גוף בפני עצמו ולכן אין להם השפעה גדולה.

בנוסף, שיתף אותי כי המוסך עדיין "בודק" מה הבעיה הנקודתית ובודקים אופציה (לא זולה) של לשפץ את המנוע הקיים. אמר שיהיה איתם בקשר ויראה עד כמה יוכל לעזור מתוך המקום של אמפטיה...

אין לי מה עוד לומר. כאם חד הורית, כאחת שחיה משקל לשקל... וכן, זה הוא סיפורי האישי ואיני מתיימרת לומר אם הסיפור שלי יותר או פחות משל אחר, אני בסה"כ מדברת מתוך העוגמה שלי...

כולי כרגע תקווה שאוכל לשרוד את ההוצאה הזו ולקבל רכב שלם, תקין ועובד ללא בעיות לפחות לשנים הקרובות עד שאסיים לשלם עליו.... רק חבל שאצטרך לעשות זאת על חשבון דברים חשובים כמו עגלת תינוק...

תודה לכולם. אני כרגע מחכה שמתישהו המוסך יסיים לעבוד (כרגע כבר שלושה ימים הם בודקים...) ויבשר את הבאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו ממש לא נעים המצב, לרכוש רכב כמעט חדש, ליפול על מנוע בעייתי ועוד בסוף שהוא לא באחריות...

 

אני יודע שעכשיו אין כבר הרבה מה לעשות... אבל כמה נקודות שאולי יעזרו לך ואם לא אז אולי לאחרים

 

1. האם ניתן לתבוע את הבעלים הראשון? הרי הוא לא טיפל בזמן והוא זה שגרם לאובדן האחריות ואולי לנזק ?

2. נדמה לי שברגע שאישרת להם את הבדיקה ...הם התחילו לפרק את המנוע... כלומר אין דרך חזרה...

הם יחזרו עם תשובה 10,000 לשיפוץ, 12,000 למנוע משומש , 40,000 למנוע חדש... קצת חבל..

3. הרכב הגיע בנסיעה ... נכון קצת רעידות , נכון קצת חלש בהתחלה.. אבל אם לא היה שמן על הפלגים שיצאו .. אני הייתי ממשיך לנסוע

עוד עם הרכב הזה.. לכי תדעי כמה עוד הוא יכול היה להחזיק.

ב 2007 הייתי במוסך מורשה טויוטה עם טויוטה קורולה 2003, הם אמרו לי שיש נזילות מים מהמנוע.. אפילו הראו לי סימני נזילות מסביב למשאבת מים

רצו 3,800 ש"ח לתיקון .. ואפילו אמרו שחבל לא לטפל זה רק יהיה גרוע יותר.. המנוע שרד עוד שנים רבות .. ומעולם לא החליפו לו שום דבר שקשור לזה.

 

תצלצלי למוסך, או יותר נכון תקפצי למוסך.. אם עדיין לא נגעו ברכב ולא פירקו לו את המנוע.. תעצרי את העבודה.

הרכב במצב נסיעה .. למה לתקן משהו שלא מקולקל???

 

ואני לא בטוח שלא כדאי לך להחזיר את האוטו אפילו על גרר למוסך הראשון .. אולי הוא יהיה יותר רגיש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו ממש לא נעים המצב, לרכוש רכב כמעט חדש, ליפול על מנוע בעייתי ועוד בסוף שהוא לא באחריות...

 

אני יודע שעכשיו אין כבר הרבה מה לעשות... אבל כמה נקודות שאולי יעזרו לך ואם לא אז אולי לאחרים

 

1. האם ניתן לתבוע את הבעלים הראשון? הרי הוא לא טיפל בזמן והוא זה שגרם לאובדן האחריות ואולי לנזק ?

2. נדמה לי שברגע שאישרת להם את הבדיקה ...הם התחילו לפרק את המנוע... כלומר אין דרך חזרה...

הם יחזרו עם תשובה 10,000 לשיפוץ, 12,000 למנוע משומש , 40,000 למנוע חדש... קצת חבל..

3. הרכב הגיע בנסיעה ... נכון קצת רעידות , נכון קצת חלש בהתחלה.. אבל אם לא היה שמן על הפלגים שיצאו .. אני הייתי ממשיך לנסוע

עוד עם הרכב הזה.. לכי תדעי כמה עוד הוא יכול היה להחזיק.

ב 2007 הייתי במוסך מורשה טויוטה עם טויוטה קורולה 2003, הם אמרו לי שיש נזילות מים מהמנוע.. אפילו הראו לי סימני נזילות מסביב למשאבת מים

רצו 3,800 ש"ח לתיקון .. ואפילו אמרו שחבל לא לטפל זה רק יהיה גרוע יותר.. המנוע שרד עוד שנים רבות .. ומעולם לא החליפו לו שום דבר שקשור לזה.

 

תצלצלי למוסך, או יותר נכון תקפצי למוסך.. אם עדיין לא נגעו ברכב ולא פירקו לו את המנוע.. תעצרי את העבודה.

הרכב במצב נסיעה .. למה לתקן משהו שלא מקולקל???

 

ואני לא בטוח שלא כדאי לך להחזיר את האוטו אפילו על גרר למוסך הראשון .. אולי הוא יהיה יותר רגיש

 

היי.

בנוגע למוסך הראשון... תוכל לקרוא במה שכתבתי שלא רק שהם גובים סכומים גבוהים יותר מאשר אפילו מוסך יבואן (על החלקים) הם גם גבו על דברים שלא קיימים ברכב מהסוג שלי, כך מסתבר לי כעת. חבל שלא הודו בכך שהם לא מבינים בסוג הרכב הספציפי הזה ויכלו לחסוך לי הרבה מפח נפשי... על אף שאחריות מסתבר לא הייתה עוד מלפני הרכישה. על אף שהבעלים הקודמים טיפל במוסך מורשה פיג'ו בתקלה בממיר הקטליטי לפני שרכשנו אותו ממנו, התברר לי היום כי הוא שילם על כך וכי לא עשו זאת תחת אחריות... דבר שלא ידעתי כי חשבתי ששילם רק על הזמן עבודה שם.

בנוסף, תחת חוזה המכר עימו, הוא נקי מהמצב הנ"ל כי חובת ההוכחה עליי שמכך נגרם נזק המנוע וכבר הוסבר לי שאין אפשרות להוכיח זאת.

לגבי המוסך העכשווי, המוסך של פיג'ו, הם כבר פתחו את המנוע ואפשר לומר שהוא עדיין פתוח, כי לדברי המנהל מלובינסקי, הם עדיין עובדים ובודקים לגלות מה הנקודה הבעייתית והאם אפשר לשפצה. כך שלהתחרט אני יכולה אבל בכל מקרה אאלץ לשלם על כל העבודה שנעשתה עד כה ועל ההרכבה שתעשה... שזה 350₪ לשעת עבודה!

כאשר ייתנו לי את כל התשובות הסופיות והעלויות הסופיות, כולל אלו שלובינסקי הבטיחו להתערב בהן, אוכל לעשות את ההחלטה שאוכל לעמוד בה... מי יודע, אולי אאלץ לספוג את כל שעות העבודה, לבנות הכל חזרה ופשוט לעשות טרייד אין בהפסד כלכלי, כללי ואישי ולספוג את הכאב שבנושא...

כולי עדיין תקווה שאולי יהיה לבסוף אור במנהרה החשוכה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב לא פשוט כלל. לכאורה לובינסקי צודקים. איחור במועד הטיפול הוא עילה מספיקה להתחמק מאחריות.

אבל אל תכעסי, אני מטפל 5000 ק"מ לפני המועד,מקפיד על חלפים מקוריים, מחזיק קבלות על החלפים עם מק"טים והכל... ודיי בטוח שאם תקרה תקלה לובינסקי ינפנפו אותי באותה המידה כי בחרתי במוסך צרפתי שאינו ברשת שלהם (ולא משיקולי מחיר)

 

 

אני מעריך שאיחור של 5000 קמ לא גרם לבעיה הטכנית וקצת חבל לי שהיבואן מצא שלל רב בטיפול זה.

לא נראה לי שניתן היום לבוא בטענות ליד1 על זה שאיחר טיפול .משפטית אין חובה לטפל בזמן.

אולי ניתן לתבוע מכון הבדיקה אבל עבר מאז זמן ואני דיי בטוח שבהדיקה כתבו איזה כסת"ח .משהו בנוסך "רעידות בסרק.... בלה בלה" וגם אם טעו זה מאבק משפטי ארוך.

 

בשלב זה ניתן רק למזער נזקים .אני לא סומך על המוסך שבו הרכב נמצא כרגע. את צריכה מישהו אמין שיבדוק ויציג לך את המצב והאופציות לאשורן. הייתי מנייד את הרכב למוסך צרפתי מדופלם , כפי שכבר הומלץ לך פה . לא מוסך יבואן כי מה לעשות , היבואן תמיד יקר (גם אחרי הנחה) . לא רק במנוע , אפילו ברפידות ברקס.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם כשקנית את הרכב דיברתם/חתמתם על סטטוס הטיפולים ו/או אחריות של הרכב? אם כן אולי יש מה לבוא בטענות לבעל הרכב הקודם.

ֿהאם הצצת בהסטוריית הטיפולים לפני קניית הרכב?

להחזיק שמן במנוע טורבו 20,000 ק״מ? לא משהו.

החלפת ממיר קטליטי לא באחריות (כלומר היה נזק באשמת בעל הרכב או ויכוח על אחריות שבו הוא הפסיד)? לא משהוֿ.

 

אני לא מכיר את זה בכלל - האם למכון הבדיקה שבדק את הרכב יש איזושהי אחריות כלפי זה שהרכב לא מטופל כמו שצריך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...