Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית מנוע פיג'ו 2008 טורבו שנתון 2016


Moran.adler
שימו לב! השרשור הזה בן 1773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דבר ראשון - לפי כושר הכתיבה שלך אפשר לשאר שיש לך ראש על הכתפיים ובאמת היה לך ניסיון עם רכבים קודמים ואת הרכב הזה חיפשת מפרטי, במצב כמו חדש ועדיין באחריות.

בקניית רכב, אפילו יד שנייה כמו שלך זה הסכום המשמעותי ביותר שאנשים מוציאים אחרי דירה.

איך לא בדקת מה עם האחריות? הרי אם הבעלים הראשון פספס את הטיפול ב5 אלף לובנסקי ביטלו עוד בזמנו את האחריות!

במנועי טורבו ההמלצה למי שרכבו חשוב לו ומתכוון להחזיק אותו זמן ממושך זה להחליף לפני הזמן, אבל בכל מקרה מעטים עושים זאת. בטח ובטח שלא אחרי הזמן.

יוצא שכבר את נסעת כל הזמן הזה ללא אחריות. לכן גם אם היית ישר באה אליהם בלי המוסך של אופל, הם היו על הנייר יכולים להתנער ממך.

דבר שני - גם אם היה לך את האחריות טיפול במוסך מורשה מחייב שימוש באותם חלקים מקוריים ושמנים מתאימים לפי התקן, כמובן כל זה חייב להיות מגובה בחשבונית מפורטת.

לדוגמה אם כתוב לך "שמן 5w30" או "פילטר שמן פיזו חליפי" זה כבר לא תקין וסיבה להתנערות מוצדקת במקרה של אחריות. חייב להיות כתוב גם תקן וחברה, כאמור הכל לפי מה ששמים ביבואן עצמו.לחלקים הללו יש תפקיד קריטי בתפקוד התקין של המנוע ולאורך החיים שלו.

במקרה שלך, לצערך, ללובינסקי על הנייר יש כבר שתי סיבות שכל אחת מהן לבד פוסלת על הנייר אחריות.

אולי אם לא היה את הקטע של הבעלים הראשון היית יכולה לשלוח את המנוע לבדיקת מומחה שיקבע מה היה הכשל (טיפול לקוי או פגם מהיצור). לדעתי פשוט מנוע לימון שהנסיבות גרמו לכך שההחלפה תיהיה עליך.

מה שאני הייתי עושה זה כפי שכבר כתבו לך לוקח למוסך אחר(כמו גבע שהוא בעל תודעת שירות גבוהה בצורה יוצאת דופן) להרכיב מנוע משומש.מוסך יבואן לרוב לא מתעסק בתיקונים אלא פשוט מחליפים בחדש. לכן לתקן משהו עם חלק מהחלקים הישנים וחלק חדשים הם כנראה בלי ניסיון רב. לעומתו מוסך רגיל כל היום מתעסק בתיקונים. ושעתון העבודה שלו יהיה יותר זול.

גרר יעלה לך כמה מאות שקלים והחיסכון יהיה כמה אלפים.

על טעויות משלמים וגם על חוסר ידע, אבל יש דברים הרבה יותר גרועים ממנוע שדורש החלפה.אז תתעודדי זה לא סוף העולם.

זה קורה על בסיס יומיומי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 102
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תבקשי לקבל את הנתונים של הבדיקת קומפרסיה או לחץ הפוך שביצעו לרכב (כתבת בפוסט הראשון שאמרו לך שלא עובר אוויר בצילינדר מספר 2).

הנתונים של הבדיקה יוכלו לתת אינדיקציה ראשונית לחומרת הבעיה.

 

אם לא ביצעו בדיקה כזאת תתעניני איזה בדיקות ביצעו לפני שהחליטו לפרק מנוע.

 

מעבר לכך, בהנחה שכבר התחילו לעבוד והמנוע מפורק אין מה להוציא משם את הרכב לעת עתה.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקרה מצער. כמו שהציעו לך קחי את רכב לאחד המוסכים שהמליצו פה עליהם.

כמו כן בשום פנים לא להתקין מנוע חדש (לא יודע למי יש את החוצפה בכלל להציע ללקוח מנוע חדש ששווה יותר מחצי מהרכב), מקסימום משומש מפירוק או שישפצו את הקיים.

 

ודרך אגב, עוד כשבמוסך הראשון אמרו לך 2000 ש"ח עלות על החלפת פלאגים, שמן ופילטרים, כבר אז נדלקה לי נורה. 2000 ש"ח זה סכום אסטרונומי לטיפול הנ"ל, פשוט מחיר מופקע. לדעתי להבא פשוט בתחום שאת לא מבינה בו, או לא מבינה מספיק, תתייעצי כאן לפני התחלה של תהליך, יש כאן מספיק אנשים שייעצו לך, יתנו חוות דעת על מחירים הגיוניים או לא, ובמקרה הצורך יפנו אותך לבעלי מקצוע מוכרים מבחינת מקצועיות ואמינות.

 

פשוט כואב לי לשמוע על מוסכים שמנצלים וגובים סכומים הזויים רק בגלל שהלקוח לא כל כך מבין. גניבה לכל דבר ואני לא יודע איך אנשים כאלה בכלל חיים עם עצמם, עצוב.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי על השרשור ויכול להיות שפיספסתי, את יכולה לרשום באיזה ק"מ היו הטיפולים שהרכב עבר? כולל של הבעלים הראשון.

באיזה חלקים השתמשו ומה המק"טים של הרכיבים שאיתם טיפלו במוסך אופל בטיפולים שעשית שם? יכול להיות שתצטרכי אותם בעתיד אם אכן יתגלה שהם לא תואמים. אם הם תואמים יכול להיות שלובינסקי יוכלו לבוא עוד קצת לקראתך כשיראו שחוץ מהטיפול הראשון שאר הטיפולים בוצעו בזמן ונעשו כראוי. (מלבד זה שאולי חייבו אותך על 4 פלגים ולא על 3, על זה הייתי פונה למוסך ומבקש החזר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תודה לכל המגיבים.

אנסה לענות על כל ששאלתם.

לאלו שהגיבו על סיפורי האישי וציינו שאני לא צריכה לחזור עליו, תודה על הביקורת שלכם, אבל אמשיך לדבר מהלב ומתוך צרכיי החיים וזאת כי זו מי שאני! תודה.

לאלו שהגיבו על רמת כתיבתי והראש שיש לי על הכתפיים, תודה גם לכם על הביקורת, אבל גם האדם החכם ביותר ביקום או המלומד ביותר ביקום- עושה טעויות! כולנו בני אדם!

לגבי השאלות על הבעלים הקודמים, על היבואן, על האחריות- אני מזמינה אתכם שוב לקרוא את כל התגובות וההודעות שלי- פירטתי שם הכל מהכל. אם עדיין יש שאלות ללא תשובות, מוזמנים לשאול אותי בפרטי ואשמח לענות.

בכל מקרה, אחריות אין! בין אם זה ממשהו שעשיתי או משהו שהבעלים הקודמים עשה- היבואן, בשיחה מאוד ארוכה, הסביר לי שלוש נקודות בהם התבטלה האחריות מבחינתם. גם כאשר ביקשתי לנפק להם חשבוניות כפי שהם צריכים, גם כאשר הסברתי את החוק עליו הם מתבססים וגם כאשר פירקתי בפניהם לגורמים את כל שנעשה ואיך נעשה- הם עמדו על שלהם- אין אחריות!

אז בבקשה מכם, אין טעם להמשיך לדוש ולדון בכך, זו גם ככה עוגמה בפני עצמה. תודה.

 

לכל אלו ששאלו או טענו דברים בעד או נגד המוסך המורשה פיג'ו. המציאות היא שכרגע הרכב שלי שם. אם מסבנים אותי או לא, זה לא משנה את העובדה שהרכב שלי כרגע שם עם מנוע שמפורק לחלקים.

אני בטוחה שיש עוד הרבה מוסכים בכלל הארץ שיש להם המלצות ואף אנושיות גבוהה מאוד מאשר לאותו מוסך בו רכבי נמצא כעת. בין אם הם קרובים למקום מגוריי או נמצאים מרחק נסיעה גדול (להלן מוסכים בתל אביב שנמצאים מרחק של חצי שעה-שעה נסיעה ממקום מגוריי, תלוי בפקקים). אבל שוב, המציאות היא שרכבי נמצא מפורק במוסך המורשה של פיג'ו, מוסך עליו לא מעט המליצו מחוויות וידע שלהם, מוסך עליו המליצו לאחר שהתייעצתי על מוסכים כאן בפורום הזה ממש! אז תודה לכל העסקנים שממליצים לי להתייעץ בפורום לפני כל צעד... משהו שכבר עשיתי ועדיין עושה!

 

ועכשיו למציאות הנכונה, עליה כן אשמח לקבל מענה והתייעצות.

חזרו אליי מהמוסך מורשה פיג'ו.

הצהירו שמה שהם גילו זה שיש בוכנה שבורה, בוכנה מספר 2 במנוע.

אמרו שהם לא מוכנים לתקן זאת כי עלות התיקון גם גבוהה כולל שעות העבודה שיהיה על זה וגם כי אחר כך אי אפשר להתחייב מבחינתם שהמנוע יחזיק מעמד עוד הרבה (אמרו שגם אם יחליפו בוכנה, רינגים וכל השאר... עדיין יש נזק במנוע עצמו שנוצר מהכל וגם אם יתקנו, משהו שהם לא רוצים לעשות, המנוע לא יחזיק עוד הרבה זמן). הם טוענים שהסיבה לשבר נוצר מליקוי בסוג השמן שהיה ברכב שלא התאים למנוע ולכן לא נוצר שימון נכון בבוכנות... (אז כך או כך שוב מצאו סיבה נוספת לביטול האחריות יבואן על אף שכבר מזמן היבואן אמר לי את סיבות הביטול שלו. אין אף דרך להלחם או לשנות זאת, האמינו לי, ניסינו!).

חזרו שוב עם שתי הצעות. אחת כמו בהתחלה, שזה על המנוע המשומש- מנוע ב 13 אלף שקל, כולל עבודה. משום מה אמרו שהם לא מתכוונים לעשות הנחה (הבטיחו שיבואו לקראתי במחיר ועכשיו לא מוכנים). וההצעה השניה היא גם כמו הראשונה, מנוע חדש ב40 אלף שקל כולל עבודה, (ללא הנחה מצידם על אף שהצהירו שכן יעשו)... הפעם עם שינוי קטן שבו הם יבדקו עם היבואן מה המחיר או העזרה שהוא רוצה להעניק בנושא (מזכירה שהמנהל הבכיר של היבואן הבטיח שמאמפטיה יראה איך יוכל לעזור). כרגע שעות העבודה במוסך הזה עומד על עשר שעות! שזה כולל מעמ מגיע לכ3500₪!

אם אעשה מנוע דרכם הם יוותרו על הסכום הזה. ובמידה ואבחר להרכיב הכל חזרה וללכת למקום אחר, אצטרך לשלם את כל הסכום הזה!

 

על פי עצתכם, אתם ממליצים שאקח עכשיו למוסך אחר, ייקחו את המנוע, ישפצו אותו, יחליפו בוכנה, רינגים וכל מה שחייבים להחליף שם, בהנחה שאין עוד נזק שנוצר שם כפי שהמוסך כרגע טוען שיש סיכוי לכך, אשלם על הכל, אשלם את השעות במוסך מורשה, אשלם על הגרר, אשלם בימי חופש כי המוסך עליו דיברתם נמצא מרחק רב ממני... זה יהיה עדיף על פני האופציות האחרות?

חישבנו הכל, לכאן או לכאן, נדפקתי....

אני כרגע אומללה וביום ראשון אמורה לענות להם תשובה סופית שלי כאשר יחזרו אליי עם מה שהיבואן אמר...

 

אודה באם המגיבים יוכלו לשים עצמם בנעליי ולהבין שעל חלב שנשפך אני כבר לא יכולה לבכות, להאשים או לשנות. אני רוצה לדעת מה עליי לעשות עכשיו ועכשיו בלבד!

שבו, חשבו הכל כלכלית. את ההוצאות שיש עכשיו, את מה שיכול לעלות בין אם שם או בין אם במקום אחר. חשבו מה עדיף לי כבחורה שנותרו לה שלוש שנים לשלם על הרכב הזה, כבחורה שצריכה כל שקל עבור הילד שלה, כבחורה שמכלכלת גם בית במדינת ישראל ויש לה עלויות חודשיות גבוהות כמו לרבים, כאחת שאין לה עוד ימי חופש מהעבודה ויכולה אולי להשיג רק עוד אחד, כאחת שלא מרוויחה הרבה אבל עובדת קשה למחייתה וכאחת שרק רוצה לסיים את הסאגה הזאת ולמסוע ברכב כשיר ותקין לפחות לשנים הבאות ולהנות ממנו... עכשיו אשמח לדעת מה עצתכם.

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוכנה שבורה במנוע טורבו יכולה להגרם בגלל LSPI (LOW SPEED PRE IGNITION) - https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?655535-%D7%9E%D7%94-%D7%96%D7%94-LSPI-%D7%91%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-(%D7%A0%D7%A9%D7%91%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%A7%D7%91-LSPI-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%9C-%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%94-1-4-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-2014-45-%D7%90%D7%9C%D7%A3-%D7%A7-quot-%D7%9E)

 

זה בהחלט יכול להגרם משימוש בשמן לא נכון. למען הסדר הטוב. את יכולה בבקשה -

1) לרשום שוב את הק״מ שבו בעל הרכב הקודם עשה טיפול, את הק״מ שקנית את הרכב וכמה ק״מ עכשיו

2) לרשום בדיוק איזה שמן שמו לך במוסך של אופל, זה אמור להיות רשום בחשבונית.

השמנים שמתשמשים בהם במוסכים לובינסקי הם INEO FIRST 0W30 B71 ו- MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 B71. שניהם בתקנים של היצרן ומאושרים לשימוש במנועי PURETECH 1.2 (יש כאן שרשורים אחרים בנושא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני הבנתי.

 

1) הבעלים המקורי עשה טיפול ב 13,000 במוסך מורשה - לא ברור אם מורשה של פיג'ו אבל אני נוטה להאמין שכן מורשה יבואן.

2) מורן רכשה את הרכב עם 20,000 ק"מ (שנה וחצי על הכביש) , מיד עשתה טיפול במורשה אופל

3) לאחרונה שהרכב היה עם 30,000 ק"מ (לא עברה עדיין שנה מהטיפול הקודם), הרכב עבר טיפול שלישי.

 

כלומר 3 טיפולים בפחות מ- 3 שנים ו30,000 ק"מ.. לי קשה להאמין שהייתה פה בעיה בשימון,

לנציגת השירות היה קל להתייחס לחשבונית של ה 20,000 ק"מ ולהכריז על איחור של 5,000 בטיפול.

 

לי לא ברור איך רכב עם בוכנה שבורה (וזה עוד מנוע של 3 בוכנות) כל מה שמרגישים זה רק רעידות והשהייה קלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועכשיו למציאות הנכונה, עליה כן אשמח לקבל מענה והתייעצות.

חזרו אליי מהמוסך מורשה פיג'ו.

הצהירו שמה שהם גילו זה שיש בוכנה שבורה, בוכנה מספר 2 במנוע.

אמרו שהם לא מוכנים לתקן זאת כי עלות התיקון גם גבוהה כולל שעות העבודה שיהיה על זה וגם כי אחר כך אי אפשר להתחייב מבחינתם שהמנוע יחזיק מעמד עוד הרבה (אמרו שגם אם יחליפו בוכנה, רינגים וכל השאר... עדיין יש נזק במנוע עצמו שנוצר מהכל וגם אם יתקנו, משהו שהם לא רוצים לעשות, המנוע לא יחזיק עוד הרבה זמן). הם טוענים שהסיבה לשבר נוצר מליקוי בסוג השמן שהיה ברכב שלא התאים למנוע ולכן לא נוצר שימון נכון בבוכנות... (אז כך או כך שוב מצאו סיבה נוספת לביטול האחריות יבואן על אף שכבר מזמן היבואן אמר לי את סיבות הביטול שלו. אין אף דרך להלחם או לשנות זאת, האמינו לי, ניסינו!).

חזרו שוב עם שתי הצעות. אחת כמו בהתחלה, שזה על המנוע המשומש- מנוע ב 13 אלף שקל, כולל עבודה. משום מה אמרו שהם לא מתכוונים לעשות הנחה (הבטיחו שיבואו לקראתי במחיר ועכשיו לא מוכנים). וההצעה השניה היא גם כמו הראשונה, מנוע חדש ב40 אלף שקל כולל עבודה, (ללא הנחה מצידם על אף שהצהירו שכן יעשו)... הפעם עם שינוי קטן שבו הם יבדקו עם היבואן מה המחיר או העזרה שהוא רוצה להעניק בנושא (מזכירה שהמנהל הבכיר של היבואן הבטיח שמאמפטיה יראה איך יוכל לעזור). כרגע שעות העבודה במוסך הזה עומד על עשר שעות! שזה כולל מעמ מגיע לכ3500₪!

אם אעשה מנוע דרכם הם יוותרו על הסכום הזה. ובמידה ואבחר להרכיב הכל חזרה וללכת למקום אחר, אצטרך לשלם את כל הסכום הזה!

 

הייתי עושה כך:

1. פונה למוסך אופל ומבקש בכתב באילו חלפים השתמשו בטיפולים ומה המק"טים שלהם.

2. מוודא במוסך פיגו שהשמן לא עומד בתקן של פיגו ומבקש את הדיאגנוזה בכתב ושיכתבו שהנזק נוצר משימוש בשמן לא נכון ושהם לא מוכנים לשפץ.

3. מחליף אצלם מנוע למנוע משומש. בסופו של דבר זה מוסך מורשה יבואן פיגו והמנוע נפוץ, מעבר לכך שזה מצמצם את הנזק שלך ב-3500 ש"ח. (אגב, ז"א שכן באו לקראתך)

4. פונה למוסך אופל בדרישה לפיצוי של 13K ש"ח של החלפת מנוע+עלות פלאג (במידה ובאמת חייבו על 4 במקום 3), אם לא רוצים להחזיר אז פונה לתביעות קטנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם לדלג על שלב 1 ו 2.

 

להחליף מנוע ב 13 אלף במוסך שהרכב נמצא בו, ואז להגיש תביעה נגד היבואן ומוסך אופל,

ושהם יריבו בבית המשפט , היבואן יגיד שהשמן לא היה תקין והמוסך יוכיח שהוא כן השתמש בשמן תקין שמאושר ע"י יצרן המנוע

שהוא מתוקן ברכבי אופל.

 

כל זה בהנחה שבאמת יש 3 חשבוניות מ 3 טיפולים , 13 , 20 ו 30 ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתחיל להבין למה אומרים שיש בעיות בברלינה.

פעולות:

א. להתקשר ביום ראשון על הבוקר למנהל הטכני בלובינסקי שירות לקוחות. אני מבין שהיום דיברת עם המוסך ולא עם הבחור ההוא שהיה אמפטי כלשונך. למוסך יש אינטרס ברור להשאיר מחיר מלא.

ב. להתקשר למוסך מומלץ אחר לקבל הצעת מחיר למנוע משומש .

ג. לא להלחץ . גם ביום שני אפשר תשובה. גם ככה הם מחזיקים אותך בביצים עם מנוע וצק פתוח.

 

ד. המחיר שנתנו סביר למוסך יבואן

אם ניקח מנוע משומש כחדש שעשה 1000 קמ.

https://www.ebay.fr/itm/MOTOR-ENGINE-SILNIK-PEUGEOT-CITROEN-1-2-THP-PURETECH-HN02-10XT20/152954513651

אז 8000 זלוטי פולני בהמרה לשקל שחור לפני עבודה נראה פתאום סביר.(ולא , אני לא ממליץ להביא מנוע במזוודה).

 

ה. כמה אחריות יתנו בחדרה על המנוע ?

ו. לקבל מהמוסך דוח נזק כתוב. ללכת כמו שאמרו לך למסלול משפטי מול אופל (למרות שלא הייתי תולה תקווה שם כי חלף זמן רב ובקבלה לא רשום בכלל איזה שמן שמו )

 

ז. עשר שעות זה השעתון לפירוק מנוע? סחטיין ללובינסקי.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטערת שהמקרה שלי גרם למעט התלהמות כאן, אבל כל אחד זכאי לדעתו ותמיד טוב לקבל דעות שונות בכדי להגיע לפתרון הטוב ביותר עבורי.

נכון לכרגע, הרכב טופל, נראה ונבדק ע"י שני מוסכים. שני מוסכים שע"פ דעת הרבה אנשים נחשבים למוסכים טובים, כל אחד בדרכו שלו.

המוסך הראשון, מוסך מורשה אופל, הוא מוסך מאוד מוכר באיזור מגוריי. יש לי אפילו חברים שמטפלים בו ברכביהם, אפילו אני טיפלתי ברכבי הקודם במוסך הזה.

יש עליו שלל המלצות טובות ואף מעולות בכל מיני אתרים.

והנה, פגמו ברכב החדש שלי, פגעו בי ואף נגלה לי ע"י היבואן שהאיר את עיניי, שגבו ממני ביוקר ואף חייבו אותי על עבודה שאינה אמורה להיות על רכב שכזה...

וגם אותו מוסך אמר- הכל בסדר עם הרכב.

והמוסך השני, מוסך מורשה פיג'ו בחדרה.

ע"פ דעת רבים שפנו אליי בשירשור קודם וייעצו והמליצו עליו. ע"פ דעת רבים באתרי המלצות באינטרנט, הוא גם מוסך מעולה ובעלת תודעת שירות גבוהה עבור הלקוח.

אז עכשיו אני שואלת, תוהה ומנסה להבין, לבוא עם גרר למוסך השני, לבקש שיחברו הכל לקדמותו אחרי שבוודאי כבר הרכב מפורק כי הוא בסטטוס של איתור הבעיה הנקודתית, ללכת לעוד מוסך (גם אם הוא קיבל הפעם עוד הרבה המלצות ואני ח"ח לא מזלזלת ברמת השירות שלו או הידע שלו) עם המידע שאקבל מהמוסך המורשה ולתת להם לעבוד כל הרכב... למה לעשות זאת? ללכת למוסך מספר שלוש במספר בתוך כל הסאגה הזאת? לשלם שוב על שעות עבודה אחרי שבמוסך אופל שילמתי 2000, במוסך פיג'ו התשלום עבודה עומד כבר על מעל 2000 וזה עוד לפני עלות חלקים/מנוע חדש?!

ומי מבטיח ששוב כל ההמלצות או ששוב ההחלטה ללכת למוסך אחר הם אלו שיפתרו לי את המפח הנפשי הזה ושאולי שם הסכומים יסתכמו במעט כסף?

הרי "מעט" כסף זה כבר מזמן לא המקום מכיוון שכבר יצאו מכיסי עד כה כמעט 5000₪ וזה עוד לפני שפתרו או תיקנו משהו!

בנוסף, נניח וכן אקח שוב יום חופש מהעבודה (ששם כבר עשו לי שיחת "מה נסגר עם כל הימי חופש שאת לוקחת והחיסורים"), אקח גרר (או בתשלום או אעבור סאגה עם חברת הביטוח ואז לא אשלם על הגרר), אגיע למוסך שככל הנראה שוב רחוק ממני לא לפני שאשלם למוסך הנוכחי על כל שעות עבודתו, ארשום את הרכב ואז שוב אחכה לשמוע דעה נוספת... מי אמר ששם יפתרו את הבעיה? ששם לא ימצאו לנכון שמנוע חדש הוא הפיתרון?

ואז, מה שיקרה הוא דבר כזה- לובינסקי, שהם היבואן, שכל אף שהסירו מעליי כל אחריות בכל תירוץ או דרך שיכלו למצוא, גם יסירו מעליי את האמפטיה שהתחייבו אליי ובעצם לא יוכלו לעזור במאום...

אז מה עשיתי בכך?!

ומי אמר שאם ינקו את השסתומים זה מה שיפתור את הבעיה ובעוד שנה היא לא תחזור ואצטרך אז מנוע חדש?

הרי המוסך המורשה של פיג'ו בחדרה, לפחות על פי שירשור קודם, לכל הדעים הוא אחד מהמוסכים הטובים בארץ... היו אף שאמרו זאת גם בשירשור הנוכחי...

וכן, כל שאני רק רוצה זה לסיים עם הכל.

כבר ארבעה ימים שאני לא ישנה, יושבת בלילות ומחפשת איפה אפשר עוד לחסוך רק כדי למצוא את הכסף לכל העוגמה הזאת, שלא נדבר על מאיפה אני מביאה את הסכום הענק שרוצים על מנוע... הרי הסיבה שלא רכשתי רכב מהשכרה או ליסינג או רכב ישן יותר זה כי רציתי ראש שקט... והבדיחה עכשיו היא עליי. עשיתי הכל נכון, או לפחות הכל כמו שחשבתי שנכון.

במשך חודשים חיפשתי בכל מגרש או אתר אפשרי, הגעתי לאדם פרטי שמכר רכב יד ראשונה עם בסה"כ 20 אלף קילומטר על שנתון 2016, הלכתי ולקחתי שלוש הלוואות ואת הסכום ממכירת הרכב הישן שלי, לקחתי למכון בדיקה שנחשב מהטובים והיקרים בארץ, גם כשעלו על בעיה שתיארו "היא מינורית אבל ממליצים לך שיתקן את זה לפני שתרכשי את הרכב וסה"כ הרכב במצב מעולה", התעקשתי מול הבעלים הקודמים שקודם יסע לתקן לפני שארכוש, הבעלים הקודמים נסע למוסך מורשה של פיג'ו בגלל שהתעקשתי על כך, תיקן ושילם, הביא לי קבלות ופירוט, עשיתי העברת בעלות, על אף שציין בפניי המוכר שהרכב עשה טיפול במוסך מורשה (לא בהכרח של פיג'ו) כשהגיע ל13 אלף ק"מ, אני הלכתי למוסך מורשה שלי, מוסך אופל וביקשתי טיפול... רק כדי שאהיה שקטה וללכת על הצד הבטוח. גם משם אספתי את החשבונית, רק למקרה שאצטרך בעתיד. נסעתי עליו 10 חודשים, מרחקים לא קטנים, בפקקים איומים, והכל היה מושלם! ואז התעוררו הבעיות שחשתי, עוד לפני שנדלקו נורות דבר ראשון הלכתי למוסך המורשה שלי... גם אז אמרו לי רק שהפלגים היו שרופים, אז ביקשתי להקדים תרופה למכה ושיחליפו ועל הדרך "בואו נעשה טיפול" כי הרכב על 30 אלף. אפילו שיש לי בעיקרון עוד 5 אלף קילומטר לעשות... אז עשו, ושילמתי, ועוד איך שילמתי, וגם הפעם לקחתי חשבונית- על כל מקרה שיהיה.

והבעיות, ממש לא נפתרו. יכולתי לחזור לאותו מוסך, לצעוק, לבכות, היו פותחים היו בודקים ומי יודע מה היו אומרים... אבל לא, בחרתי להעלות שירשור בפורום, הפעם בחרתי להתייעץ עם עוד אנשים, אמרתי לעצמי שאולי עד כה עשיתי משהו לא בסדר.

רבים המליצו לי לפנות במיידי למוסך יבואן!

לקחתי הפסקה מהעבודה, אותה עבודה שכבר החבל הדק התחיל להסתחרר סביבי בה, ויזמתי שיחה עם המוסך המורשה עליו המליצו פה. ענה אדם אדיב שהוא מנהל השירות. אמר מה שאמר (כבר פירטתי רבות בתגבותיי כאן) והחלטתי להגיע אליהם, הרי כולם פה המליצו אז אין מה לטעות מלבד ההפסד הכספי שכבר יצא במוסך הקודם.

שוב יום חופש מהעבודה, שוב הגעתי, חצי שעה נסיעה מהבית, גם בידיעה שהמוסך הזה לא מספק רכב חלופי וגם בידיעה שהמוסך הזה לא יכול להחזיר אותי הביתה וכנראה אצטרך לקחת שני אוטובוסים או לשלם על מונית.

הבאתי את הרכב, הסברתי הכללל, סיפרתי להם בשקיפות על הכללל ואפילו הגדלתי ראש והבאתי להם את כל מה שאי פעם יש לי על הרכב מבחינת הטיפולים והבדיקות שעשו לו!

הם שמחו וצהלו עד כמה אני מסודרת ומאורגנת.

אמר לי מנהל העבודה- "צריך לחבר למחשב ולבדוק מה הוא אומר". הסכמתי, כבר לא יכולתי לחשוב על תשלום השעות כי כל שרציתי זה רכב תקין.

חיכיתי וחיכיתי וכעבר שעה וקצת בא אליי שוב ואמר "תראי, המחשב לא מראה על כלום. אין שום תקלה. פתחנו בכללי ולא ראינו כלום. החלפנו פלגים כי היה ליבואן ריקול, אולי זה מה שיפתור, בואי ניסע ונראה".

עלינו על הרכב, הוא נוהג אני לצידו. איזור תעשייה עמוס במשאיות, אי אפשר לשמוע אפילו את עצמך חושב.

נוסעים ונוסעים והוא פונה אליי ואומר לי "הכל מרגיש לי בסדר, אני לא שומע את הרעש כליו דיברת, רני לא מרגיש שום רעידות יוצאות דופן או השהייה כמו שתיארת". אמרתי לו "איך אתה לא שומע או מרגיש? עשרה חודשים הרכב לא היה ככה, יש שם משהו".

נוסעים ונוסעים ובכל פעם אני מפנה תשומת ליבו לכל הבעיות. עד שלבסוף שמע "קצת רעש" לדבריו. עצר בצד הדרך, יצא החוצה, פתח מכסה מנוע באמצע הרחוב, התחיל לנענע שם דברים, להזיז את הרכב ואז קרא לי מהר החוצה. יצאתי אליו והוא הפנה מבטי לכל מיני דברים שלדבריו "כל מערכת הטורבו רופפת ולא מחוברת. המוסך שטיפל לך לא חיבר".. ואני שאלתי "איך לא ראיתם את זה עכשיו כשבדקתם?", אז ענה "לא העלינו או פתחנו הכל, אז לא ראינו"... ואני שוב שואלת "וזו הסיבה לבעיה? זה יפתור את הרעד, הרעש וההשהייה?". ענה לי "לא יודע, אני חושב שכן. נעלה, נפתח ונחבר. יחד עם הפלגים החדשים זה אמור לפתור", ונסענו חזרה למוסך.

חיכיתי שוב. שעה וחצי אחרי קרא לי שוב ואמר לי "בואי" ונסענו שוב. נוסעים נוסעים ואומר לי "רואה? אין רעש יותר והרעד הפסיק". ואני עונה לו "נכון, אין רעש, לא יודעת לגבי הרעד והשאר". אמר לי "בואי, תנהגי את". החלפנו צדדים והתחלתי לנהוג. בתוך האיזור הצפוף והעמוס ניסינו למצוא מקום בו אפשר להאיץ ולבדוק. אמרתי לו "אין רעש ואני שמחה אבל יש עדיין רעש קטן והשהייה קלה כשנותנים פתאום גז אחרי עצירה". אמר לי "אהה, זה לגיטימי לרכב הזה, זה מנוע טורבו, ככה זה". אמרתי לו "טוב, אתה יודע יותר טוב ממני, קטונתי". נסענו למוסך, אמרו לי שאין לי מה לשלם כי זה היה במסגרת הריקול של היבואן על הפלגים, שמחתי עד הגג ונסעתי הביתה.

הנהיגה הרגישה טוב יותר, טובה יותר. התחלתי לחשוב שאולי כל הזמן הזה אני מדמיינת. אבל עלה בי החשש שאולי מרוב שאני רוצה שהכל יהיה בסדר שאני לא מנסה לראות אם יש משהו שלא.

הימים עברו, נכנסתי לתקופה של שבעה במשפחה, התעסקתי בלחצי החיים והעבודה. וכל הזמן הזה, חשתי שהנהיגה, חווית הנסיעה, לצערי, לא כמו בעשרה חודשים הראשונים. נכון, לא נוראה כמו בשבועיים לפני, אבל לא על המאה אחוזים עדיין.

כשניגמרה השבעה החליטו אפילו לפנק אותי וקנו לי במתנה מערכת מולטימדיה עם התקנה... רק כדי שיהיה לי וויז ברכב. שמחתי עד הגג.

כל הזמן הזה אני עדיין חשה ברעד, בהשהייה אבל אמרתי לעצמי "אמרו לך שהכל פיקס, את רק מחמירה בטח".

הגיע יום החתונה של אחי הקטן. מתארגנת בבית ואז שיחת טלפון מאחראית המלצות וחווית לקוח של המוסך המורשה פיג'ו. אמרתי "וואו, איזה יופי שזה חשוב לכם". שאלה מה נשמע ואיך הרכב. ואני, אני תמיד הייתי שקופה עם כולם וכנה ואמרתי לה "שמעי, אני בהתארגנות לחתונה של אחי אבל אני חייבת להיות כנה, אם יש מאה אחוזים של הרכב, זה מרגיש שהרכב נמצא על 90-80 אחוזים".

שאלה למה והסברתי. אמרה לי "יודעת מה, תני לבדוק מול המנהל שירות והמנהל עבודה שלנו ואני אחזור אלייך". אמרתי לה "אבל מה יש לחזור אליי, הם בדקו הכל ואמרו שהכל בסדר". אמרה "תני לי לבדוק ואדבר איתך". השיחה הסתיימה. המשכתי בהתארגנות וההתלהבות והשמחה. עברה שעה, שיחת טלפון ממנה. "שומעת? בדקתי את כל ההיסטוריה של טיפולי הרכב. את יודעת שהבעלים הקודמים החליף ממיר קטליטי?", אמרתי לה שכן. המשיכה "ואני רואה שאת טיפלת במוסך לא שלנו ועשיתי טיפולים", אמרתי לה "נכון, אני זאת שהבאתי לכם הכל והראתי לכם ואתם גם ראיתם את זה!". המשיכה "אנחנו מאמינים שמשהו נפגם מהטיפולים האלה וצריך להכניס את הרכב לבדיקה". שתיקה... ואז עניתי "אבל הייתי אצלכם, אתם בדקתם הכל ואפילו יותר מזה- המנהל עבודה שבדק אמר לי בסיום - אל תחזרי עד שנדלקת נורה או עד הטיפול הבא!". ענתה לי "נכון, אבל לא בדקנו ממש לעומק. אני לא רוצה שתרגישי שהרכב לא תקין, צריך לפתור את זה". ושאלתי "זה במסגרת האחריות? אני צריכה לשלם על זה?". אמרה "עד שלא נבדוק ונדע לא אוכל לענות אם כן או לא". אמרתי לה "אין לי ימי חופש. את האחרון לקחתי בשביל החתונה היום. טוב אני אסתדר איכשהו, אפשר לבוא מחר על הבוקר?". קבענו למחרת בבוקר.

הגעתי למוסך אחרי שעתיים שינה.

הכניסו את הרכב. חיכיתי בסבלנות, שעה, שעתיים, שלוש.

בא אליי המנהל שירות כשישבתי בחוץ על הספסל. מתיישב לידי ואומר לי "שמעי, יש בעיה". הרגשתי שאני שומעת את הנורא מכל. אמר- "מצאנו שאין דחיסת אוויר מהבוכנה או הצילינדר השני. אנחנו צריכים אישור ממך להמשיך. צריך לפתוח אגן שמן, לבדוק אם זה קשור לצמיגות"... אמר עוד מלא דברים שאת האמת את רובם לא הבנתי... כמו סינית עבורי.

עייפה, תשושה מהכל, רוצה רק שהכל ייפתר ןייגמר, נתתי אישור על השעות עבודה של הבדיקה הזו.

מחכה. שעה, שעתיים, שלוש... השעה כבר כמעט 15:00 כשאני שם מהבוקר.

המנהל שירות קורא לי אל החדר שלו.

נכנסת ואפילו זורקת בדיחה עגומה "מרגיש כמו שיחת מנהל בבית ספר, מה עשיתי?" ומגחכת. מתיישבים, הוא עם פנים רציניות, מתחיל להסביר הרבה דברים שנשמעים לי כמו סינית. בשורה התחתונה- יש בעיה שאוויר לא עובר דרך צילינדר 2 וצריך להחליף מנוע.

התחלתי להיחנק. התחלתי לומר דברים כמו- מה מנוע, זה רכב חדש! רק 30 אלף ק"מ!!!

התחלתי לגמגם מכעס ועייפות. התחלתי לבכות.

לבסוף שאלתי "אוקי, מה הלאה? זה באחריות?".

ואז הפצצה- "לא, לצערי לא באחריות".

הוריד התחיל להתנפח ושאלתי בטון גבוה "למה לא באחריות? יש אחריות עד נובמבר! קניתי רכב בהרבה כסף, עדיין משלמת עליו והכל בגלל המנוע עם הק"מ הנמוך והעובדה שיש עדיין אחריות לשנה וחצי (כשרכשתי אותו)!!!".

ענה "אנחנו מאמינים שזה נוצר מטיפולים שגויים שעשו לך במוסך שטיפלת בו".

אמרתי לה "מה? מה כבר עשו? רק החליפו שמן, פילטרים ופלגים-זהו! לא פתחו מנוע, לא פתחו גיר! הבאתי לכם את כל החשבוניות, הכל כתוב!".

אמר לי "שמו לך דברים שלא לפי היבואן ולכן האחריות לא תופסת".

התחלתי לבכות, צרחתי בתוכי, רציתי רק להעלם ולחזור לזמן שאותה אחראית התקשרה ופשוט לא לענות לשיחה שלה.

אמר לי "יש שלוש אופציות. או מנוע משומש שעשה עד 60 אלף ק"מ. קחי בחשבון שזה מרכבים שטופלו במוסכי פיג'ו ורשומים במערכת אבל עברו תאונה או משהו ורק המנוע בסדר. לא פתחו אותו אבל יש אחריות לשלושה חודשים. או מנוע חדש מהניילונים, 0 ק"מ, של פיג'ו כמובן, או אפשרות שלישית, שנפתח עוד, נבדוק יותר עמוק ונמצא שהבעיה היא בחלק שאפשר להחליף או לתקן ואז תשארי עם המנוע שלך".

בבכי ודמעות שאלתי "ומה עם העלויות? אני משלמת על כל העבודה גם? כמה זמן זה ייקח? אין לי רכב חלופי ואני לא יכולה להפסיד עוד עבודה! אתם תספקו לי חלופי? ומנוע משומש זה לא יפגום במכירה עתידית של הרכב? מה אם אחרי שלושה חודשים יקרה מה שקרה עכשיו, אתם יכולים להתחייב על זה? אבל הוא עשה רק 30 אלף ואתם רוצים להכפיל לי?".

ענה "זה מה שיש, אלו האופציות. לפעמים גם מגלים שהתיקון יקר כמו מנוע משומש אז נמליץ על החלפת מנוע למנוע שלא נגעו בו מאשר מנוע משופץ באותו הסכום. לגבי עלויות נכין לך הצעות ראשוניות. אני אדבר עם הבעלים של המוסך ונראה איך נעזור לך בהנחה קטנטנה עד כמה שנוכל, אבל העלויות יהיו גבוהות לצערי. לגבי הרכב החלופי, אנחנו לא מספקים וזה באחריות הלקוח. אם את רוצה, אני יכול להקפיץ אותך לחברת השכרה בעיר".

בלעתי את הרוק המר... בדמעות אמרתי לו שיכין את ההצעות ושיבדקו... כי מה כבר נותר לי... אם אני לא יכולה לסמוך על אף מוסך, גם מוסך מומחה, אז על מי אני כן יכולה?!

חיכתי שעה, הביאו לי שתי הצעות. מנוע משומש ב14 אלף כולל עבודה, מנוע חדש ב40 אלף כולל עבודה... אה, וזה לפני ההנחה המינורית שלהם...

התקשרתי לכל העולם, בכיתי לכל מי שאני מכירה ואיכשהו השגתי לתקופה הזאת את הרכב הישן של אחותי הקטנה... מסכנה, היא בנתיים תסע לעבודה באוטובוסים...

אמרו לי "כהתחלה, הרכב ייאלץ להיות פה לפחות שבוע. נדבר איתך מחר ונגיד לך את התשובות הסופיות".

נסעתי... חזרתי הביתה רק בשעה 20:00 אחרי שהקפצתי את אחותי חזרה לתל אביב.

בכיתי כל הלילה. בכיתי כל היום שאחרי.

והמוסך, הם לא התקשרו.

ביום השלישי התקשרתי ליבואן... את השיחה איתה כבר סיפרתי בתגובה הקודמת שלי...

אין אחריות, יש כאמור אמפטיה כלפיי. אין מנוע ללא עלות, יש כאמור מנוע עם "הנחה עד כמה שנוכל, אני בכל זאת מוגבל בתקציב הנחות שאני יכול לעשות"... וזה רק בהנחה שהמוסך מורשה פיג'ו יעבוד מול לובינסקי ולא ספק אחר שלו...

והנה אני, כבר יום רביעי שאף אחד מהמוסך לא התקשר... סופ"ש בפתח, וכל מה שרק אומרים לי זה כמה אני נאיבית, כמה אני תמימה, כמה טעיתי, שאני צריכה ללכת כבר למוסך השלישי במספר... שעובדים עליי, שאני צריכה לתבוע, שאני צריכה למכור...

הכל אמרתם כבר... ולגיטימי, אני בטוחה שגם אני מהצד הייתי אומרת חלק ממה שנכתב...

אבל, אני כרגע בנעליי, והנעליים הללו טובעות...

אז תודה לכל המגיבים ועל כל העצות.

כשאדע מה אומרים מהמוסך אוכל להתייעץ הלאה. שבת שלום.

 

אני יכול לראות את הכוונות הטובות שלך לאורך כל הדרך, לא הקטנת ראש ובאמת עשית הכל לפי הספר לתפיסתך, זה מה שכואב בסיפור שלך במיוחד, שלא ניסית לחתוך פינות והשקעת את הכל ברכב הזה.

 

ברשותך אני אכנס לאספקט המקצועי של מה לעשות, אני חושב שיש היגיון ברצון שלך להשאיר את הרכב במוסך הנוכחי אחרי כל התלאות שעבר.

 

מה שכן אני אומר זה שאני מזהה טעות ראשונית שעשית שאחראית לכל החרדה והכאב שאת חווה שהוא מועצם הרבה יותר מהרגיל, הטעות זה שקנית רכב שהוא הרבה מעל היכולות הכלכליות שלך, רכב שלקחת עבורו מספר הלוואות ושאם יש בעיה כלכלית כלשהי (ובעיה שכזו יכולה להגיע מעוד כיוונים) אז את פשוט קורסת ונכנסת לחרדות כמעט קיומיות.

 

אני מבין שמבחינתך המהלך הזה היה ללכת על בטוח, זה לא הוגן שדווקא את חטפת ככה אבל החיים לא הוגנים וצריכים לצמצם סיכונים, מלחתכילה היית צריכה לחפש רכב שמור (שוב, בהתייעצות הפורום אבל עדיף במקרה שלך יפני/ קוריאני פשוט) במחיר נמוך הרבה יותר שאת יכולה לעמוד בו כלכלית (או מקסימום בעזרת הלוואה קטנה) וככה גם אם יש תקלה את בהחלט היית יכולה לעמוד בזה, עכשיו לצערי זה מאוחר מדי אבל אני מקווה שהיבואן יבוא לקראתך ושימצא פתרון במהרה ושבפעם הבאה חוויית הקנייה שלך תהיה טובה יותר אחרי הלקחים שתלמדי מהסיפור הזה.

 

בהצלחה ותמשיכי לעדכן פה על כל התפתחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

איפה כולכם רואים שגרת טיפולים לרכב הזה ב 13K, 20K ו 30K ?

 

ההתיחסות היחידה שהצלחתי למצוא של פ'ה עוד בשרשור המקורי (הודעה 14) היא "הטיפול שעשיתי היה אחרי כמעט 13 אלף ק"מ". אחרי מה ? כנראה אחרי הרכישה. אבל ...

 

היא רכשה את הרכב עם 20,000 ק'מ (הודעה ראשונה בשרשור המקורי). הרכב מודל 2016 - הוא על הכביש כבר כ 3 שנים והיום הוא עם 33,000 ק'מ.

 

היכן, בכל שני השרשורים נאמר שנעשה ולו טיפול אחד במוסך מורשה יבואן ?

 

כל שראיתי הוא שאחרי כ 3 שנים ו 33,000 ק'מ נעשה טפול אחד במוסך מורשה אופל (לדברי פ'ה), שלפי מחיריו וחיוביו (4 מצתים?) בתוספת העובדה שאין לו מושג בדרישות לטפול במנועי PSA, (ושזה ששם שמן 5-30 כמובן לא אומר דבר, מעבר לצמיגות) הייתי מטיל ספק בכך שגם אם ירשום את שעשה ובמה השתמש - זה עומד בדרישות היצרן.

 

אז לפני ששולחים את פ'ה לתבוע את העולם ואשתו - מאיפה ההנחה שבכלל נעשו 3 טיפולים ?

 

לכל היותר יש לה אולי בסיס לתבוע את מורשה אופל, וגם לזה תצטרך להביא חוות דעת מומחה שהתקלה היא בעקבות הטיפול בצורה זו או אחרת.

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לראות את הכוונות הטובות שלך לאורך כל הדרך, לא הקטנת ראש ובאמת עשית הכל לפי הספר לתפיסתך, זה מה שכואב בסיפור שלך במיוחד, שלא ניסית לחתוך פינות והשקעת את הכל ברכב הזה.

 

ברשותך אני אכנס לאספקט המקצועי של מה לעשות, אני חושב שיש היגיון ברצון שלך להשאיר את הרכב במוסך הנוכחי אחרי כל התלאות שעבר.

 

מה שכן אני אומר זה שאני מזהה טעות ראשונית שעשית שאחראית לכל החרדה והכאב שאת חווה שהוא מועצם הרבה יותר מהרגיל, הטעות זה שקנית רכב שהוא הרבה מעל היכולות הכלכליות שלך, רכב שלקחת עבורו מספר הלוואות ושאם יש בעיה כלכלית כלשהי (ובעיה שכזו יכולה להגיע מעוד כיוונים) אז את פשוט קורסת ונכנסת לחרדות כמעט קיומיות.

 

אני מבין שמבחינתך המהלך הזה היה ללכת על בטוח, זה לא הוגן שדווקא את חטפת ככה אבל החיים לא הוגנים וצריכים לצמצם סיכונים, מלחתכילה היית צריכה לחפש רכב שמור (שוב, בהתייעצות הפורום אבל עדיף במקרה שלך יפני/ קוריאני פשוט) במחיר נמוך הרבה יותר שאת יכולה לעמוד בו כלכלית (או מקסימום בעזרת הלוואה קטנה) וככה גם אם יש תקלה את בהחלט היית יכולה לעמוד בזה, עכשיו לצערי זה מאוחר מדי אבל אני מקווה שהיבואן יבוא לקראתך ושימצא פתרון במהרה ושבפעם הבאה חוויית הקנייה שלך תהיה טובה יותר אחרי הלקחים שתלמדי מהסיפור הזה.

 

בהצלחה ותמשיכי לעדכן פה על כל התפתחות.

אכן הטעות העיקרית לקנות רכב כזה ולא יפני קוריאני שנת 2011 2012 גם מליסינג במחירים נמוכים ותחזוקה זולה

אבל לא בוכים על חלב שנשפך.

כרגע צריך למזער נזקים תחשבי שהשקעת 80000 שח (מחיר הרכב) במניית פזו והמניה צנחה לפתע ב 20 אחוז כעת מה עושים? מוכרים בהפסד או נשארים וממשיכים לספוג הפסדים במידה וממשיכות הירידות.

לכן באופן הכי כלכלי תיתני למוסך להחליף מנוע למנוע מיבוא משומש. יש אחריות של 3 חודשים ולאחר הנחלפה תמכרי את הרכב הזה תחזירי חלק מההלואות ותיקני לך יפנית אפילו מיצובישי לנסר 2012 ב 30000 שח שתשרת אותך עוד שנים קדימה.

ושיהיה בהצלחה!!!

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...