Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2798 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב,

הרכב ללא מערכת s&s, נבדק במורשה יבואן ונאמר לנו שהמצבר לא תקין. הומלץ ע'' י המוסך להחליף את המצב למצבר תואם יצרן של שנפ מסוג AGM '' פריקה עמוקה ''. מצבר מאוד יקר(למעלה מאלפיים ש"ח), לטענתם מצבר רגיל לא מתאים ויחזיק לא יותר ממספר חודשים. לעומת זאת שהתייעצנו עם בעל מקצוע אחר, הוא טען שאין בעיה להתקין מצבר רגיל 95HA (וולטה בעלות של 600 ש"ח עם אחריות לשנה).

אשמח לעזרה והמלצות .. מצרף את הדגם של המצבר הנוכחי

IMG_20181025_204407.jpeg

פורסם

לפי האפליקציה של ורטה אתה צריך מצבר רגיל 70אמפר.

תבדוק מה רשום בספר הרכב - צריך להיות רשום שם במדוייק איזה מצבר הרכב צריך.

ההמלצה של המוסך תמוהה משהו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

יישנם מספר סיבות שייצרן הרכב התקין מצבר AGM ולא מצבר 'רגיל' והם:

 

1. כושר התנעה גבוה יותר בהשוואה למצבר 'רגיל' בעל אותם מידות פיזיות.

 

2. עמידות המצבר בפני נזקים הנגרמים כתוצאה מרעידות.

 

3. מצבר ללא טיפול עם צינורית לפינוי גזים רעילים הנפלטים מהמצבר מחוץ לתא המנוע.

 

4. במקרה של התהפכות הרכב או פגיעה במצבר הסיכוי לדליפה חמורה של חומצה קטן לעומת מצבר רגיל.

 

5. ברכבים רבים מותקן חיישן לניטור צריכת הזרם מהמצבר, טמפ' ומתח המצבר לכן החלפה של המצבר למצבר שהינו תואם למצבר המקורי עלולה לגרום לקריאה או ניטור לא מדוייק של פרמטרים מסויימים של המצבר.

 

6. מספר מחזורי פריקה/טעינה רבים יותר.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

אם יש מערכת טעינה רגנאטיבית או המצבר ממוקם לא בתא המנוע, אז המסך הראשון צודק, מצבר רגיל לא מתאים שם ויש להיצמד בהתקנת מצבר חדש לתואם של המקורי.

פורסם

יש כיום בשוק מצברי AGM ג'ל , של חברת FVP - במחירים סבירים, כדאי לבדוק.

 

הם נמצאים בישראל כבר יותר מ 3 שנים - ומותקנים במוסכים שונים עם ביקורות טובות עד כה.

(בתחילה גם אני חששתי מהם - להקפיד כי רשום עלייהם AGM )

 

- לפני כ שנה התקנתי ב מאזדה 6 - 60AH - FVP - AGM, עד כה ללא בעיות.

העלות הייתה סביב ה 750 ש"ח - עם אחריות לשנתיים.

 

ההתקנה הייתה בבית, הוזמן והותקן ע"י מקס מצברים, ויש עוד מתקינים המשווקים אתם.

ראה דוגמאות למצברים:

https://www.partclick.co.il/shop/category/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8?page=1&brand=FVP+USA

 

 

בקישור מטה - יש הסבר על ההבדלים והעדיפויות בסוגי המצברים.

http://www.shalev-batteries.co.il/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8%D7%99-agm/

 

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
יש כיום בשוק מצברי AGM ג'ל , של חברת FVP - במחירים סבירים, כדאי לבדוק.

אייל.

מצבר AGM אינו מצבר ג'ל. אלה שתי טכנולוגיות שונות של ייצור מצברים.

איזה כייף לי :)

פורסם
לפי האפליקציה של ורטה אתה צריך מצבר רגיל 70אמפר.

תבדוק מה רשום בספר הרכב - צריך להיות רשום שם במדוייק איזה מצבר הרכב צריך.

ההמלצה של המוסך תמוהה משהו.

האפליקציה של ורטה לא מספיק טובה לבחירת מצבר שווה ערך למצבר המקורי אשר מגיע עם הרכב אלא מצבר קרוב בתכונות שלו למצבר מקורי ולפעמים בכלל לא במיוחד במקרים של בחירת מצבר לרכבים עם מערכת S&S.

 

לא תמיד בספר הרכב מצויין איזה סוג של מצבר להתקין קרי מצבר AGM, CA/CA או מצבר ג'ל אלא רק קיבולת המצבר וכושר התנעה וגם קוד מידות חיצוניות של המצבר.

 

בתמונה שפותח האשכול צירף ניתן לראות בוודאות שהמצבר המקורי הוא מסוג AGM.

איזה כייף לי :)

פורסם

לצערי יום שישי היה יום עמוס והייתי צריך לפתור את העניין הזה כדי שהרכב יהיה מוכן לאישה ליום ראשון בבוקר, אז בסופו של דבר התקנתי את המצבר הרגיל ולא AGM.

מה שהמתקין המליץ, ביקשתי ממנו לבדוק את העניין בצורה קצת יותר רצינית, הוא בדק ולדבריו המצבר מתאים. מדובר באדם שאני מכיר וסומך עליו, מקווה שאכן כך הדברים ולא תהיה בעיה.

 

אם הייתי מכיר את מצברי fvp, כמו שאייל המליץ, אז הייתי משלם אלף שקל ולוקח מצבר AGM. לא הכרתי את המותג הזה.

לא נורא, למדתי משהו לפעם הבאה.

 

תודה לכולם על התגובות.

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

פורסם

תברר את העניין הזה לעומק לפני שאתה שוכח מהעניין, עד שהמצבר החדש כושל וגורם גם לנזקים סביבתיים.

ממליץ לך לפנות ליבואן ולברר כי יש סיבה למה היצרן התקין כזה מצבר ברכב.

פורסם

על סמך צילום של מצבר שיש ברכב כלשהו אי אפשר לקבוע נחרצות כי זה מה היצרן קבע וכי זה אכן המצבר הנדרש.

אולי היצרן שם בטעות מצבר אחר יותר ממה שצריך בסדרה מסויימת או שיש ליבואן מידע מהיצרן כי מצבר רגיל כן מתאים.

בשביל הבדל בהוצאה של מאות שקלים שווה לברר.

פורסם

כפי שכתבתי בהודעה הראשונה, הרכב לאחר שכשל להניע בכוחות עצמו, הונע בעזרת כבלים ונלקח למוסך מורשה יבואן לבדיקה, שם הציעו לאשתי מצבר תואם יצרן מסוג AGM בעלות של 2100 ש"ח.

במקביל אני ביררתי מול המתקין שהוזכר קודם, המתקין בירר וחזר אלי עם תשובה שלאור זה שאין לי ברכב s&s, ניתן להתקין מצבר רגיל.

דיברתי בטלפון עם איש השרות במוסך היבואן שם הייתה אישתי עם הרכב, אמרתי לו את זה ושאלתי לגבי המשמעויות של התקנת מצבר רגיל ולא AGM והאם יכול להיגרם נזק. הוא אמר שמצבר רגיל פשוט יחזיק חצי שנה. זה הכל.

 

עשיתי בדיקה באפליקציה של ורטה ובעוד כמה אתרים בארץ ובחול לפי סוג הרכב ללא s&s וקיבלתי התאמות של מצברים רגילים. ולכן החלטתי לנסות מצבר רגיל.

אלו הבדיקות שעשיתי ולפיהן לקחתי החלטה.

לא חושב שהייתי פזיז. ברור שהייתי עדיף לשים מצבר תואם יצרן, אבל זה 2100 מול 600.

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

פורסם
על סמך צילום של מצבר שיש ברכב כלשהו אי אפשר לקבוע נחרצות כי זה מה היצרן קבע וכי זה אכן המצבר הנדרש.

אולי היצרן שם בטעות מצבר אחר יותר ממה שצריך בסדרה מסויימת או שיש ליבואן מידע מהיצרן כי מצבר רגיל כן מתאים.

בשביל הבדל בהוצאה של מאות שקלים שווה לברר.

תמיד אפשר לשלוף טענה כזו או אחרת על הרבה דברים ולטעון טענות ולשים כול דבר בסימן שאלה.

 

קשה לי להאמין שהייצרן התקין מצבר לא נכון ברכב מה גם שהמוסך המורשה טוען שיש להתקין מצבר AGM והתמונה שצירף פותח האשכול לדעתי מספיקים בכדי לקבוע שהמצבר הנדרש הינו AGM.

 

* גם בספרות הייצרן כתוב שיש להתקין מצבר תואם/שווה ערך למצבר המקורי אבל לא כתוב איזה סוג של מצבר יש להתקין אלא רק נתונים חשמלים.

 

ברור שאפשר להתקין מצבר ללא טיפול תוצרת וורטא או בוש והרכב יניע כמו גדול. השאלה הנשאלת מה יהייה אורך החיים של המצבר ברכב שמתאים גם לנסיעות בשטח בתנאי רעידות וקפיצות או התהפכות של הרכב.

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...