Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2730 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אז לאחר שקיבלת תשובה מאדם שמכיר את המוצר (הודעה מספר 26 למטה קצת) וכפי שאתה רואה, המוצר סוגר עד ל 300NM וכמובן, שהמוצרים הללו מוכרים בעולם - זה עובד.

 

אז מה דעתך, שווה 150 ש״ח? אפשר לסמוך עליו שעקרונית יעשה את העבודה בעת הצורך (כמובן בלי לעשות נזק)?

 

אגב, שים לב לאזהרות בצד ימין למטה. לשימוש רק מפעם לפעם ובכל מקרה אחרי זה ללכת לחזק ברגים במוסך- איך אפשר לסמוך על זה?

בן

עריכה אחרונה על ידי benj

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מי שאין לו כח פיזי ביד, עצבים בנפש, ויש לו מספיק מקום בתא המטען לעוד פריט - שווה את הכסף. יעשה את העבודה בקלות.

 

 

מי שבשבילו זו לא טרחה רבה לפתוח בעזרת הידית / צלב, או שאוהב תא מטען ריק ונקי גם במחיר טרחה מסויימת לעיתים רחוקות בזמן החלפת גלגל - שלא ירכוש.

 

 

 

מבחינת המוצר עצמו בלי כל השיקולים מסביב, חד משמעית פותח גלגלים בקלות וביעילות.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

אני דווקא הייתי דואג מהידוק ייתר. במכוניות פרטיות מומנט הידוק ברגי הגלגל בטווח של 100Nm +/-.

 

כשבן אדם ממוצע סוגר עם מפתח גלגלים המקורי שמגיע עם הרכב, הוא יגיע בערך למומנט הזה, בשביל זה אורך ידית המפתח נבחר בהתאם.

 

 

אם הכלי המדובר מסוגל להדק ב 300Nm ויש לו קלאץ' כמו במברגת אימפקט אז מה שקובע את מומנט ההידוק זה רק משך הזמן בו מחזיקים את הכפותור לחוץ. קל מאוד להדק במומנט פי 3 מהנדרש.

 

 

לכן לדעתי אפשר להשתמש בכלי רק לפתיחה אבל לא לסגירה.

 

 

פורסם
ואתה מדבר מניסיון?

אם כתבתי ג'יפים, אז כנראה שכן. כלי כזה יעבוד ויעשה את העבודה. זה נחמד שיש את זה בתא המטען (בייחוד אם אתה נתקל בגוז'ון סורר). בכל מקרה, יש לי משהו דומה שבטיולי ג'יפים כבר סייע בפתיחה ליותר מ-10 תקרים. זה שיום אחד הוא ישבוק חיים ??? ברור. אבל אז יש גם את הידית המקורית ואז נתאמץ.

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

פורסם
אני דווקא הייתי דואג מהידוק ייתר. במכוניות פרטיות מומנט הידוק ברגי הגלגל בטווח של 100Nm +/-.

 

כשבן אדם ממוצע סוגר עם מפתח גלגלים המקורי שמגיע עם הרכב, הוא יגיע בערך למומנט הזה, בשביל זה אורך ידית המפתח נבחר בהתאם.

 

 

אם הכלי המדובר מסוגל להדק ב 300Nm ויש לו קלאץ' כמו במברגת אימפקט אז מה שקובע את מומנט ההידוק זה רק משך הזמן בו מחזיקים את הכפותור לחוץ. קל מאוד להדק במומנט פי 3 מהנדרש.

 

 

לכן לדעתי אפשר להשתמש בכלי רק לפתיחה אבל לא לסגירה.

 

ובגלל זה כדאי לקנות בנוסף

https://www.amazon.com/Astro-78810-10-Piece-Limiting-Extension/dp/B007K92N7M/ref=sr_1_3?s=automotive&ie=UTF8&qid=1526655044&sr=1-3&keywords=Torque+Sticks&dpID=51MVJMMvJYL&preST=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

פורסם

נתת אחלה ערכה ב ~130$, בודדים כאן הולכים באמת לקנות את זה אם בכלל.

 

הפתרון הוא פשוט לעשות שימוש במפתח המקורי שהגיע עם הרכב, הוא מוגבל יחסית למומנט הנדרש גם אם מתאמצים.

אפשר להרוס גם עם המפתח המקורי אבל הוא יעשה את העבודה.

 

צריך להבין האם על המכשיר הנמכר, יש אפשרות להבין כיצד נקבע או תוך כמה זמן מגיעים למומנט X.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני מסתפק בצלב הכי פשוט שעולה 30 ש"ח + המפתח שמגיע עם הרכב.

עם הצלב יותר נח לסובב את הבורג במהירות כשפותחים, והידית של הרכב באורך הנכון שמאפשר להגיע בערך למומנט שהיצרן קבע לסגירה.

לא רואה צורך במוצר הזה אם אתה לא מחליף גלגלים כל יומיים, גם אם הוא עולה "רק" 150 ש"ח.

המאמץ הגופני הכי משמעותי כשמחליפים גלגל זה להוציא את הגלגל ספייר מתא המטען (+ כל מיני דברים שמעליו) ולהכניס את הגלגל המפונצ'ר במקומו. בפתיחת הברגים בקושי משקיעים מאמץ.

מה שכן, מנוע חשמלי שיסובב דווקא את הג'ק יכול לחסוך הרבה זמן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אני דווקא הייתי דואג מהידוק ייתר. במכוניות פרטיות מומנט הידוק ברגי הגלגל בטווח של 100Nm +/-.

 

כשבן אדם ממוצע סוגר עם מפתח גלגלים המקורי שמגיע עם הרכב, הוא יגיע בערך למומנט הזה, בשביל זה אורך ידית המפתח נבחר בהתאם.

 

 

אם הכלי המדובר מסוגל להדק ב 300Nm ויש לו קלאץ' כמו במברגת אימפקט אז מה שקובע את מומנט ההידוק זה רק משך הזמן בו מחזיקים את הכפותור לחוץ. קל מאוד להדק במומנט פי 3 מהנדרש.

 

 

לכן לדעתי אפשר להשתמש בכלי רק לפתיחה אבל לא לסגירה.

 

גם עם צלב/ידית מומנט, איזו אינדיקציה יש לי על כמות המומנט שהפעלתי והאם היא נכונה?

 

בפנצ׳ריות בכלל, ספר בעייני אם הם בודקים מומנט

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

היה לי כזה שקניתי לפני כ 20 שנים גם כן מאוטודיפו (דגם קצת אחר אבל אותו עקרון)

פעם בשנה שנתיים השתמשתי בו.

בפעם האחרונה פתחתי 4 ברגים ה5 סרב להפתח והמפתח החשמלי הפסיק לעבוד.

עיקמתי את הצלב ואת הידית ולא הצלחתי לפתוח את הבורג האחרון , בסופו של דבר הגיע חבר עם מכשיר דומה ופתח את הבורג האחרון.

 

לסיכום עם סגירה בד"כ אין בעיה להשתמש במפתח המקורי , הבעיה היא בפתיחה של אומים עקשנים אום שנפתח והשתחרר מהר יותר לפתוח עד הסוף עם המפתח המקורי או סתם לסובב את הבוקסה עם היד.

 

סגירה עם צלב תיהיה מהירה יותר כי המכשיר מאיץ ונותן מכה וכל מכה זה שתיים שלוש שניות תאוצה.

 

כאמור כולם צודקים , אבל המכשיר הזה לא מיועד לעבודה מהירה יותר או סגירה נוחה יותר.

 

השימוש העיקרי הוא לפתח אומים סוררים

פורסם
גם עם צלב/ידית מומנט, איזו אינדיקציה יש לי על כמות המומנט שהפעלתי והאם היא נכונה?

 

עם צלב או מפתח מקורי של הרכב, אם אתה לא מפעיל כוח מוגזם ולא קופץ על המפתח עם כל משקל הגוף אתה לא תעבור בהרבה את הערך שקבע היצרן.

 

 

עם מפתח אימפקט חשמלי שמסוגל להדק ב 300-400Nm אין לך שום שליטה, תחזיק את הכפתור לחוץ כמה שניות והדקת ב 300Nm בלי שהרגשת. בשביל לא להדק חזק מידי אתה צריך להפסיק ללחוץ על הכפתור X זמן אחרי שהכלי עבר ממצב סיבוב רגיל למצב אימפקט ולזה צריך הרבה ניסיון שלרובינו אין.

 

 

פורסם (נערך)

אצלי ברכב תמיד יש את החבר הזה:

 

front(308).jpg?height=220&width=288

לפני שבועיים קניתי רכב חדש, היה פנצ'ר ועוד לא העברתי את המפתח הזה לרכב החדש. ניסיתי עם המפתח של היצרן ולא הצלחתי לפתוח את הברגים. בסוף קראתי לחבר "מבין" שהתחיל לקפוץ על המפתח של היצרן עד ששבר אותו (הבוקסה התנתקה מהמוט).

היתי צריך ללכת לאסוף את הידית הרצינית.

אז כן, מניסיון - שווה להחזיק כלי חזק יותר מהמקורי, גם אם מסתכנים לסגור את הברגים במומנט גבוה מהמומלץ.

עדיף על להתקע בשום מקום עם פנצ'ר ועם גלגל חילופי שאין איך להתקין.

8698_11.jpg

עריכה אחרונה על ידי gollu
פורסם

^^^

מחזק. ברנו קליאו למשל הידית המקורית קצרה ולא מאפשרת מומנט מספק לפתיחה. בטח לא אחרי שאת הגלגלים סגרו בפנצ׳ריה או במוסך עם אקדח אויר שהדבר האחרון שהם בודקים זה את המומנט שהם עובדים איתו.

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?

×
×
  • תוכן חדש...