Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - סיאט לאון קופרה - שובו של איש העטלף


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3083 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 215
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בהיבט הזה ובהתחשב שבסוף זו מכונית למי שחייו שגרתיים רוב רובו של הזמן, אני חושש שיש פה פוטנציאל שעמום.

אבל לא נהגתי בה, אז ממש לא לבנות על המסקנות שלי.

שיעמום? את זה אהבתי,

מכונית שיכולה לתת לאדם "שיגרתי" שעובד ומנהל חיים במשך השבוע ואז בסוף השבוע או אפילו לאחר פעילות עבודה יומית נכנס לרכב ומקבל חיוך עצום מהרכב - לדעתי זה לא רכב משעמם.

רכב שמאפשר לך להסיע משפחה למשל ולהתנהל בנוחות יחסית בשיגרה (לעומת רכב כמו קאפ שניראה מי יכול לנהוג עליו ביוםיום לעבודה וסידורים) ואז שאתה מבקש ממנו לצאת מעור הכבש שלו והוא לא כל כך תמים זה לדעתי רכב מהנה ולא משעמם

ושבוע מקסים לך ולכולם, וניפגש בטיולים על הכבישים עם חיוכים

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה קצת פחות מועיל. קודם כל, כי לא כל מה שחשים ממושב הנהג (התנגדות בהגה!) חשים גם ממושב הנוסע.

 

דבר שני, נהג כמו ליאון יכול פשוט להתגבר (כמעט בלי לחשוב) על מרכיבים בהתנהגות הכביש של רכב שעבור רובנו יהיו מכשלה (או סכנה של ממש) בנהיגה ברכב וניצול יכולותיו.

 

חן, עצם העובדה שיש לצידך מדריך נהיגה (שנוהג היטב ומדריך טוב) נותנת תחושת "רוגע" ובטחון. זו דעתי האישית לפחות.

 

אני כמובן יצאתי לנסיעה עם לאון, שהוא במקרה גם חבר טוב, והכל התנהל ברוח נעימה מאוד - הסבר קצרצר וממצה על שלל מצבי הרכב והשפעתם (מצב הדיפ' וכו'), ולאחריו לאון עשה סיבוב (כשאני לצידו) והראה לי מעט מיכולת הקופרה - הכל בגדר ההיגיון השפוי (ולא בצורה חולגנית שהיא), רק כדי לתת הבנה וטעימה קלה על היכולת שלה (ויעילות הדיפ').

 

בסופו של יום - כפי שכבר ציינתי קודם לכן, אני לחלוטין עם Falou. תמורה נהדרת לכסף, הרבה איבזור ונוחות הגיונית לגמרי ביום יום.

 

אגב, לגבי העיצוב פנים - גם זה של הגולף לא בדיוק מלהיב יתר על המידה (גם ב-150/GTI), אם נהיה כנים, אז אל תגזימו - זה של הלאון נורא "VAGי". שמרני, רבוע, בלי קשקושים, אבל עובד וקל מאוד לתפעול.

 

יצא לי להיות 4 ימים בחברת גולף 1.2 חדשה לחלוטין - ולא רק שלא נפלתי, גם פערי האיכות לא קיצוניים במיוחד כפי שנוטים לעשות מהם (הגולף היקרה זמזה כמו גדולה). המושבים שלה ה-ר-ב-ה פחות מוצלחים משל ה-FR, האיבזור קמצני להחריד (לא שב-1.4 הוא טוב בהרבה...), מראות הצד קטנטנות באופן מוזר החלון משולש הקטן שאחרי קורה A (שלטעמי גם לא נאה, בכל רכב שהוא - לאו דווקא בגולף) יוצר שטח מת מעיק.

עריכה אחרונה על ידי RS

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב שמאפשר לך להסיע משפחה למשל ולהתנהל בנוחות יחסית בשיגרה (לעומת רכב כמו קאפ שניראה מי יכול לנהוג עליו ביוםיום לעבודה וסידורים)

 

אני נוהג על מגאן קאפ. ברוך השם עושה את זה כבר 8 חודשים והנוחות באמת סבירה ומעלה. תקופה גרתי בדרום תל אביב, כבישים נוראים וזה היה פחות נחמד לצאת מהעיר. אבל היום שאני גר קצת צפונה מהמרכז ונוסע את 25 הק״מ שלי לעבודה בכביש 6 - אין תלונות. נכון, יש מעט מאוד סיבובים ופניות בדרך שאני יכול להנות מהם ולנצל את הרכב (עד כמה שאפשר במגבלות יכולת הנהיגה שלי), אבל כמעט כולם כמעט ריקים לחלוטין בשעות שאני נוסע ואין יום, אין נסיעה שאני לא מנסה למצות את הכייף בסיבובים האלה כמה שאפשר. ותאמין לי - אפשר. חלילה אני לא אומר שעם הקופרה אי אפשר לעשות זה, ההיפך הוא הנכון, אבל כמו שרשמו מעלי, עם המגאן יש לך המון השפעה על איך האוטו יתנהג בסיבוב וקל יותר (יחסית) להוציא אותה להיגוי יתר. בטיולים ונסיעות מדובר בסיפור אחר, הבעיה שכשיש יותר מדי רכבים אתה עובד יותר על קצב ופחות על הנאה.

הימים הקשים חלפו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעמום? את זה אהבתי,

מכונית שיכולה לתת לאדם "שיגרתי" שעובד ומנהל חיים במשך השבוע ואז בסוף השבוע או אפילו לאחר פעילות עבודה יומית נכנס לרכב ומקבל חיוך עצום מהרכב - לדעתי זה לא רכב משעמם.

רכב שמאפשר לך להסיע משפחה למשל ולהתנהל בנוחות יחסית בשיגרה (לעומת רכב כמו קאפ שניראה מי יכול לנהוג עליו ביוםיום לעבודה וסידורים) ואז שאתה מבקש ממנו לצאת מעור הכבש שלו והוא לא כל כך תמים זה לדעתי רכב מהנה ולא משעמם

ושבוע מקסים לך ולכולם, וניפגש בטיולים על הכבישים עם חיוכים

 

קובי, נראה לי שלקחת את זה קצת יותר מידי "אישי".

 

לא נראה לי ששי התכוון לפגוע או להעליב בעלי GTI / קופרה ושות', אבל אפשר לנסות ולהבין את דבריו - לא כולם יאהבו את העובדה שביום יום הקופרה / GTI מרגישות מאוד "רגילות" בנסיעה מנהלתית. יש מי שיחפש את הרעש, את האקשן ואת הדרמה - שמעט חסרים לדואו VAG הזה.

 

לא חייבים לקחת את ה-RS CUP ישר כמקום להשוואה על בסיס יום יומי (למרות שיש לי מספר חברים שיש להם CUP ואכן מתניידים בה כ"דיילי" - ולא סובלים במיוחד). אסכים איתך שיש לה תא נוסעים נורא דל וזול, והיא גם הרבה פחות פרקטית מ-GTI / קופרה, אבל היא מכונה הרבה יותר מהנה ומענגת לנהיגה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיעמום? את זה אהבתי,

מכונית שיכולה לתת לאדם "שיגרתי" שעובד ומנהל חיים במשך השבוע ואז בסוף השבוע או אפילו לאחר פעילות עבודה יומית נכנס לרכב ומקבל חיוך עצום מהרכב - לדעתי זה לא רכב משעמם.

רכב שמאפשר לך להסיע משפחה למשל ולהתנהל בנוחות יחסית בשיגרה (לעומת רכב כמו קאפ שניראה מי יכול לנהוג עליו ביוםיום לעבודה וסידורים) ואז שאתה מבקש ממנו לצאת מעור הכבש שלו והוא לא כל כך תמים זה לדעתי רכב מהנה ולא משעמם

ושבוע מקסים לך ולכולם, וניפגש בטיולים על הכבישים עם חיוכים

 

קודם כל, אני הייתי לוקח את הקאפ - ומסתדר. עם חיוך.

ויש אלטרנטיבות לקופרה.

אבארט 500 עם רכב שני משפחתי, למשל. מכונית כמו האבארט לא צריכה מרחבי אספלט משובח כמו הקופרה כדי לבטא את עצמה. מספיקה כיכר.

מיאטה או BRZ זו גם אפשרות. מכוניות משובבות גם ביומיום.

ויש מי שמוצא ביד שנייה מכוניות מרמות גבוהות יותר, וזה מבלי להכנס לשיפורים למיניהם... לא תמיד צריך חדש.

 

הקופרה היא דו"ש, לטוב ולרע, וכל אחד בוחר מה שמתאים לו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב זכרוני BRZ יקרה יותר, אין ספק שהביצועים שלה נחותים והיא בוודאי פרקטית פחות מהקופרה. הכיף בה נגיש יותר, אבל יש גם הרבה יותר ויתורים על הדרך. במיאטה עוד יותר.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עריכה:

במובן מסויים כשאני חושב על זה. אמנם מדובר בחבילה מצויינת, אבל יש פה חשש שזו חבילה שלאחר תקופה מסויימת הופכת למשעממת. כי היכן שאין את הריגוש היומיומי והיכולת להתעסק עם עניינים חמקמקים כמו מה אתה מסוגל, בסופו של דבר מה שהיא מציעה אלו דברים שמתרגלים אליהם.

 

בהיבט הזה ובהתחשב שבסוף זו מכונית למי שחייו שגרתיים רוב רובו של הזמן, אני חושש שיש פה פוטנציאל שעמום.

אבל לא נהגתי בה, אז ממש לא לבנות על המסקנות שלי.

 

שניה של רצינות, אתה אשכרה כותב מה שאתה כותב מבלי שנהגת באוטו ועוד קורא לזה מסקנות?:shock:

 

הנפצות נשמע יותר קרוב למציאות.

 

על הדרך, בא תמליץ לי על איזה סרט טוב שלא ראית...

 

ואני לא טוען שהיא כן משעממת או לא משעממת (ואני להבדיל ממך נהגתי ברכב), אני פשוט חושב שזה ממש לא לעניין לכתוב מסקנות על רכב שלא נהגת בו.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בגירה,הוא העלה סוגייה שגם חוקרת וגם שואלת,הרי מנהלים פה דיון.

מן הסתם אם אתה נהגת ברכב,שפוך לנו קצת פרטים ואולי נבין יותר טוב.

הסוגייה של שי או מה שרשם עלול להשפיע על אלה שחושבים בכיוון ורוצים

ללמוד עוד על הרכב עצמו.

הכל בכיף כן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה. נהניתי לקרוא.

 

לאיש משפחה, שרוצה מדי פעם להנות מרכב חזק ברור שהיא מוצלחת יותר מהרנו ומהסיבה הברורה שהרנו לא מכוונת לשם.

המגאן לא מכוונת לאן?

כי אני מבין ששתיהן מכוונות להיות הוט-האצ' - רכב עבור איש משפחה שרוצה גם ספורטיביות.

רנו ייצרו "בטעות" רכב ספורט והקופרה רכב יותר משפחתי.

שתיהן מכוונות לאותו הסגמנט, רק שכל אחת קיבלת את הפשרות בתחום אחר.

 

לגבי נוחות המגאן: לא הרגשתי רע בנסיעה מנהלתית, ולדעתי בהחלט אפשר "לקחת את הילדים לגן" על בסיס יום יומי.

 

אני מראש מודה שאני מוטה. בכל פעם שעליתי על המגאן היא הותירה אותי בהלם. עבורי היא מכונית לא פחות מפנטסטית. אני כותב את זה מנקודה של נהג עם ניסיון של פחות מעשור על הכביש ועם מספר בודד של קורסים של נהיגה ספורטיבית/מתקדמת באמתחתי. נהג בינוני ומטה אני מניח, ביחס לפורום. כלומר, קצה יכולות הרכב רחוק ממני ועדיין היא הותירה אותי בהלם מכמה שהיא טובה, נגישה לכל נהג, עושה בדיוק [EXACTLY] מה שתרצה ובדיוק [PRECISION] קרוב לשלמות גם בידיים פחות מנוסות. כיף כיף כיף שעטוף בהמון יכולת.

 

אני מאוד סקרן לנסות את הקופרה. לא כי היא מעניינת אותי, אלא בגלל כל הדיונים שהיו עליה בפורום. אני חושב שעושים לה קצת עוול.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה שאני בדעת מיעוט כאן - אבל אני סבור שהלאון הזו (לא הקופרה ספציפית, אלא הלאון החדשה בכלליות) היא אחד הרכבים היפים בסגמנט שלה. משהו במראה ה'זוויתי'/'חד' הזה מאוד מדבר אלי.

הבעיה שלה עבורי, היא לא באשמתה בכלל: היות ויש כ"כ הרבה רכבים על הכביש, הייחוד שלה נפגם, ואני כבר לא נהנה לראות אותה. זה אפקט דומה למה שקרה לפורד מוסטנג עבורי כשגרתי שנה בחו"ל - אחרי שאתה רואה אחת כזו בכל חור, הרכב פשוט מאבד את הwow factor שלו לגמרי. אני זוכר איך בארה"ב המוסטנג היתה בשבילי בגדר 'meh', ואיך שנה אחרי שחזרתי וקלטתי אחת בטכניון היא היתה בגדר 'holy crap'.

 

איזה מלכוד פסיכולוגי מטופש זה (עבורי, לפחות): אם הרכב מאוד מוצלח אז יהיו הרבה יחידות שלו על הכביש, ואם יש הרבה יחידות שלו על הכביש אז הוא פחות מוצלח (מבחינת פקטור ה"כמה כיף לי לראות אותו בחניה שלי", שעבורי הוא בעל משקל).

 

אם היינו ב"ואקום" (מכל רכב בסגמנט יש אקזמפלר אחד על הכביש): מבחינת עיצוב נטו אני חושב היא מקום ראשון או שני בסגנמנט שלה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המגאן לא מכוונת לאן?

כי אני מבין ששתיהן מכוונות להיות הוט-האצ' - רכב עבור איש משפחה שרוצה גם ספורטיביות.

רנו ייצרו "בטעות" רכב ספורט והקופרה רכב יותר משפחתי.

 

שניהן על אותו סגמנט, זה נכון, אבל המגאן עם תצורת ה- 3 דלתות והתיבה הידנית בלבד מרמזת דבר אחד - אני פה בשביל הביצועים. כמה פרקטית היא עבור איש משפחה? אולי בגלל שאין לי ילדים עדיין, אני לא ממש בקיא, אבל לדעתי היא תהיה נורא בעייתית בזה.

הקופרה, היא רכב משפחתי, מפנק הרבה יותר ליום יום (לא חכמה מול המגאן - לי אישית זה לא מפריע בכלל) עם תיבה נוחה למהלך השבוע והפקקים ו-5 דלתות להכניס ילדים, כלבים ושאר יצורים. מה שכן - תא המטען של המגאן בהחלט ענקי יחסית לצורך בו. נו מילא, אני עדיין זה שעושה קניות בבית :-)

הימים הקשים חלפו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3083 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...