Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 22 שעות, Eli R כתב:

הזמן עובר מהר כשנהנים...

 

התכוונתי להוסיף מוקדם יותר -

 

לא סתם כתבתי את המשפט הזה, בתחילת העדכון ה-'משעמם'...


הפיאסטה היא רכב חביב מאוד לנהיגה, ועל אף מנוע חלשלוש, היא מתגמלת מאוד בכבישים מפותלים יותר.

לא בטוח שיש עוד הרבה כלי רכב כאלו היום בקטגוריית הרכב והמחיר של הפיאסטה - שילוב הגיר, הגה, שלדה פשוט עושה את העבודה.

ללא ספק הייתי מברך על מנוע חזק יותר, אך מעטות הפעמים שהרגשתי חוסר זה.


תודה,

אלי

  • רעיון טוב! 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני יכול להוסיף שגם הפיאסטה שלי חגגה 7 שנים אצלי לפני כשבועיים שלוש. אין הפתעות הכל חלק.

מקיף וחובה 2 נהגים מעל 40 2300 עם ביטול השתתפות עצמית ב GO, ליברה נתנו אותה הצעה. רשיון רכב 876, אולי יותר זול אצלי כי התקנתי מובילאיי לפני שלוש שנים (כבר אין השתתפות מדינה השנה, עד השנה שעברה היה) ומה שאומר שההתקנה שלו בסוף יצאה לי חינם.

לגבי המנוע - לדעתי חלשלוש. אם הייתי גר בחיפה ונוסע יומיומי בעליות שם, ספק אם הייתי מחזיק איתו מעמד ככ הרבה שנים.

וגם אני לא מצליח להוציא יותר טוב מ - 1:14, ממוצע בין עירוני ועירוני. לא איפסתי את המחשב דרך (ששדרגתי עם forscan  לפני כשנה) והוא מראה לי 7.2 ליטר למאה קילומטר, לאורך 7000 הקילומטרים שעשיתי השנה. כאשר עירוני עם מזגן יורד ל 1:12.5 כמו שציינו לפני.

דרך אגב, לדעתי המזגן מתחיל לזייף אצלי, ואו שניהיה יותר חם (קיץ האמת יחסית זוועה לעומת שנה קודמת) אבל לדעתי לוקח לו יותר זמן לקרר את הרכב אחרי עמידה ממושכת בשמש. זה עדיין נסבל אז אני לא עושה עם זה כלום השנה, נראה שנה הבאה.

ליאור.

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
  • 8 חודשים מאוחר יותר...
  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

נשאלתי מספר פעמים וכנראה שכדאי לענות כאן...

 

שאלו אותי האם היו תקלות חוזרות במרכיבים או מכלולים מסויימים, ואם כן איזה מענה קיבלתי מהמוסך לכך.

אז לא - לאורך 9 השנים שהפיאסטה איתי, לא זיהיתי תקלות שאינן בלאי, ולא היו תקלות חוזרות לתיקונים שבוצעו.

 

מבחינת בלאי - הכל מפורט בדיווחים שלי.
גם כאן לא היו דברים 'לכתוב עליהם'.

 

תודה,

אלי

  • אהבתי 2

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

גם אם הייתי מתכוון למכור אותו, לא בטוח שהייתי מקבל אישור מהילדים שלי... 😄

 

  • מצחיק 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

אני נשארתי עם המערכת המקורית שהגיעה עם הפיאסטה.
ביקשתי במפורש שלא לקבל את ההתקנה המקומית של מערכת המולטימדיה שסיפקו בארץ...

  • רעיון טוב! 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

עד לאחרונה, כשהטלפונים עוד הכילו שקע 3.5mm, חיברתי את המערכת באמצעות כבל RCA.
עבורי זה נתן איכות שמע טובה.

עם הנייד הנוכחי זה כבר לא קורה.

 

אך מכיוון שגם כך בקרוב אני כמעט ולא אשתמש ברכב (אלא הילדים) אז אשבור את הראש ברכב הבא, שככל הראה יגיע כבר עם פתרון מובנה איכותי יותר.

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

נסיתי את שני ההתקנים הנ"ל בפיאסטה שלי.

בשני המקרים האיכות גרועה.

חיבור דרך RCA מפיק צליל נהדר מהמערכת המקורית.

לאחרונה קניתי מכשיר ללא יציאת 3.5, אז קניתי מתאם ל usb type c. 

החיבור משמש גם לאודיו וגם כדיבורית.

 

Screenshot_20231006_201555_Chrome.jpg

  • רעיון טוב! 1

Mazda CX5

Škoda FABIA

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

אז חלפו להם 10 שנים עם הפיאסטה...

(ולא, היא לא למכירה😂, חכו לסיום ה-post).

 

ממש לאחרונה הפיאסטה עברה עוד טסט.

חוץ מהחלפת לוחית רישוי (שבאמת הייתה בהירה משהו) דבר לא הפריד בינה ובין החתימה.

הרכב נשמר תקין בצורה טובה לאורך כל השנים וייתכן שזה בהחלט עזר.

 

אז אנצל את ההזדמנות הזאת לסיכום כללי, עם אזהרה מראש - זה עדיין 'משעמם'...

 

ביום הטסט לרכב היו פחות מ-115,000 ק"מ וב-04/08 (10 שנים על הכביש) היו 115,088 ק"מ.

בסך הכל הרכב גמע 7886 ליטרים של דלק, בעלות של 50,516 ש"ח - ממוצע של 6.41 ש"ח לליטר, ו-14.6 ק"מ לליטר.

 

עלות הביטוחים הייתה זולה יחסית ועלתה בשנתיים האחרונות, אך בהתאם לנתוני הנהגים והעבר הביטוחי, העלויות היו 'נוחות' - עלות חובה ומקיף בחידוש האחרון עמדו על כ-3500 ש"ח (לרכב שהמחירון שלו הוא 15,000 ש"ח...).

למה בכלל לעשות מקיף?

מכיוון שהרכב שימש אותי להגיע לעבודה, והמענה של רכב חלופי מיידי ולזמן ממושך היה חשוב לי.

 

טיפול מרכזי בוצע לרכב כל שנה בדצמבר (טסט ביולי), בעלות כוללת שהגיעה לכ-20,000 ש"ח - כולל צמיגים ומצברים (2 טיפולים ראשונים היו על חשבון היבואן).

כמובן שהטיפולים בוצעו לפי זמן ולא לפי נסועה, מכיוון שנסעתי מעט.

הרכב טופל במוסך "עד רעננה" שהוא מוסך מורשה יבואן.

 

לפני כשנה בוצעה החלפה ללא עלות של כל המנעולים של הרכב בעקבות (סוג של) קריאת שירות של היצרן על כך שהמנעולים עלולים להתקע נעולים במקרה של תאונה.

 

אז בסך הכל - יופי של רכב.
עשה את עבודתו נאמנה.

ואפילו אפשר מעט חדוות נהיגה.

 

שבוע שעבר המרתי את הביטוחים של הרכב מחובה+מקיף, לחובה+צד ג' לנהג חדש/צעיר.

ביטוח נהג חדש זה יקר... גם אם מדובר רק בחובה וצד ג'...

הרכב עבר בצורה מלאה ומוחלטת לילדים, גם אם אני עדיין משלם/אשלם ביטוחים, כביש 6, טיפולים ודלק.

 

אני התחדשתי ברכב אחר, אבל זה לא הסיפור כאן.

 

אני אסיים את ה-thread הזה כאן, ולא אעדכן עוד, מפני שזה כבר 'לא הרכב שלי'.

כמובן שאשמח לענות לשאלות, אם יש כאלו.

 

תודה,

אלי

 

  • אהבתי 5

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...