Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פיאסטה טרנד ידנית 2014, סיכום שנה


Eli R
שימו לב! השרשור הזה בן 203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לי יש כזה 2015 ידני כבר שנה וחצי 31k קילומטרים, בסך הכל רכב נחמד עם תא מטען יחסית גדול, 7 כריות אוויר וגם כשקניתי אותו הוא היה הכי זול בקטגוריה. הוא מספיק לדעתי עבור משפחה עם נהגים יחסית רגועים עם ילד וכלב שנוסעים הרבה לכמה ימים לצפון.

הייתי שמח אם הוא היה יותר חסכוני, אצלי הוא עושה 1:14 בנסיעות משולבות בפקקים ובכביש 6.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם הנסיעות שלך היו יותר מפותלות, לא הייתה מכנה את הרכב הזה 'אפור' ׁ(;

חבל לא מביאים לארץ את הגרסאות החזקות יותר עם גיר ידני. 1L אקובוסט..

אני לגמרי מסכים איתך!

 

'אפור' הכוונה שהכל קורה כמו שצריך, שום דבר לכתוב עליו הביתה...

אני גר בעמק חפר ויש כמה כיכרות וכבישים בין ישובים שלגמרי גורמים לי לחיוך עם הפיאסטה.

 

אולי עם מנוע אחר הוא לא יהיה אפור,אממ אממ ST.

כשאהייה גדול תהייה לי סופר מיני חמימה :wink:

 

יש לאבי רכב כזה, רק שהוא נקנה מדלק ולא מאיילון

אפור זאת בדיוק המילה שאני חושב עליה כל פעם שאני נוהג ברכב, ההגה באמת נחמד, הקלאץ טוב, העברת הילוכים מאוד נוחה, אבל הבעיה האמיתית של הרכב לדעתי זה המחסור בכוח.

הכל נכון.

החוסר בכוח מורגש בעיקר בהילוכים הנמוכים.

על כביש 6 מעולם לא נתקלתי בקושי להשתלב בתנועה גם בעקיפות ארוכות ומהירות.

 

יש לי פיאסטה 2014 עם 41K, ידנית, ואני חושב שזה בכלל לא רכב אפור (למרות שהיא בצבע אפור :wink:)

נוחות נסיעה, התנהגות כביש, איכות תא הנוסעים, רעש, עיצוב פנימי וחיצוני - גבוהה מהממוצע.

המנוע אכן חלשלוש :cry:. ואצלי הוא עושה 1:14 במקרה הטוב, מזגן לא מפסיק לעבוד, נסיעה בין עירונית פקוקה.

ליאור.

הפיאסטה שלי לבנה :-D

אני מניח שאצלי החסכון בדלק מושג בזכות תמהיל נסועה עם יתרון ברור ל-נסיעות בינעירוניות.

 

לי יש כזה 2015 ידני כבר שנה וחצי 31k קילומטרים, בסך הכל רכב נחמד עם תא מטען יחסית גדול, 7 כריות אוויר וגם כשקניתי אותו הוא היה הכי זול בקטגוריה. הוא מספיק לדעתי עבור משפחה עם נהגים יחסית רגועים עם ילד וכלב שנוסעים הרבה לכמה ימים לצפון.

הייתי שמח אם הוא היה יותר חסכוני, אצלי הוא עושה 1:14 בנסיעות משולבות בפקקים ובכביש 6.

 

תא המטען שלו בהחלט מספק, ובקיפול מושבים אחוריים מתקבל המון מקום (העברתי כמה אקווריומים לא קטנים ככה...)

 

רוב הזמן אני נוסע בו לבד - הרכב המשפחתי שלנו הוא S-max...

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתקין בקרת שיוט, לא סיפור יקר, תביא מebay את הידית ועד רעננה זה כבר יותקן...

 

אשמח ליותר פרטים ולקישור...

זאת פעולה 'פשוטה'?

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

אני בדיוק מחפש כזאת שנתון 2013-2014 ונראה שהטופיק הזה ענה לי על רוב השאלות (אמינות, אחזקה, התנהגות בכביש וכו').

 

איך היא מבחינת בטיחות? מה ההבדל בין רמת גימור טרנד לאמביאנטה? בכלל, מה האבזור הפנימי ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשמחתי לא יצא לי לבדוק את רמת הבטיחות המעשית שלה...

הפיאסטה נחשבת לרכב בטוח לפי מבחני הריסוק האלו.

 

לגבי הבדלים בין רמות הגימור, בדיוק כתבתי זאת כאן.

 

זה המפרט של הרכב.

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אז אני ממשיך לעדכן באדיקות בסיום כל שנה.

מדובר ברכב 'פשוט' אבל אולי זה יעזור למישהו שיתעניין בכזה רכב בעתיד.

 

3 שנים (ויום) על הכביש וממש בעוד מאות בודדות של ק"מ יראה 50000 ק"מ על השעון.

סיכום השנה הראשונה והשניה מופיעים במעלה העץ.

 

אז מה היה בשנה השלישית?

 

1. טיפול 45000 בוצע שנה אחרי טיפול הטיפול הקודם ועם 41000 ק"מ על השעון.

הטיפול עלה 619 ש"ח וכמו קודמיו בוצע ב-עד רעננה.

הטיפול בוצע לפי הספר וללא תוספות והפתעות.

בטוח שאפשר להוזיל עלויות טיפול, אך אני מטפל במוסך הזה כבר מעל 8 שנים ומרוצה מהשירות ומהמענה המקצועי.

 

2. ביטוח חובה ומקיף לנהגים מעל גיל 40 עלה קצת יותר מ-3000 ש"ח.

 

3. אגרת רישוי עמדה השנה על 1090 ש"ח (1226 בשנה הראשונה ו-1203 בשנה השנייה).

לקראת מבחן הרישוי השנתי החלפתי מגבים (מקוריים) שחרקו עד כאב אוזניים...

 

4. הנסועה בשנה האחרונה הייתה נמוכה מבשנתיים הראשונות בגלל פרוייקטים בחו"ל שדרשו ממני יותר טיסות מנסיעות.

סך הכל התווספו השנה פחות מ-13000 ק"מ.

 

5. אני מתכנן להחליף צמיגים (עדיין עם המקוריים) בעוד כמה חודשים, לקראת החורף.

 

וסך הכל?

 

בשלוש השנים האחרונות נצרכו 3152 ליטר דלק בעלות כוללת של 19890 ש"ח.

תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת של 1:15.5.

סך כל ההוצאות האחרות על הרכב ב-3 השנים האחרונות עומדות על 17159 ש"ח (רישוי, ביטוח, טיפולים ועוד).

וסך הכל - כ-37000 ש"ח ל-36 חודשים.

משמע כ-1000 ש"ח לחודש לפני ירידת ערך.

 

המון מספרים זרקתי כאן למעלה...

 

הסיבות הן שתיים -

1. מדובר ברכב הגיוני לתחזוקה וניסיתי לראות זאת מתוך המספרים.

אני מקווה שזה יימשך כך לאורך שנים, מכיוון שאין לי כוונה להחליפו בקרוב.

2. הרכב נוח, שקט, מעלה חיוך מידי פעם (כן, גם זה קורה) אבל בסך הכל, וכפי שכבר כתבתי שנה שעברה - זה סוג של רכב 'אפור'.

אין הרבה דברים אחרים לספר עליו. וזה בהחלט משמח אותי.

 

ובשביל לוודא שזה ברור - אני ממליץ עליו בפה מלא, שמח על כך שרכשתי אותו, ומקווה שישרת אותי נאמנה עוד שנים מספר.

 

תודה,

אלי

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור. מחזק את כל מה שנאמר פה גם באופן אישי.

לגבי התקנת בקרת שיוט בפיאסטה- מוזמנים לקרוא את השרשור שפתחתי בעבר, חבר פורום כתב שם קצת מידע בעניין הזה.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

פורד פיאסטה ידנית 2013 1.25L 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני ממשיך לעדכן באדיקות בסיום כל שנה.

מדובר ברכב 'פשוט' אבל אולי זה יעזור למישהו שיתעניין בכזה רכב בעתיד.

 

3 שנים (ויום) על הכביש וממש בעוד מאות בודדות של ק"מ יראה 50000 ק"מ על השעון.

סיכום השנה הראשונה והשניה מופיעים במעלה העץ.

 

אז מה היה בשנה השלישית?

 

1. טיפול 45000 בוצע שנה אחרי טיפול הטיפול הקודם ועם 41000 ק"מ על השעון.

הטיפול עלה 619 ש"ח וכמו קודמיו בוצע ב-עד רעננה.

הטיפול בוצע לפי הספר וללא תוספות והפתעות.

בטוח שאפשר להוזיל עלויות טיפול, אך אני מטפל במוסך הזה כבר מעל 8 שנים ומרוצה מהשירות ומהמענה המקצועי.

 

2. ביטוח חובה ומקיף לנהגים מעל גיל 40 עלה קצת יותר מ-3000 ש"ח.

 

3. אגרת רישוי עמדה השנה על 1090 ש"ח (1226 בשנה הראשונה ו-1203 בשנה השנייה).

לקראת מבחן הרישוי השנתי החלפתי מגבים (מקוריים) שחרקו עד כאב אוזניים...

 

4. הנסועה בשנה האחרונה הייתה נמוכה מבשנתיים הראשונות בגלל פרוייקטים בחו"ל שדרשו ממני יותר טיסות מנסיעות.

סך הכל התווספו השנה פחות מ-13000 ק"מ.

 

5. אני מתכנן להחליף צמיגים (עדיין עם המקוריים) בעוד כמה חודשים, לקראת החורף.

 

וסך הכל?

 

בשלוש השנים האחרונות נצרכו 3152 ליטר דלק בעלות כוללת של 19890 ש"ח.

תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת של 1:15.5.

סך כל ההוצאות האחרות על הרכב ב-3 השנים האחרונות עומדות על 17159 ש"ח (רישוי, ביטוח, טיפולים ועוד).

וסך הכל - כ-37000 ש"ח ל-36 חודשים.

משמע כ-1000 ש"ח לחודש לפני ירידת ערך.

 

המון מספרים זרקתי כאן למעלה...

 

הסיבות הן שתיים -

1. מדובר ברכב הגיוני לתחזוקה וניסיתי לראות זאת מתוך המספרים.

אני מקווה שזה יימשך כך לאורך שנים, מכיוון שאין לי כוונה להחליפו בקרוב.

2. הרכב נוח, שקט, מעלה חיוך מידי פעם (כן, גם זה קורה) אבל בסך הכל, וכפי שכבר כתבתי שנה שעברה - זה סוג של רכב 'אפור'.

אין הרבה דברים אחרים לספר עליו. וזה בהחלט משמח אותי.

 

ובשביל לוודא שזה ברור - אני ממליץ עליו בפה מלא, שמח על כך שרכשתי אותו, ומקווה שישרת אותי נאמנה עוד שנים מספר.

 

תודה,

אלי

 

619 לטיפול קטן במוסך מורשה זה מחיר הוגן ואין ספק ששווה לשלם עוד 200 שקל בשנה תמורת שירות ומקצועיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

השנה הרביעית הייתה כל כך 'משעממת' שלא מצאתי סיבה לשעמם גם אתכם...

 

אתמול הסתיימה השנה החמישית, אז החלטתי בכל זאת לשפוך עליכם מעט רשמים.

 

השנתיים האחרונות היו מועטות נסיעות ומד האוץ עמד על 71,000 ק"מ (כמו השנה השלישית).

אני נוסע מעט מכיוון שמרבית הפרוייקטים מתבצעים מהבית או בחו"ל. מצד שני, כרטיס ה-frequent flyer שלי ממשיך לצבור מיילים...

 

לממהרים - מעט נתונים יבשים:

תצרוכת דלק ממוצעת של 15.15 ק"מ לליטר (כ-4670 ליטר דלק ב-5 שנים).

ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 40 עמד השנה על 2920 ₪ (3020 ₪ שנה שעברה).

אגרת רישוי שנתי עמדה השנה על 1104 ₪.

 

תחזוקה:

בסוף 2017 הוחלפו 4 צמיגים (Falken 914) בעלות של 1120 ₪.

אחר כך בוצע כיוון פרונט לציר קדמי בלבד (ציר אחורי נבדק ונמצא תקין) בעלות של 200 ₪.

הרכב עדיין מטופל במוסך מורשה פורד ברעננה.

טיפול 60,000 כלל נוזל בלמים, פלאגים, פילטר אוויר, שמן מנוע, פילטר שמן ועבודה, כל זה בעלות של 1,160 ₪ (ביקשתי וקיבלתי הצעות מחיר משני מוסכים נוספים שאינם מורדי יבואן וההפרש לא היה כדאי עבורי לעבור מוסך...).

טיפול 75,000 כלל שמן מנוע, פילטר שמן ופילטר מזגן, ולכך התווספו החלפת דיסקים ורפידות בלמים קידמיים. החלפתי למקורי מחוסר הבנה שהחלופי טוב לא פחות (את זה למדתי לאחר הטיפול מחברי הפורום...). הטיפול כולו עלה 1,960 ₪, כאשר כל הקשור להחלפת הדיסקים/רפידות עלה 1,115 ₪.

 

סך הכל ל-5 שנים:

דלק - כ-29,400 ₪.

תחזוקה (רישוי, ביטוחים, טיפולים, שוטף, בקיצור הכל) – כ-29,000 ₪.

וסך הכל - כ-59,000 ₪ ל-60 חודשים.

משמע כ-1000 ₪ לחודש לפני ירידת ערך.

 

לדעתי:

הרכב דורש תחזוקה סבירה, נוח ונעים לנסיעה, ניתן לנהל שיחות דיבורית ללא כל בעיה גם בנסיעה על כביש 6.

לא מדובר ברכב 'חזק' או אפילו קרוב לזה. אבל הוא חביב עליי ואני אפילו נהנה מהנהיגה בו בכבישים 'מתאימים'. לטעמי יש לו מכלול שלדה-הגה חביבים וכאשר הקצב לא גבוה, זה לגמרי נחמד.

 

אני עדיין באותה דעה שהצגתי בתום השנה השלישית – אני ממליץ עליו בפה מלא, שמח על כך שרכשתי אותו, ומקווה שישרת אותי נאמנה עוד שנים מספר.

 

תודה,

אלי

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גם הנסיון שלי בג'אז (שנקנתה משומשת), וקורסה ו208 חדשות, סופר מיני ידנית תספק פתרון תחבורה טוב לרוב האנשים בסד"ג 1500 ש"ח לחודש, רכב חסכוני, אמין, קל לתמרון וחניה, מספיק לעד 4 נוסעים, ותא מטען סביר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תיעוד. תשמע, הלוואי על כולנו רכב ״משעמם״ כזה.

ללא ספק שיחקת אותה עם הגיר הידני - הרובוטי הרג את הפיאסטה בעולם.

״עד רעננה״ מוסך סביר לגמרי, והמחירים למורשה סבירים להפליא, אין סיבה לטרטר את עצמך בינתיים למוסכים אחרים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד!

בשנה חמישית אתה אמור להחליף טיימינג. מפליא שלא אמרו לך על זה כלום במורשה.

זה סיפור של בערך 1500 ש"ח במורשה.

אל תזניח.

דרך אגב, גם לי פיאסטה 2014 ידני, עם 78 אלף, ואכן 100 אמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"

אחר כך בוצע

כיוון פרונט

לציר קדמי בלבד (ציר אחורי נבדק ונמצא תקין)"



איזה " פרונט" יש בציר האחורי

:-P מזכיר לי חבר, ששאל אם סרן קידמי חי הכוונה ל "בקאקס הקידמי" :lol:



 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפורום מכיל הררי מידע ואני שמח להוסיף מעט מניסיוני למאגר הזה.

תודה לכם.

 

חשוב מאוד!

בשנה חמישית אתה אמור להחליף טיימינג. מפליא שלא אמרו לך על זה כלום במורשה.

זה סיפור של בערך 1500 ש"ח במורשה.

אל תזניח.

דרך אגב, גם לי פיאסטה 2014 ידני, עם 78 אלף, ואכן 100 אמינות.

אז זהו, שלא בדיוק.

 

בבדיקה שעשיתי מול מוסך מורשה אחד, ואז גם מול דלק מוטורס, ואז גם ברחבי הרשת, הוראת החלפת רצועת תזמון בפיאסטה 2014 ידנית היא 8 שנים או 165,000 ק"מ.

לאחר שקראתי את ההערה שלך, ביקשתי את עזרתו של עדי מ-מוסך שי-לי וגם הוא אישר נתונים אלו בהתבססות על המאגרים הרשמיים שלהם.

הוא ביקש לברר זאת יותר לעומק מחר ויחזור אליי.

 

מבטיח לעדכן כאן.

 

"

אחר כך בוצע



כיוון פרונט

לציר קדמי בלבד (ציר אחורי נבדק ונמצא תקין)"



איזה " פרונט" יש בציר האחורי

:-P מזכיר לי חבר, ששאל אם סרן קידמי חי הכוונה ל "בקאקס הקידמי" :lol:

 

אתה כל כך צודק...

אני לגמרי מכיר את ההבדלים בין front ו- rear, רק שהמינוחים בעולם הזה לא נכתבו על ידי.

 

בכל מקרה - אכן בוצע כיוון רק לסרן קידמי :-D.

 

תודה,

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 203 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...