Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחום של סלד שבו כ"ס לא משתנה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4444 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עבור מנועי TSI לדוגמא, 1.2 TSI מקבלים 105 כ"ס בתחום סל"ד של 4500 עד 5500. קצת לא מובן הקטע הזה, הרי מה הרווח שיש לנו כך שכ"ס שווה בכל התחום הזה? כי יותר סל"ד = יותר שריפה של בנזין. אז למה לא להישאר על 4500 סל"ד? אותו כ"ס ויותר חסכוני. כלמר למה המנוע לא עוצר על 4500 סל"ד במקום התחום הזה?

פורסם

בנהיגה חסכונית כלל לא מגיעים לתחום הסל"ד הזה, בנהיגה שבה רוצים להגיע למהירות גבוהה בזמן קצר, רוצים להימצא בתחום שבו הספק המנוע גבוה ביותר. אם תעביר להילוך הבא כשאתה בקצה התחתון של התחום, תגיע לסל"ד נמוך מהתחום ותקבל הספק נמוך יותר. ברור לך גם שסל"ד גבןה יותר הוא גם מהיר יותר (ובהילוך הגבוה ביותר שיא המהירות יתקבל בסל"ד הגבוה ביותר האפשרי, אלא אם ההילוך מאוד ארוך).

 

האמת היא שעקומת ההספק לא באמת שטוחה לחלוטין, אלא נראית שטוחה.

 

בגיר רציף באמת נשארים כל הזמן בנקודה בה ההספק גבוה ביותר, והתאוצה מתקבלת על ידי שינו היחס בקצב שיתאים לתאוצה שהמנוע מספק. גירים אלה יכולים לחילופין להימצא תמיד בנק` (להבדיל מתחום) החסכונית ביותר, מכאן שהגיר הרציף לרוב יהיה גם חסכוני יותר.

פורסם

יכול להיות שמעל 4500 סלד הטורבו כבר לא נמצא בתחום היעיל שלו- כלומר לא מסוגל לדחוס עוד אוויר למנוע- לא משנה שהמנוע עולה בסלד למנוע יש כמות מקסימלית של אוויר, כלומר כמות מקסימלית של הספק. למה לאפשר למנוע להגיע ל5500 סלד? אולי כדי לאפשר הורדת הילוכים אגרסיבית יותר מאחר והמנוע מסוגל להגיע לסלד כזה.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

כ"ס הוא נתון התלוי בסל"ד ובמומנט באותו סל"ד (כפל ביניהם) לחלק לערך קבוע כלשהו.

כך שאם התוצאה נשארת זהה (105 כ"ס), אך הסל"ד עולה מ-4500 ל-5500, משמע שהמומנט עבור 4500 גבוה מהמומנט עבור 5500 סל"ד.

למעשה עבור הנתונים האלה המומנט ב-4500 סל"ד יהיה גבוה ב-22% מהמומנט ב-5500 סל"ד.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

במקרה ה 1.2 TSI מדובר בכיול מובנה, מאחר והמנוע מסוגל להגיע להספק גבוה יותר, ולמעשה רק הסל"ד המירבי מגביל אותו.

רוב המנועים, גם כאלו שיש להם מגביל סל"ד, מסוגלים לטפס לסל"ד גבוה יותר מזה שבו מושג ההספק המירבי.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...