Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תמים או לא תמים - העובדה היא שסוגיה דומה מאוד כבר הגיעה לפתחו של ביהמ"ש והלקוח בסופו של דבר לא חויב להשיב לבנק את כספו.

זה לא כזה שחור לבן כמו שחלקכם לפחות חושב. בסופו של דבר, אסור לשכוח שיש כאן גם רשלנות לא קטנה מצדו של הבנק.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

מסכים לחלוטין אלעד, בתגובה שלי לפחות לא דיברתי על הסוגייה המשפטית.

אני רק אומר לא להתחזות לתמים "לא שמתי לב שנכנסו לי 4000 שקלים לחשבון " , להיות גברברון ולהגיד " כל השנים הבנק ז$ן אותי , הפעם אני רוצה לז^^ן אותו, הוא הכניס לי בטעות כסף לחשבון וביזבזתי אותו על קוק ובחורות, האם הוא ידרוש אותו בחזרה? " :-P

פורסם
תמים או לא תמים - העובדה היא שסוגיה דומה מאוד כבר הגיעה לפתחו של ביהמ"ש והלקוח בסופו של דבר לא חויב להשיב לבנק את כספו.

זה לא כזה שחור לבן כמו שחלקכם לפחות חושב. בסופו של דבר, אסור לשכוח שיש כאן גם רשלנות לא קטנה מצדו של הבנק.

העובדה שסוגיה דומה הגיעה לפתחו של ביהמ"ש לא אומרת דבר, למה? כי זה תלוי בהמון דברים.

קודם כל יש הבדל בין סכום חד פעמי לבין 180 אלף דולר על פני שנתיים.

יש הבדל בין זה שמאיר דיבר עם הפקיד שטיפל בכספו וזה אמר שהכל בסדר, לבין הבחור שלא.

צריך להסתכל על זה שבמקרה של אדון מאיר, סביר שעבד והרוויח כסף בחייו כך שהדבר לא היה שדרוג קיצוני באורח חייו. מנגד, במקרה שלנו מדובר בחייל שזו המשכורת השנתית שלו.

 

בנוסף, הוא גם היה אמור לקבל סכום כסף דומה, אם הוא לא קיבל את הכסף, אז עבדו עליו.

אם הוא קיבל את הכסף, אז יש פה חוסר תו"ל מובהק, כי אין עוררין על כך שלא חשב שמגיעים לו 8K.

פורסם

הסכום השני צריך להגיע אלי בשבוע הקרוב,אך הוא לא יכנס לבנק עד שהסוגיה תיפתר.

חוץ מזה לא הייתי חייל כשזה קרה.

כל הבעיה פה היא זה שהם לא הסכימו לתת לי זמן להחזיר את הכסף ולא כמה ימים.

אני לא מתכוון לקחת מההורים כסף,אני לא מתכוון לקחת הלוואה על פאשלה שלהם.

אין לי בעיה לשלם אך אני גם לא רוצה עכשיו לזרוק משכורת שלמה וחודש ימים להיות תקוע בלי כסף,שוב על פאשלה שלהם.

שימו לב שכל הסוגיה פה לא הייתה האם לשלם או לא,הסוגיה היתה מתי לשלם.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

אם כך לך למנהל הבנק ותגיד להם שאתה לא מתכחש לחוב, אבל צריך למצוא פתרון נוח לכולם ואתה שומר לעצמך זכות להתגונן מול צעדים כוחניים שלנם.

פורסם

אני לא הייתי ממהר לשלם לבנק. נשמע לי תמוה מאוד שיום בהיר ו(לא) נהדר מחליטים שכסף שהיה אצלי בחשבון לא שייך לי ונלחצים על הסכום. תודיע לגברת החצופה שעימה דיברת שאם כבר אתה משלם סכום של 4 אש״ח את תשלום הזמן על הטעות של הבנק הם ישלמו.

כל שני וחמישי יכניסו לי סכומים (או לא יכניסו. האם עברת על תדפיסים ווידאת את הדבר הנ״ל?) וימשכו לי כסף מהחשבון? אם כך הרי שהבנק בו מתנהל חשבונך לא בטוח ויש לעזוב אותו ולעבור לבנק אחר. אחד אחראי, לשם שינוי.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

השאלה היא לאן אתה רוצה להגיע איתם? האם אתה ממשיך לנהל באותו סניף ובאותו בנק את החשבון שלך?גילוי נאות, הח"מ מנהל סניף של בנק בישראל.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא יודע איך מטפלים בכזה מצב, אבל אם הייתי במקומך - אחרי שהעניין יפתר הייתי עובר לבנק אחר.

אי אפשר שלא לראות שחלק מהאשמה עליהם (הטעות בהעברת הכסף) והם עוד מעיזים לאיים על הלקוח בטלפון...

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני לא יודע אם אמשיך לנהל את החשבון שלי באותו הבנק,למרות שיש לי את החשבון שם מגיל 16 ועד עכשיו לא היו לי בעיות איתם אני לא יודע מה הם מציעים שאני לא יכול לקבל בחשבון בנק אחר,אבל הדבר שהכי נוח לי בבנק הזה שיש לי וויזה דיירקט וכל מה שאני מגהץ יורד לי מהחשבון במקום,בנוסף יש את המפתח שזה גם חוסך כמה עשרות שקלים בחודש.

אני לא כ"כ מבין בנושא בנקים,אם הייתי יכול הייתי מתנהל בלי חשבון בנק.

הדבר שהכי עיצבן אותי הוא שמהרגע הראשון שהתקשרו אלי התנהגו אלי בזלזול וקיבלתי תחושה כאילו אני גנב,גם אחרי שעליתי על הטעות שקרתה לא באתי להתחמק מאחריות,פשוט זה לא ראילי מבחינתי להשיג סכום כזה בתוך יום.

אם לא היה זלזול ואיומים כאלה ואחרים מצד הבנק אני בטוח שהייתי ממשיך איתם.

אני גם בטוח שהצד השני שנלקח ממנו כסף כנראה העלה אותם על טיל והם רוצים להוציא את עצמם כמה שיותר נקיים מהסיפור.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם
השאלה היא לאן אתה רוצה להגיע איתם? האם אתה ממשיך לנהל באותו סניף ובאותו בנק את החשבון שלך?גילוי נאות, הח"מ מנהל סניף של בנק בישראל.

 

בתור מנהל סניף בנק, תוכל להגיד האם החוק נמצא לצידכם במקרה כזה?

האם אפשר לחייב את הלקוח שיחזיר את הכסף תוך יומיים?

איך הוא יכול להתנהל מול הבנק במקרה כזה, שנניח הוא לא רוצה להחזיר את הכסף?

תמיר.

פורסם

טוב,

כשאתה מגיע אליהם לשיחה, תסביר להם ש:

1. אסור היה להם לחייב את החשבון שלך ללא אישורך, גם אם מדובר בטעות שלהם.

2. שהטעות שלהם ולמרות שבדיעבד אתה מבין שהכסף צריך לחזור לבעליו המקורי, שיאפשרו לך להשיב את הכסף בהתאם ליכולותיך.

3. שבמידה וייגרם לך או לשמך הטוב נזק בגלל שאתה ביתרת חובה, כתוצאה מהטעות שלהם, ובמידה והם יחזירו שיקים או חיובים, ו/או יחסמו לך כרטיס אשראי אתה תתבע אותם. ותזכה.

4. שאינך מוכן לשאת בשום עלות של תיקון הטעות, למעט הסכום הנומינלי שבו זוכית.

5. שאת ההחזרים אתה תשיב להם ללא ריבית או עמלות כלשהן, שנובעות כאמור מטעות שלהם.

6. בכל מקרה בכוונתך לפנות לבנק ישראל ולדווח על אופן ההתנהלות של הסניף והמנהלת שלו, לרבות שיחות הטלפון המאיימות.

 

תבין מתוך האמור מה שאתה רוצה.

 

 

אני אסכם בתאור מקרה שארע אצלי בסניף רק לפני כמה ימים.

לקוח שלי זוכה במשכורת שלו פעמיים. אותו הסכום נכנס פעמיים. יומיים לאחר מכן קיבלנו טלפון מהבנק שהעביר בטעות את שתי המשכורות, בו הם ביקשו שנשיב להם את אחת המשכורות שזוכתה בטעות. הסברנו להם שאנחנו נקבל קודם את אישור הלקוח שלנו, ורק אם יאשר לנו, נשיב את המשכורות. פנינו ללקוח שהופתע, וכמובן אישר מייד להשיב את הכסף, וכך נעשה. בלי אישור הלקוח שלי, לא הייתי ממשיך לדבר עם הבנק שעשה את הטעות. מבחינתי שהוא יתבע את הלקוח שלי להשיב לו את הכסף, ושבית המשפט יחליט. אנחנו לא נכנסים לחשבונות של לקוחות ופועלים בהם כבשלנו.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

מעבר לכך שאני מחזק בחום את דבריו של יואב, להלן סיפור אישי שלי מלפני קרוב לשלוש שנים:

בשל סיטואציה מסויימת שנוצרה, הבנק שבו מתנהל החשבון שלי לקח לעצמו את החירות לחייב את חשבוני בסכום של כמה מאות שקלים, מבלי שקיבל את הסכמתי לכך ומבלי שיידע אותי טרם ביצוע המשיכה.

לאחר דין ודברים עם הגורמים הנוגעים בדבר כספי הושב אלי כעבור יומיים, ולקינוח גם פתחתי להם תלונה אצל המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

אין לי מושג מה עלה בגורל התלונה הזאת, מה שאני יודע זה שמאז החשבון מתנהל ללא דופי וללא בעיות כלשהן.

 

אגב, כרטיס דיירקט אפשר להנפיק בכל הבנקים, זה לא משהו שייחודי רק לדיסקונט.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

1. תוכל להגיד האם החוק נמצא לצידכם במקרה כזה?

2. האם אפשר לחייב את הלקוח שיחזיר את הכסף תוך יומיים?

3. איך הוא יכול להתנהל מול הבנק במקרה כזה, שנניח הוא לא רוצה להחזיר את הכסף?

 

1. זה מורכב. מצד אחד הלקוח נהנה מכסף שלא שייך לו, רק בשל טעות אנוש. הוא יהיה חייב להשיבו.

2. לא. פשוט לא.

3. כתבתי בתשובה.

 

חשוב להבין, ארעה טעות, ויש לתקנה. מכאן שני הצדדים צריכים להיות חכמים ולא צודקים.

מכיוון שהטעות נעשתה על ידי הבנק, ומכיוון שהצד החזק כאן זה הבנק (כמעט נפלט לי משהו על הבנק - דיסקונט, אם מישהו לא הבין) - המבוגר האחראי צריך להיות הבנק.

רק נניח שזה היה קורה אצלי בסניף. ראשית הייתי מתחיל בהתנצלות בפני הלקוח. אנחנו טעינו. לא נפגע מכבודי דבר מלומר סליחה.

הייתי מסביר ללקוח שעליו להשיב את הכסף. בהנחה שהוא אומר לי שהוא מבין, אבל אין לו את הכסף כרגע, הייתי מציע לו להעמיד לו הלוואה ללא ריבית כלל, שיחזיר בזמן שהוא יכול. אם זה תוך חודשיים - שיהיה. אם שנתיים - שיהיה. על טעויות משלמים - במקרה הזה הטעות היא של הבנק - שישלם. אפשר לחשוב בכמה כסף מדובר. הבנק חייב להפסיק לחשוב כמו חנות מכולת שכונתית, ולהתחיל לפעול כמו גוף עסקי.

 

גם טעות אפשר למנף באופן שיווקי. דמיינו שכל ההתנהלות של הבנק הייתה אחרת, שהשיחה עם מנהת הסניף היתה מתחילה ב "אני מצטערת, עשינו טעות". "ראשית, יהיה עליך להשיב את הסכום, עם זאת, מתי נוח לך להחזיר אותו? האם תוכל בתשלום אחד או שתרצה שנפרוס לך ללא כל עמלה או ריבית - מה שנוח לך נוח לנו. כמובן שבמהלך תיקון הטעות אתה לא תשא בכל עלות למעט הסכום הנומינלי, וכמובן שמבחינתך כלקוח שלנו, הדבר לא ישפיע על רמת ההתחייבויות שלך, ועל דירוג הסיכון. מה אתה מעדיף?"

 

אגב, אם מישהו חושב שהסניף שלי מתנהל כמו כפר של דרדסים... הוא לא. גם אצלי נעשות טעויות. בתום לב. אני עושה הפקת לקחים עם העובדים שלי ומשתדל להעביר את המסר "לשלם - שילמנו, לפחות נלמד מכך".

אני משתדל לרצות לקוח ככל הניתן, עם זאת, לא תמיד ניתן לרצות את כולם, ולא תמיד הבנק והלקוח רואים לנגד עיניהם את אותו הנזק ו/או אותה מידת אחריות. פעם יחידה שלחתי לקוח לתבוע אותי בבית משפט אחרי שהרגשתי שאני נתון לסחיטה מצידו בגלל טעות. יכול להיות שמנהל אחר היה נעצר עימו הרבה יותר מוקדם, ויכול להיות שהרבה יותר מאוחר. הוא אגב לא תבע, ועשה בשכל, לעניות דעתי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

הטעות שלך שאתה חושש מהבנק. תזכור - טעות שלהם לך אין מה לפחד.

הם העבירו לך סכום מסויים לחשבון באמצעות פעולה כלשהי, איזה סוג פעולה זה היה? (את זה אתה צריך לשאול אותם)

דבר שני, בשום פנים ואופן אסור לך לקחת הלוואה או משהו בסגנון על מנת להחזיר להם את הכסף הזה. טעות שלהם, אין שום סיבה שהם ירוויחו עלייך. אתה באותה המתכונת יכול לטעון שזו שיטה שלהם להוציא עוד כסף מהלקוחות. להכניס כסף לחשבון הבנק, לחכות פרק זמן מסויים שהלקוח יספיק להשתמש בו ולאחר מכן לדרוש את הסכום הנ"ל בחזרה באופן מיידי. במידה ואין לך אותו, 'הנה, קח הלוואה מיידית בריבית מטורפת'.

ודעתי בכלליות היא כזו - טעות שלהם. הם צריכים לשלם עליה. גם ככה הכסף שהועבר זה רק מספרים במחשב, הסכום הוא גם סכום ממש קטן. הם צריכים לבלוע את הגלולה המרה ולדאוג לכך שזה לא יקרה יותר. אם הם דורשים את הכסף בחזרה, לדאוג שאתה לא תפגע ולא תסבול בגלל טעות שלהם. וזה גם מה שצריך להיות בראש מעייניך. הם עשו טעות, שיזד*נו. אתה תחזיר להם את הכסף בצורה שנוחה לך.

אתה לא עשית שום דבר על מנת להשיג את הכסף הזה. זו לא גניבה. אם הכסף נמצא בחשבון הבנק שלך, הוא בחזקת הכסף שלך.

אתה הקורבן פה, לא הבנק. כל אופן טיפול שלהם בנושא שגורם לך להרגשה הכי קטנה של אי נוחות הוא לא תקין ואין שום סיבה שזה יקרה.

אם אתה תעביר בטעות סכום מסויים למישהו אחר אתה לא תבוא ותכעס על הבנק שלך הרי נכון? אתה תבקש בצורה מנומסת שיטפלו בזה בשבילך ויחזירו את הסכום.

פורסם

קרה לי מקרה שהבנק חייב אותי על צ'ק שביטלתי.

הפקידה התקשרה אלי וביקשה שאדבר עם מושך הצ'ק ואבקש שיחזיר את הכסף.

לאחר שהמושך סירב הבנק הפקיד לי את הסכום מחשבון שיש לבנק כנראה למקרים מסוג זה.

×
×
  • תוכן חדש...