Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4845 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שמע ההתכתבות החכימה אותנו לא מעט. מעבר לזה אני לא חושב שיש עוד מה להתקדם בהתכתבות. בעל מקצוע צריך לבוא, לאתר ולתקן את הבעיה.

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הפעלתי את התנור אפייה ביחד עם הדוד חשמלי עשרים דקות וכלום לא קפץ , לא יודע איך להסביר את זה .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

[*]כל המבטחים שהותקנו אצלך בלוח הם של חברת סינית באיכות ירודה וידוע (בקרב חשמלאים) שהם מרבים לעשות בעיות ולא עומדים בנתונים שלהם. כך קורה שהם קופצים בזרם שונה מזה שמפסקים מאיכות טובה היו קופצים בו.

 

אני לא חשמלאי - אבל אני נתקל בהמון בתים ולקוחות שיש להם בלוח מאמ"תים של RS ולא נתקלתי בבעיות. דווקא HAGER הם מותג ידוע ומוכר בתחום - ובקרב היצרנים הסיניים לא רק RS מככבים אלא גם CHiNT. עם שניהם לא נתקלתי במשהו חריג ובהחלט יכול להיות שכן נתקלים בבעיות כאשר מתקרבים אל הקצה (הרי כיום, עם החלוקה המטורפת שיש, אתה נמצא ברוב המקרים רחוק שנות אור מהמקסימום שמאפשר המאמ"ת לאותו קו).

 

בנוגע לסיווג B או C או D, בכל הלוחות החדשים (דירות חדשות מהקבלן וכד') אני רואה סיווג C בלבד (מתאים לקווים בהם מותקנים מכשירים עם מנועים). מנתק זרם כאשר הצריכה עולה מעל פי 5 מצריכת הזרם הנומינלית של המאמ"ת) וגם בדירות ישנות אני רואה עדיין C, גם בכאלה בנות עשור או שניים.

 

בנוגע להצלת המצב: ברור שחיווט מחדש זו האופציה העדיפה, אך במקרה הזה (בגלל עניין החלוקה) יצטרכו גם לחצוב לא מעט עבור קווי חשמל חדשים. לכן, אני עדיין סבור כי הוצאה של 2-3 קווים חדשים עם כבל XLPE ותעלות תיקניות עבור: דוד שמש, תנור אפיה ומזגן סלון, יעשו פלאים בבית. העלות תהיה רחוקה שנות אור מלעשות הכל מחדש אבל לפחות יהיה אפשר לחיות בבית - כל זאת בהנחה ולוח החשמל נמצא במקום סביר שניתן להיכנס ממנו הביתה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

היי איציק,

 

כל החברות שהזכרת נחשבות לחברות זולות ולא אמינות. מטעמי קמצנות הרבה בעלי מקצוע דוחפים אותם ללקוחות פרטיים. לקוחות מוסדיים וגדולים כמעט תמיד יפרטו בפירוש בהזמנת העבודה/במכרז שהמבטחים יהיו של אחת מהחברות הטובות- בעדיפות ABB, שניידר (merlin gerin לשעבר) ואח"כ GE וסימנס. שמעתי לא פעם מחשמלאים שהזולים עושים בעיות וגם נתקלתי בזה.

 

בעניין סוג האופין (Z, B, C, K, D, S) זה מכבר לא מעט שנים מתקינים בדירות מ"אזים בעלי אופיין C, שמוגדר לשימושים כלליים ולא נכון לסווגו דווקא למנועים. הוא מתאים במיוחד למבני מגורים כיוון שבהם לא מפרידים לרוב בין מעגלי מאור לשקעים. כך יוצא שעל מעגל מסויים תהיה נקודת מאור, שקע לשימוש כללי, שקע שחיברו אליו מזגן 1 כ"ס וכו'. אלא אם עשית לעצמך הפרדת מעגלים מטורפת בבית אין סיבה להשתמש בסוגים אחרים.

 

לידע כללי- לא מדויק להגיד שהניתוק מתבצע בזרם פי 5. המא"ז כולל שני מנגנוני הגנה- מגנטי ותרמי. המנגנון המגנטי נותן מענה לזרמי קצר (זרמים גבוהים מאד) והמנגנון התרמי נותן מענה לזרמי יתר (זרמים גבוהים מהזרם הנומינלי של המא"ז). המנגנון המגנטי באופיין C נכנס לפעולה תוך עד 10 מילי שניות בזרם שהוא פי 5-10 מהזרם הנומינלי. לעובדה הזו אין למעשה קשר למקרים של עומס יתר כשמפעילים כמה מכשירים. במקרה של זרם יתר של נניח פי 1.5 מהזרם הנומינלי המנגנון התרמי ינתק תוך 50-100 שניות ובזרמים נמוכים יותר תוך דקות רבות. לכן לעיתים בדירה כאשר מעמיסים רק מעט יותר מידיי קו מסוים המא"ז קופץ לאחר חצי שעה-שעה.

לכל מא"ז ישנה עקומה שמגדירה תוך כמה זמן יבוצע ניתוק בהתאם לטווח זרם מסוים שמבוטא בכפולות של הזרם הנומינלי. עקומה זו נקראת אופיין שימוט (Tripping Curve). בעקומה זו ניתן לזהות בבירור את האזור המגנטי והאזור התרמי.

 

עוד אגב אם כבר אנחנו עוסקים במיסקונספציות- ישנה אמונה ט(ת)פלה בקרב חשמלאים שעל מנת שהפחת יתפקד כמו שצריך חייבת להיות בבית הארקה תקינה- חסר שחר.

פורסם
להלן תרשים מפורט של לוח החשמל , בנוסף לתרשים הצרכנים שלא ניתן להפעיל ביחד הם הצרכנים הבאים :

 

מזגן בסלון , תנור אפייה , קומקום חשמלי , טסוטר מוחץ (גבינה צהובה) - כולם מופעיל מפקק 1 שהוא 16 אמפר , לא ניתן להפעיל 2 מכשירים מהרשימה הנ"ל ביחד .

 

 

בנוסף לכך לא ניתן להפעיל מכשירים הבאים : מכונת כביסה , פאן לשיער - יושבים על פקק מספר 3 .

 

פקק מספר - 4 - מפעיל את הדוד חשמלי והתנור במקלחת - לא ניתן להפעיל את שניהם ביחד .

 

ז"א לא ניתן להפעיל שני מכשירים ביחד שמופעלים בפקק 4 , לא ניתן להפעיל שני מכשירים ביחד שיושבים על פקק מספר 1 .

 

בנוסף לכך לא ניתן להפעל צרכנים מהרשימה שציינתי למרות שיושבים על פקקים שונים : לדוגמא מזגן בסלון - מופעל מפקק 1 , והדווד חשמלי שמופעל מפקק 4 .

 

1. על 10A בקושי אפשר להפעיל מכונת כביסה / מייבש שיער.

2. שוב פעם אותו סיפור (על 10 אמפר בקושי אפשר להפעיל דוד).

3. פקק מס 1 אני מאמין שהוא קופץ באופן אקראי כי זה תלוי אם המקרר במצב של עבודה או במצב של מנוחה.

4. עיין בסעיף 3.

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

פורסם

מה סדר גודל של הוספת 3 כבלי xpl , כולל תעלות . לוח החשמל נמצא צמוד לבית , בקיר החיצוני של הסלון . אם אני מבין נכון לכל כבל שיוסיפו יוסיפו פקק חדש .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

בעיקרון, בערך 300 ש"ח לכל נקודה בתנאי שהעבודה לא קשה (מדובר בנקודה חיצונית, כלומר חוטים שהולכים מחוץ לקיר, בתוך תעלה חיצונית).

 

ואני במקומך: בגלל התשובות של הבעלת בית הזאת הייתי עושה גשר בין הפקק שלא מחובר (3), לפקק של הדוד חשמלי (4) , ואז כשהחוטים היו נשרפים בתוך הקירות הייתי מוציא את הגשר, וקורא לבעלת הבית, בטענה ש"כל החשמל לא עובד" ושאני רוצה דירה תקינה, ושכפי הידוע לי אני משלם במיטב כספי על השכירות.

 

נ.ב. שמימוש העצה הנ"ל יכול לגרום לשריפה, ואף לפגיעות בנפש, ואני מסיר אחריות ממה שיקרה בעקבות כך.

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

פורסם

יש דברים שלא מעלים על דל שפתיך, בודאי שלא על הכתב. תפרוץ דליקה ויאתרו את ה-IP שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רשמתי בהערה המלצה למה לא להשתמש ברעיון שלי, בוא נגיד, שזאת היתה הדרך שלי לבטא את העצבים שלי על התשובות המטומטמות של בעלת הבית שלו, (כלומר: נראה אותה שורדת בצב כזה).

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

פורסם

אני הבנתי אותך, ואני מניח שכך גם ערגה25. אבל לך תדע מי הטמבל שקורא את הפוסטים, יש בפורום הרב האורחים ואני מניח שלא כולם חכמים ומבחינים בין אמיתי להזוי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

טוב אז אני אצהיר שוב: שהדברים נאמרו בצחוק, ושהרעיון אסור למימוש גם חוקית, ושבחשמל אסור ליגוע אם אין לך תעודת חשמלאי מוסמך*.

 

*אפילו שיצא לי לראות עבודות של "חשמלאים" שהיו בגדר סכנת נפשות ללקוחות שלהם.

subaru grand leone 94 ידנית - נמכרה.

chevrolet spark 2014 1.0 manual רכב נוכחי.

פורסם

הסירו דאגה מלבכם , אני לא מתכוון לעשות לרגע את ה"גשר" .

 

אני רק רוצה לתת דוגמא לזוג נורמטיבי מן היישוב ששוכר דירה מבעל דירה ישראלי : יש בבית עובש בכל הקירות - שהם קירות חיצוניים .

 

אמרתי זאת לבעלת הדירה לפנ חודשיים , היא ענתה לי "שאמא שלי גרה בדירה לא היה עובש " . כן , בטח פתאום תוך כמה חודשים התחיל עובש בכל הקירות . אני יסביר שוב , העובש נמצא בצד הפנימי של הקירות - ז"א בתוך הבית . אך הקירות הללו כולם חיצוניים . ברור שהעובש לא התחיל מלפני חצי שנה אלא מלפני תקופה ארוכה . שבאנו לראות את הדירה הכל היה צבוע אז לא ראו כלום . אם היה עובש רק במקום אחד יתכן מאוד שזה התחיל בתקופה האחרונה אך עובש בכל הקירות החיצוניים זה לא משהו שהתחיל בחודשים האחרונים .

 

הפתרון : הביאה לי ספריי לניקוי עובש של יעקבי , נקיתי איתו את הקירות מספר פעמים - הועבש יורד , יש גשם ושוב חוזר .

 

היא אמרה לי שהיא תבצע איטום לקירות - ז"א מהצד החיצוני של הבניין לאחר שיפסקו הגשמים - הבית הוא בקומת קרקע .

 

מתי לבקש ממנה שתבצע את האיטום - עוד חודש ? .

 

לגבי החשמל - האם אתם הייתם שובלים דבר כזה ? , ברור שהדירה לא חדשה אך מצד שני זה לא נורמלי שאי אפשר להפעיל שני מכשירים מהבמכשירים הבאים ביחד והמכשירים הם : מיקרוגל , קומקום חשמלי , טוסטר מוחץ(להכנת טוסטים ) , תנור אפייה , מזגן בסלון , מגהץ , דוד חשמלי , תנור חימום במקלחת , פאן , מכונת כביסה . זה לא נראה לי מצב נורמלי שהרבה היו סובלים אותו .

 

שדיברתי איתה לפני חודשים (עם בעלת הדירה) אמרה לי שהבת שלה תטפל בדירה , שוחחתי איתה על הבעיות בחשמל והיא אמרה לי אם אני לא מרוצה שאני ימצא שוכרים במקומי . האם זו לא חוצפה ? , אמרה לי אני לא מתכוונת להתקין תלת -פאזי , לא שביקשתי .

 

לא נראה לי שמהערכת חשמל בבית הזה סבירה . אני לא נצלן או נודניק אך מצד שני היא מנסה לחסוך בהוצאות .

Sound Stream -Trantula 800.2


×
×
  • תוכן חדש...