Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4790 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

התקנתי לא מזמן מצלמת רכב CR-500HD של FineVu, ויש תופעה שהמצלמה מכבה את עצמה כאשר אני עומד בצומת ומדליקה את עצמה שוב עם תחילת נסיעה.

 

למצלמה יש מנגנון הגנה נגד ריקון המצבר שמכבה את המצלמה כאשר מתח הכניסה נופל מתחת ל-11.8 וולט.

מדדתי את המתח של יציאת מצת הסיגריות שהמצלמה מתחברת אליו וזה התוצאות:

 

רכב כבוי וקר (סוויץ דלוק):

11.68 - בלי צריכת חשמל

11.4 - עם אורות קדמיים דולקים

11.2 - עם אורות וחימום דולק

 

רכב מונע קר:

13.86 - בלי צריכת חשמל

13.3-13.0 - אורות קדמיםי דולקים

14.0 - לחיצה על דוושת הגז

 

רכב מונע חם, אחרי נסיעה של חצי שעה (במהלכה המצלמה מכבה את עצמה):

11.85 - עם אורות קדמיים דולקים

12.5-12.7 - לחיצה על דוושת הגז

11.66 - אחרי שהמאורר הדליק את עצמו

 

רכב כבוי חם:

11.66 - אורות קדמיים דולקים

12.01 - ללא צריכת חשמל

 

אני מבין למה המצלמה מכבה את עצמה, אם בזמן עמידה כשהרכה חם המצבר נופל ל-11.66.

 

מה אני צריך לעשות ?

האם המצבר תקין ? אם לא, האם הוא פשוט תקול או שעלי לקנות מצבר "חזק" יותר ?

או שאולי בעיה היא באלטרנטור או בסל"ד נמוך מדי (בעמידה הוא כ-600-700 סל"ד) ?

פורסם

1. על איזה רכב מדובר.

2. מתי הוחלף לאחרונה מצבר.

 

בכדי לקבל תמונה ברורה של מצב המצבר חשוב לבדוק את המתח על-קטבי המצבר כאשר כבל המינוס מנותק ולאחר כ-30 דקות שבו המצבר לא היה תחת עומס או טעינה.

איזה כייף לי :)

פורסם

דייהטסו סיריון 2007.

המצבר בן כ-8 חודשים.

 

בדקתי עכשיו מתח על קטבי המצבר, כבל המינוס מנותק והרכב במנוחה מהבוקר: 12.06 וולט.

 

מה דעתך ?

פורסם

מתח מצבר טעון ב-100 אחוז צריך להיות 12.6-12.7 וולט ללא עומס. בצע נסיעה של כ-30 דקות מחוץ לעיר לשם טעינת המצבר ובדוק שוב פעם את מתח המצבר לאחר כיבוי המנוע והמתנה של לפחות 10 דקות (בדוק כאשר כבל המינוס מנותק).

 

מתח הטעינה של האלטרנטור נראה תקין. אני מציע לך לבדוק את מתח הטעינה גם בעומס בצורה הבאה:

 

1. תניע את הרכב ותן לו להגיע לטמפ' עבודה.

2. תעלה סל"ד מנוע ל-1500-1600 סיבובים לדקה למשך דקה, תפעיל את המזגן+אורות ובו זמנית בדוק את המתח על קטבי המצבר (לא בשקע המצית) כאשר המנוע עובד בסל"ד שציינתי.

מה המתח שקיבלת ?

איזה כייף לי :)

פורסם

זו טעינה תקינה? לא נראה לי.

טעינה תקינה צריכה להיות למיטב ידיעתי לפחות 13.8V.

 

רכב מונע שעומד על פחות מ12V בכל מצב זה לא תקין.

 

ואגב, כדאי לוודא שמד המתח תקין...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
זו טעינה תקינה? לא נראה לי.

טעינה תקינה צריכה להיות למיטב ידיעתי לפחות 13.8V.

 

רכב מונע שעומד על פחות מ12V בכל מצב זה לא תקין.

 

ואגב, כדאי לוודא שמד המתח תקין...

כדאי שתקרא את כול ההודעה של פותח האשכול בעיון רב ורק לאחר מכן תנסה לתקן אותי.

 

רכב מונע קר:

13.86 - בלי צריכת חשמל

13.3-13.0 - אורות קדמיםי דולקים

14.0 - לחיצה על דוושת הגז

איזה כייף לי :)

פורסם

רכב מונע חם, אחרי נסיעה של חצי שעה (במהלכה המצלמה מכבה את עצמה):

11.85 - עם אורות קדמיים דולקים

12.5-12.7 - לחיצה על דוושת הגז

11.66 - אחרי שהמאורר הדליק את עצמו

 

1. בסל"ד סרק כאשר האלטרנטור חם ומפעילים צרכנים כמו אורות+מאוורר (צריכת הזרם של המאוורר עשוייה להגיע ל-10 אמפר) מתח המוצא של האלטרנטור עלול לרדת מתחת ל-12 וולט כאשר המצבר לא טעון בלפחות 75 אחוז מ-S.O.C.

לכן כתבתי לבדוק את מתח המוצא בסל"ד של 2000 סיבובים לדקה וכמובן לדאוג שהמצבר טעון.

2. לא בודקים את ביצועי האלטרנטור כאשר המצבר לא טעון.

3. ברכבים קטנים בדרך כלל מותקן אלטרנטור קטן של 60-70 אמפר זרם נקוב בסל"ד של 5000 סיבובים לדקה, ייתכן מאוד שזרם המוצא בסל"ד סרק עשוי להיות כ-20 או פחות מזה לכן המלצתי לבדוק את מתח המוצא בהתאם להנחיות כלליות של ייצרני הרכב.

איזה כייף לי :)

פורסם

מצאתי עבורך מידע כיצד לבדוק את האלטנטור תחת עומס עבור הונדה סיוויק.

 

קח בחשבון שנתוני הבדיקה תחת עומס וזרם המוצא משתנים מייצרן לייצרן אבל ישנם מספר כללים משותפים כגון:

1. המצבר חייב להיות טעון למתח קטבים של 12.4-12.6 וולט.

2. בדיקה תחת עומס בסל"ד גבוה הנע בין 1600-2500 סיבובים לדקה כאשר מעמיסים את האלטרנטור ב-75 אחוז מזרם המוצא הנקוב או אפילו מ-100 אחוז והמתח צריך להיות סביב 13 וולט.

בקיצור בבדיקה תחת עומס רצוי להעזר בנתוני הייצרן.

Pages from CHARGING SYSTEM-BMW-VW-SUBARU.pdf

איזה כייף לי :)

פורסם

אם יש לך רק השפעה על המצלמה ומבחינתך הרכב תקין, לא הייתי מבזבז זמן בחיפוש תקלה,

רכוש DC TO DC CONVERTER בעלות של 100 ש"ח לערך "ושלום על ישראל" ...

 

רענן

פורסם

מרק -

עשיתי את הבדיקה, עם מנוע חם, סל"ד 1600, מזגן ואורות גבוהים דלוקים על הקטבים של המצבר:

המתח היה 12.0 - 12.3.

לפעמים הוא קפץ מ-12.0 ל-12.3 וחזרה כל כמה שניות עם שינוי ברעש מהמנוע, למרות שהחזקתי את הדוושה יציבה.

כמו כן בדקתי את המתח עם סל"ד סרק (600-700) והוא היה 11.5-11.7 (ירד עם הזמן עד ל-11.5).

 

רענן -

לגבי ממיר ה-DC, אני מעדיף לפתור את הבעיה מהיסוד (אם יש כזאת), אבל אם כן - יש אפשרות בכלל להמיר 12 וולט ל-12 וולט "יותר יציבים" ? הרי כל המטרה של ממיר ה-DC היא לתת מתח שונה במוצא.

פורסם

בדקת שאולי במצלמה יש חיישן תנועה שמכבה את המצלמה כשאין תנועה?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

×
×
  • תוכן חדש...