Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מערכת ה Start-Stop מזיקה?


Notepad
שימו לב! השרשור הזה בן 1986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בפריוס ההנעה לאחר הכיבוי מתבצעת כשהרכב כבר נוסע בכוח החשמל, לכן אין שימוש בסטרטר וההנעה מתבצעת מכוח התנועה וגם לא מורגשת כמעט. הבכונות וחלקי המנוע נעים לדעתי ללא שריפה של דלק, כמו בנסיעה ברכב רגיל על הילוך נמוך בירידה.

 

השאלה מה קורה למנוע ברכב לא היברידי, בהנעות וכיבוי מרובים ותכופים?

 

נראה לכאורה שהבאת המנוע לתנועה ממצב של חוסר תנועה, זו מן הסתם פעולה יותר קשה, אלימה ושוחקת, מאשר פעולת המנוע בתנועה?

 

כיבוי תכוף של המנוע גם לא נראה לי לכאורה כפעולה אידיאלית?

 

אבל אלו סתם השערות, ללא שיש לי מסקנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא מכיר את הדגם ולא מכיר את הבעיות שלו

אישית התחלתי לראות ולטפל ברכבים עם סטופ-סטרט רק שנה האחרונה אז הכל עדיין בגדר תעלומה אם זה יהיה בסדר או שיהיו בעיות

אני יודע שאין שום שינוי מבחינת שימון ומכניקה של המנוע בין רכב עם או בלי המערכת אז באמת אין לי מושג איך פתרו או התגברו על הבעיה ומה צופן לנו העתיד

גם בגולף BLUEMOTION הייצרן לא הכניס שינויים במבנה המנוע אלא דווקא השקיע יותר במבנה הרכב והמערכות השונות בכדי להפחית את תצרוכת הדלק וגם להפחית את כמות המזהמים הנפלטים לסביבה.

 

השינויים שייצרן הרכב הכניס ברכב הם:

 

1. שיפור המבנה אווירודינמי.

2. הפחתה בהתנגדות לגלגול (הפחתה בחיכוך)-שימוש במיסבים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול.

3. הפחתה של סל"ד המנוע.

4. שיפור התיבה הידנית.

5. שימוש בצמיגים המפחיתים את תצרוכת הדלק.

6. העלאת לחץ האוויר בצמיגים ב-0.3 בר.

7. הפחתה במשקל הרכב.

כמובן מערכת ניהול מנוע חדשה ועוד כמה שיפורים מינוריים.

 

ייתכן מאוד שכול השינויים האלה תורמים בצורה עקיפה להורדת הבלאי של המנוע ברכב המצוייד במערכת START & STOP או שייצרן הרכב לא ראה לנכון לבצע שינויים במערכת השימון בזמן התנעת הרכב מכיוון שהבלאי הנוצר כתוצאה מכיבוי והתנעה של הרכב לעיתים קרובות זניח.

או פשוט לחסוך כסף.

 

אלה טעיות ופרשנות שלי ככה שייתכן מאוד שכול מה שכתבתי לא נכון לכן קחו את הפרשנות שלי בערבון מוגבל.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפריוס ההנעה לאחר הכיבוי מתבצעת כשהרכב כבר נוסע בכוח החשמל, לכן אין שימוש בסטרטר וההנעה מתבצעת מכוח התנועה וגם לא מורגשת כמעט. הבכונות וחלקי המנוע נעים לדעתי ללא שריפה של דלק, כמו בנסיעה ברכב רגיל על הילוך נמוך בירידה.

 

השאלה מה קורה למנוע ברכב לא היברידי, בהנעות וכיבוי מרובים ותכופים?

 

נראה לכאורה שהבאת המנוע לתנועה ממצב של חוסר תנועה, זו מן הסתם פעולה יותר קשה, אלימה ושוחקת, מאשר פעולת המנוע בתנועה?

 

כיבוי תכוף של המנוע גם לא נראה לי לכאורה כפעולה אידיאלית?

 

אבל אלו סתם השערות, ללא שיש לי מסקנות.

אפשר להתגבר על בעיה השימון בזמן הצנעה על ידי משאבת שמן חשמלית אבל אני לא מכיר יצרן שמשתמש בזה יחד אם סטופסטרט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפריוס ההנעה לאחר הכיבוי מתבצעת כשהרכב כבר נוסע בכוח החשמל, לכן אין שימוש בסטרטר וההנעה מתבצעת מכוח התנועה וגם לא מורגשת כמעט. הבכונות וחלקי המנוע נעים לדעתי ללא שריפה של דלק, כמו בנסיעה ברכב רגיל על הילוך נמוך בירידה.

 

השאלה מה קורה למנוע ברכב לא היברידי, בהנעות וכיבוי מרובים ותכופים?

 

נראה לכאורה שהבאת המנוע לתנועה ממצב של חוסר תנועה, זו מן הסתם פעולה יותר קשה, אלימה ושוחקת, מאשר פעולת המנוע בתנועה?

 

כיבוי תכוף של המנוע גם לא נראה לי לכאורה כפעולה אידיאלית?

 

אבל אלו סתם השערות, ללא שיש לי מסקנות.

 

מה שרשמת על הפריוס בפירוש לא נכון. המערכת היא די מתוחכמת, ומורכבת בנוסף למנוע משני מחוללים, אחד משמש כ"מנוע החשמלי" והשני מחליף את האלטרנטור ואת הסטארטר (הוא הרבה יותר רציני מסטארטר רגיל), במצב חשמלי הרכב מונע ע"י המחולל הגדול בלבד. כמובן שבעת עצירה (ברמזור) מנוע הבנזין כבוי (כך שלא תינתן התנעה בכוח האינרציה), לבוכנות חיכוך רב, וכל המטרה של הרכב היא לחסוך בדלק.

 

כן ישנו מצב של הנעת הבוכנות בעת בלימה בינונית (נראת בלימה במצב-B, הבנתי שלנהג יש שליטה בכך והוא משמש לירידות חדות וממושכות, אך לא מומלץ להשתמש בו משום מה).

 

מומלץ לקרוא על מערכת ההנעה הסינרגית של טויוטה (בויקיפדיה למשל) למי שמתענין, או לפחות לראות את התמונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שנים מאוחר יותר...

אני יודע שזו אחת מהמערכות היותר מושמצות פה בפורום וגם אני לא חיבבתי אותה בעבר אבל אחרי שעוברים למרכז ומתמודדים עם מציאות של נסיעות עם רמזורים רבים ועצירות מעיקות ותקופות פתאום לנסוע עם המערכת הזו זה כיף לא קטן במזג אוויר נוח.

 

המחשבה שעכשיו בזמן שהרכב עומד כמה דקות טובות גם לא נשרף שום דלק ללא סיבה וגם הרכב שקט ורגוע זה סוג של סיפוק.

 

אבל כמובן שזה לא שווה כלום אם זה מזיק לרכב, השאלה היא האם זה אכן מזיק ויוצר בלאי מיותר לרכב, ובדגש גם על מנועי טורבו קטנים כמו הקליאו הידנית שלי.

 

אני שומע כל הזמן דעות לפה ולפה, אני אשמח לתשובה חד משמעית בעניין, האם SS זה רע לרכב או לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאדע אם זה רע,מאמין שזה גורם לנזק ובלאי מואץ (גם אם לא משמעותיים).

 

אפילו אם יש לי מצבר\אלטרנטור\עוד רכיבים "מחוזקים\משופרים" בגלל קיום המערכת - זה עדיין נשמע לי דבר מיותר.

 

עוד מהיום הראשון יש לי רפלקס של ללחוץ על כפתור כיבוי המערכת :D

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שתמשיך לשמוע דעות לכאן ולכאן, וגם דעות נגד "אחת ולתמיד" בכותרת.

 

הטענות נגד הן שהמצאת המערכת באה מתוך הצורך להקטנת גזי הפליטה באופן מתמיד, ויש שיאמרו מוגזם. המערכת יכולה גם לעצבן. וגם המצבר הסטרטר או האלטרנטור הופכים ליקרים יותר.

הטענות בעד הן: חסכון לא מבוטל בדלק, בלאי מופחת כאשר הכיבוי נעשה בטמפרטורת עבודה, המערכות הופכות מתוחכמות יותר ויותר עם שיטות התנעה מתוחכמות גם כן.

 

אני חושב שכל עולם הרכב צועד לכוון החשמלי דרך ההיברידי, ושם אין שאלה בכלל: הכיבוי והדלקה שקופים לגמרי לנהג, ויש מזגן גם בעמידה. בנתיים מוטב שהיצרנים יתנו לנהג בחירה אם להשתמש במערכת ומתי, וללא מעקפים מאולתרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול זה אמור לחסוך בדלק, בפועל, לא ניסיתי ולא רוצה.

 

איך שאני מניע את הרכב עם המפתח מימין להגה, אני תמיד לוחץ על כפתור הכיבוי מצד שמאל שלו, וזה כבר מתבצע אצלי כבר אוטומטית בלי שארגיש.

 

בתקופה האחרונה רק אני נוסע עם הרכב שרוב הנסיעות בינעירוניות, ובינתיים לא יורד מ17 ק"מ לליטר.

 

כך שלדעתי, המערכת הזו מיותרת, ונראה לי שהיא קיימת ברכבים החדשים רק בכדי לסמן V על כל בדיקות זיהום האוויר הדמיוניות שצצות בכל שנה עם מדד חדש ולא ריאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שתמשיך לשמוע דעות לכאן ולכאן, וגם דעות נגד "אחת ולתמיד" בכותרת.

 

הטענות נגד הן שהמצאת המערכת באה מתוך הצורך להקטנת גזי הפליטה באופן מתמיד, ויש שיאמרו מוגזם. המערכת יכולה גם לעצבן. וגם המצבר הסטרטר או האלטרנטור הופכים ליקרים יותר.

הטענות בעד הן: חסכון לא מבוטל בדלק, בלאי מופחת כאשר הכיבוי נעשה בטמפרטורת עבודה, המערכות הופכות מתוחכמות יותר ויותר עם שיטות התנעה מתוחכמות גם כן.

 

אני חושב שכל עולם הרכב צועד לכוון החשמלי דרך ההיברידי, ושם אין שאלה בכלל: הכיבוי והדלקה שקופים לגמרי לנהג, ויש מזגן גם בעמידה. בנתיים מוטב שהיצרנים יתנו לנהג בחירה אם להשתמש במערכת ומתי, וללא מעקפים מאולתרים.

 

המערכת אנורה להכבות רק בטמפרטורת עבודה, אם המנוע קר היא לא נכבית, ככה שבעצם היא אפילו תורמת לבלאי מופחת ברכב אם ככה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניסיתי [...] לדעתי, המערכת הזו מיותרת

 

אכן, תובנה מעניינת, עמוקה ומבוססת.

 

ולנושא השרשור, אי אפשר באמת לתת תשובה חד משמעית. כי זה אותו דבר כמו שתשאל אם מזגן תורם לבלאי מואץ של המנוע. מנוע עם S&S לא מיוצר בלי S&S, אז קשה עד בלתי אפשרי לבודד את ההשפעה של המערכת הזו על שרידות המנוע. סטטיסטית, בממוצע, אולי אפשר לבדוק אילו מנועים יותר אמינים, אבל אני לא מכיר נתונים כאלה. וגם אם כן, זה לא יועיל הרבה כי מתחת למכסה המנוע שלך אין סטטיסטיקה אלא מנוע אחד.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אאוטלנדר עם המערכת. איך המנוע מניע, עם הסוויץ' הרגיל או באמצעי אחר?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, תובנה מעניינת, עמוקה ומבוססת.

 

ולנושא השרשור, אי אפשר באמת לתת תשובה חד משמעית. כי זה אותו דבר כמו שתשאל אם מזגן תורם לבלאי מואץ של המנוע. מנוע עם S&S לא מיוצר בלי S&S, אז קשה עד בלתי אפשרי לבודד את ההשפעה של המערכת הזו על שרידות המנוע. סטטיסטית, בממוצע, אולי אפשר לבדוק אילו מנועים יותר אמינים, אבל אני לא מכיר נתונים כאלה. וגם אם כן, זה לא יועיל הרבה כי מתחת למכסה המנוע שלך אין סטטיסטיקה אלא מנוע אחד.

 

אני מתכוון האם במנוע שמגיע עם המערכת הזו עדיף בכל זאת לנטרל אותה על מנת לשמור על הרכב לאורך זמן או שלהשתמש בה במצב שכזה לא מזיק ולא יוצר שום בלאי נוסף על הקיים.

 

והרכב אצלי מניע במתג, או שלא הבנתי את השאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה נוספת - האם המערכת אכן חוסכת בדלק? הרבה פעמים הרכב שלי כבה למספר קטן של שניות ומונע שוב.

האם הנעה לא צורכת יותר דלק מאשר החיסכון של כמה שניות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת אנורה להכבות רק בטמפרטורת עבודה, אם המנוע קר היא לא נכבית, ככה שבעצם היא אפילו תורמת לבלאי מופחת ברכב אם ככה?
אצלי כבר ברמזור הראשון מהיצאה מהבית הרכב כבה כשהמנוע עדיין קר.

שם אני גם תמיד נזכר לכבות את המערכת.

 

לפעמים בפקק ארוך עם זמני המתנה ארוכים אני מפעיל חזרה את המערכת אבל דווקא אז המנוע ממשיך לעבוד.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתכוון האם במנוע שמגיע עם המערכת הזו עדיף בכל זאת לנטרל אותה על מנת לשמור על הרכב לאורך זמן או שלהשתמש בה במצב שכזה לא מזיק ולא יוצר שום בלאי נוסף על הקיים.

 

והרכב אצלי מניע במתג, או שלא הבנתי את השאלה.

 

הבנתי, ובדיוק לזה עניתי - אין מידע ואני לא חושב שאי פעם יהיה, כי אני בספק שמישהו יטרח לבדוק את זה.

כולם גם מתמקדים בבלאי למערכת החשמל באופן כללי (סטרטר, מצבר, אלטרנטור וכו') אבל אף אחד לא מתייחס לעובדה שכשהמנוע עובד הוא עצמו מתבלה - צילינדרים, משאבות, מזרקים, שסתומים וכו'. הרי ברור לכולנו ששעות מנוע הן פרמטר הרבה יותר רלוונטי לבלאי מאשר קילומטראז'. כשהמערכת נכנסת לפעולה ומדוממת את המנוע, כל הבלאי הזה לא קורה. מה עדיף? איך משקללים את ההשפעה של אחד מול ההשפעה של השני? לא יודע, בגלל זה אני לא חושב שלשאלה הזאת תהיה אי פעם תשובה.

 

באופן פרטי, הדבר היחיד שאיכשהו (ולדעתי צריך) להתייחס אליו זו צריכת הדלק. אני לרוב נותן למערכת לעבוד ואני רואה השפעה ניכרת, סביב 10-12%. ומנתק אותה כשממש חם בחוץ או בסיטואציות שהיא מצליחה לעלות לי על העצבים.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1986 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...