Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מערכת ה Start-Stop מזיקה?


Notepad
שימו לב! השרשור הזה בן 1985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אצלי כבר ברמזור הראשון מהיצאה מהבית הרכב כבה כשהמנוע עדיין קר.

שם אני גם תמיד נזכר לכבות את המערכת.

 

לפעמים בפקק ארוך עם זמני המתנה ארוכים אני מפעיל חזרה את המערכת אבל דווקא אז המנוע ממשיך לעבוד.

 

אצלי בקליאו המסכנה (בטח בהשוואה ל Volvo ו CX5) המערכת לא פועלת כל עוד יש את הסימון הכחול בלוח מחוונים (מנוע קר) אז אני מתפלא לשמוע את זה.

 

מה שכן גם אצלי הרבה פעמים דווקא כשאני רוצה שתפעל (תור ארוך, שטיפת מכוניות, המתנה למישהו שירד למטה בלי לדעת כמה זמן זה יקח לו וכו׳) ואני מבטל את הניטרול, דווקא אז היא לא מתערבת והמנוע ממשיך לעבוד ואז אני כבר מוותר וממשיך בנסיעה מתוך מחשבה שלא תתערב עוד ואז ברגע הכי לא מתאים היא נכנסת לפעולה. מרגיש לפעמים שהיא מטרילה אותי.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היא לא מטרילה אותך. ברוב המקרים, אם נעצרת עם המערכת מנוטרלת ולחצת על הכפתור כדי להחזיר אותה לפעולה, היא לא תדומם את המנוע עד שתיסע קצת ותעצור שוב. לא יודע למה זה, אבל לפי מה שאתה מתאר, אצלך זה בדיוק ככה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, ובדיוק לזה עניתי - אין מידע ואני לא חושב שאי פעם יהיה, כי אני בספק שמישהו יטרח לבדוק את זה.

כולם גם מתמקדים בבלאי למערכת החשמל באופן כללי (סטרטר, מצבר, אלטרנטור וכו') אבל אף אחד לא מתייחס לעובדה שכשהמנוע עובד הוא עצמו מתבלה - צילינדרים, משאבות, מזרקים, שסתומים וכו'. הרי ברור לכולנו ששעות מנוע הן פרמטר הרבה יותר רלוונטי לבלאי מאשר קילומטראז'. כשהמערכת נכנסת לפעולה ומדוממת את המנוע, כל הבלאי הזה לא קורה. מה עדיף? איך משקללים את ההשפעה של אחד מול ההשפעה של השני? לא יודע, בגלל זה אני לא חושב שלשאלה הזאת תהיה אי פעם תשובה.

 

באופן פרטי, הדבר היחיד שאיכשהו (ולדעתי צריך) להתייחס אליו זו צריכת הדלק. אני לרוב נותן למערכת לעבוד ואני רואה השפעה ניכרת, סביב 10-12%. ומנתק אותה כשממש חם בחוץ או בסיטואציות שהיא מצליחה לעלות לי על העצבים.

 

ולהדליק ולכבות את המנוע הרבה פעמים בנסיעה עירונית טיפוסית במרכז הארץ של כמה קילומטרים בודדים אבל עם הרבה עצירות זה לא מזיק למנוע עצמו?

 

אגב גם מבחינת חיסכון בדלק כמו שנאמר פה, האם להדליק מחדש את המנוע זה לא בזבזני גם במידה וההפרש בין כיבוי להדלקה יכול להיות גם כמה שניות? (הרי קורה שנעמדים מול רמזור, המערכת נכבית והופ הרמדור בדיוק סיים את המחזור שלו והוא מתחלף לירוק ככה שעמדנו בערך 5 שניות)

 

היא לא מטרילה אותך. ברוב המקרים, אם נעצרת עם המערכת מנוטרלת ולחצת על הכפתור כדי להחזיר אותה לפעולה, היא לא תדומם את המנוע עד שתיסע קצת ותעצור שוב. לא יודע למה זה, אבל לפי מה שאתה מתאר, אצלך זה בדיוק ככה.

 

אוקיי אם זה באמת מוגדר ככה אז זו לא הטרלה. היה נחמד אם זה היה עובד באופן מיידי כשיש תקיעה לא צפוייה אבל אני סומך על המהנדסים שתכננו אותה שיש סיבה ללמה זה ככה.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בקליאו המסכנה (בטח בהשוואה ל Volvo ו CX5) המערכת לא פועלת כל עוד יש את הסימון הכחול בלוח מחוונים (מנוע קר) אז אני מתפלא לשמוע את זה.

 

מה שכן גם אצלי הרבה פעמים דווקא כשאני רוצה שתפעל (תור ארוך, שטיפת מכוניות, המתנה למישהו שירד למטה בלי לדעת כמה זמן זה יקח לו וכו׳) ואני מבטל את הניטרול, דווקא אז היא לא מתערבת והמנוע ממשיך לעבוד ואז אני כבר מוותר וממשיך בנסיעה מתוך מחשבה שלא תתערב עוד ואז ברגע הכי לא מתאים היא נכנסת לפעולה. מרגיש לפעמים שהיא מטרילה אותי.

כאשר "הסימן הכחול " כבה השמן במנוע עדיין לא בטמפרטורת עבודה ולכן גם אצלך המערכת עובדת כמו אצלי.

כנראה שמהבחינה הזאת המהנדסים החליטו שהמנוע חם מספיק כדי להכניס את המערכת לפעולה.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל הבעיות של התנעת המנוע מבחינת בלאי ניתן לפתור טכנולוגית די בקלות (בגדול זה לדאוג לשימון). אין סיבה שהמערכת תקצר את חיי המנוע.

 

מה שכן עובד יותר קשה זה המצבר והסטרטר וכאן יש מקום לבדוק אם ההתאמות שנעשו בהם באמת מקזזות את הבלאי עקב כמויות ההנעה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטרטר, כמו מכלולים נוספים, עברו שיפורים עם השנים ואמורים (לכאורה) להיות עמידים יותר. בהנחה ואין ליצרנים איזו אג'נדה נסתרת לייצר חלקים עם אורך חיים קצר מלכתחילה (כמו שאוסרם עשו לפני כמעט 100 שנה, למשל), המנוע על רוב מכלוליו - מיסבים, בוכנות, וכו', אמורים להחזיק מעמד תקופה ארוכה מבעבר. איפה זה כן תלוי בבעל הרכב? שמן מנוע. במנוע שכבה ומונע לעיתים קרובות ולפרקי זמן קצרים, חשוב במיוחד להקפיד על שימון איכותי. מה שבאמת ניתן לבדוק זה את צריכת הדלק. לנהוג מתדלוק לתדלוק פעם עם המערכת פועלת, ופעם כבויה. אני מעריך שהשיפור, אם בכלל, יהיה מינורי לחלוטין.

מי מתנדב לעשות את הניסוי ולחזור לדווח? (הייתי שמח לעשות זאת בעצמי אך אין אצלי S&S).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל הבעיות של התנעת המנוע מבחינת בלאי ניתן לפתור טכנולוגית די בקלות (בגדול זה לדאוג לשימון). אין סיבה שהמערכת תקצר את חיי המנוע.

 

מה שכן עובד יותר קשה זה המצבר והסטרטר וכאן יש מקום לבדוק אם ההתאמות שנעשו בהם באמת מקזזות את הבלאי עקב כמויות ההנעה.

 

ומה עם הנקודה שהועלתה פה שמצד שני זה חוסך בלאי מהמנוע עצמו שלא צריך לעמוד דקות ארוכות ללא מעש כל כמה מאות מטרים? (בנסיעה עירונית צפופה יחסית)

 

אתה אישית משתמש במערכת הזו או שאתה מעדיף לנטרל אותה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסטרטר, כמו מכלולים נוספים, עברו שיפורים עם השנים ואמורים (לכאורה) להיות עמידים יותר. בהנחה ואין ליצרנים איזו אג'נדה נסתרת לייצר חלקים עם אורך חיים קצר מלכתחילה (כמו שאוסרם עשו לפני כמעט 100 שנה, למשל), המנוע על רוב מכלוליו - מיסבים, בוכנות, וכו', אמורים להחזיק מעמד תקופה ארוכה מבעבר. איפה זה כן תלוי בבעל הרכב? שמן מנוע. במנוע שכבה ומונע לעיתים קרובות ולפרקי זמן קצרים, חשוב במיוחד להקפיד על שימון איכותי. מה שבאמת ניתן לבדוק זה את צריכת הדלק. לנהוג מתדלוק לתדלוק פעם עם המערכת פועלת, ופעם כבויה. אני מעריך שהשיפור, אם בכלל, יהיה מינורי לחלוטין.

מי מתנדב לעשות את הניסוי ולחזור לדווח? (הייתי שמח לעשות זאת בעצמי אך אין אצלי S&S).

 

צריך מישהו שיתנדב לעשות זאת בסביבה הטבעית של המערכת שזה בנסיעות תכופות באיזורי המרכז הפקוקים והמרומזרים, אין דין המערכת אצל נהג שגר בנתיבות ושנוסע בדרך בין עירונית לעבודה שלו בבאר שבע לבין נהג ברמת גן שנוסע להרצליה בכל יום לעבודה ושנוהג להסתובב לעיתים קרובות ברדיוס גוש דן עם הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שהתשובה תלויה גם באיכות המערכת. לפני כמה ימים עצרה לידי ברמזור מכונית (בעוונותי לא זוכר את הדגם) שמערכת הסטארט-סטופ שבה כיבתה והדליקה את המנוע כמה פעמים ברצף בצורה לא הגיונית ושונה משמעותית מרכבים המוכרים לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוזמן לנסות ולעבור את הקטע של אלנבי העלייה (והאמת היא שכמעט בכל אזור מרכזי עירוני) ולספור כמה פעמים המנוע כבה והותנע בנסיעה של קילומטרים בודדים - משהו בין 20 ל30 פעמים. בקטע הקצר והמאוד פקוק בין בגין לאחד העם - 10 פעמים. מי שעדיין חושב שאין פה בלאי לאוטו שיבושם לו. גם מי שבאמת מאמין שהוא חוסך ככה דלק. מבחינתי המערכת מיותרת לגמרי , המערכת מפריעה ומאוד מציקה , ביחוד העובדה שזוהי ברירת המחדל ובכל נסיעה חדשה אני נאלץ לנטרל אותה מחדש.

דרך אגב - אשמח לשמוע על מישהו שמשתמש במערכת באופן קבוע והמצבר החזיק לו יותר מ- 20 חודשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי מתנדב לעשות את הניסוי ולחזור לדווח? (הייתי שמח לעשות זאת בעצמי אך אין אצלי S&S).

 

אני לרוב נותן למערכת לעבוד ואני רואה השפעה ניכרת, סביב 10-12%

 

שאני אלך לשבת לבד בחושך כי מתעלמים ממני?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית נוסע ברכב בן 10 שנים, אבל מנסיעה בכביש בפקקים ליידי אני נתקל באנשים עם המערכת הזו, ובפקק זוחל שבו עוצרים-ממשיכים-עוצרים-ממשיכים בערך 10 פעמים בדקה, המערכת הזאת פשוט מחרפנת להם את כל הרכב. אני פשוט שומע רעשים של הצתה בלתי פוסקים מהרכבים שסביבי, ולפעמים תוך 2 שניות יש כיבוי והצתה מחדש, וחוזר חלילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרי ברור לכולנו ששעות מנוע הן פרמטר הרבה יותר רלוונטי לבלאי מאשר קילומטראז'

 

לא מדוייק.

 

בלאי יש גם לתיבת הילוכים, דיפרנציאל, ציריות, מיסבי גלגלים, גלגלים וצמיגים, בקיצור כל מה שבין מנוע לכביש, וזה קורה רק כשהרכב בתנועה.

 

אז ברכב שנוסע על כבישים, הנתון של קילומטראז׳ הוא מאוד רלוונטי.

 

אם זה היה טרקטור או מכונה ניידת שבקושי זזה, והמנוע הוא בעצם זה שמפעיל את כל הציוד (עדיין דרך תיבת הילוכים), אז שם באמת הדרך הנכונה למדוד את זה זה בשעות מנוע.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...