Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מערכת ה Start-Stop מזיקה?


Notepad
שימו לב! השרשור הזה בן 1985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

בשורה התחתונה, הם טוענים שבתיאוריה הפתרונות שמצאו אמורים לעזור (הפחתת החיכוך בין המיסבים, ושימוש בשמנים עם סיכוך יותר טוב),

אבל עדיין לא נצבר ניסיון מעשי לאורך זמן. (לכמה זמן הם מצפים? מכוניות שעברו 100K ק"מ? 500?...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טום, מאמרים יפים.

מה המסקנה שלך מקריאה של המאמרים ? האם היייצרנים נתנו את דעתם לגבי הבעיות שעללות לצוץ ברכבים המצויידים במערת S&S ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על מה נשענת הטענה הזו? המכוניות היום פחות אמינות?

לדעתי כן בכללי מכוניות ההיום הרבה פחות אמינות מאשר היו לפני עשור או שנים

יותר מזה השרידות של הרכבים החדשים לתחזוקה רופפת או התנהגות ברוטלית מול רכבים ישנים יותר הרבה יותר נמוכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעוד שנתיים שלוש ? באירופה נמכרה פולו BlueMotion משנת 2007 ולא נשמעו בעיות מיוחדות עם מערכת stop-start.

 

על נושא שימון המנוע בזמן ההתנעה אני בטוח שהמהנדסים נתנו את דעתם ומצאו פיתרון טכני לסוגייה.

לא מכיר את הדגם ולא מכיר את הבעיות שלו

אישית התחלתי לראות ולטפל ברכבים עם סטופ-סטרט רק שנה האחרונה אז הכל עדיין בגדר תעלומה אם זה יהיה בסדר או שיהיו בעיות

אני יודע שאין שום שינוי מבחינת שימון ומכניקה של המנוע בין רכב עם או בלי המערכת אז באמת אין לי מושג איך פתרו או התגברו על הבעיה ומה צופן לנו העתיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה בנושא מלפני חודשיים במגזין הבריטי AUTOCAR (עריכה: הקדימו אותי עם הכתבה).

על פי הכתבה נושא השחיקה עקב חוסר שימון מוכר ונמצא בטיפול (ניראה שתרם טופל לגמרי).

- פותחו שמנים בעלי מקדם חיכוך נמוך יותר (פתרון חלקי).

- תאגיד פדרל-מוגול פיתח ציפוי פולימרי חדש המקטין את השחיקה בצורה משמעותית (השקה ב2010).

- יצרני המיסבים עדיין עומלים על פיתוח מיסבים שיתנו יכולת סיכוך עצמי טובה יותר לפתרון הבעיה.

 

רוצה לומר, בוצעו כבר אי אלו צעדים בכיוון הנכון אבל העבודה בעיצומה.

סביר להניח שמנועים שיוצרו לפני אי אלו שנים והותאמו למערכות "עצור וסע" עדיין לא כללו את כל הפיתוחים הטכנולוגים הנחוצים לפתרון מלא (כאמור חלקם טריים וחלקם עדיין בפיתוח)

 

אני יודע שאין שום שינוי מבחינת שימון ומכניקה של המנוע בין רכב עם או בלי המערכת אז באמת אין לי מושג איך פתרו או התגברו על הבעיה ומה צופן לנו העתיד

my point exactly

 

 

חובת ההוכחה עלייך מכיוון שאתה פתחת את תיבת הפנדורה.

אז הדרך שלך לדרוש סימוכין היא ללעוג ולזרוק בוץ?! :roll:

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המסקנה שלך מקריאה של המאמרים ? האם היייצרנים נתנו את דעתם לגבי הבעיות שעללות לצוץ ברכבים המצויידים במערת S&S ?

 

אין לי ספק שנתנו דעתם.

יחד עם זאת, השאלה אם רמת האמינות הכללית נותרה זהה או דומה ברכבים שלא צויידו במערכת (ועובדים עם טכנולוגיה "מיושנת") עדין נותרת ללא מענה חד משמעי.

 

לדעתי ובאופן כללי, כל התקדמות טכנולוגית (או לחילופין חקיקה מחייבת) כזו גוררת אחריה נסיון לחדש ולשפר את הקיים, הכנסת טכנולוגיות חדשות נוספות או שימוש בקיימות שנועדו ליישומים מתקדמים יותר, תוך הורדת העלות לצרכן "הביתי". האם מכונות פשוטות יותר גם אמינות יותר - ברוב המקרים כן, אבל הן חסרות את מרבית היתרונות (המשמעותיים) שמקיימות המכונות המורכבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה בעוד שנתיים שלוש? באירופה נמכרה פולו BlueMotion משנת 2007 ולא נשמעו בעיות מיוחדות עם מערכת stop-start.

 

 

לחובבי טריוויה - כבר בשנת 1993 פולקסווגן הוציאה לשוק גירסה של גולף דור 3 עם מערכת Stop & Start.

מדובר היה בדגם 1.9 דיזל אטמוספרי, עם גיר ידני וקלאץ' אוטומטי.

המערכת פעלה שונה ממה שמוכר היום - היא הייתה מפרידה את הקלאץ' ומכבה את המנוע גם בתנועה, זמן קצר אחרי עזיבת גז.

כלומר לא הייתה כל בלימת מנוע, הרכב היה מתגלגל בניוטרל. מי שרצה להשתמש בבלימת מנוע, היה צריך לכבות את המערכת.

היה גם מיכל וואקום מיוחד שסיפק וואקום לבלמים, כשמנוע היה כבוי.

 

הדגם הנל"ל לא בדיוק הצליח ונמכרו ממנו רק כמה אלפי יחידות. זכור לי שראיתי אחת כזאת בארץ לפני כ 10-15 שנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב רכבים שאני מכיר מערכת הזאת ניתנת לביטול. מי שדואג שהמערכת עושה נזק, יכול פשוט לכבות אותה. בדיוק כמו שאני אעשה. זה מאוד פשוט: יש כפתור.  

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחובבי טריוויה - כבר בשנת 1993 פולקסווגן הוציאה לשוק גירסה של גולף דור 3 עם מערכת Stop & Start.

מדובר היה בדגם 1.9 דיזל אטמוספרי, עם גיר ידני וקלאץ' אוטומטי.

המערכת פעלה שונה ממה שמוכר היום - היא הייתה מפרידה את הקלאץ' ומכבה את המנוע גם בתנועה, זמן קצר אחרי עזיבת גז.

כלומר לא הייתה כל בלימת מנוע, הרכב היה מתגלגל בניוטרל. מי שרצה להשתמש בבלימת מנוע, היה צריך לכבות את המערכת.

היה גם מיכל וואקום מיוחד שסיפק וואקום לבלמים, כשמנוע היה כבוי.

 

הדגם הנל"ל לא בדיוק הצליח ונמכרו ממנו רק כמה אלפי יחידות. זכור לי שראיתי אחת כזאת בארץ לפני כ 10-15 שנים.

אכן כן-Ecomatic. לחובבי נוסטלגיה כבר ב-1980 VW הציגה פולו Formel E עם מערכת STOP & START.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפריוס יש את המערכת, כידוע, יוצרו כבר מספר מיליונים, לא ידוע לי על בעיות מיוחדות במערכת עצמה ובכללי באמינות של הרכב.

אצלי לפחות המערכת עובדת נהדר.

מבחינת החוויה, זה תענוג כשהרכב עוצר אתה נהנה משקט מרגיע כשהמנוע כבה. אגב, בפריוס המזגן ממשיך לעבוד כשהמנוע כבוי.

לדעתי, מיותר להיכנס לפרנויות כל עוד לא ידוע על בעיות מיוחדות במערכת.

 

אגב, הפרנויה קצת מזכירה לי בסיוייק שהייתה לי, המליצו לי לבטל את נעילת החולונות האוטומטי כי הוא גורם לתקלות במנגנון של החלונות החשמליים.

נוסע בפריוס 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריוס זה סיפור אחר, הרכב תוכנן מהרגע הראשון להיות היברידי, וכיבוי המנוע זה חלק משמעותי מההיברידיות.

כמו כן, ללא ספק ישנן מערכות מיוחדות להתנעה (מצברים) וכמו שציינת, מזגן חשמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שתוכנן מראש על ידי מהנדסי החברה ונבדק,אמור לעבוד.

אצלנו ברכבים אין תקלות עם זה

וזו ההוכחה הכי טובה לכול הספקנים 'ומומחי' גוגל.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שתוכנן מראש על ידי מהנדסי החברה ונבדק,אמור לעבוד.

אצלנו ברכבים אין תקלות עם זה

 

האם ביצעתם סקירה השוואתית של בלאי במנועים שעבדו עם המערכת אל מול מנועים שעבדו ללא המערכת?

 

וזו ההוכחה הכי טובה לכול הספקנים 'ומומחי' גוגל.

 

אני בכנות מקווה שהתשובה לשאלה שלי למעלה תהיה חיובית ונוכל לקבל קצת נתונים אמיתיים לעבוד איתם.

אבל אם התשובה תהיה שלילית, זו לא הוכחה אלא עוד דעה לאוסף.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...