Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

אם כ"כ מתנבאים פה על העתיד ומהמרים על מה יהיה הערך עוד 3 שנים, מעניין מה יהיה הערך של הרנו פלואנס החשמלית אם חו"ח חברת BP תפשוט את הרגל.

 

בלי תחנות החלפה, בלי סוללה (הכונס יקח לכם את הסוללה מהרכב כי היא לא שלכם).

 

800 ש"ח לברזל?

 

בהנחה שבאמת החברה תלך לפירוק (ולא תימכר לגוף אחר כעסק חי ותמשיך לפעול) אז אני מנחש שהכונס יציע לבעלי המכוניות לקנות סוללה אחת+את עמדת הטעינה הביתית שלהם במחיר אטרקטיבי, ואז הקונים יישארו עם רכב בעל טווח מוגבל שנטען מהחשמל הביתי. (חברת החשמל מן הסתם תנתק את עמדת הטעינה מהמונה של ב.פ ויהיה צורך בחשמלאי שיחווט אותה להזנת החשמל הביתית)

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בהנחה שבאמת החברה תלך לפירוק (ולא תימכר לגוף אחר כעסק חי ותמשיך לפעול) אז אני מנחש שהכונס יציע לבעלי המכוניות לקנות סוללה אחת+את עמדת הטעינה הביתית שלהם במחיר אטרקטיבי, ואז הקונים יישארו עם רכב בעל טווח מוגבל שנטען מהחשמל הביתי. (חברת החשמל מן הסתם תנתק את עמדת הטעינה מהמונה של ב.פ ויהיה צורך בחשמלאי שיחווט אותה להזנת החשמל הביתית)

 

 

השאלה היא במצב נתון שכזה, כמה יהיה שווה הרכב?

 

ורק הבהרה, אני מצפה מ BP ליותר יושרה ויותר שקיפות אבל חו"ח לא מאחל להם רע או פשיטת רגל.

ההפך המוחלט!

 

רק שבמשק לא צפוי כמו היום, הכל צריך להלקח בחשבון.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לוקח את חברו תהסלולר החדשות, הם הציעו מחיר כלכך אטרקטיבי ביחס למתחרים, ששווה לעבור אליהם גם אם בעוד חצי שנה הם יקרסו כי אין מה להפסיד במחיר שכזה. לכן יש ללקוחות סיבה טובה יותר לנסות את המוצר החדש.

 

במקרה של BP, המחירים דומים בסופו של דבר, אבל אין ביטחון להמשך. אז למה לי להיות שפן ניסיונות? אפילו המחיר לא מספיק אטרקטיבי כדי שאני אקח את הסיכון בקניית רכב שכזה, אני מעדיף לתת לאיזה פראייר להשקיע את כספו ולהתגלח על הניסיון שלו לפני שאני עובר בעצמי לרכב כזה. אבל אם כולם יחשבו כמוני (ואני מניח שהרוב חושבים בצורה כלכלית והגיונית לעתיד), יהיו כלכך מעט אנשים שיסכימו לנסות, ולא בטוח שהחברה תצליח לשרוד ככה לאורך זמן. ובואו לא נשכח את השם (הלא כלכך טוב) שיש לרנו ושאר הצרפתיות בארץ, פלוס אפקט העדר שנעול על יפניות...

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לוקח את חברו תהסלולר החדשות, הם הציעו מחיר כלכך אטרקטיבי ביחס למתחרים, ששווה לעבור אליהם גם אם בעוד חצי שנה הם יקרסו כי אין מה להפסיד במחיר שכזה. לכן יש ללקוחות סיבה טובה יותר לנסות את המוצר החדש.

 

זה נכון, כי אתה לא תלוי בחברות הסלולאריות בשום דבר כמעט. אבל השיטה של ב"פ שבה הסוללה לא שלך וגם הטעינה לא ממש בשליטתך, היא הבעיה כאן. אמנם ב"פ מציגה את כל הענין הזה כיתרון, אבל אני חושב שזה החסרון העיקרי כאן וזו הסיבה שכמעט אף אחד לא ירצה את העסקה הזו, בין אם הוא נוסע מעט או הרבה.

 

אם היו מציעים מכונית חשמלית קטנה יותר, זולה יותר, עם טווח קטן יותר ועם טעינה פשוטה משקע רגיל - אז בהחלט היו אנשים שהיו קונים. לא כולם כמובן, אבל האמת - שלדעתי חברת ב"פ מסרבת להתמודד אתה - היא שרכב חשמלי כיום אינו מסוגל להתמודד עם כל היכולות של רכב מנועי רגיל, ולכן אינו יכול להחליף את הרכב העיקרי של רוב האנשים.

 

ושום סיסמת מכירות לא תשנה את זה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה די ברור מה שהולך.

 

ל-BP יש תוכנית ברורה והיא להכנס בצורה אגרסיבית לשוק הליסינג. זה יהיה עיקר קהל היעד שלה בשנים הקרובות, ומשם היא תקבל כמעט את כול הכסף שלה.

 

הצרכן הפרטי לא מעניין אותם כלל(בניגוד למה שהם מנסים להציג פה). הם רק מנסים למצוא את הפראיירים שיהיה אפשר לגזור עליהם קופון רגע לפני ההנחות הגדולות לליסינג.

 

ככה שאין יותר מדי מה למצוא סיבות או רציונל למחירים הנוכחים שלהם לצרכן הפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה לי חברת ליסינג אחת פראיירית אין כזו

 

וכיוון ש BP כל כך משוכנעים בערך המשומשת שלהם הם יצטרכו להתחייב לרכישה חוזרת לחברות הליסינג במחיר טוב.

 

ואני לא רואה גם אז נהירה המונית לכיוון הרכב שלהם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון ש BP כל כך משוכנעים בערך המשומשת שלהם הם יצטרכו להתחייב לרכישה חוזרת לחברות הליסינג במחיר טוב..

 

ככל הידוע לי הם אכן עשו את זה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק הליסינג עם תמחור נכון + התחייבות לקניה חוזרת הם יכולים לדחוף לא מעט מכוניות.

 

אם הייתי צריך לבחור רכב צמוד והיתה לי אפשרות לקחת פלואנס ZE בהנחה משמעותית מול העלות החודשית של משפחתומטית אחרת אז הייתי שוקל בחיוב.

כמובן תחת ההנחות:

1. אני בכלל צריך רכב ליסינג, מבחינת הכדאיות הכלכלית (כלומר טוחן קילומטרים)

2. רוב הנסיעות היומיומיות שלי הן בתוך הטווח ללא החלפת סוללה

3. אני בכלל מחפש משפחתומטית.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק הליסינג עם תמחור נכון + התחייבות לקניה חוזרת הם יכולים לדחוף לא מעט מכוניות.

 

אם הייתי צריך לבחור רכב צמוד והיתה לי אפשרות לקחת פלואנס ZE בהנחה משמעותית מול העלות החודשית של משפחתומטית אחרת אז הייתי שוקל בחיוב.

כמובן תחת ההנחות:

1. אני בכלל צריך רכב ליסינג, מבחינת הכדאיות הכלכלית (כלומר טוחן קילומטרים)

2. רוב הנסיעות היומיומיות שלי הן בתוך הטווח ללא החלפת סוללה

3. אני בכלל מחפש משפחתומטית.

 

מה שאמרת זה לב העניין. כל עוד אין תמורה כספית הולמת בדמות הנחה משמעותית למשתמש, המכוניות לדעתי תשארנה בחניונים.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך שלא נצייר את זה , זה מזכיר את חברות הסלולר שלפני מהפיכת כחלון.

בשורה התחתונה אתה מקבל רכב שעולה כמו המקבילה הבנזינית שלו רק שפה אתה משלם רק 8 אחוז מס ולא 100(לא סגור על המספר המדויק).

כמו כן אתה משלם כמעט את אותה עלות חודשית של דלק , על חשמל.

אם כל הכבוד , מה אתם מבלבלים את השכל על 10 15 אחוז חיסכון , כל מי שקנה ומכר כמה רכבים יודע שבשורה התחתונה , את הכסף הגדול אתה מרויח/מפסיד במכירה/קנייה.

כל עוד המחירים הם אותו דבר (עם נטייה של כמה אחוזים בודדים) אני לא מכיר בן אדם שפוי שעובד קשה בשביל הכסף שלו , לוקח סיכון וקונה רכב בסכום כל כך משמעותי מבלי לדעת מה יהיה איתו בעוד 3 שנים.

 

אני באמת באמת לא ייתפלא עם מחר בטר פלייס יודיעו שהם סוגרים את הבסטה . לדעתי הם תיפסו על עץ גבוה ולקחו את התפקיד של המדינה (בתור אלה שמספקים לי מוצר אלמנטרי במחיר גבוהה בלי פרופורצייה ביחס לעלות האמיתית שלו) במקרה הזה זה חשמל. גם אם ייקרה הבלתי ייאומן והחברה הזאת תפרח ותוריד לכביש מאה אלף רכבים בשנה , מה יקרה אז.. המדינה תרצה גם להשתתף בחגיגה , מיסוי חדש לרכב , מיסוי חדש לחשמל . אתם מבינים, כרגע המיסוי על הדלק הוא הכי גבוהה שהיה במדינת ישראל , ועדיין המחיר בין רכב חשמלי לבנזין כמעט זהה . מה יקרה כשגם שטייניץ את ביבי ישתתפו בחגיגה , בשורה התחתונה נשלם את אותו כסף , רק בלי התירוץ של איראן . 

rover r75 -2.5L v6 -177h.p

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הרכב מיועד, בסופו של דבר, למדינות שבהן יש הרבה ייצור חשמל "ירוק" - כדוגמת דנמרק שבה עשרות אחוזים מהחשמל מיוצרים מאנרגית רוח, או צרפת שבה מחצית מהחשמל מיוצר בתחנות גרעיניות. במדינות כאלה הרכב החשמלי יחסוך הרבה מאד זיהום אויר. ישראל ראשונה פשוט כי שי אגסי ישראלי, וגם אנחנו כנראה נרויח משהו כיון שתחנות הכוח יותר יעילות ממנועי רכב בהמרת האנרגיה הכימית לאנרגיה שימושית.

2. רכב נטען משקע חשמלי אינו חידוש. החידוש של Better Place הוא החלפת סוללה שאורכת כמו תדלוק.

3. התחשיב הכלכלי עדיין לא ברור לי, אבל הוא בין הדברים שמשתנים תדירות. יתכן שכיום, בעולם של עלית מחירי הדלק והחשמל, התחיבות של הספק למחיר קבוע ל-3 שנים עשויה להיות כדאית לצרכן. כמובן שאם תחול ירידה במחירי הדלק\חשמל התחשיב יהיה הפוך.

4. בניגוד אלינו, איכות הסביבה היא טיעון מכירות מצויין בארצות מערביות. אבל גם אצלנו חל שיפור הדרגתי בעניין.

 

מסכים עם כל מילה שלך !!!

חברים יקרים, תקראו את השורות למעלה וזה הניתוח הכי מדוייק לשאלת מילון הדולר של פותח השרשור הזה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הרכב מיועד, בסופו של דבר, למדינות שבהן יש הרבה ייצור חשמל "ירוק" - כדוגמת דנמרק שבה עשרות אחוזים מהחשמל מיוצרים מאנרגית רוח, או צרפת שבה מחצית מהחשמל מיוצר בתחנות גרעיניות. במדינות כאלה הרכב החשמלי יחסוך הרבה מאד זיהום אויר. ישראל ראשונה פשוט כי שי אגסי ישראלי,

לא משנה אם בארצות אלה אחוז גבוה של יצור חשמל נקי, אלא איך ייוצר החשמל הנוסף הדרוש לרכבים החשמלים. בהנחה (לא נכונה לדעתי) שהרכב החשמלי יצליח, יהיו הרבה רכבים כאלה ויהיה צורך להגדיל את יצור החשמל.

השאלה היא האם החשמל הנוסף ייוצר בצורה נקיה?

לא בטוח בכלל. עלויות יצור חשמל מרוח הם גבוהות. יצור חשמל בכור גרעיני אינו באמת נקי, בהתחשב במוטות הדלק הרדיואקטיבי המשומש שצריך לשמור בצורה מאוד יקרה למשך 10000 שנה !

http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_of_electricity_by_source#Estimates

וגם אנחנו כנראה נרויח משהו כיון שתחנות הכוח יותר יעילות ממנועי רכב בהמרת האנרגיה הכימית לאנרגיה שימושית.

מתברר שתחנות הכוח לא תמיד יותר יעילות, ובנוסף קימים הפסדים במערכת הולכת החשמל.

 

אם היו בונים תחנות כוח משולבות עם יצור חום

http://en.wikipedia.org/wiki/Cogeneration

עלות יצור החשמל היתה יורדת והיינו חוסכים גם הרבה זיהום. בתחנות הכוח הרגילות נוצר חום שצריך להיפטר ממנו ע"י מגדלי קרור למשל. במקום זאת, אם עודף החום הזה היה מנוצל, והיו מוכרים קיטור למפעלי תעשיה, או מיים חמים לתושבים, זה היה עדיף לכולם, ובין השאר היה נוצר פחות זיהום.

 

מדוע לא עשו זאת? הטמטום הרגיל של ממשלות ישראל. חברת החשמל ראתה את תפקידה כיצור חשמל בלבד, ואף אחד בממשלה לא אמר לה אחרת.

 

2. רכב נטען משקע חשמלי אינו חידוש. החידוש של Better Place הוא החלפת סוללה שאורכת כמו תדלוק.

נכון, אבל עלות "התדלוק" הזה מאוד יקרה מכיון שצריך להחזיק במלאי של סוללות יקרות מאוד ומכניקה שמחליפה את הסוללה. אם מיזם אגסי היה מצליח, היה צורך להקים הרבה יותר תחנות כאלה, מה שהיה מכביד כלכלית על המיזם.

3. התחשיב הכלכלי עדיין לא ברור לי, אבל הוא בין הדברים שמשתנים תדירות. יתכן שכיום, בעולם של עלית מחירי הדלק והחשמל, התחיבות של הספק למחיר קבוע ל-3 שנים עשויה להיות כדאית לצרכן. כמובן שאם תחול ירידה במחירי הדלק\חשמל התחשיב יהיה הפוך

עלות הדלק או החשמל קטנה מול הפסדי ירידת ערך הרכב, שלא ניתן לנבא. עובדה שחברות ליסינג לא משווקות רכב חשמלי כזה, אלא אם מקבלות התחיבות של מיזם אגסי לקניה חזרה של הרכב המשומש במחיר ידוע מראש.

4. בניגוד אלינו, איכות הסביבה היא טיעון מכירות מצויין בארצות מערביות. אבל גם אצלנו חל שיפור הדרגתי בעניין.

ההתיחסות לאיכות הסביבה מלווה בהרבה דיס אינפורמציה של טייקונים (מיזם אגסי) ושל תנועות ציבוריות ירוקות, שגורמות לבזבוז כספים גדול עם תועלת קטנה עד לא קימת. השאלה היא מה ההוצאה הנמוכה ביותר שבה ניתן לקבל שיפור נתון באיכות הסביבה .

מבחינת תחבורה התשובה היא השקעות בתחבורה ציבורית (ואגרה שישלם רכב שנכנס למרכז העיר), כדי להסיט יותר נהגים לשימוש בה. בסכום כסף נתון, נשיג שיפור גדול הרבה יותר של איכות הסביבה מאשר ברכב חשמלי.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר תיקונים יהודה.

-השקעה גדולה (אפילו מאוד) בהפקת חשמל מאנרגיית השמש ע"י השיטות הקונוונציאליות כגון חימום שמן במראה פרבולית, המרת החום לקיטור תהייה משתלמת כאשר מדובר על טווח פעילות של עשרות שנים.

-מחלפי חום קיימים בלא מעט תחנות כח בחו"ל, אני לא בטוח כי בארץ הם משתלמים כלכלית (טמפרטורת מחלף חום בסיסי היא מתחת לנקודת העיבויי של קיטור)

-אין צורך להחזיק במלאי גדול של סוללות לתחנת החלפה, תחנת ההחלפה תצוייד במטען מהיר (אוליי אפילו יחודי להם) כדי להקטין את הזמן המת של הסוללה למינימום. (בהנתן כמות הסוללות הנדרשות להחלפה ומהירות הטעינה ניתן לחשב את מלאי הסוללות להחלפה)

-התחשיב הכלכלי (שמדובר עליו כבר מהתחלת השירשור) לא נראה כדאי ללא סיבסוד ממשלתי (ישיר/עקיף)

-מבחינת איכות הסביבה (הורדת זיהום במרכזי הערים) הפתרון האופטימלי (עלות/זיהום) הוא רכבים הברידיים עם אפשרות טעינה ביתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...