Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

לא יודע, אבל אין כאן חידוש. סוללות מפיקות חשמל ע"י......... תגובה כימית. הסוללות הראשונות השתמשו בטכנולוגיה דומה (אם כי המתכות היו נחושת או אבץ).

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא יודע מה הייתרון של החברה האלו,

אבל סוללות אבץ אויר מגיעות לדחיסות אנרגיה טובה מאוד (יותר טובות מסוללות ליתיום למשל)

אבל הן אינן ניתנות לטעינה ביתית, אלא רק ל"מחזור"

 

יש פיילוטים בעולם של מכוניות שפועלות בשיטה זו (מכוניות דואר עירוני, אוטובוס עירוני וכיוב) שבו הסוללה אמורה להספיק ליום עבודה אחד ומוחלפת בלילה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כבר עסקינן במקור אנרגיה לחשמל להנעת הרכבים- האם למישהו יש מידע על מה שהוצג השבוע ערוץ 10 ?

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-30014,1294-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A8%D7%92-%D7%99-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C.aspx

 

מה ההשלכות של טכנולוגיה כזו על העתיד?

 

סוף סוף רכב חשמלי קטן, במקום המפלצות מהסוג של הפלואנס או רכבי קונספט מוזרים. זה דווקא עושה רושם של חברה רצינית.

הם מדברים על טווח 150 ק"מ שבקרוב מאד יוכפלו ל טווח של 300 ק"מ. ובעתיד הרחוק יותר יוכפל שוב.

וממה שהבנתי ממלאים את הסוללה במים וריאקציה שנוצרת יוצרת את האנרגיה בסוללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אקדים ואומר שחברת רנו העולמית רצתה לפתוח בישראל מפעל למכוניות חשמליות בבית שאן. תתארו לכם לו זה היה קורה עד כמה זה היה מוזיל את עלות הרכב לצרכן. כמו כן, כמה עבודות זה היה מביא לאזור. חברת רנו התחייבה להכול, להקים את המפעל, להכשיר את העובדים, לפתוח פס ייצור והכל. כל מה שרנו רצתה ממדינת ישראל זהו עירבון בסך 400 מליון פאקינג שקלים. מדינת ישראל סירבה ורנו פתחה את המפעל בטורקיה.

מעניין מאוד כמה פעמים מדינת ישראל זרקה 400 מיליון שקלים על שטויות כאלה ואחרות אבל לא הייתה חכמה להשקיע את זה בתעשיית הרכב החשמלי.

אתה טועה בגדול.

אין כדאיות במפעל רכב במדינה שבה שכר העבודה גבוה וששוק המכוניות המקומי קטן. אם היו מיצרים שם, מחיר הרכב היה יקר.

למה לא? אחותי נוסעת כל יום 90 ק"מ הלוך וחזור לעבודתה. דווקא זה היה מתאים לה מאוד להטעין את הרכב. אם זה יוצא יותר זול בטווח הארוך אז למה לא.

לא נכון. חבל שלא קראת את ההודעות בשרשור הענק הזה שבהם הסברים מדוע הרכב החשמלי לא זול. הוא יקר בכל טווח שתניח.

.

כאמור, אולי עוד 2 דורות אנשים יעברו לחשמל.

"אמרת חז"ל שמאז שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מחכמים ונמסרה לש...ים."

 

 

לא יודע למה תמיד שוכחים שתחנת כוח מייצרת חשמל בצורה הרבה יותר יעילה מאשר רכב מייצר תנועה מאותו הדלק.

בניגוד לרכב הגנרטור של חברת החשמל מסתובב במהירות קבועה בלי לבלום ולהאיץ, אז הרבה פחות דלק אנרגיה נדרשים ויחסית נוצרים מעט מאד חום וזיהום בתהליך יצירת החשמל.

נכון, אבל באופן מפתיע ההבדל לא כזה גדול.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נכון, אבל באופן מפתיע ההבדל לא כזה גדול.

 

יהודה

 

למה לא ?

 

ממה שאני יודע ההבדל בצריכת הדלק בין נסיעה במהירות קבועה לבין תאוצה הוא גדול מאד. גדול בכמה סדרי גודל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נכון, אבל באופן מפתיע ההבדל לא כזה גדול.

 

יהודה

 

ההבדל הוא הרבה יותר גדול ממה שאתה חושב.

לייצור בנזין בתי הזיקוק משתמשים בחשמל. בכמה חשמל? קרוב ל-2KWH לכל ליטר (ראה קישר למטה). כלומר רק מהחשמל שנעשה בו שימוש לשם הפקת הבנזין - המכונית החשמלית יכולה לנסוע 8 ק"מ לליטר.

כך למשל, מכונית בנזין שנוסעת 13 ק"מ לליטר תעשה שימוש בליטר בנזין ובשני קילוואט שעה של חשמל. ניסן ליף תעשה שימוש ב-3 קילוואט של חשמל. כלומר נשאר לנו להשוות ליטר אחד מול קילוואט שעה אחד.

מליטר בזין תחנת כוח תוכל להפיק כ-6 קילוואט שעה של חשמל. כלומר צריכת האנרגיה נטו של מכונית חשמלית היא כשישית מזו של מכונית בנזין.

כמובן שכל הנתונים מחושבים בצורה גסה ביותר, אבל זה בערך היחס.

 

gatewayev.org/how-much-electricity-is-used-refine-a-gallon-of-gasoline

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל הוא הרבה יותר גדול ממה שאתה חושב.

לייצור בנזין בתי הזיקוק משתמשים בחשמל. בכמה חשמל? קרוב ל-2KWH לכל ליטר (ראה קישר למטה). כלומר רק מהחשמל שנעשה בו שימוש לשם הפקת הבנזין - המכונית החשמלית יכולה לנסוע 8 ק"מ לליטר.

כך למשל, מכונית בנזין שנוסעת 13 ק"מ לליטר תעשה שימוש בליטר בנזין ובשני קילוואט שעה של חשמל. ניסן ליף תעשה שימוש ב-3 קילוואט של חשמל. כלומר נשאר לנו להשוות ליטר אחד מול קילוואט שעה אחד.

מליטר בזין תחנת כוח תוכל להפיק כ-6 קילוואט שעה של חשמל. כלומר צריכת האנרגיה נטו של מכונית חשמלית היא כשישית מזו של מכונית בנזין.

כמובן שכל הנתונים מחושבים בצורה גסה ביותר, אבל זה בערך היחס.

 

gatewayev.org/how-much-electricity-is-used-refine-a-gallon-of-gasoline

 

ואו, לא חשבתי על זה בצורה כזו.

זה מסתדר עם מה שאני מכיר - מכונית שמונעת על ידי בנזין מנצלת רק כ 15% מהאנרגיה לתנועה, וכל השאר מתבזבז בצורה של חום, רעש, ומזהמים שונים.

בעוד שרכב חשמלי מנצל בסביבות ה 80% מהאנרגיה לתנועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא שוב את הקישור ודייק בחישובים.

1. גלון זה 3.78 ליטר, כלומר בזבוז האנרגיה בזיקוק נפט הוא כ1.6 kWh לכל ליטר בנזין שמזוקק.

2. האנרגיה הזו היא לא חשמל בכלל אלא אנרגיה כימית בנפט הגולמי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לייצור בנזין בתי הזיקוק משתמשים בחשמל. בכמה חשמל? קרוב ל-2KWH לכל ליטר

 

גם אם זה היה נכון, זה חישוב מטעה מפני שהוא מיחס חשיבות רבה לנושא שולי.

 

שים לב: אין בעולם שום מחסור באנרגיה. להיפך: יש עודפים רבים. רק אנרגית השמש שיוקדת על מדבר סהרה מספיקה לכל הצרכים של כל העולם ונשאר הרבה עודף. בעזרת כורים גרעיניים אפשר גם להפיק עוד הרבה. כלומר: לא חסרה אנרגיה. זה בכלל לא הענין.

 

הבעיה היא אחרת: שיטה להעברת האנרגיה ממקום למקום. אז אם אתה רוצה להעביר אנרגיה למתקן קבוע, כמו בית או מפעל, אז יש פתרון - קוי חשמל. עובד יפה, אבל לא מתאים למכונה ניידת, כמו מכונית או מטוס.

 

הדלק הנוזלי אוצר בתוכו כמות אנרגיה רבה יחסית לנפח, הוא קל ונוח להובלה, ופחות או יותר קל לשימוש. לעומתו:

סוללה חשמלית אוצרת בתוכה כמות אנרגיה קטנה יחסית לנפח, היא לא כל כך קלה (במשקל), נוחה מאד להובלה, וקלה ונוחה מאד לשימוש.

 

מסקנה (שנכתבה בספרי מדע בדיוני כבר לפני 70 שנה ויותר): אם יוכלו ליצר סוללות שאוגרות אנרגיה בכמות של פי 100 ממה שיש היום, אף אחד לא ישתמש בדלק נוזלי לשום דבר כמעט. אם יוכלו לאגור אנרגיה בכמות של פי 10 ממה שיש היום, חצי מכלי הרכב בעולם יעברו לחשמל.

 

עד אז ידברו הרבה ושום דבר לא ישתנה. זה היה נכון לפני 100 שנה, וזה עדיין נכון גם היום. ושום מסע יחצ"נות, מוכשר ככל שיהיה, לא ישנה את העובדות האלה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא ?

 

ממה שאני יודע ההבדל בצריכת הדלק בין נסיעה במהירות קבועה לבין תאוצה הוא גדול מאד. גדול בכמה סדרי גודל

נכון ש "ההבדל בצריכת הדלק בין נסיעה במהירות קבועה לבין תאוצה הוא גדול" . הכוונה היתה שהיעילות של תחנת כוח אינה גדולה בהרבה (אם בכלל) מרכב (שנוסע במהירות קבועה).

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/why-your-cars-diesel-engine-more-efficient-power-station

a modern diesel engine is more efficient than a traditional coal-fired power station. The British government’s figures say 38 per cent of the energy put into a coal-fired power station comes out as useful work, whereas a good modern diesel engine is about 40 per cent efficient (at least when running steadily at its optimum speed). The latest Mercedes-Benz 2.2-litre diesel hits 42 per cent



 





יהודה


שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו הסיבה לדעתי שלשנים הקרובות הפיתרון המושלם הינו רכב היברידי הכולל מנוע בערה קטן לשמירה על מהירות קבועה בשיוט לצורך טווח נסיעה מוגדל + מנוע חשמלי עם סוללה קטנה יחסית שאחראית רק על פרק זמן ההאצה שבו נידרשת כמות אנרגייה גדולה יותר ליחידת זמן ומנוע חשמלי בנצילות של כ90% תיהיה הפיתרון הכי יעיל.

 

ככה מקבלים טווח מוגדל, מחיר שפוי, ואגירת אנרגיית הבלימה שברכב רגיל תמיד הולכת לביזבוז בבלמים.

 

אין מה לעשות- אין אפשר לעשות רכב חשמלי עם טווח מקביל לבנזין במחיר שפוי- לכן טויטה חכמה שלא מנסה ליקפוץ מעל הפופיק ומסתפקת ברכב היברידי (עכשיו גם עם סוללה מוגדלת +טעינה בבית).

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נחזור לנושא השרשור במקור, תגידו ביי-ביי לטסלה הבודדת שנסעה על כבישי ישראל.

 

עידן עופר ייאלץ להיפרד מרכב הספורט החשמלי

בעקבות קריסת בטר פלייס מכונית הטסלה רודסטאר החשמלית היחידה בישראל תיאלץ לעזוב את הארץ. עופר ייבא את המכונית לישראל ב-2009

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3603826,00.html

 

 

בו זמנית, גם בשורות פחות טובות (למרות שהיו צפויות)

209 עובדים של בטר פלייס יפוטרו לאלתר וללא שימוע

לאחר הפיטורים ישארו בחברה 111 עובדים בלבד. המפרקים הזמניים מבקשים מביהמ"ש לאשר להם לשלם לעובדי החברה את משכורת חודש מאי כמקדמה

 

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3603780,00.html

 

 

ונמשיך בידיעה שלישית, ביזארית על גבול ההזיה:

בתוך כך, בעלי המכוניות החשמליות של בטר פלייס הנוסעות בכבישי ישראל דורשים הגנה על תשתית הטעינה והחלפת הסוללות של בטר פלייס, כך עולה מנייר העמדה של העמותה לקידום תחבורה חשמלית בישראל שיוגשו מחר לוועדת הכלכלה בכנסת במסגרת הדיון בנושא פירוקה של בטר פלייס שיתקיים מחר בבוקר.

 

על פי הנתונים שמציגה העמותה לכנסת דורשים בעלי המכוניות החשמליות הגדרה של תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס כתשתית לאומית חיונית, שתיתמך על ידי מדינת ישראל ותותאם בעתיד לרכבים אחרים בעלי סוללה מתחלפת. בנוסף דורשים חברי העמותה פטור מארנונה לתשתית רכב חשמלי (תחנות ההחלפה) לשלוש שנים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו ביי-ביי לטסלה הבודדת שנסעה על כבישי ישראל.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3603826,00.html

 

מתוך הכתבה -

 

רשות המסים התירה לייבא את מכוניתו של עופר לצורכי ניסוי ומחקר של בטר פלייס.

 

אה, אה. :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מחקר על "איך מכינים שקשוקה ומוכרים לאהבלים במחיר מופקע בכדי לממן לי טסלה חדשה"! :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הנתונים שמציגה העמותה לכנסת דורשים בעלי המכוניות החשמליות הגדרה של תחנות החלפת הסוללה של בטר פלייס כתשתית לאומית חיונית, שתיתמך על ידי מדינת ישראל ותותאם בעתיד לרכבים אחרים בעלי סוללה מתחלפת. בנוסף דורשים חברי העמותה פטור מארנונה לתשתית רכב חשמלי (תחנות ההחלפה) לשלוש שנים.

 

צרם לי גם כשפרץ אמר משהו דומה. הוא כל-כך עיוור לטיפשות והשקשוקה? זה לא פרוייקט לאומי ולא בטיח, ואני ממש לא רוצה לממן אותו מכספי.

 

בטכנולוגיה משפרת איכות חיים אפשר ורצוי לתמוך ברמה ממשלתית (הרבה דברים לא היו יוצאים לעולם אם לא היו מקבלים גב כזה בהתחלה) אבל כמו שיש לנו שלבים הגיוניים להצגת טיעונים בבית משפט, בחינה ע"י מומחים וכו', גם לזה צריך בחינה מעמיקה.

עסקנות פוליטית ועבודה בעיניים על אזרחים עם מוצר שלא משתלם ועולה יותר מדיזל אינן "בחינה מעמיקה".

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...