Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תקרא שוב את מה שרשמתי. הוספת נגדים וחישוב ערך הקבל בהתאם יתן הגנה עדיפה פי כמה ע"פ ה DEFAULT של הקרוס המקורי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם



 

----- לגבי הקרוס טמפולס

 

מצטער, אבל לא הייתי מנסה לשפר אותו - שומר את קופסאת הפלסטיק שלו ואת היציאות והכניסות ואת כל השאר זורק לפח ובונה קרוס מאפס.

 

 

תודה רבה אדי!!!

זה מה שהתכוונתי, מי שרוצה להשקיע באמת, שיפרק את כל הרכיבים הקיימים בקרוס וילחים חדשים, בערכים הנכונים.

במקום נגד אפשר לשים ג'אמפר ואז לא תיהיה הפרעה, ואת מעגל הLPAD להוסיף על הקרוס הזה בקומבינה יפה בתוך הקופסה.

 

אבל מי שלא רוצה להשקיע, רק שיחליף קבל וישים את הג'אמפר על +3 ולהתראות.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

פורסם
לא מדוייק.

האם בדקת באמצעות רב מודד כמה התנגדות מוסיפים לך החוטים שהולכים אל הטוויטר (דרייבר 2" במקרה שלך)? האם הקבל מחובר בטור (כלומר האם הג'אמפר נמצא על 0 או +3?)?

 

במילים אחרות, יש לך בין 1 ל 3 אוהם תוספת מלבד הטוויטר, כלומר הקבל "רואה" 7 אוהם במקרה הקיצוני. קבל בערך של 12 מיקרופאראד ב 7 אוהם נותן חיתוך של פחות מ 1,900HZ ב 6 DB. זה מסוכן, מוריד דרסטית את ביצועי הטוויטר ועלול לשלוח אותו לעולם שכולו טוב מהר מאוד. במקרה שלך מדובר בדרייבר פולריינג' או מיד 2" וזה בסדר, אם היה מדובר בטווויטר המצב היה אחרת.

 

יש לבדוק באמצעות רב מודד מה הקבל רואה. יש לחשב את התנגדות הטוויטר והחיווט שלו וגם האם אתה עובר דרך הנגד או לא. לאחר שחיברת את כל המשתנים יש לחשב ערך קבל המתאים לנקודת חיתוך באיזור ה 3-3.5K. אם יש לך אפשרות להוסיף סליל וליצור קרוס של 12DB זה יעשה רק טוב.

 

איתמר.

 

תקרא שוב את מה שרשמתי. הוספת נגדים וחישוב ערך הקבל בהתאם יתן הגנה עדיפה פי כמה ע"פ ה DEFAULT של הקרוס המקורי.

 

איתמר.

 

כפי שאמרתי, מה שרשמת לא מדוייק כי אתה לא מבדיל בין ההתנגדות הכללית לזו של הדרייבר, שזה מה שחשוב. תדר החיתוך שיוצא כאשר אתה מחשב לפי ההתנגדות הכללית הוא התדר בו העוצמה הינה חצי על כל ההתנגדות, עכשיו צריך לחלק לפי יחס הנגדים!

במילים אחרות, בתדר זה העוצמה הינה חצי מהמקסימלית עבור קונפיגורציה זו. היא פחות מחצי העוצמה המקסימלית שתתקבל ללא הנחתה. וזה חשוב כי מה שמעניין אותנו בשמירה על הטוויטר הוא ההספק האבסולוטי ולא היחסי

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

קצת סלט עשיתם לי פה..

לא מתכוון לבנות קרוס חדש בינתיים אז נתמקד בעניין. כמה שאלות:

1.למה לשים את הג'אמפר על +3?

2.נגיד וחישבתי את ההתנגדות על הרגליים של הקבל, תזכירו לי איך מחשבים נק' חיתוך?

3.החלפת קבל אולי לא טובה כמו בניית קרוס חדש אבל האם היא תתן לי שינוי משמעותי בשמיעה?

4.החלפה לקבל גדול יותר (מה שייצא לקבלת חיתוך 3Khz) לא יכולה לגרום נזק לטוויטר? לטווח ארוך אולי...

פורסם

זו תגובתי האחרונה בשרשור הזה.

אני לא מבין מה נטפלת להספק כי הוא לא מעניין אף אחד, אנחנו מדברים על קרוס סופר בסיסי שכל הוספת נגד תעשה רק טוב, תעזור לאזן את הסט ותשמור על הדרייבר.

 

ואם המשפט הבא מסביר את העסק טוב יותר אז מצויין: נקודת חיתוך = הנקודה בה יש הפחתה של -3DB בעוצמה = חצי הספק.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לגבי 1. - לא ידוע, בעיניי זו שיטה לקחת סט עם פוטנציאל טוב ולהוריד אותו לאשפתות בעזרת קרוס גרוע.

 

הייתי מעיף את הנגד שם לאלך עזעזל ומחליף אותו בLPAD או מפרק את הקרוס הזה להגברה אקטיבית.

 

לגבי 2. אין לך מה לחשב את התנגדות הקבל. אתה צריך לחשב את ההתנגדות של הנגד ביחד עם הרמקול בכדי לקבוע נקודת חיתוך נכונה - כמו שאמרתי, אני מעדיף שהקבל יראה באופן ישיר את הרמקול ואז החישוב הוא לפי ההתנגדות הנומינלית של סליל הרמקול או במילים אחרות התנגדות הרמקול.

 

אני מציע שוב ושוב - או לבות LPAD שמשטה בקבל לחשוב שהוא עדיין רואה את הרמקול ישירות או פשוט להעיף את הנגד ולעבור להגברה אקטיבית במידה והטוויטר לא מאוזן.

 

לגבי 3. לא יודע מה לאמר לך - הטענה כאן היא שקבל כזה או אחר עושים את אותה הפעולה - מהנסיון שלי ישנם הבדלים מינוריים בין קבל אחד למשנהו - אני אוהב להשתמש בקבלים של קארלי מילר אבל גם קבל של ווימה יהיה טוב וגם קבל של מאנדורף יהיה נהדר וגם קבל של סולן יהיה נהדר - בניק, כל הקרוסים שבניתי איתם נתנו תוצאה קצת מרוחה - קשה לי להסביר.

 

לגבי 4. אתה שואל אם להוריד נקודת חיתוך תעשה נזק - תראה, אם תיקח טוויטר של HAT L1 או טוויטר של קלארוס או טוויטר של אימג'ן ואתה תוריד אותם מתחת לנקודת חיתוך של 5K לא משנה באיזה סלופ - אתה תטגן את הטוויטר

 

זה ממש לא אומר שהטוויטר לא טוב, להפך יש להם טוויטרים נהדרים כשיודעים איך לעבוד איתם וכשמשדכים להם את המידבאס הנכון (שלא לדבר על סט שלושה חלקים) אבל הם פשוט לא מסוגלים לנגן מתחת ל5K הרץ (טוויטרים אחרים שלהם כן מסוגלים)

 

זו דוגמא אחת.

 

עכשיו תיקח טוויטרים של מוראל - רובם המכריע יוכלו גם לנגן ב2.5K הרץ בסלופ 12 אבל אולי אולי רק הסופרימו באמת ישמע טוב בנקודת חיתוך הזו וגם זה גבולי - זה נובע יותר ממגבלה של קוטר של האלמנט בעיניי וזה נכון לגבי כל טוויטר - פשוט לא שמעתי טוויטר אחד עד היום שמצליח להשמע באמת טוב מתחת ל2.5K הרץ - למען האמת ב90 אחוז מהמקרים כשאני שומע סט צורם הדבר הראשון שאני מוודא זה שהטוויטר חתוך לפחות על 3K

 

אם אתה רוצה להיות בטוח תיתן לטוויטר הזה נקודת חיתוך 3800 הרץ אבל שוב מנסיון - גם 3200 יעבוד טוב.

 

אבל בלי הנחתה נאותה הטוויטר בכל מקרה יצרח לך ועל מגבר חזק מידי או על מגבר חלש מידי שיכניס עיוות - תגיד לו שלום.

 

בשביל זה אני חוזר ואומר - תבנה LPAD - זה פשוט וקל ונותן תוצאה מטורפת כי זה מאזן את חלוקת ההספק בסט.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

במידה ואני משאיר את הג'אמפר על 0 ההתנגדות שהקבל רואה היא של הנגד +טוויטר+כבל של הטוויטר והכל בטור?

לגבי 3. לא דיברתי על חברה אלא על החלפת ערך הקבל. ומאיפה אפשר להשיג קבלים כאלה בארץ?

תודה רבה לכולם על ההיענות מאוד מעריך את זה.

פורסם
זו תגובתי האחרונה בשרשור הזה.

אני לא מבין מה נטפלת להספק כי הוא לא מעניין אף אחד, אנחנו מדברים על קרוס סופר בסיסי שכל הוספת נגד תעשה רק טוב, תעזור לאזן את הסט ותשמור על הדרייבר.

 

ואם המשפט הבא מסביר את העסק טוב יותר אז מצויין: נקודת חיתוך = הנקודה בה יש הפחתה של -3DB בעוצמה = חצי הספק.

 

איתמר.

 

מצד אחד ההספק לא מעניין אותך ומצד שני להנחיתו? בזה בדיוק עוסקת ההנחתה, בהספק. אני חושב שלא ירדת לסוף הפסוק שרשמת, חצי הספק מאיזה הספק?

כמובן שאם תוסיף נגד תשמור על הטוויטר. תוסיף נגד של 1K אום ותשמור עליו יופי... רק שלא תשמע כלום כי כל ההספק יפול על הנגד.

אה, ונקודת החיתוך שלך תהיה באיזור ה 20Hz...אז תדפוק את הטוויטר?:?

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

אתה צריך קבל בי פולארי - מקודם העלית אחד של קארלי מיילר מהאתר של מדיסאונד - לא היה בו שום דבר רע, מתאים בול.



 

ושוב אני אומר - שיטת ההנחתה עם נגד בודד בטור לא ברורה לי - נקודת חיתוך לא יציבה, מה עשינו בזה? גם אם הורדנו את ההספק על מגבר מספיק חזק זה עלול לא לעזור - היות ומדובר בטוויטר, בכלל לא ברורה לי שיטת ההנחתה הזו.

 

LPAD.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מתאים בהחלט וכן הוא ביפולארי - כל עוד לא מצויינים על קבל אם רגל אחת היא פלוס והשניה היא מינוס - הוא ככל הנראה ביפולארי.



B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...