Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5377 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני הסברתי איך בודקים את נקודת החיתוך בצורה פשוטה, guyst נכנס לזה יותר לעומק וזה מיותר.

 

לגבי הסליל, הסליל בקרוס של הטמפו הוא בערך של 0.4 מיליהנרי מה שיוצר נקודת חיתוך ב 1,800HZ. עם זה אני לא רואה בעייה בקרוס של הטמפו, מדובר בסט שני חלקים פשוט אחרי הכל.

את הטוויטר הייתי "מצ'פר" בקרוס 12DB (ולא 6DB כמו שיש עכשיו) ואת זה עושים ע"י קבל בטור וסליל במקביל. יש ברשת המון מחשבונים שמראים מה ערך הקבל והסליל הדרושים לפי ההתנגדות ונקודת החיתוך הרצוייה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אז כמה צריך?

 

תלוי מה הספק המגבר שלך. 25V יספיק עד כ 125W, אבל תכלס נהוג לתת אקסטרא פי שניים ויותר. קח 50V ומעלה לדעתי, אלו לא קבלים גדולים בכל מקרה. ואל תתפתה לכל מני קבלים יוקרתיים הפשוטים יעשו את העבודה יופי.

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

סטאס השתמש בקבל של WIMA באותו הערך בדיוק של הקבל המקורי בקרוס עד כמה שזכור לי.



 

הוא לא שינה שם נקודות חיתוך לאף אלמנט.

 

להוסיף לשזה שהוא הוציא אות ממקור דיגיטלי אופטי ובנה DAC משופר - הוא קיבל שם תוצאה מעלפת.

 

----- לגבי הקרוס טמפולס

 

מצטער, אבל לא הייתי מנסה לשפר אותו - שומר את קופסאת הפלסטיק שלו ואת היציאות והכניסות ואת כל השאר זורק לפח ובונה קרוס מאפס.

 

1. מודד את ההתנגדויות של הטוויטר ושל המידבאס.

2. בונה למידבאס סליל שיחתוך אותו בLPF בסלופ 6 באזור ה3K.

3. בונה לטוויטר קבל שיחתוך אותו ב3200 בסלופ 6 וגם מנסה קבל שיחתוך אותו ב3800.

4. בונה לטוויטר מעגל LPAD משני נגדים בהנחתה של מינוס 3 והמעגל השני במינוס 6.

 

מנסיון של שני קרוסים שונים כאלו שכבר בניתי - אחד לטוויטר 4 אוהם ואחד לטוויטר 8 אוהם כאשר בקרוס אחד זה היה LPAD סטטי ובקרוס השני הLPAD הוא ראוסטט (מערך נגדים) שאפשר לכוון

 

אני רק יכול לאמר לכם שהתוצאה משתלמת, מאוד משתלמת.

 

אבל הנה באה הפצצה הבאה שצריכה לעניין אתכם -

 

כשאתם לוקחים טוויטר 4 אוהם ומידבאס 4 אוהם ואתם מחברים אותם על קרוס פסיבי קטן ופשוט - הטוויטר והמידבאס מחוברים במקביל...

 

מה ההתנגדות שהמגבר אמור לראות לדעתכם? :wink:

 

המגבר רואה את כל הסט כרמקול אחד בעצם - הוא רואה את ההתנגדות הכוללת של הקרוס+המידבאס+הטוויטר - בוא ונגיד רק שההתנגדות של הקבלים והסלילים תהיה אפסית והחוטים יהיו רחבים מאוד ובקושי יתנגדו למעגל - המגבר שלכם יראה "רמקול" 2 אוהם... פחות או יותר

 

אף פעם לא תהיתם למה לעזעזל כל היצרנים מפרסמים הספקים לערוץ גם ב4 אוהם וגם ב2 אוהם?!?

 

מה שמצחיק זה שברוב המקרים אתם חושבים שלמגבר יהיה קשה יותר להרים סט קומפוננט פסיבי לעומת רק את אחד הרכיבים שלו בהגברה אקטיבית

 

אבל מה שאתם לא לוקחים בחשבון זה שאת התצורה הפסיבית למגבר יהיה יותר הספק בגלל התנגדות כוללת יותר נמוכה.

 

כל כך הרבה פעמים אנחנו רואים חברי פורום אומרים לחבר פורום אחר שמגבר של 50 וואט לערוץ (ב4 אוהם) לא יהיה מספיק חזק בכדי להרים סט קומפוננט שמוצהר על 100 וואט... :-D:-D:-D

 

וזה עוד מבלי להכנס לבולשיט של כמה באמת רמקול צריך בכדי לפעול במיטבו.

 

איתמר - מצטער על תיבות הפנדורה שבזה הרגע פתחתי - שיהיה כאב ראש נחמד :-P

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, ההתנגדות אינה מחושבת כחיבור במקביל בגלל הקרוס. בכל תחום תדר המגבר רואה רק את הדרייבר שמקבל את תחום התדר הזה.

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם
לא מדוייק.

האם בדקת באמצעות רב מודד כמה התנגדות מוסיפים לך החוטים שהולכים אל הטוויטר (דרייבר 2" במקרה שלך)? האם הקבל מחובר בטור (כלומר האם הג'אמפר נמצא על 0 או +3?)?

 

במילים אחרות, יש לך בין 1 ל 3 אוהם תוספת מלבד הטוויטר, כלומר הקבל "רואה" 7 אוהם במקרה הקיצוני. קבל בערך של 12 מיקרופאראד ב 7 אוהם נותן חיתוך של פחות מ 1,900HZ ב 6 DB. זה מסוכן, מוריד דרסטית את ביצועי הטוויטר ועלול לשלוח אותו לעולם שכולו טוב מהר מאוד. במקרה שלך מדובר בדרייבר פולריינג' או מיד 2" וזה בסדר, אם היה מדובר בטווויטר המצב היה אחרת.

 

יש לבדוק באמצעות רב מודד מה הקבל רואה. יש לחשב את התנגדות הטוויטר והחיווט שלו וגם האם אתה עובר דרך הנגד או לא. לאחר שחיברת את כל המשתנים יש לחשב ערך קבל המתאים לנקודת חיתוך באיזור ה 3-3.5K. אם יש לך אפשרות להוסיף סליל וליצור קרוס של 12DB זה יעשה רק טוב.

 

איתמר.

 

לא מדוייק.

התחשבת בכל ההתנגדות במעגל כהתנגדות עליה נופל ההספק של הדרייבר. למעשה מה שמעניין אותנו, כלומר מה שנשמע ומה שיכול להרוס את הדרייבר, הינו ההספק שנופל על הדרייבר מן הסתם. כאשר אתה מוסיף את ההתנגדות בצורת נגד נוסף בטור לדרייבר ולקבל, הוא הרי מקבל חלק מן ההספק של המעגל. מה שיוצא זה שנקודת חצי ההספק (-3db) אכן יורדת אך ההספק שממנו אנו מחשבים את החצי יורד גם הוא (כי הוספת נגד, ואותנו מעניין הצד השני של המעגל). לכן בסופו של דבר ההספק על הדרייבר יהיה קטן יותר באותם 1900Hz עם נגד מאשר בלעדיו.

אך אני עדיין חושב ש 12 מיקרו זה מוגזם, במיוחד ללא הנחתה (ללא הנגד). לך תדע כמה יחזיק הטוויטר ככה.

מה שמוזר זה שהקבל המקורי הוא 3.3 מיקרו מה שנותן חיתוך ב 12K!

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם

GUYST -



 

אם תיקח סט קומפוננט ותחבר לו רב מודד בכניסה של הקרוס - מה אתה מצפה לראות? - זו גם ההתנגדות הנומינלית לפיה אתה תחשב את ההספק הכולל שאתה צפוי לקבל מהמגבר.

 

12 מיקרו זה ממש לא יותר מידי - זו נקודת חיתוך של 3200 הרץ בהתנגדות של 4 אוהם - הבעיה כאן היא שיטת ההנחתה שזה נגד טורי שמראה לקבל התנגדות אחרת מזו של הרמקול ולכן אמרתי שאני פשוט הייתי זורק אותו לפח. נקודת החיתוך יוצאת לטיולים בארץ הפלאות וזו שיטת הנחתה וחיתוך שאני פשוט לא מבין.

 

למה לא להשתמש בLPAD? למה אנחנו רק רואים את המעגל הפשוט להפליא הזה רק בקרוסים שעולים הון תועפות? זה לא מסובך ונגדים זה לא דבר יקר במיוחד, בטח שלא בתחום האודיו שם ההשראות על הקבלים לא נופלות על תחום התדר השמיע לאוזן שלנו ואפשר להשתמש ברוב המכריע של המקרים בנגדי חול או נגדים קרמיים.

 

הנגדים שמשתמשים בהם בקרוסים של תסיסס ופוקל אוטופיה הם נגדים שמשתמשים בהם בתקן צבאי - מיותר לחלוטין אבל אם כבר דה בסט אז אני מניח שהם באמת הלכו על זה.

 

כאן נכנס לתפקיד מעגל LPAD שגורם לקבל כביכול לראות התנגדות קבועה מהרמקול ובכך נקודת החיתוך נשארת יציבה פחות או יותר.

 

מהנסיון שלי אף סט שני חלקים לא נשמע טוב בלי להנחית את הטוויטר ולכן שימוש בLPAD בעיניי הוא בגדר חובה ואז אפשר לתכנן בצורה די בטוחה שימוש בקבל כמו 12 מיקרו לטוויטר.

 

סה"כ הטוויטר של הטמפולס מסוגל לנגן היטב בנקודת החיתוך הזו ולמרות הסלופ הקטן של 6 דציבל לא יקרה לו כלום כל עוד האות לא קטומה.

 

אני לא זוכר כבר כמה טוויטרים של מוראל חתכתי עם קבלים 12 מיקרו אבל התשובה תהיה - רבים וטובים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני לא מבין למה כל הנסיונות האלה עם קומפוננט של טמפו,לא צריך להשתגע עליו ולעשות ממנו זהב.

חבל על הזמן ועל הכסף שיבוזבז על זה,אם התוצאה תהיה לא טובה\מספקת.

 

עדיף למכור אותו ולהביא סט אחר ברמה יותר גבוהה,אם שם לא יהיה מרוצה אז לעבוד אקטיבי זה לרב הפיתרון הטוב. :lol:

Scan Speak

פורסם
לא מדוייק.

התחשבת בכל ההתנגדות במעגל כהתנגדות עליה נופל ההספק של הדרייבר. למעשה מה שמעניין אותנו, כלומר מה שנשמע ומה שיכול להרוס את הדרייבר, הינו ההספק שנופל על הדרייבר מן הסתם. כאשר אתה מוסיף את ההתנגדות בצורת נגד נוסף בטור לדרייבר ולקבל, הוא הרי מקבל חלק מן ההספק של המעגל. מה שיוצא זה שנקודת חצי ההספק (-3db) אכן יורדת אך ההספק שממנו אנו מחשבים את החצי יורד גם הוא (כי הוספת נגד, ואותנו מעניין הצד השני של המעגל). לכן בסופו של דבר ההספק על הדרייבר יהיה קטן יותר באותם 1900Hz עם נגד מאשר בלעדיו.

אך אני עדיין חושב ש 12 מיקרו זה מוגזם, במיוחד ללא הנחתה (ללא הנגד). לך תדע כמה יחזיק הטוויטר ככה.

מה שמוזר זה שהקבל המקורי הוא 3.3 מיקרו מה שנותן חיתוך ב 12K!

 

אתה מסבך את העניינים ממש לא לצורך.

לא מעניין אותי הספק ולא מעניין אותי -3DB. מעניין אותי לקבל את ההנחתה הרצוייה במבחן האוזן ולחשב בהתאם את נקודת החיתוך.

 

דן, שיפצור הקרוס של הטמפו הוא פעולה פשוטה מאין כמוה שמשפרת את איכויות הסט הזה לאין ערוך. הטמפו נותן תוצאה טובה כבר במצבו האורגני, אבל בשפצור קל היא הופכת להיות מצויינת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

GUYST -



 

אם תיקח סט קומפוננט ותחבר לו רב מודד בכניסה של הקרוס - מה אתה מצפה לראות? - זו גם ההתנגדות הנומינלית לפיה אתה תחשב את ההספק הכולל שאתה צפוי לקבל מהמגבר.

 

12 מיקרו זה ממש לא יותר מידי - זו נקודת חיתוך של 3200 הרץ בהתנגדות של 4 אוהם - הבעיה כאן היא שיטת ההנחתה שזה נגד טורי שמראה לקבל התנגדות אחרת מזו של הרמקול ולכן אמרתי שאני פשוט הייתי זורק אותו לפח. נקודת החיתוך יוצאת לטיולים בארץ הפלאות וזו שיטת הנחתה וחיתוך שאני פשוט לא מבין.

 

למה לא להשתמש בLPAD? למה אנחנו רק רואים את המעגל הפשוט להפליא הזה רק בקרוסים שעולים הון תועפות? זה לא מסובך ונגדים זה לא דבר יקר במיוחד, בטח שלא בתחום האודיו שם ההשראות על הקבלים לא נופלות על תחום התדר השמיע לאוזן שלנו ואפשר להשתמש ברוב המכריע של המקרים בנגדי חול או נגדים קרמיים.

 

הנגדים שמשתמשים בהם בקרוסים של תסיסס ופוקל אוטופיה הם נגדים שמשתמשים בהם בתקן צבאי - מיותר לחלוטין אבל אם כבר דה בסט אז אני מניח שהם באמת הלכו על זה.

 

כאן נכנס לתפקיד מעגל LPAD שגורם לקבל כביכול לראות התנגדות קבועה מהרמקול ובכך נקודת החיתוך נשארת יציבה פחות או יותר.

 

מהנסיון שלי אף סט שני חלקים לא נשמע טוב בלי להנחית את הטוויטר ולכן שימוש בLPAD בעיניי הוא בגדר חובה ואז אפשר לתכנן בצורה די בטוחה שימוש בקבל כמו 12 מיקרו לטוויטר.

 

סה"כ הטוויטר של הטמפולס מסוגל לנגן היטב בנקודת החיתוך הזו ולמרות הסלופ הקטן של 6 דציבל לא יקרה לו כלום כל עוד האות לא קטומה.

 

אני לא זוכר כבר כמה טוויטרים של מוראל חתכתי עם קבלים 12 מיקרו אבל התשובה תהיה - רבים וטובים.

 

הי אדי

אם אתה מודד התנגדות ולא עכבה (כלומר DC) אז ההתנגדות תהיה התנגדות סליל הקרוס + חוטים + סליל הדרייבר של הוופר. את הטוויטר לא תראה מן הסתם בגלל הקבל בדרך, בתדר גבוה המצב יהיה הפוך. לא הבנתי כוונתך כאן.

בנוגע לפד - אני לא רואה איך זה יעזור, מעבר ליכולת לכוון את ההנחתה תוך שמירת נקודת החיתוך (שזה גם משהו). מרגע שכיוונת, למה צריך את הבונגילה הזו? שים נגד אחד בטור שייתן את ההנחתה שמצאת לנכונה. בכל מקרה עכבת המערכת שהקרוס יראה תשתנה עם התדר, עם או בלי הפד. נכון, עם הפד השינוי יהיה קטן יותר, אך ככל שהשינוי יהיה קטן יותר כך תצטרך לבזבז יותר הספק על נגד הפד שבמקביל לעומס (דרייבר), כי זה אומר שהקטנת את ערך הנגדים של הפד.

כשחושבים על זה - אז מה אם העכבה שרואה הקרוס משתנה עם התדר? נקודת החיתוך בכל מקרה מגיעה בתדר אחד מסויים...

העיקר להבין היכן!

בנוגע לשאלות על שימוש ברכיבים יקרים במערכות יקרות, אני חושב שהסיבה ברורה, והיא אותה אחת שגרמה לך לשמוע יותר טוב עם הפד...

הבעיות שלי יש עם הקרוס של הטמפו הן-

1. סליל עם CORE לרוב מכניס עיוותים (אבל קטן בהרבה וזול בהרבה מסליל חלול).

2. נגד של 5W. לא מספיק

תקנו אותי אם אני תועה

פורסם
אתה מסבך את העניינים ממש לא לצורך.

לא מעניין אותי הספק ולא מעניין אותי -3DB. מעניין אותי לקבל את ההנחתה הרצוייה במבחן האוזן ולחשב בהתאם את נקודת החיתוך.

 

דן, שיפצור הקרוס של הטמפו הוא פעולה פשוטה מאין כמוה שמשפרת את איכויות הסט הזה לאין ערוך. הטמפו נותן תוצאה טובה כבר במצבו האורגני, אבל בשפצור קל היא הופכת להיות מצויינת.

 

איתמר.

 

חשבתי שמעניין אותך גם לא להרוס את הטוויטר ע"י העבדתו בתדרים לא לו, כך נבע משכתבת:?

תקנו אותי אם אני תועה


×
×
  • תוכן חדש...