Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5672 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הסיפור מזכיר את הופעת פורמט ה MP3 בעידן ה WAVE

שהפך להיט תוך זמן קצר ,פורמט דחוס ששוקל 10% מהמקור שלא ניתן להבדיל כמעט\בכלל באיכות בינו לבין המקור.

במקרה הנ"ל היתרון הברור הוא אדיר וכול זאת באותו מחיר,לעומת זאת מגברי הקלאס FD עדיין אינם מראים יתרון כזה

שיגרום לדחיקתם של מגברי קלאס ה-A\B מבלי להתיחס כלל לנושא האיכות

האלמנטים העיקריים שהם נקודות החוזקה של מגברים אילו : גודל\הספק\חיסכון\מחיר ,אינם כרגע

בשלב מיצוי מקסימאלי לכשיגיע מצב שבו מגבר קלאס FD יפתח פער מספיק גדול

על פני מגברי קלאס A\B בכול האלמנטיים הנ"ל יתחילו להשתמש בהם יותר ויותר ,יתכן כי בעתיד זה יקרה.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
האים שמעת אותם מגברים הרבה יותר יקרים גם ברכב שלך?

 

יש דברים שנאמרים בלי שיאמרו - השאלה הזו אומרת הכל ואם אתה לא חשבת כאן שאתה שואל שאלה השוואתית אז כנראה שאתה גם לא יודע מה אתה כותב.

 

-------- נחזור לעניין השרשיר כי נשבר לי מנושא הלוויתן כרגע

 

מגברי הקלאס D מהדור החדש - אין לי מושג מה האיכות שלהם - אבל ברור לי בעקבות רכישת הלוויתן שכן אפשר להגיע כבר היום לתוצאות מדהימות בשימוש במגבר שהוא קלאס D.

 

התהליך הזה התחיל וזה ברור כשמש - לא יודע לגבי כל אותם המגברים שמדובר עליהם כאן אם הם תחליף ראוי למגברי קלאס A/B מיינסטרים או אם זה כרגע רק בגלל כל היתרונות מסביב שהם לא סאונד שהם תחליף ראוי, אבל ברור שהתעשייה הולכת לשם וברור לי כשמש גם שהתעשייה בסופו של דבר תדביק את הפער גם בנושא של איך המגברים האלו נשמעים.

 

אפשר לעבוד על האוזן האנושית די בקלות עם האמצעים שיש היום וגם אם לוקחים בחשבון את זה ש97 אחוז מאוכלוסיית המאזינים הם לא אודיופילים - המגברים האלו יתפסו בגדול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

 

סליחה אבל אתה מתבלבל - הלוויתן הוא לא מגבר דיגיטלי!!!

 

הוא מגבר קלאס D

הוא לא מגבר דיגיטלי

 

הוא אנלוגי לחלוטין

הוא אחד המגברים עם נתון היעילות הכי גבוהים שנמדדו אי פעם בעולם.

 

לא! הוא מגבר דיגיטלי ! (הוא לא ממוחשב אבל עדיין פועל לפי עקרונות האלקטרוניקה הספרתית ) :

D Stand for Digital - לדיגיטלי יש הרבה משמעות כאן - בניגוד לחלקים אנלוגים , יש כאן רכיב דיגיטלי טהור הוא ה PWM , שעושה מודולציה על האות שנכנס - אפשר אם אתה רוצה לתרגם זאת ל 0 ו 1 כי הגל הופך להיות מרובע. הגל הזה הוא שמוגבר ! ובסוף ע"י פילטר מסירים את הגל הנושא (המרובע ) וזה הולך לרמקול. החלק "האנלוגי" הוא שהאות הזה נשלח לזוג של רכיבי מוספט רגילים להגברה low_side and high_side. המיתוג המהיר - נידרש כי ה PWM צריך לעבוד בתדר דגימה גבוה יותר של עשרות ואולי מאות KHZ.

האות הזה שעובר מודולציה יכול להגיע גם מיציאת SPDIF רגילה .

 

העקרון של PWM הוא ותיק והמגבר הראשון בשיטה הזאת הודגם עוד בשנות ה 60. עקב היתרון הגדול של שיטת מודולציה כזאת לשלוט בזרם חילופין (דימרים של חשמל עובדים גם על סוג מודולציה כזה) .

 

ברסיברים של קולנוע ביתי ששם כל האותות מגיעים ספרתיים מלכתחילה - האות הדיגיטלי עובר מודולציה ישירות ומשם להגברה.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם

עופר

 

אתה מוזמן לשלוח אימייל לסטפן מנץ ולשאול אותו בעצמך אם הD קשור לדיגיטל או לצורה בה עובד הקלאס הזה והוא מיתוג מהיר של חצאי הגל העליון והתחתון.

 

אני לא מתכוון להמשיך עם זה אחרי שכבר שאלתי את השאלה הזו את סטפן מנץ בעצמו ומתכנן המגבר בכבודו ובעצמו אמר לי במילים שלו שהD לא מייצג דיגטלי - לא בקשר ללוייתן ולא בקשר לקרונוס.

 

פשוט תשלח לו אימייל - אם תרצה אני אספק לך את הכתובת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

נו שויין - זה כבר ענין של סמנטיקה. ברגע שאתה מערב מודולטורים ומגביר אות שעבר מודולציה.. - זה עדיין דיגיטלי מבחינתי .

ההגברה עצמה ברור שהיא באמצעות רכיב אנלוגי . (MOSFET )

כאן מסבירים כי כן אפשר להגדירו כ"דיגיטלי"

 

ואילו כאן אחרי פירוט נרחב הוא אכן מסכם כי D אינו מסמל DIGITAL

 

מיתוג מהיר הוא כאן שם המשחק , וכיצד אתה מסלק בסוף את הסינגל של המודולטור - לפי הויכוח הזה גם CD אינו מכשיר דיגיטלי (הוא מוציא סיגנל אנלוגי לא ? )

הסיבה שחלק מהמהנדסים אינם גורסים כי מדובר ב DIGITAL כי לא ממש מתעסקים ב BIT STREAM .. (כי אין מה לעשות איתו בדיוק ) ו ה PWM עצמו גם הוא אינו בדיוק מוגדר כ DIGITAL . אבל! המודולציה שהוא עובד לפיה (בדכ' delta-sigma ) היא בדיוק אותה המודלציה ש PDM שעובד ב 1BIT ובתדר דגימה של יותר ממגה הרץ (אני חושב לא בטוח ) או ב PCM של הקומפקט דיסק המסורתי.

כך או כך - מדובר בשיטה יעילה יותר ! שאני חושב שתחולל מהפכה - אני מקווה שתחולל מהפכה בעיקר במחירים.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם

עופר



 

נראה לי שאת השאלה הבאה אתה תבין היטב -

 

האם אתה תהיה מסוגל לשמוע אובדן שמע באות אודיו שקצב המיתוג דרכו היא עוברת הוא 25 נאנו שניה?

 

אתה יודע מה התשובה...

 

זה הקצב בו עובד המיתוג של קלאס D בלוויתן

 

אין לי מושג מה הקצב בו עובדים כל אותם מגברים עליהם השרשור הזה מדבר.

 

אכן צדקת מראש בפתיחת השרשיר - שלא מדובר כאן בלוויתן - זו חיה אחרת...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
האים שמעת אותם מגברים הרבה יותר יקרים גם ברכב שלך?

אני לא מבין אותך

 

אני לא מבין למה אתה בכלל מגיב ועושה או נותן כל דעה השוואתית לגבי הלוויתן אם מעולם לא שמעת מערכת שהוא פועל בה.

אתה מוכן להראות, איפה נתתי דעה השוואתית לגבי הלוויתן? איפה בכלל הזכרתי את השם "לוויתן" חוץ מתגובה אחרונה?

יש דברים שנאמרים בלי שיאמרו - השאלה הזו אומרת הכל ואם אתה לא חשבת כאן שאתה שואל שאלה השוואתית אז כנראה שאתה גם לא יודע מה אתה כותב.

להבדיל ממך אני יודע בדיוק מה אני כותב. ואם אתה לא מבין מה הוא הבדל בין לשאול שאלה ולתת דעה - זאת בעיה שלך.

פורסם

טוב - אני מפסיק את זה כאן.



 

מיקיל - אני בדעה שלי.

 

אתה בדיעה שלך.

 

אנחנו לא מסכימים.

 

העולם עדיין קיים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שמעתי כמה מערכות ברמה מאוד גבוהה, כמה מערכות שמדורגות יותר גבוה מהמערכת שלי ומצטער - לא נפלתי, כלומר נפלתי אבל לא שמעתי משהו שיגרום לי לשדרג את ההגברה שלי היות ורמת המערכות הללו לא נשמעות לי כמו משהו שיש לי צורך לשדרג אליו ולא בגלל שהמערכת שלי לא נשמעת טוב באותה המידה ואני לא רוצה לשדרג אלא בגלל שהמערכת שלי נשמעת טוב באותה המידה או כמעט כמעט באותה המידה.

.

 

אתה מעליב אותי ואותם באמריקה היפה לנוס :wink:

 

-----

 

לפותח השרשור:

אני רואה שאתה מקשר בין תעשיית סטיראו ביתי לבין טסיראו רכב בכל הזדמנות :arrow:

פורסם

נאדר -

 

את המערכת שלך לא שמעתי עד היום :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

כל דבר מתקשר לנשים בדרך זו או אחרת :)

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

קלאס דאבל D

 

ועוד כולם קופצים לי על הראש כשאני מושך לכוון הזה כמו משוגע...

 

פשקרב חולירע!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני רואה שאתה מקשר בין תעשיית סטיראו ביתי לבין טסיראו רכב בכל הזדמנות :arrow:

ברור ! אין לי הרבה ניסיון עם סטריאו לרכב! ולמעשה נחשפתי לעולם הזה בצורה רצינית רק לפני מספר שנים. לעומת זאת בתחום הסטריאו הביתי יש לי ניסיון וזאת מחלה כרונית שהתחילה עוד בימי בימי התיכון, עם מגזינים של HIfi choice ו what hi fi

שלא התביישתי לבקש מכל מי שנסע לאנגליה (עוד לא ידעו מה-זה-אינטרנט) המערכת שלי בבית לאט לאט התפרקה (מסרתי חלקים נרחבים ממנה לבן משפחה ) ,ובגלל קצב החיים כבר אין זמן להאזין למוסיקה בבית. - המפלט הוא כמובן הרכב ..

ובמרוצת השנים ראיתי מה קרה לתחום הזה ולמעשה לאן הוא התדרדר , וכל הדרק הזה של הקולנוע הביתי של כמה-יותר-ערוצים-ואיזה DSP יותר טוב, ומשיותר אנו מאזינים למוסיקה אנו מאזינים לאפקטים שיוצרים קקופוניה.

 

.

ואני רואה שתעשיית הסטריאו ברכב , לא פוסחת על זה , היות ויש הרבה מן המשותף - השרשור הזה בא בדיוק מהמקום הזה. חבר קרוב של הורי הוא אודיופיל (למרות שאינו יכריז על עצמו כזה) שאם ה NAIM שלו לא התחמם לפחות 48 שעות אין הוא מסוגל להאזין לו - אז אני לא כזה אבל אני בהחלט יכול להבין אותו.

וזה תחום גם יותר קשה ויותר מסובך (התקנות , מיקומים ,סביבה אקוסטית של כל רכב ורכב, ובעיקר חוסר היכולת המשווע לקבל תמונה אובייקטיבית מרכיב כזה או אחר )

 

ואדי :

התשובה לשאלה שלך: ברור שלא! ואני לא מפקפק ביכולות של מפלצת הים שלך (אפילו השתעשעתי ברעיון לרכוש אחד כזה ), אפשר להשתכנע רק מלקרוא על הבייבי שלו באתר כמה הוא מוצלח.

אבל אשאל שאלה אחרת:

במבחן השמעה עיוור , אם אשים לך על הסט הקיים אצלך ברכב (אם אני לא טועה 3WAY אקטיבי ) שלושה מגברים זהים תוכל אתה לשמוע את ההבדל? אולי פתאום הצליל יקבל גוון אחר שיהיה אהוב על מישהו אחר ..

תחשוב על זה.

היסטורית רכבים: אלפא 33 -91' :wink: \ קליאו 1.4 -ידנית 2003:-o \ניסן טידה 1.6 אוטומטית 2007 :roll: \ מגאן דיזל ידנית 2008 - :-) \פלואנס 1.6 בנזין אוטומטית (:shock: ) \הונדה סיוויק -2010 ידנית :-D \...עכשיו אין כלום...

פורסם

בין המגבר של אדי לשלי אני יכול להבטיח שאני יכול לשמוע הבדל

אחד לאחד, בלי לגעת בכיוונים, כשמחליפים רק מגבר.

 

וזה רק כי אני מכיר אותם טוב

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

עופר אלי

 

זה בדיוק העניין - צריך להכיר את המערכת ולא רק את המגבר היטב בכדי לדעת לעמוד על הבדלים קטנים בתוצאה הסופית.

 

לאמר לך שאם תשים לי שלושה מגברים שונים במקום הלוויתן - בתנאי אחד - שלאותם שלושת מגברים יש BYPASS מלא! לקרוס שלהם...

 

אם תשים לי VRX6 דיירקט ואחרי זה מיד תחליף אותו בלוויתן - אני בספק אם מישהו בכלל יוכל להבדיל מה זה מה.

 

להבדיל בין השניים יתכן מאוד וכן יוכלו להבדיל - אבל לדעת איזה מגבר מגביר בכל פעם לדעתי אין סיכוי אלא אם כן בעל המערכת עצמו ישב ברכב וגם אז - לא בטוח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...