Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5757 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מנסה להבין, מהם היתרונות של מנועים מרובי בוכנות.

בעיקר במנועים גדולים ישנה נטיה להשתמש ביותר מ - 4 בוכנות, אבל לא תמיד.

מדוע לא להיצמד ל4 בוכנות גדולות, אם נשווה שני מנועים בנפח זהה בעלי 4 או 6 בוכנות, איזה יתרון וחיסרון יהיה לכל אחד מהם.

מה היתרון של מנוע הMX-3 של מזדה שהינו 1.8 ליטר עם 6 בוכנות, בניגוד למימוש מנוע כזה עם 4 בוכנות.

האם יש קשר בין נפח הצילינדר לביצועים?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

דווקא למנועים גדולים של משאיות, בנפחים של אפילו 16 ליטר מדובר על מנוע 6 בוכנות טורי (לדוגמא קטרפילר C16 עם 600 סוסים). מנועי דיזל ענקיים בתחנות כוח, ספינות ענקיות לרוב גם הם 6 בוכנות טורי. 6 בוכנות טורי היא התצורה הטובה ביותר, מתקבל מנוע יציב מאוד שעובד באופן מאוזן וחלק.

מנועי V6 אינם מנועים מאוזנים, לכן יש צורך להשתמש בכל מיני אמצעים לאיזון, כגון גל מאזן כלשהו עם משקולות.

 

מעבר לזה, כאשר מדובר על עומסים גדולים מאוד, מנועים טוריים עדיפים, כי לאומת מנוע V יש להם יותר מייסבים.

 

יתרונות של V6 הם קומפקטיות, דבר המאפשר להתקין את המנוע ברכב הנעה קדמית כאשר המנוע מותקן לרוחב.

שאר היתרונות כמובן למנוע 6 טורי.

 

תצורה V מכל סוג, לרוב מטרה עיקרית כי קומפקטיות ביחד עם אפשרות לעשות יותר בוכנות.

 

מעבר לזה, כאשר לאותו נפח יש יותר בוכנות, מהלך כל בוכנה קטן, כך מניח שאפשר יותר קל להגיע למנוע שיכול להגיע לטורים גבוהים. לדוגמא מנועי פרארי V12 בנפח צילינדר של 250סמ"ק בלבד עם מהלך בוכנה קטן מאוד של 50 ומשהו מ"מ.

 

יתרון נוסף של הגדלת כמות צילינדרים. אביא לדוגמא מנוע דיזל של דטרויט שני פעימות כדוגמא: מנועים מסדרה 71.

עם אותו קדח ומהלך ע"י שינוי כמות צילינדרים, עם אותם רכיבים אפשר לקבל נפחים שונים. כך למשל אם יש ראש לכל שני צילינדרים, באופן עיקרוני חוץ מבלוק, מנוע I6 ו-V12 זהים ברכיבים שלהם ואפשר לייצר אפילו מנועי V16 בלי בעייה.

במילים אחרות, בתחום המשא הכבד, זה SCALABILITY.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

יותר בוכנות לאותו נפח מנוע גם יותר קל לקרר.

 

לא ידעתי שלתצורות V חוץ מקופקטיות אין יתרונות נוספים.

טוב, אויל גם יותר זול לייצר.

זהו?

 

מה, הכי טוב זה 12 בוכנות בתור? :lol:

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

"ענקיים בתחנות כוח, ספינות ענקיות לרוב גם הם 6 בוכנות טורי. 6 בוכנות טורי היא התצורה הטובה ביותר, מתקבל מנוע יציב מאוד שעובד באופן מאוזן וחלק.

מנועי V6 אינם מנועים מאוזנים, לכן יש צורך להשתמש בכל מיני אמצעים לאיזון, כגון גל מאזן כלשהו עם משקולות.

 

מעבר לזה, כאשר מדובר על עומסים גדולים מאוד, מנועים טוריים עדיפים, כי לאומת מנוע V יש להם יותר מייסבים."

 

 

לפי מה שכתבתה אתה סותר את עצמך, בהתחלה אתה אומר שV עדיף ואחרי זה אתה טוען שהם לא מאוזנים...........:?:

פורסם

מנוע 12 צילינדר בטור - זו בעייה. אפילו 8 בטור זה כבר לא פשוט והיו מנועים כאלה שלקחו מהם את הכוח מאמצע המנוע ולא קצה. בנוסף מתקבל מנוע עד כדי כך ארוך שאין איך להכניס אותו בשום רכב בתצורה שאנחנו מכירים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מהלך בוכנה ארוך = מומנט?

מהלך קצר = מנוע בסל"ד גבוה

 

בינתיים זה מה שהבנתי.

למה לא מיצרים מנועים קטנים מרובי בוכנות?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
דווקא למנועים גדולים של משאיות, בנפחים של אפילו 16 ליטר מדובר על מנוע 6 בוכנות טורי (לדוגמא קטרפילר C16 עם 600 סוסים). מנועי דיזל ענקיים בתחנות כוח, ספינות ענקיות לרוב גם הם 6 בוכנות טורי. 6 בוכנות טורי היא התצורה הטובה ביותר, מתקבל מנוע יציב מאוד שעובד באופן מאוזן וחלק.

מנועי V6 אינם מנועים מאוזנים, לכן יש צורך להשתמש בכל מיני אמצעים לאיזון, כגון גל מאזן כלשהו עם משקולות.

 

מעבר לזה, כאשר מדובר על עומסים גדולים מאוד, מנועים טוריים עדיפים, כי לאומת מנוע V יש להם יותר מייסבים.

 

יתרונות של V6 הם קומפקטיות, דבר המאפשר להתקין את המנוע ברכב הנעה קדמית כאשר המנוע מותקן לרוחב.

שאר היתרונות כמובן למנוע 6 טורי.

 

 

 

, זה SCALABILITY.

 

 

יש לך טעות, מנועים בתצורת V הם הכי מאוזנים מכיוון שאל אותה היד של גל הארכובה יושבת בוכנה שעובדת במקביל, ובטח מישהו יגיב אחריי ויסביר לך את הכוחות הפועלים על הבוכנה (כוח N וכל החרא שאני כבר לא זוכר מהלימודים)

 

טעות נוספת היא שגלי איזון תמצא בדרך כלל במנועים טוריים ולא במנועי V.

 

במנועי דיזל גדולים (של משאיות וכו') יש גבול וגם הם הופכים לתצורת V בכדי לשמור על קומפקטיות מסויימת, מנועים גדולים יותר (קטרים, אוניות וכו') לא עובדים בסלדים גבוהים לכן הבוכנה יכולה להיות גם בגודל של שימשייה בחוף 8) מה גם שתצורת המנוע מעט שונה מהרגיל.

אלפא רומאו ספיידר V6 3.2 בציר 2007

טל שביט (1955-2011) זה לא אותו הדבר בלעדייך, אתגעגע לנצח.

פורסם

לנצ'יהוליסט, פעם מנועי V12 ו-V8 היו הרבה יותר נפוצים במשאיות מאשר היום. רוב המשאיות היום זה מנועי 6 טורי אולי למאט מרצדס אם אני זוכר אצלו V6.

משאיות גם לא עובדות בסל"ג גבוה, לרוב המגבלה היא 2100~2400 סל"ד וקומפקטיות לא ממש משנה כי יש מספיק מקום מתחת לקבינה לכל מנוע או בחרטום (לאמריקאיות).

 

לגבי איזון, השאלה היא כמות הצילינדרים. מנוע V8 למשל מאוזן כמו גם 4 טורי מאוזן, מנוע V6 הוא מנוע לא מאוזן כמו גם 3 טורי לא מאוזן. מנוע 6 טורי הוא אחד המנועים היותר מאוזנים ועובדים חלק, בגלל שבזכות סידור הבוכנות המנוע נימצא בנקודה מתה הכי פחות מבין תצורות עם כמות הזאת של צילינדרים (אני מתכוון לנקודה שאף צילינדר לא נימצא בפעימת העבודה).

 

בכל אופן, אני לא ממש חזק במכאניקה ואשמח אם מישהו יוכל להסביר לי במה אני לא צודק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

מאחר ורוב המכוניות כיום עושות שימוש בהנעה קדמית, השימוש במנוע V6 הוא פשוט הכי הגיוני.

הוולבו S80 T6 היא אחת המכוניות הבודדות בעלות הנעה קדמית ומנוע 6 בוכנות טורי - המחיר היה שימוש בתיבה אוטומטית בת 4 הילוכים בלבד וקוטר סיבוב ענק.

מנועי V6 מאוזנים היטב ואין שום צורך להשתמש בגלי איזון.

המנוע היחיד שהיה לא מאוזן מטבעו הוא דווקא ה V5 של פולקסווגן, שם החליפה מישקולת את הבוכנה החסרה.

לרוב, למנוע V6 פעולה נעימה יותר וצליל נעים יותר מלמנוע 4 בוכנות גדול טורי, ולרוב הוא מוצע במכוניות יקרות יחסית.

ברור שעלות ייצור של מנוע V6 עולה על זו של מנוע 4 בוכנות טורי, וזו אחת הסיבות מדוע ממעטים להשתמש בו במכוניות זולות יחסית.

מנוע ה V6 הקטן ביותר שהוצע אי פעם הוצג ב 93' במיצובישי לנסר, זו שמוכרת לנו כסופר לנסר, נפחו היה 1.6 והיו לו 140 כ"ס.

ככלל, נקודת התורפה העיקרית של כל מנועי ה V הינה מיסבי גל הארכובה (קרנק) וגל הארכובה עצמו שפשוט קצר בחצי מזה של מנוע טורי, ולכן מסתפק בפחות מיסבים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לפי מה שאני מבין, מנועי V5 ו-V6 של פולקסווגן גולף, הם למעשה מנועי VR. זה מנוע כימעט טורי עם צילינדרים שמסודרים בשחמט.

בנוסף, כמות מייסבים שלהם כמו למנוע טורי של אותה כמות צילינדרים.

 

אגב, דבר מעניין שקראתי באחד הפורומים, הם רושמים:

I6's have a much better firing order, a so called "harmonic" balance if you will.

זה די מסביר למה BMW מתעקשים לאורך כל השנים לעשות מנוע 6 טורי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
לפי מה שאני מבין, מנועי V5 ו-V6 של פולקסווגן גולף, הם למעשה מנועי VR. זה מנוע כימעט טורי עם צילינדרים שמסודרים בשחמט.

בנוסף, כמות מייסבים שלהם כמו למנוע טורי של אותה כמות צילינדרים.

 

אגב, דבר מעניין שקראתי באחד הפורומים, הם רושמים:

 

זה די מסביר למה BMW מתעקשים לאורך כל השנים לעשות מנוע 6 טורי.

 

אז למה הם עברו למנועי V בשנים האחרונות?

היה להם גם תפיסה שלהוציא מנועים אטמוספרים "חזקים" ללא טורבו. (כמו המנוע של ה- M5, M3)

שזכו בכמה שנים ברציפות במנועים הטובים ביותר של איזה תחרות באירופה.

 

ולאחרונה בגלל כל התקנות של איכות הסביבה העולמי הם עברו למנועים מוגדשים.

כמו המנוע שהם פיתחו עם פיג'ו שנמצא ב-207 GTI וגם במיני החדשה.

×
×
  • תוכן חדש...