Jump to content

PorSche-911

  • פרסום הודעות

    1,182
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

6 נייטרלי

אודות PorSche-911

  • דירוג
    מוביל דעה
  1. @DesertFox אולי אתה חי במדינה אחרת אני לא יודע, תפתח את אתר YAD2, תסמן 508 שנת 2011-2012 ותראה שם מחירים החל מ-12 אלף עד איזור ה-20 אלף עבור רכבים שמורים יותר (כנראה), ממוצע המחירים נע באזור 17-18 אלף, זה גם מחירים שאנשים מבקשים, בפועל כנראה אפשר לרכוש עוד בפחות. אם רכשת לא מזמן את ה-407 שלך במחירים דומים לאלו, צר לי עשית עסקה פשוט גרועה. ה-508 עדיפה עליה בכל פרמטר, ההבדל של יחידת הכח הוא תהומי.
  2. בנוסף לכל מה שנאמר כאן, אם חשקה נפשך במשפחתית גדולה וחזקה עם טורבו יהיה הרבה יותר פשוט, אמין וכמובן חוקי למכור את ה-407 שלך ולקנות 508. פג'ו 508 (או התאומה מבית, סיטרואן C5). ה-508 וה-C5 נמכרות במחירי ריצפה (2011-2012), 10-20 אלף שקל, זה בערך המחיר שיעלה לך פרוייקט של להרכיב טורבו ברכב וזה עוד לפני שדיברנו על זה שהגיר שם טוב ומודרני בהרבה מהגיר שיש אצלך ב-407 ובכלל זה רכבים מודרנים וטובים יותר. המנוע שם הוא 1.6 טורבו עם 156 כ"ס, לכאורה לא נשמע הרבה אבל נתון המומנט טוב משמעותית מאצלך וגם הזמינות שלו, הגיר כמובן גם עושה הבדל, גיר 6 הילוכים מודרני מול 4 ישן. זה כיוון הרבה יותר קל ונכון ללכת בו.
  3. שינוי מבנה אינו חוקי בישראל, בטח שלא תוכל לעבור ככה טסט. עוד עצה, לקחת רכב ולפרק ממנו חלקים לא הופך אותו לבאגי, העניין מתחיל גם להיות מסוכן כאשר חותכים את הגג, אתה מחליש מאוד את מבנה הרכב והוא עלול להתקפל עליך בנסיעה. לא סתם בדרך כלל גרסאות קבריולט ברכבים (כאשר זה מגיע מהיצרן כמובן) שוקלות יותר מאשר הגירסה הרגילה, היצרן מוסיף המון חיזוקים בשילדה כדי להתמודד עם המחסור בגג והקורות.
  4. הסיבה הפשוטה היא כי יצרני הכיסאות מתכננים ובונים את הכיסא לעבוד רק עם אחד החיבורים ולא שינהם ביחד בו זמנית, תבדוק בחוברת ההוראות של כיסא הבטיחות שלך ככל הנראה יש שם איסור שהיצרן הגדיר. בגדול בזמן תאונה הכיסא אמור לזוז מעט ולרסן את האנרגיה, כשאתה מחבר אותו גם ב-ISOFIX וגם בחגורה אתה מונע ממנו את היכולת לרסן את האנרגיה ובנוסף מפעיל עליו כוחות שהוא לא מתכונן אליהם ובמספר רק יותר של נקודות עיגון דבר אשר יכול לגרום לכסא לקרוס ולא להתנהג כפי שהוא מתכונן להתנהג בזמן תאונה.
  5. ב-CHICCO (בדקתי כעת בחוברת), מותר עד 16 KG נגד כיוון הנסיעה ו-18 KG עם כיוון הנסיעה. כמדומני גם ב-BRITAX המגבלה דומה. צריך לזכור שהכיסאות הללו אינם קלים, משקל העצמי שלהם הוא בערך משהו כמו 12-14 KG ולכן מגבלת ה-33 קילו של ISOFIX היא תאורטית בלבד ולא יהיה מנוס מלעבור לחגורה.
  6. ISOFIX אכן מעוגן לשילדת הרכב, ב-2 נקודות. ולאן אתה חושב מעוגנת החגורה? כמובן לשילדת הרכב וב-3 נקודות! על איזה טלטול אתה מדבר?, תנסה למשוך מהר את החגורה ברכב, החגורה ננעלת במכה ובו במקום. חגורה נועדה לשאת משקל מבוגר ולהתמודד עם משקל של 120 קילו לעומת ISOFIX שמוגבל אם אני זוכר נכון למשהו כמו 16-18 קילו, אז כן ISOFIX מוגבל יחסית לחגורה בעומס שהוא יודע להתמודד. בכל מיקרה כאשר הילד מגיע לגבולות המשקל אין ברירה אלא לחבר עם חגורה ולא ISOFIX. ISOFIX הינו תקן ישן, לפני כ-20 שנה בערך, אפילו הממציאים שלו BRITAX (יחד עם VW בזמנו) החלו לנטוש אותו ופיתחו את מנגנון click & tight שעובד עם החגורה. החסרון היחיד של חגורה לעומת ISOFIX זה המרווח טעויות, קל יותר לטעות בחיבור עם חגורה, אם כי זה מאוד תלוי בכיסא וכיסאות טובים מאוד פשוט לחבר בעזרת חגורה. לגבי התקן אמריקאי או אירופאי, אתה שוב טועה ומטעה, אצלי בספר הרכב רשום במפורש לא לחבר בדרך זאת כסאות בטיחות, מומלץ לבדוק בספר הרכב (וגם בהוראות של הכסא) לפני שממלצים המלצות. ראה גם את המאמר שקורן בן אשר פירסם כאן למעלה של CR. ידידי, אם אתה מוכר את כסאות בטיחות עשה קצת יותר שיעורי בית לפני, מדובר במוצר בטיחות חשוב מאוד.
  7. ככל הידוע לי בהחלט אסור לחבר בדרך הזאת כסא בטיחות, אצלי בספר הרכב מופיע במפורש שיצרן הרכב אוסר זאת, תוכל לבדוק אצלך בחוברת הרכב מה אומר היצרן. הסיבה ככל הנראה היא שהרצועות יהיו בזוית ולא ישרות מול חיבור ה-ISOFIX. בכל מיקרה ISOFIX זה לא כזה ביג דיל, יש לו הרבה הגבלות, עדיף לחבר חגורה ברב המקרים וכתלות בסוג הכיסא. אם עדיין לא רכשת כסא אוכל להמליץ על סדרת הכסאות של britax עם מנגנון click & tight, המנגנון הזה נתפס על החגורה ומהדק את הכסא בצורה מדהימה לרכב. יש לי ניסיון טוב גם עם chicco nextfit וחיבור של חגורה, מאוד פשוט ויושב מעולה.
  8. 1. תראה את שניהם במציאות רק ככה תוכל להבין, קשה לי להאמין שהתא מטען בנירו לא יספיק לך. 2. אני מניח שכן, תמיד תוכל לשאול במוסכי היבואן ולקבל תשובה רשמית, העלות ביטוח אם אני זוכר נכון היא 250-300 ש"ח בשנה. עלות סוללה משוערת משהו כמו 6-7 אלף בהערכה גסה, לא יודע נתון רשמי. 3.הספורטאז' שהיה קרוב לנירו מבחינת מחיר הוא הספורטאז' אורבן 1.6 ולא ה-2.0 EX (שעלה כ-20 אלף יותר), בזמנו ב-2018 הם עלו סדר גודל דומה של מחיר, סביבות 140 אלף, הספורטאז' היה מעט יקר יותר.
  9. לנירו ולספורטאז' יש מרווח פנימי דומה למדי, היתרון של הספורטאז' הוא רק בתא המטען (כמעט 100 ליטר יותר). יחידת ההנעה של הנירו חסכונית משמעותית (אם כי בקילומטרז' שלכם זה לא דרמטי) אך לטעמי ההבדל הגדול יותר הוא בביצועים בעיקר בהשוואה ל-1600 של הספורטאז', הנירו מרגיש זריז משמעותית ויש לו יתרון גדול במומנט וזמינות הכוח. אם התא מטען של הנירו יספיק לך (400 ליטר) אז הנירו בחירה עדיפה. אגב טיפולים - המערכת ההיברידית לא דורשת תחזוקה מיוחדת והנירו מגיע עם 5 שנות אחריות ואפשרות להאריך את אחריות הסוללה (בתשלום אחרי השנה החמישית) עד 10 שנים.
  10. קורולה 2015 היא בעלת גיר רציף, על פניו מה שאתה מתאר נשמע תקין. בלחיצה חזקה על הגז הגיר הרציף נוטה להעלות את הסל"ד לקצה הסקאלה ולהאיץ, נשמע תפקוד תקין של גיר רציף.
  11. ככל הידוע לי ניתן פשוט לכבות את פנסי ה-DRL דרך תפריט הרכב, ככה שהחלפת פנס הינה מיותרת למדי במקרה הזה והפיתרון הוא פשוט ובעיקר חינמי.
  12. מסכים, משתמש במשהו דומה כבר כמה שנים (גם עלה לי מחיר דומה) אם כי תדירות השימוש שלי נמוכה למדי. אבל זה בהחלט זול ועושה עבודה מעולה. מיכל הברגה של 450 גרם עולה 40-50 ש"ח. מיכל נקב זאת בהחלט סכנה, פעם אחת החלפתי בלון שכזה והוא לא ישב טוב, הוא פשוט קפץ מהמקום והמיכל התחיל להסתחרר על הריצפה עד שיחרר את כל הגז, מאז לא מתעסק עם הניקובים האלו, רק הברגה.
  13. אתה אכן צודק כל עוד מדובר בנפילה חופשית בריק, במציאות יש התנגדות אויר, המונח בפיזיקה נקרא תנועה בתווך צמיג. בקצרה, תנוע בתווך צמיג (כמו מים, אויר וכו') יוצרת התנגדות גדולה יותר ככל שהמהירות עולה, התגדות האויר עולה באופן מעריכי למהירות הגוף, לכן בנקודה מסויימת בנפילה חופשית יש אכן מהירות סופית, במהירות זו הכוחות הפועלים שווים זה לזה והגוף מפסיק להאיץ. זאת אגב הסיבה מדוע מאוד קשה למכוניות על (בואגטי למשל) לחצות את רף ה-400 קמ"ש, ההתנגדות במהירות זו היא אדירה וכל קמ"ש נוסף דורש בערך 8-10 כ"ס במהירויות הללו. לגבי כוח הכבידה, הוא פועל על הכדור מהרגע הראשון, בדיוק ברגע שהכדור עזב את הלוע הוא מתחיל ליפול מטה במידה וזוית הירייה היא 0 כמובן.
  14. לא ברור כיצד המוסך איבחן תקלה של סלילי הצתה כאשר הרכב עבר אירוע של התחממות. סליל הצתה שרוף די קל לאבחן, מנוע רועד, חוסר סחיבה, ובדרך כלל נורית מנוע נדלקת עם קוד תקלה של פיספוס הצתה. במקרה של התחממות חובה לבדוק ראשית תקינות של מערכת הקירור, נזילות, ראדיאטור, מפלס נוזל הקירור ועוד. אם המנוע התחמם מספר פעמים יכול בהחלט להיות שנגרם נזק לראש המנוע ויש צורך לפרק את הראש.
  15. לא ניתן לנחש, 200 אלף זה לא מעט ויש כמובן השפעה רבה כיצד נראו אותם 200 אלף ק"מ. יש המון גורמים שמשפיעים על אמינות הרכב, תוואי הנסיעה, אופי הנהיגה, טיפולים שוטפים ועוד המון גורמים. מכון בדיקה טוב בעיקר לבדוק תאונות ופגיעות שילדה, בקטע המכני רב הדברים בד"כ זה כסת"ח.
×
×
  • Create New...