Jump to content

luigiconteabateg

  • פרסום הודעות

    17
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

3 נייטרלי

אודות luigiconteabateg

  • דירוג
    חדש בפורום (< 41 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. מבטיח לך שגם אתה חוטא באותן החלטות רגשיות לא הגיוניות. אתה רוכש ביטוחים? החלטה לא כלכלית. אבל אתה עושה אותה בשביל שקט נפשי, לא? נניח ש"אכריח" את עצמי לקנות רכב צרפתי ותהיה בו תקלה? ישר אכנס לייסורים שנהגתי בטיפשות שהלכתי נגד האינסטינקט שלי. על אותה תקלה בקיה לא אתרגש במיוחד. מסכים - לא רציונלי. אבל בוא נהיה הוגנים; רכישת קיה אינה החלטה מטופשת בעוד רכישת פיג'ו היא ההחלטה הכי נכונה. אז איך יוצאים מהמחשבה המרושעת הזאת "ואוזרים אומץ" לקנות פיג'ו? עבורי, כשפיג'ו תציע 7 שנות אחריות ומחיר שובר שוק (קיה בשנות האלפיים בתקופה שאף אחד לא רכש קיה?) הם לא מציעים את זה כי למזלם מעט מידי אנשים פוחדים מצרפתיות ואין צורך בזה.
  2. האם ההסתברות לתקלה כל כך מהותית בשביל לפסול את הרכב? ואם כן, אפשר ללכת על ה- EX כדי "להתגבר על הבעיה". לא שוקל לקנות רכב בן שנה. לא כלכלי ולא בתקציב. מבין שיש קונצנסוס שה- 3008 הרכב הטוב בקטגוריה. לצערי, התדמית של הצרפתיות בעיני עדיין בעייתית. הפחד הוא לא רציונלי או מגובה בעובדות אבל הוא קיים. אני לא חושב שה-3008 מספקת חבילה משמעותית יותר טובה כדי שאשקול להתגבר על הפחדים שלי. שאחרים יהנו. (לא ממש חשוב אבל בנוסף העיצוב העתידני בפנים הרכב רחוק מהעדפה שלי לעיצוב נקי, פשוט וקלאסי.)
  3. ערכתי את ההודעה. אני מניח שאתה מדבר על ה- 3008. אם ההשוואה הזו נכונה, החוסר במערכות בטיחות (בלימה וכו') ב- 3008, הוא דיל ברייקר.
  4. לאחר הרבה חיפושים והתלבטויות בחיפוש אחר רכב פנאי, החלטתי ללכת על קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, GT Premium. שנת 2017/8. תקציב של 120K. הרכב הולך לשמש משפחה צעירה. להיות בשימוש יומיומי לנסיעות קצרות בעיר. סופי שבוע - טיולים. פחות מ - 10K ק"מ שנתי. עתיד להחזיק ברכב כ- 5+ שנים. חשוב לי ברכב: (מערכות) בטיחות, אמינות, תחזוקה, סחירות, מרווח, נוחות, זיהום ופינוקים. (שפע של מערכות בטיחות אקטיביות קונות את ליבי) לפני רכישה (של כל מוצר) אני מעדיף שיהיו לי כמה אפשרויות שקולות לפני החלטה סופית. לצערי, לא מצאתי אף רכב אחר, דומה, שעונה על הדרישות ונותן תמורה דומה באותו תקציב. מה חסר לי בכל מתחרה שבדקתי: טוסון - בטיחות (אם זה "אותו רכב" שנותן תמורה נמוכה יותר, בכלל לא מצליח להבין את השיקולים לבחור ברכב זה. עיצוב?) נירו - פינוקים (ואמינות סוללה לאחר 3 שנים) ראב4 - בטיחות ופינוקים CX5 - בטיחות. ויקר מידי לטעמי. 3008 - מצטער. לא מצליח להפסיק לפחד מצרפתיות. קארוק - DSG XV/ASX - 🥱 שעמום וכל השאר. אני לא מצליח למצוא רכב נוסף שיגיע עם הספורטז' לפוטו פיניש (גרסת ה- EX היא הדבר הקרוב ביותר מן הסתם). אז, או שאין כזה (לא סביר). או, ששפטתי את הדגמים לא נכון ואז תוכלו לעזור לי לצנן את "ההתלהבות" מהקיה ולפרגן יותר למתחרים.
  5. אני חושב לקנות רכב כבר הרבה זמן. לא חשבתי לקנות חדש אלא רכב בן 2-3 אבל לאור המצב חשבתי שאולי תהיינה הזדמנויות מיוחדות בסוכנויות הרכב. אז: אמצע מרץ, תחילת המשבר, אני מתקשר לסוכנות רכב ושואל האם לאור המצב יש הנחות מיוחדות. תשובה: "על איזה הנחות אתה מדבר?" לאחר שבועיים מתקשר ושואל שוב: תשובה: "תלוי על איזה הנחות אתה מדבר. אם אתה מכוון ל- 9-10K, זה לא יקרה ואל תבנה שזה יקרה בעתיד" לאחר שבועיים מתקשר ושואל שוב: תשובה: "אני יכולה להגיע איתך גם ל- 10K הנחה" כמובן שזו ההתנסות האישית שלי שלא בהכרח מעידה על הכלל. אבל, זה נאיבי לחשוב שכשפותחים את הסגר, העולם חוזר למסלולו. לא נעים לחשוב שקושי והסבל של אחד הוא הרווח של השני אבל אני חושב שזה המצב כיום. אני לא יודע אם זה שגרתי לקבל - בטלפון - הנחה של 10K מסוכנות רכב, לי זה נשמע חריג. בניגוד לנדל"ן (שניסו פה לעשות הקבלה) שיכול להשביח עם הזמן, ברכבים זה בידיוק הפוך. לחכות, לפחות עד סוף השנה, אם אתה יכול, תהיה עצה לא רעה.
  6. נוטה להסכים. אני מתאמץ למצוא סיבות לבחור בספורטז', מקווה לא למצוא אותן וכך אהיה יותר שלם עם עצמי (אני מציק לעצמי ) אשמח לשמוע למה אתה חושב ככה. לדעתי הנירו מציעה חבילה משתלמת יותר. לא התחברתי לעיצוב של ה- C-HR אבל לא על זה אפסול רכב מוצלח. הדיל ברייקר העיקרי זה הצפיפות מאחורה וידית הפתיחה הגבוהה שלא כיפית עם ילדים קטנים. אני חושב שיש בחירות טובות יותר מה C-HR. אבל אשמח לשמוע עוד דעות. באילו מקרים "הנינוחות" של הנירו מפריעה? אני מנסה לחשוב באילו מקרים אתבאס שהרכב לא יותר זריז אבל לא נראה שיש מקרים כאלה וגם אם כן התדירות שלהם כנראה תהיה מקרה או שניים בשנה. לא מספיק בשביל לתעדף את הספורטז'.
  7. תודה. אתקן. נקודה מעניינת. גם אני בתור קונה הייתי חושב כך. עגלה בביצועי מנוע? או עגלה בפינוקים? צודק. נקודה חשובה. רכבים מאוד יקרים ומעבר לתקציב. הייתי שוקל רק אם העלות-הראלית (כפי שניסיתי להדגים) הייתה דומה לקיה. אבל מרפרוף ראשוני, היא הרבה מעבר.
  8. תודה על הנקודות הטובות. זה מביא את העלות החודשית של ה- GT ל- 1600 ואת של ה- EX ל - 1440. וזה בהחלט משמעותי ושולל את המסקנה שלי. הייתי רוצה להסכים אבל זו דרך פשוטה ולא מקיפה עבורי לבצע החלטה. פיג'ו 3008 הוא רכב מאוד מעניין. אפשר להגיד שהוא רכב שאני "אוהב". אבל, נכון להיום, הסחירות שלו לא במיטבה ואני עתיד "להפסיד" עוד 20K לתקופה של 4 שנים. פה אני שואל את עצמי, האם אני "אוהב" את הפיג'ו ב- 20K יותר מהקיה? והתשובה היא חד משמעית לא. אני מסכים עם טענה קצת אחרת: "אל תקנה רכב שאתה לא אוהב רק בגלל שהוא שומר על ערכו" מסכים. בהחלט לא מדע מדוייק ומה שנכון להיום יכול להיות פחות נכון עוד 4 שנים. אבל, הסתכלות על העבר יכולה לנבא בצורה טובה את העתיד. עדיף להחזיק במידע שיכול להיות נכון בעתיד (לטעמי בהסתברות טובה) מאשר לא להחזיק במידע בכלל. בן אדם שהתלבט ב- 2016 בין קיה לפיג'ו יכול היה "לעצום את עיניו" ולקוות שפיג'ו תשמור על ערכה רק כדי לגלות ב-2020, באופן לא מפתיע, שהוא טעה. אני לא מאמין ששוק הרכב הישראלי ישתנה בצורה כזאת דרמטית בעתיד שעדיף לא לחשוב על זה בכלל. תודה. תודה. טורף את הקלפים לטובת הנירו. נקודה מאוד חשובה. אצלינו, פחות קריטי. נוסעים פחות מ- 10K בשנה. אבל בהחלט משהו שחשוב לשקלל לרעת הספורטז' (שלא לדבר על הזיהום) -------------- הנקודה היותר חשובה שרציתי לתקף/להעלות היא שהסתכלות רק על העלות הראשונית של הרכב - להגביל את עצמך בתקציב - כדי לבצע רכישה אינה חשובה או מספיקה מכיוון שרכב יקר יותר (שגם מציע יותר) יכול בסופו של דבר לעלות פחות. ואם מצבים כאלה קורים, אפשר לקבל החלטות טובות יותר.
  9. מחפש לקנות רכב פנאי לאישה בדגש על אמינות, בטיחותית אקטיבית, מרווח בעיקר מאחורה (סלקלים/כסאות בטיחות) ותא מטען גבוה. יש אין סוף אפשרויות אבל לאחר אין ספור חיפושים ברשת אני מרגיש שעליי "ללכת על בטוח" וצמצתי את הבחירה לספורטאז' ונירו. אז כדי לעשות את זה מסודר, עשיתי טבלאת השוואה בין הגרסאות השונות ופירטתי "רק" את הקריטוריונים שחשובים לי. אני לא בטוח עד כמה המידע בטבלה נכון ושלם וזה בעיקר בגלל הספקות לגבי: מחירון לאחר 4 שנים הקבלה בין גרסאות הספורטאז' השונות בין 2020 ל- 2016. עלות טיפולים אבל נניח בשביל הדיון שהטבלאה נכונה. זה מוביל אותי למסקנות הבאות: בין גרסאות הספורטאז', הגיוני לבחור רק בגרסאת ה- PREMIUM מאחר והיא "עולה ראלית" אותו הדבר כמו הגרסאות הנחותות ממנה. עלות הנירו גבוהה (במעט) מעלות הספורטאז'. זאת הסיבה שלא פירטתי תקציב. תקציב ראשוני חשוב פחות מעלות הרכב הצפויה ל-4-6 שנים. הבחירה נותרה בין הנירו לספורטאז' PREMIUM ומכאן: העדף את הנירו אם חשוב לך אחריות מורחבת וזיהום אוויר. העדף את הספורטאז' אם חשוב לך האקסטרה אבזור ותא המטען הגדול יותר. עדיין מתקשה להחליט. לפני שאני מסיק מסקנות כאלה, הייתי רוצה לקבל פידבק על הנתונים שפירטתי ועל המסקנות. תודה 🙏
  10. אז למרות זאת אתה על הנירו? למה?
  11. נציג של קיה: "סוף ינואר"
  12. עשיתי נסיעות מבחן על שניהם. נירו: אני לא בוחן רכב אז אין לא הרגשתי משהו מיוחד לטובה או לרעה. המושב בנירו לא נוח בעליל. אולי אם הייתי טיפה פחות רחב הוא היה עוטף אותי יותר טוב. ספורטאז: מפלצת יחסית לנירו. מרגיש כאילו נוהגים על טנק (סתם מגזים). מחכה לנסיעת מבחן ל XCEED (שבוע הבא) ולסלטוס (חודש הבא) כדי לקבל החלטה סופית. אמתח את התקציב אם אראה בדגמים האלה בשורה מיוחדת.
  13. מחירון קיה ספורטאז' אורבן טופ 1.6 ליטר שנת 2018 - ₪118,607 מחירון קיה ספורטאז' אורבן טופ 2.0 ליטר שנת 2017 - ₪113,686 האם יש סיבה אמיתית לבחור בטופ 2.0?
  14. תא מטען גדול הוא חשוב אך לא מצדיק ירידה בשני שנתונים (במידה ואני צודק לגבי זה). מכיוון שארכוש רכב יד שנייה האם ניתן במקרה זה להרחיב אחריות סוללה? האם היא כדאית? מה העלות? ובמידה והעלות לא משתלמת על איזה נזק פוטנציאלי מדובר פה? 1K? 10K אני עדיין מנסה לעשות סדר ברמת הגימור מבחינת הבטיחות והאבזור. נניח שמדברים על קיה נירו שנת 2018 רמת גימור EX, האם "המקבילה" שלה מבחינת רמת הגימור היא ספורטאז EX? אם כן, אז נירו 2018 עולה 118K בעוד ספורטאז 2016 עולה 113K (שנת 2018 עולה 147K). ואם זה נכון, מדוע "טוענים" שהמחיר הוא "דומה"? הוא רחוק שנות אור. ניסיתי להגיע לתשובה 3 אבל הלכתי לאיבוד בין המפרטים ורמות הגימור. בכל אופן, רק שתהיה לי תשובה ל-3 אוכל להכריע מה משתלם עבורי.
×
×
  • Create New...