Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מהנדס חשמל באולם ?


razmel
שימו לב! השרשור הזה בן 3988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

במנורה שעובדת על מפסק דימר (עמעם) , האם צריכת החשמל משתנה בהתאם לעצמת העמעום ? או שהצריכה קבועה ?

 

נניח מנורה שצורכת 500W.

כשהדימר במצב מלא - היא צורכת 500W. זה ברור.

 

אבל כשהדימר במצב מעומעם, נניח 50%, מה הצריכה ?

 

שמעתי טיעון, ממהנדס חשמל, שאומר שהצריכה תמיד מלאה, גם כשהאור מעומעם.

לטענתו הדימר הוא נַגָד, ובמקום אור יש בזבוז אנרגיה של חום בנגד.

 

גם כשנורה מאירה בשיא העוצמה, וגם כשהיא מאירה חלקית - היא והדימר צורכים 500W.

 

זה נכון ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פגשת מהנדס חשמל דמיקולו. זה פשוט לא נכון.

נגד שעליו מתבזבז הספק של 500 וואט מתחמם מאוד. ואני מתכוון מ-א-ו-ד. לא ריאלי להתקין נגד כזה בתוך דימר מפלסטיק, תוך שבוע תקבל עיסת פלסטיק מותכת.

 

התצורה שאתם מתארים נקראית בשפה חשמלית "מחלק מתח", והיא אכן עובדת ופשוטה ליישום אבל משמשת בעיקר כשמדובר בהספקים נמוכים. כשמדובר במתח חילופין ובהספקים גבוהים לא עובדים ככה כי זה מאוד לא יעיל.

 

אלירן,

שאמנם עדיין לא מהנדס אבל עבר היום את הבחינה במבוא להנדסת חשמל 2!

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצריכה משתנה בהתאם לעוצמה!

 

דימר תאורה איננו נגד ולא נופל עליו (כמעט) שום הספק.

 

החשמל הביתי הוא זרם חילופין, בצורת סינוס. במצב מקסימלי הסינוס מועבר לעומס במלואו. ככל שמעמעמים יותר, העמעם קוצץ חלק גדול יותר מהסינוס, ולכן הספק קטן יותר נוצר על העומס. בעמעום מקסימלי העמעם קוטם את כל האות ולא מגיע מתח לעומס.

 

אפשר להתייחס לדימר כמו מפסק שמכבה ומדליק לסרוגין את האור, 100 פעמים בשנייה (פעמיים במחזור). עוצמת התאורה נקבעת על פי הזמן היחסי שהמפסק מופעל.

 

באיזו פקולטה קיבל המהנדס שלך את התואר?

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה היה נכון אם הדימר באמת היה רק נגד משתנה.

 

בפועל הדימרים היום הם דימרים אלקטרוננים, ונגד משתנה משמש רק לקביעת העוצמה הרצויה, הפחתת המתח מתבצעת על ידי מעגל אלקטרוני, שכולל דיודות, קבלים וטיריסטורים. דימר כזה כן חוסך בחשמל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דימר מורכב מטריסטורים, והתפקיד שלהם זה לנתק ולחבר את העומס בפרקי זמן קבועים כו פרק זמן מסויים מהזמן מחזור, ככה שאתה מעביר רק חלק מהאות אל העומס, המהנדס אכן לא יודע ולא מבין כלום אם זה מה שהוא אמר.

 

מבחינת תאוריה של עמעם, הכפתור שאתה מסובב אתה פשוט משנה את הזמן שבו יוצת הטריסטור אם תצית בתחילת מחזור תקבל הספק מלא, אם תצית לקראת סוף מחזור תקבל הספק מועט.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להיכנס לשיטת העבודה של הדימר, הנוסחאות הן דיי פשוטות וכך גם החישובים.

 

אני שמעתי בעבר את הטיעון הזה אבל אפשר לסתור את זה בנוסחאות פשוטות של חשמל\אלקטרוניקה:

 

U (מתח) לחלק ל R (התנגדות) שווה ל I (זרם).

 

הספק (W) הוא חישוב של מתח (U) כפול הזרם (I).

 

קרי: נורה של 500W צורכת למעשה כ 2.3 אמפר לשעה במתח של 220V. לפי חישוב קל צריכה להיות לנורה התנגדות של כ 100 אוהם (הלכה למעשה 220 וולט חלקי 100 אוהם שווה ערך ל 2.2-2.3 אמפר שעה).

 

אם ניקח נגד של, סתם נניח, 50 אוהם ונחבר אותו בטור לנורה נקבל מעגל חשמלי טורי עם צריכת זרם כזו:

220 וולט חלקי 150 אוהם = 1.46 אמפר. למעשה, צריכת הזרם יורדת...

 

----------------------------------------------------------------------------------------

 

בתחום הרכב, אם אתה זוכר את פג'ו סיטרואן של פעם, שם היו 2 מאווררים שעובדים במהירות ראשונה בטור ובמהירות שניה במקביל, הרי שהלכה למעשה כל מאוורר היה מוגן בנפרד בפיוז של 20 אמפר עבור ההפעלתם במקביל.

במהירות ראשונה כאשר המאווררים בעצמם משמשים כנגד בטור לרעהו, כל שנדרש היה להפעילם היה דרך קו מתח אחד של 12V עם נתיך אחד של 20 אמפר (שוב, עבור שניהם בטור !). אם התיאוריה שלך היתה נכונה, סביר להניח שלא ניתן היה להפעיל 2 מאווררים בטור על פיוז של 20A.

 

למרות שמדובר בזרם ישר ולא חילופין, ישנן הוכחות בדוקות לזה בזרם חילופין.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אתה מדבר על מעגל זרם ישר, שבה הדרך לעמעם מנורה (או להוריד מהירות של מאוורר חשמלי) היא לחבר נגד בטור שיוריד את הזרם , ויבזבז הספק, ובתכלס אתה מקבל עמעום אבל משלם כסף על חימום נגד סתם,

 

בדימר משתמשים לשרם חילופין AC

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר הקשרים מוטוריים - עמעם תאורת לוח שעונים, לפחות במכוניות שאני מכיר, הוא ריאוסטט (נגד) טורי משתנה, ובכל מקרה, כשהעמעום במקסימום, ההתנגדות הכללית עולה, הזרם יורד, ההספק הנצרך יורד, ופחות הספק נופל על העומס (אבל בהחלט גם על הריאוסטט נצרך הספק).

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור , הרי מי מפעיל עומס גדול על זרם ישר??

כל הגנרטורים והמנועים התעשייתים והתלת פאזים עובדים על זרם חילופין,

תדמיין לך מעגל כזה, מקור מתח המחובר בטור למנורה ולנגד משתנה שאתה שולט בהתנגדות שלו (אתה מחבר רגל אמצעית ורגל נותרת בלבד, ולא את שני הקצוות) תפעיל את המעגל, ותתחיל לכוון את הנגד, אתה תקבל בעצם שצריכת הזרם משתנה, אבל ככל שהזרם ירד יותר הספק יתבזבז על הנגד המשתנה, הרי הרם חייב להתבזבז איכשהו אז הוא יתבזבז כחום)

 

זה מעגל של דימר לדוגמה, שם לב שהנגד המשתה שולט על ה "טאו " של הטעינה של הקבל, הזמן פריקה כמט אפסי וזניח.

ברגע שהמתח על הקבל מגיע למתח פריצה של הDIAC , אז הוא נפרץ ומוליך זרם דרכו, הקבל נפרק במהירות דרכו, ומצית את ה TRIAC (שזה 2 SCRים שמחוברים גב לגב ככה שכל אחד מוליך בחצי מחזור , אחד לחיובי והשני לשלילי וככה מנצלים את 2 חצאי המחזור בניגוד ל SCR שרק מוליך בחלק החיובי) הקבל נפרק עד למתח שבו הDIAC נחסם ולא מוליך יותר , ואז שוב הוא נטען, לבנתיים המתח הסינוס שוב מתחיל לעלות אך לא מועבר לעומס,

זרם טעינה של הקבל הוא מאוד זניח, מנצלים הספקים מאוד מאוד נמוכים בשביל למתג עשרות אמפרים.

dimmer.gif

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המהנדס דמיקולו... דימר (של בית) מבוסס על עיקרון של מיתוג העומס ולכן בעוצמה חלקית מתבזבזת גם אנרגיה חלקית. כדי לחשב את ההספק האפקטיבי שמתפתח על העומס יש לבצע איטגרל על גרף המתח של העומס.

 

גם בדימרים שמבוססים על נגד טורי (נניח כמו ברכב) ההספק הנצרך משתנה. אמנם אכן מתבזבז הספר על הנגד המשתנה אבל ההספק הכללי יורד עם עליית ההתנגדות הכללית. נוסחה פשוטה היא P=V^2/R.

P הוא ההספק, V הוא המתח ו-R ההתנגדות. רואים שככל שההתנגדות הכללית (שהיא שווה להתנגדות העומס + התנגדות הנגד) עולה, כך ההספק יורד ואיתו גם צריכת האנרגיה. נוסחה זו נכונה גם לזרם חילופין, ככל שמדובר בעומסים בעלי אופי התנגדותי אוהמי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם המלומדים אחדד את השאלה כפי שאני מבין אותה

 

מנורה של 500 W צריכה בשעה = 1 ש"ח לזכות חברת החשמל

 

האם כאשר עימעמתי את האור והיא נותנת לי תאורה של 250 W האם אני אשלם חצי שקל או יותר, ואם יותר, כמה יותר.

 

וממש לא מעניין אותי הצד הטכני מדעי פוטנציומטרי ושאר קללות שהנחתתם עלינו:-o

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה מרק

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי זכרוני. ועבודתי

 

הדימור לא מוריד את הצריכה! לדוגמא מ 500W ל 250W.

הוא מוריד מ220V ל180V ול110V וכו. אבל המנורה נשארת 500W.

 

זה אומר שהצריכה נשארת זהה.

הדימר מוריד את המתח. ולכן העוצמה שלה נמוכה יותר.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...