Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5832 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

את הדלק של נערי האוצר אנחנו משלמים, את הדלק של חברי הכנסת אנחנו משלמים, אז מה הפלא שזה לא מזיז להם, מצידם הדלק יכול להגיע גם ל 15 ש"ח עליהם זה בכלל לא משפיע!

צריך לפגוע להם בכיסא רק אז הם יבינו, כשביבי יבין שגזרה כזו תעיף אותו מהשלטון הוא לא יעשה זאת.

המדינה כביכול טוענת שהיא רוצה להוריד את כמות הנסועה, אבל היא יודעת טוב מאוד שאנשים לא יוותרו על הרכבים בגלל שהתחבורה הציבורית שווה לתחת, אז המס נהפך למקור כסף בלתי נדלה.

והמדהים הוא שאנשים עוד חושבים שיש במס כזה הצדקה.

זה המס הכי לא צודק מכיוון שהוא שווה לכולם, (בשונה ממס הכנסה שם כל אחד משלם לפי שכרו) לעשיר זה לא איכפת עוד שקל שניים, לעני עוד שני שקלים ביחס למשכורותו זה המון.

 

הייתי מסכים לצורת מס זו אם הייתי יודע שכספי המס יועברו למשפחות עבור קניית כרטיסיות לילדים, כך נקל על ההורים, והם לא יצטרכו להזיז את רכבם כל בוקר.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני פתחתי שנה שעברה קבוצה בפייסבוק בשם "נמאס מהמס". שנה שעברה היה בדיוק אותו התרחיש.

 

אם יש למישהו רעיון איך לקדם קבוצות בפייסבוק, אני אשמח לשמוע.

 

ברגע שיהיו מספיק אנשים (כמה אלפים) - אפשר להתחיל לפנות לתוכניות TV ולעיתונות להצהיר על ההפגנה הקרובה ש"ממשמשת ובאה".

 

יש רעיונות?

פורסם

דבר עם מארגני הפגנת האופנועים.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

פורסם

איזה להוריד את כמות הנסועה ? מזה השטויות האלו ?

אלכוהול בימי שישי עושה לי טוב, אז גם אסור לשתות בים וגם העלו את המס על האלכוהול בצורה שבקבוק וודקה אצל הסיטונאים התייקר ב15-20 שח (אופס הנה עוד 100 שח בחודש שלא לקחתי לתשומת ליבי בגידול ההוצאות מול המשכורת הדפוקה).

 

עושה לי טוב לפעמים להכנס לרכב ולנסוע, בלי לדעת לאן, עם שירים משנות ה80-90 ברקע בפאנן, אז גם זה אסור לי עכשיו ?

מה השלב הבא ? נהפוך להיות הארלם ? אסור להיות ברחובות אחרי השעה 11 בלילה ?

 

רפובליקת בננות !

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

פורסם

אם הייתי יודע שהכסף הזה הולך לתשתיות דרכים ושהמס על הסיגריות הולך לביטוח בריאות של כולנו ושהאלכוהול הולך לאכיפה טובה יותר של עבירות אמיתיות, הייתי שותק ומשלם.

 

הבעיה היא שהמדינה מקבלת המון כסף ממקורות מס שונים (בעצם מאיתנו) אבל לא דואגת שזה יהיה מאוזן.

הכסף של כל סוג של מס צריך להיות פרופורציונאלי למה שצריך באותו תחום.

כלומר, אני מוכן אולי לשלם את ה70% מס על אוטו חדש, אבל אני מצפה שבמחיר הזה אני אקבל סלולים ומתוכננים כמו שצריך ומעקות בטיחות שלא יהרגו אותי אם אני אכנס בהם.

 

אותו דבר עם הסיגריות.

אני לא מעשן אבל יש לי מעשנים במשפחה. זה לא אומר שהם יעשנו פחות, פשוט שיהיו להם יותר בעיות כלכליות בגלל המס הזה.

אם הוא היה הולך ישירות לשירותי הרפואה בשביל לשלם בעצם על הנזקים שהמעשנים גורמים לנו, זה עוד היה בסדר.

 

זה פשוט ביזיון.

 

ולא, אני לא רואה את עצמי נוסע פחות בגלל המס האידיוטי על הדלק.

פורסם

הסבר חובבני למאחורי הקלעים של המס החדש.

לדלק, כמו לסוכר, מלח, לחם, סיגריות, מים וכו', יש עקומת ביקוש קשיחה לחלוטין.

DemandElasticity-he.svg

זה אומר שכמעט ולא משנה כמה יעלו את המחיר הצרכן ימשיך לצרוך את אותה הכמות.

מר שטייניץ ניצב מול גירעון שהוא צריך לסתום, הדבר הראשון שהוא עושה זה מעלה את מחירי המוצרים עם עקומת הביקוש הקשיחה וסותם את החור (יש עוד דרכים, כמו אג"ח וריבית).

עד כאן הכל בסדר.

החור נסתם ועכשיו נפעל על מנת למנוע מהגירעון לחזור שנה הבאה ונוריד חזרה את המיסים שהעלנו.

אבל לצערי החלק השני בפיתרון לא מתבצע, יש לכך מספר סיבות שכבר עלו פה:

1. המשבר הכלכלי שעדיין נותן את אותותיו.

2. השינוי הדמוגרפי שעובר מתחת לאף שלנו בארץ ישראל ויוצר אבטלה במשק והוצאות כבדות.

3. אבטלה של מגזרים מסויימים ותמיכה בהם.

4. מצב ביטחוני.

5. ישראל עדיין צעירה מאוד ולמרות שהיא מנסה לשחק עם הכלים של המבוגרים אופיה עדיין מתקשה להתמודד עם המצב.

לפני שאתם קופצים עלי, אלו לא דעות אישיות אלה דברים שלומדים באוניברסיטה.

סה"כ יש לי הרגשה שבגדול הכוונה טובה, מכוניות זולות יותר ותחבורה ציבורית יעילה ופעילה בעקבות דלק יקר.

אך האופן שבו הכל מתבצע (או במקרה של התחבורה הציבורית, לא מתבצע) עושה רושם שהכנסת ממוקמת בסאפרי ברמת גן.

אגב, מי אמר לכם שהדלק עולה ב30 אג'?

נאמר במפורש שהמחיר יעלה בין 30 אג' עד שקל, אז הכל עוד לפנינו. :)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.


×
×
  • תוכן חדש...