Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חובב רכב ישראלי-זה פשוט כואב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6140 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

את האמריקאים איכות הסביבה לא מעניינת אבל הם אוהבים מכוניות : לכן אצלם המכוניות זולות, וגם הדלק זול.

את האירופאים איכות הסביבה דווקא כן מעניינת, וגם הם אוהבים מכוניות, לכן מחירי המכוניות זולים, אבל הדלק יקר.

בארץ לעומת זאת מצאו את השיטה האולטימטיבית : גם המכוניות יקרות, וגם הדלק יקר.

 

האמת שסתם מתוך סקרנות בדקתי מחירי מכוניות בארה"ב, וגיליתי שבמחיר של מזדה 6 מאובזרת אפשר לקנות שם פורשה, ובמחיר של VW גולף אפשר לקנות אאודי TT. אבל מה האמריקאים יודעים, אצלם רמת ההשכלה בקאנטים ויש מלא ניגרז, ואילו אנחנו עם הספר ועם סגולה, עם ממוצע ארצי של 58 בבגרות במתמטיקה וטיילת בת"א שאתה עלול לקבל בה לום בראש מערסים (יהודים או ערבים, לא ממש משנה) מתודלקים בוודקה רדבול אם תעז לומר להם להפסיק להתנהג כמו בבונים.

A man walks down the street in that hat, people know he's not afraid of anything

  • תגובות 106
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
זה לא כלכך נכון, בן אדם שמרוויח פה משכורת נורמלית, בוא נגיד 20000 שקל לחודש משלם 1000 שקל מדי חודש על ביטוח רפואי בלי שום קשר לביטוחים משלימים נוספים שכולנו משלמים. זה ממש לא בחינם ויודע מה, אתה לא מקבל תמורה נאותה עבור הסכום הזה, אם מישהו היה משלם את הסכום הזה באופן פרטי הוא היה מקבל שירותים ברמה הרבה יותר גבוהה.

אז נכון, מי שמרוויח שכר מינימום לא משלם הרבה על ביטוח בריאות אבל שוב, תלוי מאיזה צד אתה מסתכל על זה...

 

 

 

 

ב"ל זה רשת ביטחון ? אני מבין שאף פעם לא הזדקקת להם (ומאחל לך שלא תזדקק) אחרי כמה שנים טובות של עבודה בהיי טק ותשלום חודשי של אלפי שקלים לביטוח לאומי ניגשתי לחתום אבטלה, קיבלתי 5500 שקל למקסימום שלושה חודשים, איזה רשת ביטחון יש פה ? אם הייתי חוסך את הכסף הזה לבד הייתה לי רשת ביטחון אמיתית, הבעיה היא שרוב הכסף שאני משלם לביטוח לאומי הולך לכל מיני פרזטים שלא עבדו ולא יעבדו יום בחיים שלהם, להם יש רשת ביטחון אמיתית מהכסף שלי ושלך.

 

שלומי, לצערי דווקא יטצא לי להשתמש לא מעט ברפואה הציבורית ואני יכול להגיד לך שהיא ברמה סבירה מאוד (ניסיון של אשפוז של כמה חודשים וטיפול מתמשך של 5 שנים עד היום).

 

רשת הביטחון היא לא רק דמי אבטלה. אחריה יש הבטחת הכנסה, קצבת נכות, קצבת ילדים ועוד. נכון שאם היית חוסך את הכסף ששילמת זה היה הרבה יותר מדמי האבטלה אבל אם חו"ח מחר תיפצע ולא תוכל לעבוד יותר הקיום הבסיסי שלך מובטח. אל תשכח גם שביטוח הוא אף פעם לא עסק כלכלי טוב למבוטח אם לא קורה כלום אבל אני מאמין שגם אתה כמו רוב האוכלוסייה לא מספיק עשיר כדי לקחת את הסיכון שאם חו"ח כן יקרה משהו תוכל לעמוד בו בכוחות עצמך.

 

אני נעזרתי בב"ל גם בקצבת נכות של כמעט שנה שנכון שהיא נמוכה אבל בלעדיה היה לי מאוד קשה לעבור את התקופה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

חבר'ה, מעט פורפורציות לא יזיקו.





1. אני לא מתרשם שפותח השרשור התכוון להתנשא או לזלזל. הוא העלה לדיון נושא מעניין מתוך כאב אמיתי (ומוצדק). התגובות התוקפניות אינן במקומן.



2. המצב המוטורי בארץ הוא מחפיר בשל העלויות המטורפות של הרכבים, אך למרות זאת גם בכבישי ישראל הקטנה ניתן לראות רכבים נחמדים והמצב רק הולך ומשתפר (לא ניתן להשוות את הרכבים שנעים כיום בכבישי ארצנו למה שהיה לפני עשר או עשרים שנה). אני מתגורר באופן זמני בפלורידה (רילוקיישן, לפני שתוקפים אותי...) ויכול לומר לכם שאומנם יש שם רכבים מדהימים (במחירי בדיחה!) אולם עדיין חלק גדול מאוד מהאמריקאים נוסעים ברכבים "רגילים". כן, תבדקו מהם עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בארה"ב (חוץ מטנדרים) ותגלו שלא מדובר באאודי, במוו או מרדצס אלא הונדה, טויוטה ויונדאי (ואגב, בפלורידה רואים גם לא מעט Kia), וזאת למרות שמרצדס C300 חדשה עולה רק כ-35K$ (מעט יותר ממזדה 3 בארץ) וניתן לקחת אאודי A4 בליסינג עבור 400$ בחודש (שלא לדבר על מחירי המשומשות שהם ברצפה). אכן, אמריקאי ממעמד ביניים ומעלה לרוב נוהג ברכב יפה יותר מבארץ (לקסוס, מרצדס או במוו אינם נחלתם של העשירים בלבד) אך צריך לזכור שלא לכל אמריקאי יש בחצר עץ שמצמיח כסף (רק לחלקם יש...) וחלק גדול מהם נוסעים ברכבים רגילים לחלוטין.



3. יש לי תחושה שבארץ עושים ממכוניות טררם הרבה יותר גדול מאשר בחו"ל. מהתרשמות שלי, ההתייחסות לרכבים בארה"ב היא הרבה יותר שפויה ורגועה מאשר בארץ. בארה"ב לא עושים כזה עניין מרכב יוקרתי בעוד בארץ כל מי שיש לו רכב מעט יקר מהרגיל הולך בחזה נפוח. עמיתיי לעבודה בפלורידה מתניידים במיטב התוצרת המוטורית הקיימת (לרבות מזרטי, פורשה, אאודי RS8 וכיוב') ואף אחד לא נופל מהכסא בשל כך. לטעמי, הסיבה לכך היא שבעוד שבארץ רכישת רכב יקר נועדה במקרים רבים להעיד על הצלחתו של הבעלים בארה"ב זה לא מעיד על כלום (שהרי תשלום ליסינג של 500-1000$ בחודש שמקנה לך רכב מדהים באמת אינו מעיד שהאדם הנוסע בו הוא עשיר או מצליח במיוחד).



4. לאור הדיון שהתפתח כאן אבקש לסטות מעט מהנושא המוטורי - צריך להבחין בין המושג "רמת חיים" (שהוא בעיקרו עניין חומרי) לבין המושג "איכות חיים". אכן, רמת החיים בארה"ב (וגם באנגליה) היא גבוהה יותר מבארץ, אך זה בעיקר נכון למי שיש כסף (וכפי שציינתי, לא כל האמריקאים עשירים). מי שהפרוטה אינה מצויה בידו הוא די מסכן מאחר שגם ביטוח בריאות אין לו (ואת זה בארץ יש לכולם) וגם חינוך טוב הוא לא תמיד בהישג יד (שכר לימוד באוניברסיטה טובה עולה יותר מ-40K$ לשנה, לא כולל הוצאות נלוות). כמו כן, מהתרשמות שלי הפערים ברמת החיים די מצטמצים ואין להשוות לפער שהיה קיים לפני עשר-עשרים שנה. בכל הנוגע לאיכות החיים, לדעתי אין לישראל במה להתבייש - עם כל הקשיים שיש בארץ, ויש קשיים, צריך לחיות מעט בחו"ל כדי לדעת להעריך את מה שיש בארץ.

פורסם

1) הדלק באנגליה יקר יותר מפה.

 

2) המכוניות באנגליה עולות כמו פה.

 

המצב המוטורי נמצא איך שהוא נמצא בגלל שילוב בין מדיניות של יבואנים והעובדה שנתנו להם כוח, בגלל שאנחנו מדינה שמתעסקת בשאלות קיומיות במקום בצריכת דברים כיפיים, ובעיקר בגלל שכל חוק קטן אצלנו משמש כמנוף במשחקים פוליטיים ובשביל לממש אידיאולוגיות שונות.

 

המערכת הפוליטית שלנו גורמת למצב שבו כל חוק שלא קשור ישירות לפוליטיקה חיצונית, נהפך תוך שניות לקלף מיקוח בין אידיאולוגיות, בלי קשר למידת ההשפעה שלו על הציבור. עד שלא תקום מפלגה מוטורית עם אג'נדה, אין מה לעשות.

 

יש מקום לראות מעבר לאידיאולוגיות של "אנחנו הכי טובים, אי אפשר לבקר את המדינה". אזרח אמיתי תמיד מבקר את המדינה שלו ומציע שינוי. אם כל פעם שמישהו יגיד משהו שלא מושלם כאן, כולם יתחילו לבכות, לא נגיע לכלום.

 

פותח השרשור צודק לגמרי, וכל מי שנוסע הרבה לחו"ל יכול לראות את זה.

 

כשגרתי בדרום אמריקה הייתי יוצא מהבית ורואה מולי את "קניון המכוניות". הייתה שם חנות ענקית של למבורגיני, פרארי ומזראטי, ליד חנות אחרת של פורשה.

מישהו רואה את זה קורה פה בארץ? לא! פה יש לנו את רחוב המסגר ואין לנו סוכנויות של פרארי בשום מקום. אנשים מתלהבים ממכוניות שבמקומות אחרים נחשבות לזבל.

פורסם
אני גר על ציר אנגליה ישראל,כך שאני אישית מקבל את התרפייה המוטורית שלי לפחות 9-8 חודשים בשנה

קוראים לה ברטה (944 s2) והיא נהנת להתפתל בכבישים כפריים ביום מעונן כמו כן נעים לי גם לשטוף את העיניים ביום שבת בערב במרכז לונדון (פרארי,למבורגיני,בנטלי ואסטון מרטין ולפעמים גם איזו זונדה או בוגטי) ,או סתם ימי ראשון של קוברה,לוטוס או סתם מרצדס עתיקה משנות ה40 , ואם אני ממש משתעמם אני פשוט משלם 100 פאונד ואני בפרארי לכמה הקפות.

כן זה עולם ש4 אלף לירות קונות לך 300 כוחות סוס והנעה אחורית ו15 אלף פאונד כבר קונים לך מכוניות ספורט במשקל כבד,(לוטוס אספריט,מזארטי 3200,אסטון מרטין די בי 7,פורשה 911 ואפילו פרארי מונדיאל)אתם יכולים רק לתאר כבר מה קורה אם מצפינים קצת יותר במחיר.

כל העובדות האלה גורמות לי לחשוב על חובבי הרכב בארץ על האספנים על כתביי העיתונות על כאלה שממש אוהבים מכוניות ואני חש מעט עצב עבור אלו שאינם בני העשירון העליון.

עצוב לי לנהוג כאן,עצוב לי להיות מוקף במאזדה 3 ושברולט אוואו עצוב לי לפתוח את יד 2 ולראות שאדם מן המיין חובב רכב צריך לשלם עבור ב.מ.וו זד 4 200 אלף שקל ועוד לגירסה אוטומטית שלא נדבר על הביטוח,עצוב לי שבחור בשנות העשרים שלו צריך לקרוע את התחת בישביל להגשים חלום פיאט קופה ב60 אלף במידה ומצאת אחת שלא גמורה לגמריי.

עצוב לי שיוגאר xj6 שנת 74 נראת כמו דינוזאור על הכביש שהמילה v12 זה משהו שקיים רק במודנה,עצוב לי שהדבר הכי ספורטיבי שאני נתקל ברחובות שלנו ביום יום זאת הונדה סיוויק משופרת.

אז רציתי לשאול שאלה,חבר'ה איך זה מרגיש? להיות עיתוניי רכב (אני דיי בטוח שיש בפורום כמה כאלה) במדינה שתרבות הרכב בה מפותחת כמו שחופיי ים ומטקות מפותחים בנורווגיה?

ואלו שנוהגים על מאזדה מהעבודה ורוצים משהו יותר "אקזוטי" מסיאט איבזה fr האם זה כואב לכם לדעת שאם הייתם גרים במדינה אחרת התחבורה היום יומית שלכם הייתה יכולה להיות הרבה יותר אקזוטית,מעניינת,מהירה או מפנקת ובעלת אופי מובהק?

אולי את הסופי שבוע שלכם הייתם מבלים על היגואר e type או איזו טי וי אר מרושעת? מבלי להיות מיליונרים או בני דודים של האחים עופר.

אשמח לקרוא מה לכם יש להגיד,האם יש עתיד מעט יותר ורוד עבור עולם הרכב בישראל?

 

אשיב לך במשפט אחד

 

טוב לי כאן עם כל פחית שמשרתת אותי וההרגשה כאן נפלאה עם כל רכב אשר יהיה,זה פשוט מעניין אותי כקליפת השום כל היגוארים והשמות המפוצצים האחרים.

הכי טוב ישראל,כיפאאק !

פורסם
את הרחמים שלך תשמור לעצמך בבקשה.

עצוב לך לנהוג כאן אל תנהג, אתה יכול לנסוע באוטובוס או לחילופין לעזוב.

 

אני אגיד לך מה עושים חובבי הרכב בישראל. הם עובדים קשה וחזק, רוכשים השכלה, בונים מדינה ובדרך מגשימים את החלום המוטורי שלהם, כאן בישראל. בזיעה ובחוכמה, בדיוק כמו המייסדים. ולא בוכים ומקטרים על כל דבר. אכלו לי שתו לי.

 

שפיץ של תגובה,אמנם אתה ואני במיעוט כאן אבל מבטאים הרגשתנו בראש מורם ובגאווה.

פורסם
הבחור צודק (למרות שהדרך שלו להציג את הדברים קצת עקומה).

אנחנו חיים במדבר מוטורי, יודעים מה, זה אפילו לא מדבר, זה כוכב לכת אחר ללא חמצן ,ללא מים וללא כוח משיכה.

האפשרויות שעומדות בפנינו הם כלכך מעטות וכלכך יקרות. להשוות אותנו לאנגליה זה בערך כמו להשוות את הליגה שלנו לפרמייר ליג או בקיצור, לא אותו ליגה.

עם כל הכבוד לכל הפטריוטים בת'רד הזה, יש לנו חרא של מדינה בכל מה שקשור בתחום המוטורי (וגם במס' תחומים אחרים), אנחנו נמצאים שנות אור מאחורי מדינות מקבילות (ולא הלכתי רחוק עד אנגליה) אלינו כמו יוון קפריסין וירדן וכל זה כתוצאה ממדיניות ממשלתית נטו ומה שהכי גרוע זה שאתם קונים את הזבל הזה שמוכרים לכם על כמה המדינה נמצאת במאבק קיומי וכמה חשוב להשקיע בבטחון ובגלל זה צריך אפשר לקחת לכם 80% מס.

אולי, אם במקום לנסות להוכיח לכל העולם כמה אנחנו בכל זאת עם סגולה, היינו מנסים לשנות משהו מהאטימות הממשלתית בכל מה שנוגע לתחום, היה משתנה כאן משהו, משום מה לא נראה לי שזה יקרה.

 

לי אישית עדיף מדבר מוטורי רק לא מדבר ערכי...

ישראל היא מקום מרתק,בעבר בהווה ולדעתי גם בעתיד

המדבריות איתם נותרנו שופעים ערכים גדולים פי כמה מפחיות שאין להם מה לספר לאיש,דוממות וטיפשות.

פורסם
1) הדלק באנגליה יקר יותר מפה.

 

2) המכוניות באנגליה עולות כמו פה.

 

אוי, כמה שטויות בהודעה אחת..

 

נקח לדוגמא;

הונדה סיוויק שאני רכשתי פה בארץ ב140 אלף שקלים עולה שם בדיוק £14,642, האירו היום שווה ל5.43 שקלים חדשים, מה שאומר שזה 79,506 ש"ח.

 

ומהו שכר המינימום בכל אחת מהמדינות?

 

ישראל:

20.70 ש"ח לשעה.

בריטניה:

£5.80 שזה 31.50 ש"ח לשעה.

 

לגביי דלק, לא מצאתי נתונים אבל אני בטוח שמה שרשמת הוא בולשיט.

Honda Civic '09 5d 1.8i-VTEC

פורסם
אני לא מבין מה אתם תוקפים אותו? זה נושא שקרוב לרובנו (אם כי אני רואה על פי התגובות שלא לכולנו).

 

מי מאיתנו לא נכנס לאיביי של כמה ארצות זרות וסתם עיין בלוחות הרכב ואכל את הלב?

מי מאיתנו לא הירהר מידי פעם אולי כדאי לנסוע לתקופה לעבוד בחו"ל, ולרכוש רכב מיוחד שלעולם לא נוכל לרכוש בישראל?

 

פעם רכשתי חלק מאנגליה, כשפתחתי את האריזה הוא היה מגולגל בעיתון עם מודעות רכב, מצאתי את עצמי מעיין בו ולא מאמין שיש כמה סקייליינים למכירה אחד אחרי השני במחירים שווים לכל כיס.

 

מה לעשות במדינה שלנו יש בעיות יותר בוערות ואת פקידי הממשל והאוצר לא ממש מעניין המכוניות או המגוון, יש עניינים יותר בוערים (פוליטיקה וכלכלה), לנו זה מאוד קרוב ומורגש, לרוב העם זה מעניין את הת*ת.

 

אולי יגיעו זמנים של שקט, שהמדינה תהיה קצת יותר שלווה, ונהיה דומים יותר למערב אירופה המצב ישתנה.

 

כיצד ניתן על פי שרשור זה לקבוע למי זה קרוב יותר

אולי יש ביננו תותחים בענף הרכב שממש לא מתלהבים מהשרשור

אולי יש כאלו שלא מתבלטים ומקרקסים גם כאלו שכן בולטים

השרשור הזה אינו מבטא ערכים וגישה הוא עוד שרשור...

פורסם

 

ישראל:

20.70 ש"ח לשעה.

בריטניה:

£5.80 שזה 31.50 ש"ח לשעה.

 

לגביי דלק, לא מצאתי נתונים אבל אני בטוח שמה שרשמת הוא בולשיט.

 

שכר המינימום בתרגום למטבע מקומי הוא שטויות. כדי להשוות אתה צריך להשוות סל צריכה בסיסי למשפחה מול השכר החציוני. זה הדבר הכי קרוב למשהו שיכול לתת לך אינדיקציה על יכולת הצריכה של הציבור במדינה (ולא. אני לא חושב שמשכר מינימום בארץ אפשר לחיות בצורה סבירה אלא אם שני בני הזוג עובדים משרה מלאה לפחות).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ח'ברה לא נראה לי שהוא התכוון שזה יתחיל להיות וויכוח על למה המדינה שלנו לא טובה ולמה היא כן,הוא רק ניסה להגיד שזה מעצבן אותו שככה המצב של המכוניות בארץ,שמכונית יוקרה עולה כמו בית.

יש איזה מישהו שרוצה לקחת אותי כ"בן חסות" ולהיות המאסטר שלי למכוניות וללמד אותי כל מה שהוא יודע?

פורסם
אוי, כמה שטויות בהודעה אחת..

 

נקח לדוגמא;

הונדה סיוויק שאני רכשתי פה בארץ ב140 אלף שקלים עולה שם בדיוק £14,642, האירו היום שווה ל5.43 שקלים חדשים, מה שאומר שזה 79,506 ש"ח.

 

ומהו שכר המינימום בכל אחת מהמדינות?

 

ישראל:

20.70 ש"ח לשעה.

בריטניה:

£5.80 שזה 31.50 ש"ח לשעה.

 

לגביי דלק, לא מצאתי נתונים אבל אני בטוח שמה שרשמת הוא בולשיט.

פאונד זה לא יורו :roll:

פורסם
פאונד זה לא יורו :roll:

נכון, התבלבלתי, אבל בתכלס זה לא משנה פה כלום כי הפאונד והאירו כמעט שווים בערכם, ערך הפאונד גבוה ב0.2 מהאירו.

Honda Civic '09 5d 1.8i-VTEC

פורסם
שכר המינימום בתרגום למטבע מקומי הוא שטויות. כדי להשוות אתה צריך להשוות סל צריכה בסיסי למשפחה מול השכר החציוני. זה הדבר הכי קרוב למשהו שיכול לתת לך אינדיקציה על יכולת הצריכה של הציבור במדינה (ולא. אני לא חושב שמשכר מינימום בארץ אפשר לחיות בצורה סבירה אלא אם שני בני הזוג עובדים משרה מלאה לפחות).

 

כל-כך נכון. בתור אחד שלמד רק מבוא לכלכלה אני יכול להגיד שזה אי אפשר פשוט לקבוע את רמת ואיכות על פי שכר המינימום באותה המדינה. אפשר להשתמש בעקומת תצרוכת וחיסכון :roll:

Uno Turbo כתב: לא יודע, לשמוע גבר אומר: אוטו קטו ואדום, עושה לי קצת צמרמורת :smile:. alexk כתב: כשאתה אומר צמרמורת אתה מתכוון לרטט במקומות מסוימים בגוף? כי אם כן, יש פורומים אחרים בשביל זה.


×
×
  • תוכן חדש...