Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט קרוז -"אוטו" מתנדב להביא רשמים מאירופה, אבל שוכח להביא את הביקורת על המנועים


ארנון
שימו לב! השרשור הזה בן 5491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זהו, כל המתלהמים של ומטעם אוטו סיימו לקלל?

 

עכשיו נראה מה נשאר לנו.

נושא שפתח ארנון, שמאשים את אוטו בייזום כתבה שלא עומדת בשום סטנדרט עתונאי, שהינה מוטה, סלקטיבית ומגמתית -- ואחת מתוך רצף בלתי מוסבר וחסר תקדים של 9 כתבות על משפחתית קוריאנית חסרת ייחוד או חידוש [לצד פירסומת של היבואן].

 

טענת הגנה אחת:: נכון, כתבה "גרועה", אבל חס וחלילה לא נגועה. למה? ככה.

 

טענת הגנה שניה:: זה לא בגלל היבואן, אנחנו עובדים על הקוראים שלנו ומייצרים כתבות סרק סרק בשביל הרייטינג.

 

טענת הגנה שלישית:: אוטו גם ביקורתי כלפי רכבים, עובדה שיש עליו חרם פירסומות של יבואנים ["עובדה" שלא הוכחה ואף נסתרה בעליל]..

 

טענת הגנה רביעית:: האתר של אהרונוביץ' חרא של אתר...

 

מי שירצה לשפוט, שיישפוט. מי ששפוט, שפוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 132
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפי הבנתי, מודל היחסים בין יבואן רכב (כל יבואן) ומגזין רכב (כל מגזין - בארץ ובחו"ל) הוא כזה:

 

היבואן מקבל מהמגזין פרסום חינם, הפרסום הזה הוא אפקטיבי במיוחד כי הוא נתפס ככתבה אובייקטיבית ולא כפרסומת מטעם היבואן (לעניין זה אציין כדוגמא את מבחן הדרכים ב'טורבו' אלפא סוד נגד סוברו DL, מבחן דרכים שהקפיץ את מכירות הסוד).

 

המגזין מקבל מהיבואן כלי רכב לנסיעות מבחן, פרסומות והזמנות להשקת כלי רכב.

 

עד כאן הכל מוכר וידוע, עם השנים נוצרת דינמיקה בין העוסקים בתחום (משני צידי המתרס), כי בכמה אנשים כבר מדובר? מנהלי שיווק ומכירות אל מול כתבי רכב.

להערכתי בארץ מדובר בברנז'ה שמונה כמה עשרות אנשים בלבד, בחו"ל מדובר ביותר אבל גם שם כולם מכירים את כולם.

 

לדעתי הדינמיקה שנוצרת במהלך השנים בין העוסקים בדבר יוצרת כל מיני תופעות לוואי: "לא נעים" לי לכסח לו את הרכב כי האנשי היבואן היו נחמדים אלי בנסיעת המבחן שנערכה בספרד, "לא מקובל" ללעוג לרכב כושל כי העורך יעדן מאוד את הניסוחים, "לא כדאי" לרשום ביקורת קטלנית כי אני ככתב מבין את "רוח המפקד" ומבין שהעורך לא מעוניין בכתבה כזו (מה גם שאני רוצה לשמור על מקום העבודה שלי).

 

גם ליבואן יש הרבה מה להפסיד: כתבה "לא אוהדת" עלולה להפיל לו את המכירות כי הכתב נתפס כמומחה בלתי תלוי. לכן הוא משתדל ליצור "אקלים אוהד": כאן נסיעת מבחן על רכב אקזוטי, שם הזמנה להשקה עם אירוח כיד המלך באתר אקזוטי ברחבי העולם.

 

תרצו או לא, הדינמיקה הזו מביאה את מיכלול האינטרסים המנוגדים לנקודת שיווי משקל כלשהי, שבה כל העוסקים בביזנס יודעים מה "מקובל" ומה "לא מקובל".

השאלה היא רק היכן נמצאת המטוטלת, האם נקודת שיווי המשקל שנקבעה (דה פקטו) היא סבירה, או שישנה הטייה חזקה לאחד הצדדים.

 

היבואן מקבל מהעיתונות חשיפה בחינם ולא פרסום. על פרסום משלמים כסף לפי אינצ'ים ובוחרים עיצוב ומסרים...בחשיפה של מבחן דרכים טווח התוצאות גדול הרבה יותר :-)

העיתונאי מקבל לעומת זאת עידכונים בדמות הודעות לעיתונות, הזמנה להשקות, אפשרות לראיין את בכירים היבואן וכמובן אפשרות לבחון את דגמי היבואן...שהרי זאת מהות מגזין \ מדור רכב, לבחון כלי רכב ולפרסם את ההתרשמות מהם לקוראים.

עולם העיתונות כולו על יחסי גומלין. יחסי גומלין עם בכירים במשק, פוליטיקה, מקורות וכו'. עיתונאי עם מערכת קשרים ענפה הוא זה שמביא את הסיפורים הטובים לפני כולם.

מערכת יחסים טובה עם יבואן משפרת את הסיכוי של עיתונאי או מגזין לקבל רכב X למבחן לפני כולם. במקרה של עיתונות יומית, זה הדלק...להיות ראשון. למגזינים קצת פחות חשוב להיות ראשונים אבל מערכת יחסים לא טובה עם היבואן יכולה לפגוע באובייקטים שהוא מסוגל להביא לקוראיו, וגם על זה הוא נבחן.

בתור אחד שעבד בדיוק בקו התפר בין חברה מסחרית לעיתונאים (יחסי ציבור) יצא לי גם להכיר את שיטות העבודה של עיתונאים בחו"ל (לא ספציפית בתחום הרכב). העיתונאים הישראליים לא צריכים להתבייש באתיקה שלהם מאחר ואמות המידה פה גבוהות יותר ממה שאני התרשמתי בחו"ל.

אני לא אומר שאין מכבשי לחצים מכיוון היבואנים, אבל מי שחושב שאין מכבשי לחצים כאלו בכל מקום ובכל תחום פשוט משול בעיני לבת יענה הטומנת ראשה בחול.

 

 

 

דמגוגיה בגרוש.

 

מישהו בעל אינטרס מעלה טענת אליבי.

 

כשנאשם במשהו מעלה טענת אליבי, לא מספיק שהוא יגיד שלא היה במקום הפשע -- הוא צריך להביא עד שהיה איתו במקום אחר.

 

הדיון הזה החל בתיאור מעשה שעתון אמיתי לא היה עושה.

 

האינטרסנט העלה טענת אליבי, ואני לא רואה שום סיבה מדוע לא להביא את הראיות הנדרשות.

 

עד שלא יוכח אחרת, אתה מבחינתי בובה של אהרונוביץ'.

מצטער, אין לי הרבה כבוד לטרולים בקהילת מקוונת, בטח לא לאחד עם אג'נדה ומטרה מאוד ברורה שהיא להכפיש גוף מסויים על אף התשובות המאוד סבלניות ומקיפות שקיבלת.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער שאני חוזר לזה אבל חשוב לי עניין הדיוק. אלו לא 8-9 כתבות שהיבואן פימפם וגם לא 8-9 כתבות על רכב שעוד לא הגיע ארצה. האמת היא באמצע:

ידיעה אחת על כך שהמשפחתית הבאה של שברולט תהיה קרוז.

ידיעה אחת על ההשקה של הקרוז.

ידיעת עדכון עם פרטים נוספים.

סרטון מתערוכת ז'נבה (ביחד עם עוד הרבה סרטונים של מכוניות אחרות).

עד כה המכונית בכלל לא הגיעה ארצה.

מכאן - ידיעה על כך שהמכונית עגנה לתקינה (מיותר)

ידיעה על המחירים (לא מיותר)

השקה ישראלית כולל סרטון

ידיעת רשמים מאירופה (מיותרת).קארספורום - רכבים \ מוטוריקה - פורום רכב - הגב לנושא

 

סה"כ 8 ידיעות, מתוכן רק 4 קשורות ליבוא המכונית ארצה. שתיים מיותרות לטעמי ועוד אחת היא ידיעת עדכון בלבד (נניח גם מיותרת). הסרטון מז'נבה לא מיותר אך (לטעמי) בוצע באופן גרוע למדי. אילו לא היו השתיים-שלוש הידיעות המיותרות הללו, זה לא היה באמת מפריע לאף אחד, נכון?

 

רוני

 

8 ידיעות לקרוז זה יותר ממה שקיבלו הגולף החדשה- 4, הקורולה החדשה -5 והאיביזה 2009- 4 לדוגמא.

(שימו לב בספירה, חלק מהכתבות מופיעות בחיפוש פעמיים.)

אני מבין שכתבת חדשה כתבה את הכתבה עליה נפתח השיחרור, אבל בין אלי שאולי שצילם את הוידאו וכתב על המחירים, איתי לב שהיה בפריז, טל שביט על המשפחתית הבאה של GM, מיכל שוורץ המצטטת ואחרים ששכחתי כתבתם דיי הרבה על הקרוז שהוא רכב חשוב מאין כמוהו ליצרן וליבואן. אך למה הוא חשוב לכם כלכך.

 

האמת היא רוני, שאני לא מצפה לתשובה. אם יש על מה לענות אני לא מאמין שהתשובות בידיך ויש לך מה לעשות כדי לשנות שינוי אמיתי. כל כותרת קטנה באפשרותה לדחות את החלטתו של קצין הרכב לפני שהוא בוחר. ואתה הרי לא תשב ותשמור על כל מילה שנכתבת.

 

 

אבל אם אתה כבר מקשיב אשמח לומר מה כן הייתי רוצה לקרוא באוטו.

אני קונה אוטו בד"כ בדיוטי פרי כשמי מהמשפחה מגיע לביקור, כל ירוחון שני לערך ולפעמים גם את אותו האחד, קונים פעמיים. לצערי ולצערכם אין את המגוון המכוניות המככבות בCAR לדוגמא, חבל גם שלא נותנים לכם רכב לשנה לחיות עימו לדווח עליו.

אבל אני כן אוהב לקרוא על חוויות מוטוריות כמו המסע לאיטליה, התגרזנות בנרברגרינג ומבחנים על מכוניות מעניינות.

כן עניין אותי לקרוא את נקודת המבט של טל על התייחסות התעשייה למנוע הטורבו מול האטמוספרי ועוד כמה טורים אישיים. חסרות לי כתבות תחקיר לגבי תשתיות, תאונות, מארבי לייזר משטרתיים הממוקמים במקומות בעיתיים, תרבות ודפוסי נהיגה בארץ, מהירות הורגת, ספורט מוטורי בארץ וכו,כו. משהו מעבר ליונדאי i800 או טויוטה אוונסיס מגליון 276. לבד הרי הן לא מחזיקות את הגליון ולי חסר משהו שמתעסק באספקטים נוספים המאתגרים את החיים כנהג ב2009.

הייתי שמח לקרוא יותר מאמרים טכנים כמו האחד ששבר לי שן בינה ב-CAR, שוב, על מערכת הקאר במכוניות ה-F1. את הרכב שאני קונה ואני מניח שעוד רבים כאן, אני לא בוחר לפי תוצאות המבחן ההשוואתי למקבילות בקבוצה. אני שולח לך ה"פ עם שיר ושאלה. ועדיף באמצע הלילה. :wink:

 

לא הכל הוא מוטה תקציב, יש מה לעשות. תהיו יצירתיים משלמים לכם על זה.:evil:

 

חי

סאן רוף פתוח וכסאות מחוממים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שלא יוכח אחרת, אתה מבחינתי בובה של אהרונוביץ'.

 

בתור אחד שמכיר היטב את סגנונו של רוני א., ולאור היסטוריית ההודעות של dor29 כאן, אני כמעט משוכנע שלא מדובר בבובה אלא בדבר האמיתי (עם כמה שינויים בצורת הכתיבה כדי לתעתע בנו). נו-נו-נו, רוני... :)

 

בכל אופן, אני חושב שיש נקודות טובות לשני הצדדים של הדיון, ואני מקווה ששני הצדדים יפיקו משהו מהביקורת (אחרת זאת סתם עוד התנצחות ילדותית וחסרת תועלת). החיים זה לא שחור-לבן, אין פה צד טוב וצד רע, מנצח ומפסיד. זה לא עובד ככה, חבר'ה.

 

אלה שני הסנטים שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהגיע זמנה של תפילת הנעילה.

 

כשתוקעים את הראש בתחת (תסלחו לי כן..), ויורים סרק לכל הכיוונים אין טעם בתגובה רציונאלית ומנומקת.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל טעם בניהול דיון כאשר הצד השני טוען באופן עקרוני שאתה משקר. סרוניס, חבל על המאמצים שלך.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, אני דווקא חושב שיש טעם בדיון, הסיבה לכך פשוטה:

הביקורת על 'אוטו' - שחלקה גם מאוד לא נעימה - באה ממקום של אכפתיות, כי גם למבקרים הגדולים כאן איכפת ממכם.

 

דיון על האתר של ה"גורו" לא היה זוכה ממני לתגובה בשל האדישות שאני חש כלפיו.

 

יחי ההבדל הקטן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בינינו ויכוח בענין זה, ואתה יודע שאין לי כל בעיה לנהל דיון כל עוד הוא תרבותי ותכליתי. התכוונתי ספציפית לדיון מול דור29.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם מי?

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה - זה מידע , הנותן סקירה של ירחונים בחו"ל , עם אפשרות ללמוד קצת על הקרוז .

 

אני מקווה שגם היבואן יתעורר , ויתן רכב לעיתונות , כדי שנדע את איכותו בכבישי הארץ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככלל אתה צודק, כל נושא ההתנהלות מול היבואנים היא סוגיה מאוד בעייתית לעיתונאי רכב. פעמים רבות מוטלים על העיתונאים איסורים והגבלות שונות הפוגעות ביכולת לבחון מכונית כראוי. כשיבואן X אוסר לרדת עם רכב הכביש שטח שלו מהאספלט זה מרתיח, כי אינך מסוגל להעניק לקורא את מה שהוא שילם עבורו, קרי- מבחן מקיף וממצה של כלי הרכב. אבל מה האלטרנטיבה? לא לקחת את המכונית כלל? לפי גישתי האישית כן, ואפילו לציין כי היבואן אינו מאמין ביכולת השטח של רכב הנ"ל ועל כן הוא נפסל למבחן. בראיה מערכתית לא בטוח שזו הגישה הנכונה. לא משיקול כלכלי, אלא בבחינת הרע במיעוטו.

כשיבואן מתחמק מהעמדת מכונית למבחן השוואתי נעשים מאמצים לאתר מכונית כזו מאדם פרטי או מחברת השכרה, לא תמיד זה עובד, ואם מדובר באדם פרטי יש בעיה של ביטוח לכל הבוחנים לפעמים, או סתם קוצר זמן. כשיבואן מסרב להעניק מכונית מבחן כלל מסיבותיו שלו זה מאוד מרגיז ועל אחת כמה וכמה במצבים של איפה ואיפה בין גופי תקשורת.

אבל על אף כל התסכול והעצבים, אסור לנו לתת לדברים האלו לגרום לנו לסטות מהקו המקצועי והקר של בחינת מכונית.

ברגע שהגיעה לידי המכונית אני מבצע סוויץ' מכל הדברים שאני חושב על היבואן ויחצנ"ו ומולי רק המכונית והאתגר של לבחון אותה באופן המקצועי והנכון ביותר עבור הקוראים.

חריגה מהתנהלות זו היא מעידה לפתחות של מדרון חלקלק מאוד שסופו התנהלות מבזה את האדם, עיסוקו ויותר מכל את קוראיו.. והיו דברים מעולם.

 

:mm_yeah::mm_yeah:

 

(בעיקר על החלק המודגש).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...