Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשור וחצי של היעדרות - וחזרה לתחביב (או: סיפור אחזקה של אלפא ג'וליה ספציאלה 2018)


Ziv

פוסטים מומלצים

בתאריך 17.1.2023 בשעה 18:55, Ziv כתב:

אחרי 4 שנים ו-50 אק"מ עם הונדה ג'אז שנרכשה בתקופה של מגורים בתל אביב על מצוקת החניה שבה, ולקראת הגעה של ילד ראשון,
והמשיך עם מעבר לרמת גן ותוספת של ילד שני, שכללו נסיעות יומיות לנתניה וטיולים בכל הארץ - נשארו לי רק דברים טובים להגיד על הפלא ההנדסי הזה, שרק היפנים שתיכננו אותו יודעים איך לעשות שהבפנים שלו גדול יותר מאשר הבחוץ.
הג'אז אגב, נקנתה ב-2018 עם 39,000 ק"מ ב-65,000 ש"ח. נמכרה לאחר 4 שנים ו-48,000 ק"מ ב-58,000 ש"ח. יותר טוב מקופת חסכון...
הייתי שמח להרחיב עליה אך על כך בפרק אחר.

 

מי שמכיר/זוכר אותי, הרכב הספורטיבי האחרון שהיה בבעלותי הוא רנו קליאו ספורט 172, לפני 15 שנים. מה היה לנו מאז... צבא, טיול, תואר 1, חתונה, ילד 1, תואר 2, ילד 2, קניית דירה 1, קניית דירה 2, שיפוץ... והנה סוף סוף התפנתה לה האפשרות והתפנה לו סכום מספק כדי לעורר מחדש את החיידק.

 

אשתי היקרה נותנת לי יד חופשית ברכישות הרכבים, ולכן הראש הפליג קודם כל ל-BRZ.
אבל אז התעוררתי ונזכרתי שיש 2 ילדים בכיסאות בטיחות בבית, ו-99% מהנסיעות שלנו הן בקו רמת גן-תל אביב-פתח תקווה, אז הוחלט להגדיר ג"ג לדרישות הכלה:
1. דלתות אחוריות - חובה! להוציא ולהכניס ילדים קטנים מכיסא בטיחות כל יום זה משהו שאולי אני אוכל להתמודד איתו, אבל עם כל החופש שאשתי מאפשרת לי - זה היה רק עניין של זמן עד שהיתה מתייאשת, ואנחנו לא פה לאתגר את גבולות הסבל שלה :)
2. כמה שיותר חדש - ובטח לא לרדת מהשנתון של הג'אז (2015) - הרכב אמור להיות הראשי, ולכן ישמש גם לנסיעות יומיות וגם לנסיעות במסלול. לא ארצה לבדוק עמידות של מכלולים מזדקנים.
3. שיהיה כיף במסלול! - אחרי עשור וחצי של היעדרות מהסצנה נודעתי שהוקמו 3 מסלולי מרוצים בישראל ואני רוצה לבקר בהם אחת לחודש.
4. אמינות - כן, אה?! אז שיהיה אמין ככל הניתן, עם אחזקה סבירה ולא כזו שתיאלץ אותי לקחת משכנתא נוספת.
5. תקציב - עד 130,000 ש"ח ןלא שקל יותר. התקציב הוא המלך כאן.

 

מתחילים בחיפושים! 
בתור חובב תלת-אופן צרפתיים, העיניים יישרו מבט על 308 GTI. נסיעה באחת הבהירה לי שהיא בול בשבילי. מהלחיצה הראשונה על הגז מרגישים שהיא פרועה, "חוראנית" כמו שאני אוהב. היא לא אוהבת שאתה נוהג בה הדוק מדי, נהיגת קווים זה לא בשבילה. תשחרר לה את הרסן ותראה כמה חיוכים היא תוציא ממך.
המילה שמתארת אותה בצורה הכי טובה מבחינתי - חוליגנית. אה, וכשהפניתי מבט גיליתי שגם האבזור והמרווח הפנימי לא רעים להסעה של שאר בני המשפחה. וכמובן - ידנית! מי עוד מייצר כאלו?!

 

ואז ישבתי וסרקתי את הלוחות, ולאחר שבדקתי שלושה אקזמפלרים שונים שנתגלו כמתארים את המגוון הרחב של ההגדרה למילה "שבור" הבנתי שיהיה קשה למצוא אחת שהתייחסו אליה כראוי, ואם כן - המחיר יהיה בהתאם.

 

טובבבב, אז מה עושים?
מחפשים עוד דגמים שיכולים להתאים.
עונדה טייפ אר - מופרעת כמו שאני אוהב, אומרים שקשיחה על הצד הלא הטוב, ולצערי גם נמצאה כיקרה מדי לתקציב.
יונדאי i20N - מעניינת, איך גם היא גבוהה מהתקציב. והתקציב הוא המלך במקרה שלנו.
לאון קופרע / גולף GTI - חזקה מאוד אבל לא מעניינת אותי, רובן מוחזקות בכפרים ויש להן מחירון משל עצמן.
שיטוט אקראי באינטרנט גילה שיש איטלקייה שלא היתה על הכוונת, אבל מתכנסת לכיוון התקציב. קריאה קצרה על הדגם, על ההתנהגות והמנוע המעולה, וכמובן על ההנעה הנכונה - והכוונת כווננה לכיוון החדש.

 

קפיצה בשישי בצהריים לאוטודיל (אל תעשו את הטעות הזאת!) למטרת הסתכלות מקרוב - גילתה שמדובר באוטו עם עיצוב מדהים, אבזור מעל הגג בגרסאות הנכונות, והישיבה, אוח הישיבההה... ברגע שאתה מתיישב אתה מרגיש כאילו תכננו את כל הרכב סביבך. הישיבה סופר נמוכה, הכיסא נח אך לא חובק מדי (או מספיק?),
ההגה נופל בול לידיים ודוושת הגז שיוצאת מהרצפה כמו מי ברכב שמנסה לדבר בגרמנית.

 

מעקב קצר אחר התנועה בלוחות, איתור של כמה אופציות, טלפון ראשון לספציאלה אחת לבנה. מדברים מדברים, שומר על הרכב, היסטורית טיפולים מלאה, ללא תאונות, אני קונה רציני, אבל מחיר גבוה ולא גמיש. אמרתי תודה, אתה נשמע בחור נחמד והרכב שמור אבל התקציב הוא המלך.
ממשיך לחפש על אש קטנה בלי יותר מדי התקדמות, ושבוע לאחר שיחתנו מתקשרת אליי ספיישל הספציאלה הלבנה: "האישה אמרה לי להעיף".

 

נסיעת מבחן, מעבר על היסטורית טיפולים לוידוא שכל הבעיות המוכרות טופלו ואין הפתעות, דו"ח סליקה, בדיקה במכון שגילתה רדיאטור נוזל (מחלה של הג'וליה) - נו מילא.
חתימה והעברה בנקאית של 130,000 אחר כך - היא שלי!

 

אלפא ג'וליה ספציאלה 2018 לבנה עם 75,000 ק"מ. אולי הצבע הכי פחות יפה לג'וליה אחרי השחור, אבל אף אחד לא נתן לי לבחור.
בהכשרתי ובעוונותיי אני מהנדס, מה שאומר שאני אוהב לחקור ולחפור על כל בחירה של קליפס למתלה כביסה, וכך גם עשיתי עם האלפא.
נודע לי שהמהנדסים העצלנים של אלפא ציידו חיווטו את כל האפשרויות של הגרסאות הבכירות ביותר בכל גרסאות הדגם.

 

זה אומר:
המנוע של גרסאת הוולצ'ה (280 כ"ס) זהה לגרסאות החלשות יותר (200 כ"ס) וזה נפתר ע"י עדכון תוכנה אצל דני מקסטיונינג
מערכות הבקרה בכל הגרסאות שאינן תלתן ירוק לא ניתנות לניתוק בתצורה המקורית, אך החלפה לכפתור מצבי נהיגה של תלתן פותח את האפשרות לנתק אותן - לכן הותקן כפתור "RACE".
כל אלו הותקנו ע"י הבעלים הקודם שהוא אלפיסט וחוקר-חופר כמוני, בנוסף למערכת פליטה עם יציאה כפולה ופרפר אלק'.

 

אז איך זה נוסע? איך זה מסתובב? איך זה עולה במוסך?
אני צריך לתת למקלדת להתקרר קצת, אז על כל זאת ועוד בפרק הבא....

מצחיק שגם אני עם ג׳אז היום כבר שנתיים וחצי ומחפש להחליף לרכב פורטיבי עוד שנה וחצי שאהיה בן 40 והג׳אז תהיה אצלי 4 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היי זיו, קראתי את כל השתלשלות האירועים מרגע הקניה, וגרמת לי להתאהב ממש בג׳וליה משום מה, אני נמצא כרגע בחיפוש רכב אחרי מכירת טסלה. לפני הטסלה הייתה לי BRZ מושלמת שסיפקה לי חיוכים אינסופיים במשך 4 שנים, ועכשיו אני רוצה לחזור קצת למסלול ולנהיגה מהנה.

אשמח אם אוכל להתייעץ איתך בפרטי בנוגע לרכב 🙂

עריכה אחרונה על ידי Naor2231
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

היי זיו ,אחרי שויתרתי על החלום של הגוליה  כי כרגע הוא לא בתקציב.

הצלחתי לשכנע חבר לרכוש אחת כזאת לאחר שנתתי לו לקרוא את המאמר שלך. 

אבל משהו מאוד מוזר , באתרי אינטרנט כתוב שהאגרת רישוי (טסט) עומדת באיזור ה5000 ש"ח נתון כזה נראה לי קצת לא הגיוני ( מילא לגרסת התלתן😉)

מה העלות של אגרת רישוי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי @Ziv, אחלה שרשור!

התחלתי לחקור על הרכב בעצמי ודי נסגרתי עליו.

אשמח אם תוכל לשתף את המחלות הידועות שלו, ובמיוחד דברים שצריך לשים לב אליהם לפני רכישה (מיד 2).

תודה

עריכה אחרונה על ידי ra.nix
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו בא לי גם כזו.

לפני חודשיים החלפתי את האופל אסטרה K הישנה שלי שהתבררה כאמינה בניגוד לציפיות.

חיפשתי רכב גדול ומפנק יותר ושגם יודע לנסוע כשרוצים להנות מהכביש. נהיגת מסלול פחות מעניינת אותי כרגע והגולייה תמיד דיגדגה והיתה סוג של חלום רחוק עד שגיליתי שנכנסת לי לתקציב במודל 2017 או 2018 אם קילומטראז גבוה במיוחד. (אני כן עושה 40000 ק"מ בשנה אז רכב עם 150000 ק"מ פחות מתאים לי).

בסוף האישה שנושא המודל היה הטריגר שלה להחלפת הרכב לא היתה מקבלת החלפת 2017 ב2017 והגוליה ירדה מהפרק.

אני חייב לציין שהיה לי חשש גדול מנושא האמינות של האלפא אבל זה היה מבוסס שמועות ולא בהכרח חשש מבוסס במבחן המציאות.

בסוף קניתי אינסיגניה B בגרסת 2000 טורבו 260 כ"ס, 40.8 קג"מ והנעה כפולה- לא רכב מסלול, אין שום סיכוי שאכנס איתה לאיזה סיבוב בפצאל אבל בהחלט קרוזרית משובחת עם אחיזת כביש סופר גבוהה ולפחות לפי בערך כל מבחן דרכים בארץ ובחול (ואני מסכים עם הקביעה הזו) מהנה מאוד לנהיגה.

אגב שלי מסתבר היתה עם תוכנה שהזניקה אותי לכיוון ה300 סוסים אבל נעשתה גרוע, דפקה לפי המוסך את שסתומי כיוון תזמון היניקה והפליטה ופשוט ויתרתי עליה החזרתי לתוכנה המקורית, באופן מפתיע הרכב נוסע טוב יותר בלי התוכנה הספציפית ההיא שהורכבה עליה.

אין ספק שהשרשור הזה יכול להוביל אותי לגולייה כרכב הבא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, ra.nix כתב:

היי @Ziv, אחלה שרשור!

התחלתי לחקור על הרכב בעצמי ודי נסגרתי עליו.

אשמח אם תוכל לשתף את המחלות הידועות שלו, ובמיוחד דברים שצריך לשים לב אליהם לפני רכישה (מיד 2).

תודה

 

פירטתי בתחילת השרשור, אבל אשמח לחזור על זה:

1. אורינגים קירור טורבו (הקירור של הטורבו באלפא מתנהל במעגל נפרד לחלוטין מקירור המנוע) הולכים אחת לשנתיים-שלוש בדר"כ, התסמינים לזה אדים שיוצאים מכיוון הטורבו או ירידה במפלס נוזל הקירור במיכל של הטורבו.

מחיר הגומיות שולי אבל העבודה עולה כמה מאות שקלים.

 

2. הרדיאטור המקורי ברכב זה מחלה. מתחיל לנזול סביב השלוש שנים של שימוש, אם כי הנזילה מתחילה מאוד מאוד לאט ולא מחייבת החלפה כל עוד מקפידים לבדוק גובה מפלס נוזל. רדיאטור מקורי (של Mahle הגרמנית) היה האופציה היחידה עד לאחרונה ועלותו היא 3500 ש"ח, היום יש חליפיים שמחירים כ-1500. אצלי הרדיאטור הראה סימנים של שאריות נוזל קירור כשקניתי, ועד היום אני מוצא מדי פעם כמה טיפות ורודות מתחת לרכב, אבל מקפיד לבדוק מפלס נוזל מדי כמה ימים ונוכח כי הוא לא ממש יורד.

בספטמבר אחגוג שנתיים עם הרכב ואז אחליף אותו, ככל הנראה בחליפי כי כאמור המקורי יקר וחרא.

 

3. צינור קירור מעל המנוע. מדובר בצינור פלסטיק קשיח שלא מתאים לטמפרטורות הגבוהות והוא נסדק מאוד מהר. מחליפים אותו בצינור דלק/תמסורת שבאופן מפתיע עמיד יותר ממנו. עלות של כמה עשרות שקלים. נוהגים להחליף כל כמה שנים סתם כי עלות שולית וחבל להגיע למצב שהוא נוזל.

 

4. סאנרוף, כמו בהרבה רכבים - נוהג להיתקע. בחברה מחליפים את כל מנגנון הגג בעלות של 3000 שח, כאשר החלק הבעייתי הוא תותב פלסטיק של כמה שקלים. מוסך אוטותליה מייצר תותב מתכת, מחליף רק את החלק הבעייתי ונותן אחריות לכל החיים במחיר נמוך יותר...

 

אני חבר בקבוצה של האלפות כבר כמעט שנתיים ונדיר מאוד שמישהו נתקע בצד הדרך עם הרכב בגלל תקלה. במקרים הבודדים זה בגלל הצינור הסורר מסעיף 3, ואני ממליץ להחליף אותו עוד לפני שהבעיות מתחילות.

 

חוץ מזה, רכב באמת מדהים. במסגרת המחיר שלו לא חושב שיש רכב אחר שמתקרב לתמורה.

 

מאז הפעם האחרונה שכתבתי כאן, החלפתי צמיגים אחוריים למרות שנשאר עליהם מלאאא בשר 🤭 

IMG_20240411_121349.thumb.jpg.10b9450a15de698dce547cb41a4a0a22.jpg

 

היה קושי גדול למצוא זוג אחורי ספורטיבי במידה 255/40R18, ולבסוף נאלצתי לבחור בין מישלין פיילוט סופרספורט לבין ספורט 4. החלטתי לבחור ראשון, והעלות היא כ-1000 ש"ח לצמיג 😯

 

נסעתי ליום מסלול נוסף בערד, הצלחתי להגיע לזמני הקפה של 51.8, ויש עוד איפה לשפר.

IMG_20240514_085656.thumb.jpg.3e4eb64f73d7f08161ec20f104f489ef.jpg

 

קודם כל, אחרי ההחלפה של הצמיגים הרכב נהיה הרבה יותר מאוזן, ואפשר לחזור הרבה יותר מוקדם לגז ללא חשש, מה שבעבר הוביל מהר מאוד להחלקת כח מרהיבה.

פעם נוספת שהשיפור של מערכת הבלמים הוכיחה את עצמה - אין דעיכה בכלל, והנשיכה ממש עוקרת סתימות. משרה המון ביטחון, ונורית החלפת רפידות שדלקה בעבר תחת עומס במסלול, כבר לא נראתה מאז. ממש מבסוט על השדרוג וממליץ בחום.

DSC08253.thumb.jpg.1071472c743ce960f6d2c1023da610bf.jpg

 

בעקבות המבחר והמחיר של הצמיגים, לקראת יום מסלול הבא נרכש סט גאנטים מקורי נוסף, עם זוג קדמי של Nankang AR1, והכוונה לראש זוג אחורי למסלול גם כן.

IMG-20240415-WA0016.thumb.jpg.6bcfa2d1463d383905fef2a4a55a9996.jpg

 

המהלך נותן לי חופש בחירה במידות הצמיג, ועל כן העלות יורדת גם היא בהתאם. מבחינתי זה ווין-ווין, כי צמיגים יומיומיים הם מצד אחד לא אוחזים מספיק ואני שוחק להם את הצורה, ומצד שני יקרים להחריד. הזוי מבחינתי שצמיג סמי-סליק יותר זול מצמיג ספורטיבי, אבל - if you can't beat them, join them.

 

טרם התקנתי את ה-pedal commander בעיקר מתוך עצלות, אבל אין ספק שאתקין לקראת יום המסלול הבא, שכן קיימת השהייה מוחשית בין הלחיצה על דוושת הגז לבין התגובה של המצערת. 

DSC08261.thumb.jpg.0351d66439c303568832e2f2d88af147.jpg

 

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...