Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשור וחצי של היעדרות - וחזרה לתחביב (או: סיפור אחזקה של אלפא ג'וליה ספציאלה 2018)


Ziv

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, ch28566 כתב:

תודה רבה על העדכון, הרכב הזה על הכוונת שלי והמקום היחידי בו אני חושב לקחת את הדגם המעודכן זו המולטימדיה, היא באמת נוראית בשנתונים האלו? 

איך הבלמים מחזיקים מעמד בנהיגת מסלול? 

 

המסך הוא לא טאצ', שזה חסרון עבור רוב האנשים אבל עבורי זה יתרון ענק כי אני פחות מתחבר. הבחירה והמעבר בין התפריטים מתבצעת בעזרת הגלגלת המרכזית שבין שני המושבים, והשליטה בווליום מתבצעת בעזרת הגלגלת הקרובה יותר לצד הנוסע. גם איכות השמע ברמה גבוהה, בטח ביחס למה שהורגלתי מהג'אז שגם שם למרבה ההפתעה היא לא היתה מביישת כלל וכלל.

 

העניין היחיד שמציק לי במערכת בחסרונו הוא היכולת להעביר בין תחנות שמורות ברדיו דרך השליטה ההגה. הכפתורים בהגה מגלגלים לתחנה הבאה או הקודמת  בתדר בהתאם ללחצן, אבל לא קופצות בין תחנות קבועות, שזה מתבצע בעזרת הגלגלת המרכזית. לך תבין איטלקים.

 

אני התרשמתי שהבלמים המקוריים לא מספיק טובים. המערכת כולה של ברמבו, ההמלצה היא להישאר עם הדיסקים ואת הרפידות להחליף למשופרות. אם לא הייתי מטגן את שלי, הייתי בהחלט ממתין להזמין איזה סט של yellowstuff  או tarox.

חבר שנהג באוטו, ובעלים של 208 gti ביומיום ובמסלול, טוען שהבלמים חזקים מאוד ולא התרשם שהתעייפו מהר, אז כנראה שזה עניין אינדיבידואלי.

 

לפני כשעה, misterb כתב:

תתחדש ! אחד הרכבים היפים. שקלתי אותה גם בזמנו, עם אותם שיפורים שיש לך, מה שהפריע לי אז :

- המנוע הרגיש לי קצת ׳דיזלי׳ וקצר נשימה, מבאס שאחרי 5000 סל״ד יש נפילת כוח. נהגתי גם בולוצ׳ה וגם בבסיסית. אולי עם תוכנה זה משתפר (אגב התוכנה מביאה ל-310 כ״ס, לא 280 למיטב ידיעתי).

- המתלים הרגישו טוב בכביש ב-90% מהמגבלות, אבל תחת עומס של מסלול בקצוות חששתי שהם כבר לא יספקו את הסחורה. איך היא מתנהגת במסלול?

- המזגן התנתק לי תחת עומס, זה משהו שאני לא מוכן לסבול תמורת שום דבר שבעולם. 

- מחירי חלפים מפחידים של סמלת, צריך להביא מחו״ל, מה שלא תמיד אפשרי בזמן סביר כשזה רכב עיקרי.

- המושבים בגירסה הבסיסית לא היו לי נוחים, ובלי תמיכה צידית בכלל. בולו׳צה המושבים מדהימים.

 

 

 

 

וואו איזה רשימה הכנת לי 😅.

בתכלס סיכמת בערך את כל החסרונות של הג'וליה, אך אשתדל להתייחס להכל כמובן.

ראשית כפי שציינתי זה הרכב הראשי והמשפחתי שלנו, לכן מראש ידעתי שאיאלץ לוותר על עליונות באי-אילו פרמטרים. אחרת הייתי בורז בברז מוגדשת.

 

המנוע הוא מסוג של מנועי הטורבו הפחות "נושכים" שנהגתי בהם, כמו זה שב-308 GTI שם התחושה בסל"ד גבוה שהמנוע עובר ליקום מקביל עם אורך נשימה משופר יותר. באלפא המנוע סוחב טוב בכל טווח הסל"ד אבל חסר המחץ הזה שאני חושב שעליו אתה מדבר.

צריך לזכור שזה קודם כל רכב מנהלים, ואחר כך רק  מסוגנן לספורטיביות. 

שלא ישמע ממני שאני מתלונן, התאוצה ל-100 לאחר התוכנה היא פחות מ-6 שנ' והוא מפרפר יופי-יופי את הראשון-שני עוד מאמצע קשת הסל"ד כאשר משחררים את הבקרות.

זה נותן קצב מאוד מהיר ומפתיע במסלול, במיוחד כי לא מצפים ממנה.

 

בעניין המתלים, הרכב אמנם מכויל על הצד הקשיח, אבל כאשר הסטנדרט של הקטגוריה הוא רכות יחסית, אי אפשר להיות שוברת עצמות. אז כן, כאשר קניתי כבר היה לי ברור מהם שני השיפורים הראשונים שאעשה: קוילאוברים ודיפ' מוגבל החלקה (גם כאן - פלאג אנד פליי מוולוצ'ה Q2).

במסלול זה לא בא לידי ביטוי בהימרחות או חוסר בהירות על המגבלות, להיפך - המתלים הרכים נותנים אחיזה גם כאשר יש גלים או סדק במסלול שעם מתלים קשיחים יותר היו מביאים לאיבוד אחיזה על-בטוח.

עוד על המסלול ארחיב בפרסום הבא, יש לי עוד מגילה לרשום גם על זה 😅.

 

לעניין המזגן, היא אצלי מספטמבר ולכן נסעתי מעט עם מזגן, אז התופעה הזו לא מוכרת לי. אך אני לא אחד שסובל מחום אז אקבל זאת בהבנה.

 

מחירי חלפים לטיפולים השוטפים בארץ לא יקרים בכלל וזאת היתה הפתעה עבורי, תראה את המחירים שציינתי לבלמים שהם לא גבוהים בכלל. חלפים מעבר לבסיסי כדאי להזמין מחו"ל, שם זול בהרבה. הקהילה גדולה ויש פורומים ייעודיים לג'וליה כמו לכל רכב.

אגב, יתרון גדול ענק עצום שהרכב נמכר גם בארה"ב, שזה אומר זמינות מידע וחלפים מהדוד סם ובלי לשבור את הגוגל טרנסלייט.

 

אני לא בחור גדול - 1.75 על 80 ק"ג, כך שעבורי המושבים הבסיסיים מספקים בהחלט. אני יכול להבין את הטענות על המסעד הקצר, בגרסאות דומות בחו"ל היא משווקת עם מסעד מתכוונן א-לה ב.מ.וו. מסכים גם בעניין אחיזת הצד, יש מה לשפר. במקרה הזה מזל שיש את התלתן - רק צריך לחכות שאחת תמצא עצמה בפירוק, או להזמין מאיביי למי שיש כיסים עמוקים.

 

לפני 35 דקות, outnex כתב:

מאיפה קונים את הרדיאטור?

אדוני בעלים של ג'וליה? 😉

 

האתרים הרלוונטיים לאלפא:

Alfaworkshop (אנגליה)

Alfissimo (ארה"ב)

Cars245 (מלאי חלקי)

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


תודה! נראה שעשית שיעורי בית :)

מחכה להרחבה (ווידאו אם יש) בנוגע למסלול.

שכחתי גם לגבי הדיפ באמת. כמה יוצא כל הסיפור של קוילאוברים ודיפ כולל עבודה והכל?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כייך לקרוא. תתחדש ותהנה הרבה. חושב לקנות לעצמי ג'וליה כהמשך ל- 159, אבל מתלבט כי אין לה גיר ידני, היא גם גדולה ולא באמת יש לי צורך בגודל פיזי כזה.

אבל מאוד אוהב שהיא הנעה אחורית, סביבת נהג מושכת, סמל טוב.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.1.2023 בשעה 23:50, misterb כתב:


תודה! נראה שעשית שיעורי בית :)

מחכה להרחבה (ווידאו אם יש) בנוגע למסלול.

שכחתי גם לגבי הדיפ באמת. כמה יוצא כל הסיפור של קוילאוברים ודיפ כולל עבודה והכל?

עלות דיפרנציאל LSD מקורי חדש באיטליה עולה כ-1200 יורו לפני משלוח ומסים. מניח שהעלות לייבא אותו עוד אלפיה?

לחילופין אפשר לחכות שוולוצ'ה RWD תגיע לפירוק ולבצע השתלת איברים.

 

עלות קוילאוברים של KW היא כ-1600$ לפני משלוח ומסים.

מתלים זה אחד המקרים הבודדים שאי אפשר להשתמש בחלקים של גרסאת התלתן, כמו גם בלמים.

פרט מעניין הוא שבאלפא הגביהו את הג'וליה לאורך השנים, והמודל הנמוך ביותר הוא 2017. אנשים אשכרה קונים קפיצים של 2017 ומתקינים ברכבים חדשים יותר.

כמו כן גם עשו שינוי בגאומטרית המתלים במתיחת הפנים ב-2020 כדי להפחית את הטרן-אין.

 

לפני 7 שעות, Pavlik כתב:

כייך לקרוא. תתחדש ותהנה הרבה. חושב לקנות לעצמי ג'וליה כהמשך ל- 159, אבל מתלבט כי אין לה גיר ידני, היא גם גדולה ולא באמת יש לי צורך בגודל פיזי כזה.

אבל מאוד אוהב שהיא הנעה אחורית, סביבת נהג מושכת, סמל טוב.

 

לא נהגתי על 159, אבל הסיבה העיקרית שבגללה החלטתי לבחור בג'וליה ולא בהוט-האצ' מושחזת הוא עניין ההנעה האחורית.

היתה לי הוט-האצ' הנעה קדמית, ועם כמה שאני אוהב משחקי העברות משקל ומשחקי זנב, הרגשתי שמהר מאוד אמצה את הפוטנציאל של ההנעה הקדמית, ובמקום הזה בדיוק רק מתחיל הפוטנציאל של ההנעה אחורית.

זה בנוסף לחלוקת משקל 50:50 של הג'וליה, למרות המשקל הגבוה, מביא לרכב עם התנהגות ניטרלית ומגבלות גבוהות וזה מאוד מורגש על המסלול.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא ולשמוע שאתה מבסוט, תתחדש!
נפגשנו באחד מימי המסלול בפצאל ונראה שאתה גדל לתוך הרכב, זה כיף ובמקרה של הרכב הזה יש הרבה לאן לגדול...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Ziv כתב:

עלות דיפרנציאל LSD מקורי חדש באיטליה עולה כ-1200 יורו לפני משלוח ומסים. מניח שהעלות לייבא אותו עוד אלפיה?

יותר קרוב ל-2,500 שקל, על בולמי קוני בשווי של 2,900 שקל שלמתי לא מזמן עוד 1,500 שקל מכס ומע"מ (עלות משלוח: 800 שקל).

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

דעתי האישית - על תשנה את הבולמים/קפיצים. רוב הזמן, אתה נוהג אותה בכביש והמהנדסים (המוכשרים) שלה עשו עבודה נהדרת בכיול המתלים לכביש. כל עוד אתה מגיע למסלול כדי להנות, היא תספק את מה שהיא יודעת, גם אם המתלים מרגישים רכים מדי.

 

אם המטרה שלך לשרוף את המסלול ולשבור שיאי הקפה, אתה עם האוטו הלא נכון...

  • מעניין 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון שמדובר בתוואי ההפוך עם "קפיצה", ולא התוואי הרגיל.

לפני שנה עשיתי אותו ביום גשום והיה מבעית מאוד וכיף מאוד, אבל המהירויות היו נמוכות הרבה יותר ולא טרחתי אפילו למדוד זמנים עם הטלפון.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.4.2023 בשעה 16:15, menir1 כתב:

דעתי האישית - על תשנה את הבולמים/קפיצים. רוב הזמן, אתה נוהג אותה בכביש והמהנדסים (המוכשרים) שלה עשו עבודה נהדרת בכיול המתלים לכביש. כל עוד אתה מגיע למסלול כדי להנות, היא תספק את מה שהיא יודעת, גם אם המתלים מרגישים רכים מדי.

 

אם המטרה שלך לשרוף את המסלול ולשבור שיאי הקפה, אתה עם האוטו הלא נכון...

ככל הנראה אתמקד בהתקנה של אנטירול בר אחורי של תלתן או GTAm בשלב הראשון.

אני חושב שהג'וליה מכוילת על הצד הרך, ולכן החלפה לקפיצים של הגרסה הספורטיבית תעשה לה רק טוב לדעתי.

מעדיף להתרחק מקפיצים אפטר-מרקט בדיוק מהסיבה שבדר"כ הם מבוססי הנמכה וזה פחות הכיוון שלי, בטח כשהרכב נמוך כבר בסטנדרט, ברמה שג'ק עגלה 2 טון סטנדרטי לא נכנס 😅

 

אגב, ההמלצה הגורפת בחו"ל לכל מי שלא מותקנים אצלו מתלים אדפטיביים, היא להחליף לקוילאוברים.

 

המטרה היא ליהנות, ויותר כיף לנהוג במסלול עם רכב מושחז. כל עוד זה לא עולה לי ביומיומיות שלה, או לפחות בכזו שאני מוכן לספוג, אני ממש בעד.

 

בתאריך 10.4.2023 בשעה 22:29, nadavd4 כתב:

קח בחשבון שמדובר בתוואי ההפוך עם "קפיצה", ולא התוואי הרגיל.

לפני שנה עשיתי אותו ביום גשום והיה מבעית מאוד וכיף מאוד, אבל המהירויות היו נמוכות הרבה יותר ולא טרחתי אפילו למדוד זמנים עם הטלפון.

 

לא ידעתי את זה, תודה. המהירויות באמת היו נמוכות משמעותית מפצאל, אבל המסלול החלק והשינויי הגובה בתוך הפניות הדגישו את חלוקת המשקל בשילוב עם ההנעה האחורית. המחשה לזה אפשר לראות בסרטון בפניה מס' 2 הארוכה, איך הזנב משחק בין החלקה לאחיזה מספר פעמים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, Ziv כתב:

לא ידעתי את זה, תודה. המהירויות באמת היו נמוכות משמעותית מפצאל, אבל המסלול החלק והשינויי הגובה בתוך הפניות הדגישו את חלוקת המשקל בשילוב עם ההנעה האחורית. המחשה לזה אפשר לראות בסרטון בפניה מס' 2 הארוכה, איך הזנב משחק בין החלקה לאחיזה מספר פעמים. 

 

מקווה לראות את זה בפעם הבאה במסלול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.4.2023 בשעה 13:23, Ziv כתב:

(מעבר מצלחת 305 מ"מ ל-330 מ"מ).

קח שבחשבון שיש גם את עניין עובי הצלחת שתורם גם הוא לפיזור החום ולעמידות בפני דעיכה. 

טוב, עכשיו הסתכלתי, זה אותו עובי (28 מ"מ) רק קוטר גדול יותר. אז תזכה לקצת שיפור בתחושה וביכולת המינון לפני הכניסה של ה- ABS, כנראה שרפידות אחרות יעשו עבורך עבודה טובה יותר בתחום הדעיכה לעומת העלות הלא נמוכה של החלפת הקליפרים. 

עריכה אחרונה על ידי ch28566
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...