Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עשור וחצי של היעדרות - וחזרה לתחביב (או: סיפור אחזקה של אלפא ג'וליה ספציאלה 2018)


Ziv

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

סליחה שנעלמתי, לקח לי כמה ימים להצליח לשחזר את הסיסמה למשתמש.

 

נתחיל בנתונים:
כאמור מנוע 2,000 סמ"ק מוגדש טורבו, משותף לכל הגרסאות של הדגם מלבד ה-QV שאצלה זה סיפור אחר לגמרי.
בשנות הדגם 2017-19, היה ניתן לרכוש את הג'וליה ב-4 גרסאות: מילאנו, Launch Edition (שאח"כ הוחלפה ב-Speciale), גרסאת Lusso המשודרגת ואחרונה חביבה ה-Veloce, שהיא הבכירה והמאובזרת שבחבורה.
בשלוש הגרסאות הראשונות המנוע מפיק במקור 200 כ"ס וההנעה היא אחורית בלבד, ובגרסאת הוולוצ'ה ההספק הועלה ל-280 כ"ס אך ההנעה היא 4X4.
ברכב שלי הותקן בשלב מאוחר יותר צ'יפ שמעלה את ההספק ל-280 כ"ס של גרסאת הוולוצ'ה, וזה מתאפשר מכיוון שהמנועים ושאר המכלולים מסביב זהים לחלוטין.
הגיר הינו אוטומטי 8 הילוכים מתוצרת ZF עם מנופי תפעול מאחורי ההגה. הגיר מתפקד בצורה ראויה לפרגון, אבל עדיין זה אף פעם לא ירגיש כמו גיר ידני.

 

image.thumb.jpeg.0ff9aa87d64db99db854583ffa541a79.jpeg

 

אבזור:
הספציאלה מאובזרת בהשוואה למתחרות שבדקתי, אנסה לעמוד על העיקריים: 
מבפנים מושבים משולבי עור בצבע קאמל, עם כיוונון חשמלי ו-3 זכרונות, חלונות גג אחורי וקדמי, כאשר האחרון נפתח חשמלית ובורר מצבי נהיגה DNA ששולט בתגובת הדוושה אך בשום מצב לא משחרר את בקרת האחיזה והמשיכה לחלוטין.
במקרה שלי הותקן ברכב בורר מצבים של גרסת ה-QV שבו יש מצב R שמשחרר את כ-ל הבקרות.

 

giulia-12.jpg

(התמונה לקוחה ממבחן דרכים של דין אפפל מאתר "אובר דרייב": https://www.over-drive.co.il/אלפא-רומיאו-ג׳וליה-ההיסטוריה-חוזרת/)


אבזור הבטיחות כולל פנסים עוקבי פנייה, התראה על מעבר נתיב ומערכת בלימת חירום אוטונומית. גם כאן, יש אפשרות להתקין ברכב (רטרופיט) בקרת שיוט אדפטיבית של דגם ה-Lusso.

עלויות:
כשרכשתי את האלפא ידעתי שאני עבור למגרש של הגדולים, אך לשמחתי גיליתי שהשד לא נורא כל כך.
ביטוח: 1350 חובה + 3900 מקיף, עבור 2 נהגים בגיל 32. כאשר החלפתי עבודה הנסועה שלי פחתה לכ-6000 ק"מ בשנה, מה שהיווה גם כן טריגר להחלפת הרכב, אך גם הביא להוזלה בביטוח הרכב.
אין דרישות מיגון, שזה בונוס נחמד. כי מי כבר גונב אלפא...

מאז הרכישה יצא לי לבקר פעמיים במסלול, ולאחר הפעם האחרונה כבר הורגש שצריך להחליף רפידות וצמיגים קדמיים שכבר התקלפו לחלוטין.
החלפים נרכשו ויוחלפו עצמאית או במוסך בקרוב:
רפידות אחורה ברמבו 270
רפידות קדימה ברמבו 380
נוזל בלמים קסטרול פרפורמנס 100 ש"ח לבקבוקון של ליטר (דרוש אחד ועוד קצת לפלאשינג מלא, החלפה מדי שנה)
כמו כן, נרכשה רצועת אביזרים מקורית בעלות של 300 ש"ח.
בחודש הבא ירכש מחו"ל רדיאטור שכאמור בבדיקה גיליתי שהוא נוזל. זו מחלה של הדגם - הרדיאטורים המקוריים של חברת MAHLE הגרמנית,  משולבים אלומיניום ופלסטיק ונוזלים באזור החיבורים ביניהם, בדר"כ בצד נהג למעלה או למטה. אין תחליפי.

 

image.thumb.jpeg.1afd299f29f490972573b0369e466c03.jpeg

 

צמיגים - הרכב מגיע עם מידה שונה מאחור (255/40/18) ומלפנים (225/45/18)  ונרכש עם צמיגי מישלין PS4 ראויים מאחור, ומלפנים פרימסי עלובים. 
לג'וליה אין צמיג חלופי ועל כן לרוב מרכיבים עליהן צמיגי אל-תקר. אלו פחות אוחזים ולכן הצטיידתי בערכת אל-תקר והוזמן קומפרסור על כל מקרה שלא יבוא.
בהפתעה מוחלטת הקדמיים היו הראשונים לגמור את חייהם על המסלול, ולכן הוחלפו ממש לאחרונה ב-Hankook S1 Evo3 (K127) במחיר של 566 ש"ח ליחידה.
הבחירה בהנקוק הגיעה בגלל ביקורות טובות מאוד בחו"ל, וכצעד ביניים שכלל מקפצה משמעותית מהפרימסי הנוכחי, כדי לבחון האם בהחלפה הבאה כבר לעבור ל-Eagle F1 Supersport או אפילו CUP2.

חוות דעת על הצמיגים החדשים מהיום מסלול הבא בקרוב מאוד...

 

image.thumb.jpeg.467e155d8d7da41b0f3d1410bc7eab39.jpeg    image.thumb.jpeg.08bdfcb130f8b12436e3aebff9dff157.jpeg

 

לפני 18 שעות, Guru כתב:

איפה ראית מחיר של I20N? עוד לא דיברו על ההשקה בארץ וכשניסיתי לברר עם יונדאי אמרו שרק לקראת מרץ יהיו פרטים

 

סליחה, התכוונתי i30N...

 

עריכה אחרונה על ידי Ziv
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על העדכון, הרכב הזה על הכוונת שלי והמקום היחידי בו אני חושב לקחת את הדגם המעודכן זו המולטימדיה, היא באמת נוראית בשנתונים האלו? 

איך הבלמים מחזיקים מעמד בנהיגת מסלול? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש ! אחד הרכבים היפים. שקלתי אותה גם בזמנו, עם אותם שיפורים שיש לך, מה שהפריע לי אז :

- המנוע הרגיש לי קצת ׳דיזלי׳ וקצר נשימה, מבאס שאחרי 5000 סל״ד יש נפילת כוח. נהגתי גם בולוצ׳ה וגם בבסיסית. אולי עם תוכנה זה משתפר (אגב התוכנה מביאה ל-310 כ״ס, לא 280 למיטב ידיעתי).

- המתלים הרגישו טוב בכביש ב-90% מהמגבלות, אבל תחת עומס של מסלול בקצוות חששתי שהם כבר לא יספקו את הסחורה. איך היא מתנהגת במסלול?

- המזגן התנתק לי תחת עומס, זה משהו שאני לא מוכן לסבול תמורת שום דבר שבעולם. 

- מחירי חלפים מפחידים של סמלת, צריך להביא מחו״ל, מה שלא תמיד אפשרי בזמן סביר כשזה רכב עיקרי.

- המושבים בגירסה הבסיסית לא היו לי נוחים, ובלי תמיכה צידית בכלל. בולו׳צה המושבים מדהימים.

 

 

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...